1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma RAM ongelmat, kenties rikki?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi villeee.. 20.02.2016.

  1. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    En löytänyt mitään vastaavaa ketjua, enkä tiedä kuuluuko tämä juuri tänne, mutta laitanpa kuitenkin, koska apua tarvitsisin.

    Ongelmana on satunnainen Win 10 tietokoneen freezailu ja äänen luuppaus, jolla tarkoitan, että kone toistaa samaa ääntä joka juuri freezauksen alkuhetkellä kuului. Kone on muutaman vuotta vanha "mid tier" pelikone joka tilattiin kasattuna Systema Storesta.
    Freezailua tapahtuu 1-4 kertaa päivän ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ja näppäimistössäni oleva, tuollakin hetkellä jostain syystä toimiva mini näyttö kertoo RAM-muistin käytön olevan 99%, vaikkei sen sitä pitäisi olla, ainakaan käynnissä olevien ohjelmien perusteella. Freezaamisen saa loppumaan, vain käynnistämällä koneen uudelleen virtanapista. Eikä kone koskaan kaadu itsestään.
    RAMina on 2 kappaletta Kingstonin 4GB tikkuja, joiden mallia en muista. Ainoa toinen syy freezailulle jonka keksin, olisi näytönohjain, joka tykkää lämmetä vähän liikaa, ainakin omasta mielestä, mutta se on aina tehnyt niin.
    Kiitoksia jo etukäteen kaikesta avusta.
     
  2.  
  3. Kakikello

    Kakikello Active member

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    memtest nyt ensin!
    Mikä koppa? mahdollisuus lisätä tuuletusta!
    Onko pölyjä puhdistettu?
     
  4. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kokeilin windowsin omaa testiä, mutta se ei näyttänyt mitään tuloksia missään vaiheessa. Täytyypä kokeilla memtestiä.

    Kopastakaan en ole varma, mutta se on lähes halvin CoolerMasterin koppa mitä ostohetkellä löytyi.

    Tuuletusta on yksi Noctuan 120mm tuuletin, kaksi pienempää CoolerMasterin tuuletinta ja yksi 120mm ilmeisesti CoolerMasterin, kopassa mukana tullut tuuletin. Mielestäni tuuletus on ihan hyvässä kunnossa ja kaikki mahdolliset tuulettimen asennuskohdat ovat käytössä. Pölyt puhdisin noin kuukausi sitten paineilmalla, kaikista koloista jotka löysin. Vika ei tunnu kuitenkaan olevan lämmöissä tai pölyisyydessä.
     
  5. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Totaali jäätyminen viittaa lämpöongelmaan , mutta miten vaan , jos et muista osia , niin kurkista vaikka
    tällä , https://www.piriform.com/speccy
     
  6. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Näytönohjain, prosessori, emo ja kovalevyt olivatkin jo tiedossa eikä tuo Speccy näytä paljoa muuta kertovan.
    Jos niitä nyt tarvitaan, niin tässä ne sitten ovat, lähiaikoina testatessani saavuttamieni maksimilämpöjen kanssa:
    Gigabyte Radeon HD 7870 OC - n.75°C
    AMD FX 6300 - n.50°C
    ASUS M5A97
    Western Digital 1TB hdd
    ADATA 60GB ssd

    Yleensä ensimmäinen freezaus tapahtuu päivän ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä, noin 5min sisällä siitä, joka minulle ainakin tarkoittaa sitä, ettei kone paljoa ole ehtinyt paljoa lämpeämään vielä, mutta jos asioista enemmän tietävä sanoo niin pakkohan sitä on uskoa.
    Mikähän olisi hyvä tapa saada lämpöjä ylös tämän parempaa testaamista varten?


    EDIT: Nyt tässä vähän aikaa pelasin Just Cause 3:a, joka saa yleensä koneen lämpenemään aika paljon. Molemmat lämmöt nousivat vain 50°C lähistölle, en tiedä, että missä nyt on eroa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2016
  7. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Testasin nyt memtestillä hieman yli tunnin ajan, eikä erroreita tullut yhtään ja kaikki vaikutti omaan silmään ihan normaalilta. Kuuluisikohan sitä testata pidempään?
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Kannatta testat pidempään, useampi tunti.
    Villi veikkaus ilman tietoja että näytönohain lakkasi vastaamasta ja palautui on ongelma, mutta tosiaan lähinnä veikkaus.
     
