assassin's creed:kin vaikuttas tarttevan kohtuu koneen Minimum System Requirements: * Windows XP or Vista * 2 GB RAM * Dual core processor (Intel Pentium D or better) * 256MB Direct3D 10 compatible video card, or Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher * DirectX compatible driver * DVD-ROM dual-layer drive * 16 GB free hard disk space
Minkä ihmeen takia ihmiset katsoo pelin suositeltua kokoonpanoa ja päättelee siitä pelin koneen kyykytyskyvyn. Monessa pelissä ilmoitetulla minimillä pelin saa käyntiin mutta pelaan ei pysty ja monessa pelissä suositellulla kokoonpanolla pelaa kaikki asetukset (paitsi aa) tapissa. Tota gta:ta en ole itse kokeillut mutta lueskellut olen kun osalla ei peli pyöri kauhealla rassilla ja toisilla huonommilla koneilla hienosti. Tuolla perusteella propilkki2 v0.7 on kauhea tehosyöppö, 5200+ prossu, 4gb muistia ja 4850 ja peli latautuu (välillä) minuutin. Ja prossun ydin (ei taida hyödyntää kahta ydintä vielä) huutaa 70-100% pelkän valikon auki ollessa.
Millä tavalla voi edes keskutella raskaimmasta pelistä, jos kerran asetuksia saa rukata pienemmälle. Pystytäänkö aiheessa kuitenkin. Ainakin itse käsittäisin että puhutaan pelin raskaudesta niin, että asetukset ovat tapissa jollakin ymmärrettävällä resoluutiolla.
Eiköhän Crysis vie voiton jos kerta NASA:n supertietokoneellakaan ei saatu maximi asetuksilla kunnolla pelittään (vaikka se vitsi tais ollakkin)
Vitsihän se ainakin on ollut ;-) En tiedä onko tilanne muuttunut =P - - - Ja eikös supertietokoneissa kiinitetä huomitota enemmän laskutehoon eikä piirtonopeuteen (tai millä termillä näytönohjaimen suoritusta sanotaankin..)
Mulla toimii paljon paremmin kuin Crysis 25-40 fps koko ajan vaikka onkin tämmönen lagitus kone (speksit allekirjoituksessa)
Noh Call Of Juarez on kyllä vieläkin yksi raskaimmista peleistä PC:llä. Tekijät ei varmaan tiedä sanaa optimointi =) DX10 pätsillä tämän voi kokea jokainen itse EDIT: Muuten peli on kyllä täyttä rautaa ^^
GTAIV on paskin ja bugisin, ei raskain. E: Tietokoneversio siis. Ei konsolivastaavissa kyllä kehumisen aineita löydy.
Kovasti jakaa näköjään mielipiteitä uusin Gta. En oo kyllä ite huomannu muita bugeja kuin sen että joskus kun menee ostamaan kadulta purtavaa niin se jää pyörimään ympyrää eikä muu auta kuin buuttaus. Ja se tietenkin että joskus auto häviää mystisesti joka juuri oli takanasi. Muuten on kyllä täyttä rautaa. NecroVisioNin demo pyöri hyvillä grafiikka asetuksilla vaikka näyttis ei kummonen olekkaan,ainakin demo ihan täyttä kuraa.
Mikäs peli tuo NecroVisioN sitten on? En ole ikinä kuullutkaan. Juu tuo Microsoft Flight Simulator X on kuulemma melko raskas.
Flight simulator X ei paljoa konelta vaadi. Toimii lähes mediumeilla 4-6 vuotta vanhalla koneellani (athloni + x800xt) ja täysillä asetuksilla vähänkin uudemmilla koneilla. Edelleenkin gta4 prossukäytössä kovin, ja crysis näytönohjain käytössä.