  9. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    No jätänpä sitten vaikka yöksi testaamaan.
    Sitäkin tapahtuu silloin tällöin. Jäin kerran tälläisen freezauksen, jonka takia täälläkin kyselen, jälkeen odottamaan, että jos se siitä vaikka palautuisi, mutta monen minuutinkaan päästä mitään ei tapahtunut.
     
  10. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Voin katsoa myös tapahtumienvalvontaa josko sieltä löytyisi jotain syytä.

    Lataa minitoolbox seuraavasta linkistä
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aikaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin
    List last 10 event viever errors
    List devices - only problems
    Klikaaa Go
    Kun tarkistus on valmis loki aukeaa liitä se tänne
     
  11. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tälläistä sieltä tuli. En tuosta itse paljoa mitään ymmärrä, mutta se ei ilmeisesti näytä tietoja kovinkaan pitkältä ajalta, koska lista on noinkin lyhyt ja viimeisin freezaus tapahtui joskus nelisen tuntia sitten.

    MiniToolBox by Farbar Version: 07-02-2016 01
    Ran by Ville (administrator) on 20-02-2016 at 20:58:32
    Running from "C:\Users\Ville\Downloads"
    Microsoft Windows 10 Home (X64)
    Model: To be filled by O.E.M. Manufacturer: To be filled by O.E.M.
    Boot Mode: Normal
    ***************************************************************************

    ========================= Event log errors: ===============================

    Application errors:
    ==================
    Error: (02/20/2016 08:50:42 PM) (Source: MsiInstaller) (User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.

    Error: (02/20/2016 08:50:19 PM) (Source: MsiInstaller) (User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.

    Error: (02/20/2016 07:55:39 PM) (Source: Application Error) (User: )
    Description: Viallisen sovelluksen nimi: RzStats.Manager.exe, versio: 1.0.0.42, aikaleima: 0x559cca1b
    Viallisen moduulin nimi: KERNELBASE.dll, versio: 10.0.10240.16683, aikaleima: 0x56ad9410
    Poikkeuskoodi: 0xe0434352
    Virhepoikkeama: 0x000b3fc8
    Viallisen prosessin tunnus: 0x1c18
    Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0xRzStats.Manager.exe0
    Viallisen sovelluksen polku: RzStats.Manager.exe1
    Viallisen moduulin polku: RzStats.Manager.exe2
    Raportin tunnus: RzStats.Manager.exe3
    Viallisen paketin koko nimi: RzStats.Manager.exe4
    Viallisen paketin suhteellinen sovellustunnus: RzStats.Manager.exe5

    Error: (02/20/2016 07:55:38 PM) (Source: .NET Runtime) (User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 05:36:26 PM) (Source: Application Error) (User: )
    Description: Viallisen sovelluksen nimi: RzStats.Manager.exe, versio: 1.0.0.42, aikaleima: 0x559cca1b
    Viallisen moduulin nimi: KERNELBASE.dll, versio: 10.0.10240.16683, aikaleima: 0x56ad9410
    Poikkeuskoodi: 0xe0434352
    Virhepoikkeama: 0x000b3fc8
    Viallisen prosessin tunnus: 0x1f1c
    Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0xRzStats.Manager.exe0
    Viallisen sovelluksen polku: RzStats.Manager.exe1
    Viallisen moduulin polku: RzStats.Manager.exe2
    Raportin tunnus: RzStats.Manager.exe3
    Viallisen paketin koko nimi: RzStats.Manager.exe4
    Viallisen paketin suhteellinen sovellustunnus: RzStats.Manager.exe5

    Error: (02/20/2016 05:36:24 PM) (Source: .NET Runtime) (User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 05:26:57 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: VILLE-PC)
    Description: Paketti Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.10240.16384_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy+App lopetettiin, koska sen pysäytys kesti liian kauan.

    Error: (02/20/2016 04:16:45 PM) (Source: Application Error) (User: )
    Description: Viallisen sovelluksen nimi: RzStats.Manager.exe, versio: 1.0.0.42, aikaleima: 0x559cca1b
    Viallisen moduulin nimi: KERNELBASE.dll, versio: 10.0.10240.16683, aikaleima: 0x56ad9410
    Poikkeuskoodi: 0xe0434352
    Virhepoikkeama: 0x000b3fc8
    Viallisen prosessin tunnus: 0x1f34
    Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0xRzStats.Manager.exe0
    Viallisen sovelluksen polku: RzStats.Manager.exe1
    Viallisen moduulin polku: RzStats.Manager.exe2
    Raportin tunnus: RzStats.Manager.exe3
    Viallisen paketin koko nimi: RzStats.Manager.exe4
    Viallisen paketin suhteellinen sovellustunnus: RzStats.Manager.exe5

    Error: (02/20/2016 04:16:44 PM) (Source: .NET Runtime) (User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 04:03:01 PM) (Source: MsiInstaller) (User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.


    System errors:
    =============
    Error: (02/20/2016 07:54:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Net.Tcp-kuuntelusovitin on riippuvainen palvelusta Net.Tcp-portinjakamispalvelu, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1058

    Error: (02/20/2016 07:54:47 PM) (Source: EventLog) (User: )
    Description: Edellinen järjestelmän sammutus (18.11.03, ‎20.‎2.‎2016) oli odottamaton.

    Error: (02/20/2016 07:54:36 PM) (Source: Microsoft-Windows-Kernel-Boot) (User: NT-hallinta)
    Description: 32212256844605338813750312

    Error: (02/20/2016 05:31:04 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Net.Tcp-kuuntelusovitin on riippuvainen palvelusta Net.Tcp-portinjakamispalvelu, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1058

    Error: (02/20/2016 05:31:03 PM) (Source: EventLog) (User: )
    Description: Edellinen järjestelmän sammutus (16.51.12, ‎20.‎2.‎2016) oli odottamaton.

    Error: (02/20/2016 04:11:13 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Net.Tcp-kuuntelusovitin on riippuvainen palvelusta Net.Tcp-portinjakamispalvelu, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1058

    Error: (02/20/2016 04:11:12 PM) (Source: EventLog) (User: )
    Description: Edellinen järjestelmän sammutus (16.08.53, ‎20.‎2.‎2016) oli odottamaton.

    Error: (02/19/2016 11:11:52 PM) (Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power) (User: )
    Description: 5

    Error: (02/19/2016 11:11:47 PM) (Source: DCOM) (User: VILLE-PC)
    Description: CortanaUI.AppXd4tad4d57t4wtdbnnmb8v2xtzym8c1n8.mca

    Error: (02/19/2016 11:11:43 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Käyttäjätietojen käyttöoikeudet_Session1 on päättynyt odottamatta. Tämä on tapahtunut 1 kertaa. 10000 millisekunnin kuluttua suoritetaan seuraava korjaustoimi: Käynnistä palvelu uudelleen.


    Microsoft Office Sessions:
    =========================
    Error: (02/20/2016 08:50:42 PM) (Source: MsiInstaller)(User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)

    Error: (02/20/2016 08:50:19 PM) (Source: MsiInstaller)(User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)

    Error: (02/20/2016 07:55:39 PM) (Source: Application Error)(User: )
    Description: RzStats.Manager.exe1.0.0.42559cca1bKERNELBASE.dll10.0.10240.1668356ad9410e0434352000b3fc81c1801d16c07e7712f9fC:\ProgramData\Razer\Synapse\RzStats\RzStats.Manager.exeC:\WINDOWS\SYSTEM32\KERNELBASE.dll4dd5516c-95c6-4738-b42f-068563f32bc3

    Error: (02/20/2016 07:55:38 PM) (Source: .NET Runtime)(User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 05:36:26 PM) (Source: Application Error)(User: )
    Description: RzStats.Manager.exe1.0.0.42559cca1bKERNELBASE.dll10.0.10240.1668356ad9410e0434352000b3fc81f1c01d16bf473f16feaC:\ProgramData\Razer\Synapse\RzStats\RzStats.Manager.exeC:\WINDOWS\SYSTEM32\KERNELBASE.dll76597681-bff4-4358-aee4-ea4d43c5cce2

    Error: (02/20/2016 05:36:24 PM) (Source: .NET Runtime)(User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 05:26:57 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: VILLE-PC)
    Description: Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.10240.16384_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy+App

    Error: (02/20/2016 04:16:45 PM) (Source: Application Error)(User: )
    Description: RzStats.Manager.exe1.0.0.42559cca1bKERNELBASE.dll10.0.10240.1668356ad9410e0434352000b3fc81f3401d16be95299a8caC:\ProgramData\Razer\Synapse\RzStats\RzStats.Manager.exeC:\WINDOWS\SYSTEM32\KERNELBASE.dll4010f2bc-41ad-40aa-9e8e-352a7176329c

    Error: (02/20/2016 04:16:44 PM) (Source: .NET Runtime)(User: )
    Description: Sovellus: RzStats.Manager.exe
    Framework-versio: v4.0.30319
    Kuvaus: Prosessi keskeytettiin käsittelemättömän poikkeuksen vuoksi.
    Poikkeuksen tiedot: System.FormatException
    Pino:
    kohteessa System.DateTimeParse.ParseExact(System.String, System.String, System.Globalization.DateTimeFormatInfo, System.Globalization.DateTimeStyles)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.getLastUpdate(System.Xml.Linq.XDocument)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.InitStatsHistory(System.String)
    kohteessa RzDataTrackingManager.DataHistoryManager.GetStatsFromStorage()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Form1..ctor()
    kohteessa RzDataTrackingManager.Program.Main()

    Error: (02/20/2016 04:03:01 PM) (Source: MsiInstaller)(User: VILLE-PC)
    Description: Product: Akamai NetSession Interface -- Error 1310. Error writing to file: C:\Users\Ville\AppData\Local\Akamai\admintool.exe. System error 0. Verify that you have access to that directory.(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)


    CodeIntegrity Errors:
    ===================================
    Date: 2015-11-16 18:37:39.560
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:39.542
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:39.524
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:32.944
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:32.926
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:32.476
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-16 18:37:32.379
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-14 22:06:39.552
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-14 22:06:39.527
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2015-11-14 12:58:48.585
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Microsoft Silverlight\xapauthenticodesip.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.


    ========================= Devices: ================================


    **** End of log ****
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2016
  12. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Onks toi Razer Synapse joku hiiren ja näppiksen ohjelmisto? Auttaisko sen päivittäminen. Google ainakin kertoo, että se ois aiheuttanu ongelmia win 10:ssä.
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  13. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Se on Razerin kaikkien laitteiden ohjelmisto, jota käytän hiiressäni. Nyt, kun asiaa ajattelen niin kerran freezauksen ja restartin jälkeen hiiri lakkasi toimimasta, kunnes irroitin sen ja laitoin takasin, en tiedä liittykö mitenkään asiaan mutta päivitänpä nyt sen ja katsotaan sitten, että freezaileeko vielä.
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Juh piti itse just samaa sanoa, se on ainakin monta kertaa aiheuttant virheitä.
    Onko tää muuten seiskasta päivitetty kymppiin ja jonka jälkeen ei ole tehty puhdasta päivitystä?
     
  15. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    On päivitetty seiskasta kymppiin ja jos puhtaalla päivityksellä tarkoitat kovon alustamista, niin kyllä, en ole tehnyt puhdasta päivitystä.
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Jeps sitä meinasin,
    Mitään selkeää syytä tuolla tapahtumienvalvonnassa ei näy, toisaalta toi minitoolbox ei näytä kuin 10 viimeisintä virhettä. Katso onko tosiaan tuolla hiiren ohjelmiston uudelleen asennuksella vaikutusta, ja ne muistit kannattaa tietysti testata vielä.
    Millä ohjelmalla katsoit noita lämpötiloja?

    Voidaan oikeastaan katsoa samaan syssyyn vielä seuraavalla tavalla kaatumisia.
    Klikkaa hiiren oikealla Windows kuvaketta ja valitse komentokehote (jjärjestelmänvalvoja)

    Kopioi seuraavat komennot komentokehotteeseen ja paina Enter kummankin jälkeen.

    cd c:\
    dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt
    Tarkistus on valmis kun komentokehotteeseen tulee näkyviin c:\>
    Tässä saattaa mennä jonkin aikaa
    Tarkistuksen lokin läydät C:\crashfiles
    Liitä se tänne
     
    Viimeksi muokattu: 21.02.2016
  17. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Razer Synapse uudelleen asennus ei vaikuttanut mitenkään, kone freezasi kolmannen kerran tänään.
    Lämpötiloja katsoin tuolla minulle linkatulla Speccyllä, Core tempillä ja GPU tempillä, kaikki näyttivät lähes samaa, joten vaikuttaa aika luotettavalta.

    Komennot eivät juuri tarkalleen kertomallasi tavalla toimineet, mutta jotain säheltämällä komentokehotteessa, joka ei varmaan ollut hyvä idea, sain crashfiles kansioon tälläistä tekstiä:

    Volume in drive C is OS SSD
    Volume Serial Number is E273-F673

    Directory of c:\ProgramData\Microsoft\WDF

    12.12.2015 19.05 118ÿ925 DriverManager_1696.dmp
    21.08.2015 15.15 117ÿ999 DriverManager_300.dmp
    2 File(s) 236ÿ924 bytes

    Directory of c:\ProgramData\Razer\InGameEngine\logs

    21.02.2016 00.01 386ÿ091 RzStats.Manager.exe_02_21_2016_0555.dmp
    1 File(s) 386ÿ091 bytes

    Directory of c:\Users\All Users\Microsoft\WDF

    12.12.2015 19.05 118ÿ925 DriverManager_1696.dmp
    21.08.2015 15.15 117ÿ999 DriverManager_300.dmp
    2 File(s) 236ÿ924 bytes

    Directory of c:\Users\All Users\Razer\InGameEngine\logs

    21.02.2016 00.01 386ÿ091 RzStats.Manager.exe_02_21_2016_0555.dmp
    1 File(s) 386ÿ091 bytes

    Directory of c:\Users\Ville\AppData\Local\CrashDumps

    19.02.2016 23.09 17ÿ174ÿ450 hl2.exe.11004.dmp
    21.02.2016 00.01 13ÿ301ÿ357 RzStats.Manager.exe.4924.dmp
    20.02.2016 23.42 13ÿ304ÿ060 RzStats.Manager.exe.6012.dmp
    20.02.2016 19.55 12ÿ789ÿ959 RzStats.Manager.exe.7192.dmp
    20.02.2016 21.45 13ÿ303ÿ045 RzStats.Manager.exe.7576.dmp
    19.02.2016 17.22 12ÿ791ÿ775 RzStats.Manager.exe.7948.dmp
    20.02.2016 17.36 12ÿ795ÿ957 RzStats.Manager.exe.7964.dmp
    20.02.2016 16.16 12ÿ797ÿ905 RzStats.Manager.exe.7988.dmp
    19.02.2016 16.33 12ÿ794ÿ925 RzStats.Manager.exe.8196.dmp
    20.02.2016 16.02 12ÿ796ÿ824 RzStats.Manager.exe.8868.dmp
    10 File(s) 133ÿ850ÿ257 bytes

    Directory of c:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG

    08.08.2015 18.01 288ÿ268 WD-20150808-1901.dmp
    30.12.2015 19.50 286ÿ149 WD-20151230-1950.dmp
    05.01.2016 18.35 286ÿ134 WD-20160105-1835.dmp
    05.02.2016 13.08 286ÿ118 WD-20160205-1308.dmp
    12.02.2016 21.20 288ÿ280 WD-20160212-2120.dmp
    5 File(s) 1ÿ434ÿ949 bytes

    Directory of c:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\CrashDumps

    11.01.2016 21.00 1ÿ674ÿ264 audiodg.exe.14912.protected.dmp
    08.01.2016 19.03 1ÿ652ÿ768 audiodg.exe.8956.protected.dmp
    2 File(s) 3ÿ327ÿ032 bytes

    Total Files Listed:
    23 File(s) 139ÿ858ÿ268 bytes
    0 Dir(s) 12ÿ210ÿ974ÿ720 bytes free

    Nyt tässä myös huomasin RAM-muistin käytön nousseen ainakin kymmenellä prosentilla, ihan perus netin selailussakin.
     
    Viimeksi muokattu: 21.02.2016
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Täytyykin huomenna katsoa mikä noissa komennoissa oli vialla noin niiden pitäis mennä, no mutta hyvä että sait ne oikein.
    Saattaa olla sittenkin näytönohjain.
    Pistätkö seuraavasta polusta dmp. tiedostot jollekin tiedostojenjakopalvelimelle ja latauslinkin tänne tai pakattuna tiedostona suoraan tänne.

    Eli nämä
    Directory of c:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG

    08.08.2015 18.01 288ÿ268 WD-20150808-1901.dmp
    30.12.2015 19.50 286ÿ149 WD-20151230-1950.dmp
    05.01.2016 18.35 286ÿ134 WD-20160105-1835.dmp
    05.02.2016 13.08 286ÿ118 WD-20160205-1308.dmp
    12.02.2016 21.20 288ÿ280 WD-20160212-2120.dmp

    Koska suurella todennäköisyydellä noi kaatumiset on tullut näytönohjaimesta niin poista näytönohjainajurit DDU:la
    http://www.wagnardmobile.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=183
    Ohjelmaa on helppo käyttää ja se opastaa miten toimia.

    Ja täältä uusimmat ajurit.
    http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64
    Kannattaa ladata se Crimson Edition 16.1.1 Hotfix

    Tomiiko Windows muuten normaalisti siis jos ei lasketa näitä jäätymisiä?
     
  19. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Vasta viime vuoden lopussa poistin näytönohjaimen ajurit ja asensin uudelleen, ja sitten päivitin hotfixiin, siis win 10 asennuksen jälkeen.

    Muuten kyllä kaikki tuntuu normaalisti toimivan.

    Liitin nyt tähän ne pakattuna, jos se nyt onnistui, ei paljon kokemusta ole tiedostojen pakkauksesta.
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 21.02.2016
  20. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Noissa komennoissa oli tullut se c: aseman tunnus siihen toisen komennon alkuun myös jostain syystä, nyt ne on oikein.

    Kannattaa vielä kertaalleen poistaa ne ajurit käyttäen tuota Display Driver Uninstalleria, jos tarvitset ohjeistusta nin kysy ihmeessä. Noi uusimmat ajurit on tän kuun alusta ja vaikka Windows 10 päivittääkin automaattisesti uusimmat ei kuitenkan vielä tota uusinta hotfix versiota (tai siis näin ainakin itsellä oli) niin kannattaa senkin takia.
    Noi kaikki tänne liittämät dmp. tiedostot on tullut näytöohjaimesta. (lopussa vielä yhden dmp. tiedoston tiedot)

    Sen kohdalla on toi mitä aikaisemmin epäilin eli Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui.
    Seuraavassa linkissä lisää tietoa. https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/2665946
    Älä kuitenkaan koita sitä korjausta koska Windows 10 ei ole tuettujen listalla.
    Toi voi olla hyvin kenkkumainen ongelma, joillain auttaa ajureiden poisto ja uudelleen asennus joillain täyty asentaa Windows uudestaan joillain ei auta sekään.
    Täältä voit lueskella lisää.
    https://www.google.fi/webhp?hl=fi#hl=fi&q=atikmdag+sys+stopped+responding+and+has+recovered

    Oletko katsonut tehtävienhalinnasta mikä kuluttaa muistia?
    Edit: Niin joo testasitko niitä muistikampoja yön yli?

    Yksi noista dmp. tiedostoista
    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    Windows 10 Kernel Version 10240 MP (6 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 10240.16644.amd64fre.th1.160104-1507
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff803`0be7c000 PsLoadedModuleList = 0xfffff803`0c1a1070
    Debug session time: Fri Feb 12 21:20:54.584 2016 (UTC + 2:00)
    System Uptime: 5 days 9:04:09.386
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    .........................................
    Loading User Symbols
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 141, {ffffe001f44f2400, fffff801ca1dce98, 0, 6614}
    
    Unable to load image atikmpag.sys, Win32 error 0n2
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
    Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+ce98 )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    3: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_ENGINE_TIMEOUT_DETECTED (141)
    One of the the display engines failed to respond in timely fashion.
    (This code can never be used for a real bugcheck.)
    Arguments:
    Arg1: ffffe001f44f2400, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff801ca1dce98, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key.
    Arg4: 0000000000006614, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  10240.16644.amd64fre.th1.160104-1507
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: ffffe001f44f2400
    
    BUGCHECK_P2: fffff801ca1dce98
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 6614
    
    FAULTING_IP:
    atikmpag+ce98
    fffff801`ca1dce98 ??              ???
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_ENGINE_TIMEOUT
    
    TAG_NOT_DEFINED_202b:  *** Unknown TAG in analysis list 202b
    
    
    CPU_COUNT: 6
    
    CPU_MHZ: db8
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 15
    
    CPU_MODEL: 2
    
    CPU_STEPPING: 0
    
    BUGCHECK_STR:  0x141
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-L0VGBD8
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  02-21-2016 16:36:51.0456
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.10586.567 amd64fre
    
    STACK_TEXT:
    ffffd001`da5ca490 fffff801`c8c111d1 : ffffe001`f44f2400 ffffd001`da5ca630 ffffe001`e9bde000 ffffe001`e8a768f0 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0x104
    ffffd001`da5ca4e0 fffff801`cc849e7c : 00000000`00000000 00000000`00000000 ffffe001`e9bdc000 ffffe001`e9bdc000 : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xe1
    ffffd001`da5ca530 fffff801`cc8a6eac : ffffe001`e9bdc000 00000000`00000000 00000000`00000001 00000000`00000001 : dxgmms2!VidSchiResetEngine+0x63c
    ffffd001`da5ca810 fffff801`cc8aa0f4 : 00000000`00000000 ffffd001`da5ca920 00000000`00000001 00000000`00000000 : dxgmms2!VidSchiResetEngines+0x84
    ffffd001`da5ca850 fffff801`cc8a7a6e : ffffe001`e9bdc000 ffffd001`00000102 ffffd001`da5cab00 00000000`00000004 : dxgmms2!VidSchWaitForCompletionEvent+0x3d4
    ffffd001`da5ca8e0 fffff801`cc845fa7 : ffffe001`e9bde000 00000000`00000000 ffffe001`e9bde790 ffffe001`e9bdc9a0 : dxgmms2!VidSchiWaitForCompletePreemption+0x7e
    ffffd001`da5ca9d0 fffff801`cc83cbf5 : ffffe001`e9bde000 ffffe001`e9bde000 00000000`00000004 ffffe001`ec6d39f0 : dxgmms2!VidSchiCompletePreemption+0x13
    ffffd001`da5caa00 fffff801`cc873463 : ffffe001`e9bde000 ffffd001`da5cabc8 ffffe001`e76d3010 ffffe001`00000000 : dxgmms2!VidSchiScheduleCommandToRun+0x7285
    ffffd001`da5cab90 fffff801`cc873440 : ffffe001`e9bde000 ffffc001`00000000 ffffe001`e75e8040 ffffe001`e75e8000 : dxgmms2!VidSchiRun_PriorityTable+0x1f
    ffffd001`da5cabc0 fffff803`0bf63758 : ffffe001`e75e8040 ffffd001`da5cac90 ffffd001`d79d0180 fffff803`0bfd04e0 : dxgmms2!VidSchiWorkerThread+0x80
    ffffd001`da5cac00 fffff803`0bfd05b6 : ffffd001`d79d0180 ffffe001`e9bdf840 ffffd001`d79dcc40 00000000`00000000 : nt!PspSystemThreadStartup+0x58
    ffffd001`da5cac60 00000000`00000000 : ffffd001`da5cb000 ffffd001`da5c5000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  c3f5113f6c9fd3a4347f87320792db901f085080
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  f6673e9ea9af7005b6641373bf314a21c0e678eb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  45824958b2f8346247457ca1497dcc96b27e451c
    
    FOLLOWUP_IP:
    atikmpag+ce98
    fffff801`ca1dce98 ??              ???
    
    SYMBOL_NAME:  atikmpag+ce98
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: atikmpag
    
    IMAGE_NAME:  atikmpag.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  5661c291
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    BUCKET_ID:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    TARGET_TIME:  2016-02-12T19:20:54.000Z
    
    OSBUILD:  10240
    
    OSSERVICEPACK:  0
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  784
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 10
    
    OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS Personal
    
    OS_LOCALE:
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-01-05 04:09:59
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  160104-1507
    
    BUILDLAB_STR:  th1
    
    BUILDOSVER_STR:  10.0.10240.16644.amd64fre.th1.160104-1507
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 560
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:lkd_0x141_image_atikmpag.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {c4561d61-ffbc-583d-5e1a-6fd6e42466ee}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    3: kd> lmvm atikmpag
    Browse full module list
    start             end                 module name
    fffff801`ca1d0000 fffff801`ca27a000   atikmpag T (no symbols)        
        Loaded symbol image file: atikmpag.sys
        Image path: atikmpag.sys
        Image name: atikmpag.sys
        Browse all global symbols  functions  data
        Timestamp:        Fri Dec 04 18:42:57 2015 (5661C291)
        CheckSum:         000B4981
        ImageSize:        000AA000
        Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    
     
  21. villeee..

    villeee.. Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2013
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tänään on ollut hieman kiireinen päivä, joten en ehtinyt paljoa asian korjauksen eteen tekemään, mutta nyt kun taas kone freezasi, niin ehdein avaamaan tehtävienhallinnan ja ramia eniten freezaus hetkellä söivät Windows Installer ja System.
    Kammat unohdin testata, mutta nyt tuntuu enemmän ja enemmän siltä, ettei vika ole niissä.
     

Jaa tämä sivu