1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Radeon 4850 vaihtoon, mikä tilalle ?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Rpalo 01.07.2012.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Monesti nopeuseron saa melkein poistettua kun karsii asetuksia. Asetuksien karsimista ei välttämättä näe vaikka yrittäisi. Crysis 2 ei mielestäni paljoa grafiikallisesti muuttunut kun laittoi DX11 ja hi-res packit siihen. Toki kuva muuttui jonkun verran, mutta oliko sitten aina parempi on eri juttu. Suurin ero tuli siinä että peli muuttui paljon raskaammaksi.

    Toki pelaaminen on AINA subjektiivinen käsite. Joillekkin pienet erot grafiikassa ja ruudunpäivityksessä ovat erittäin merkittäviä. Joillekkin hieman suuremmat erot eivät merkitse mitään. 7850 on toki paljon nopeampi, parempi jne.

    Hieno uutinen on kuitenkin se että jopa vanha 4850 on vielä riittävän nopea suunnilleen kaikkiin peleihin, eikä kuvanlaadun karsimisesta tuleva ero ole pelaajan MIELESTÄ välttämättä iso/merkityksellinen :)

    by the way , Metro 2033 on yksi paskimmin koodatuista peleistä ikinä. Se ei anna kenenkään näyttiksen rahoille vastinetta. Samaan grafiikkaan oltaisiin päästy paljon kevyemmillä korteilla, jos koodarit olisivat jaksaneet yrittää...
     
    Viimeksi muokattu: 01.08.2012
  2.  
  3. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Noh näinhän se on, koska osa sanoo ettei ne erota 30fps ja 60fps toisistaan (jota en voi millään uskoa mutta kait se on pakko). Itse kuulun siihen kategoriaan että 60fps on pakollinen pelissä kuin pelissä. Myös pienetkin fps:n droppailut ottaa silmään todella herkästi.. Grafiikoilla ei itselle ole niin suurta väliä mutta onhan se paljon mukavampaa katella sahalaidatonta/flikkeröimätöntä kuvaa hyvällä fps:llä kuin toisinpäin.

    Jos vielä Metrosta muutama sana.. DX9 käytettäessähän peli on kohtalaisen kevyt ja toimii tuolla HD6850 erittäin sulavasti (tais olla jopa high-asetukset 1080p 60fps). Mutta DX11:stä käytettäessä suorituskyky laskee kohtalaisen alas johtuen ihan pelissä olevista efekteistä ja muista hienouksista (lisää voi lukea vaikka http://www.eurogamer.net/articles/metro-2033-4a-engine-impresses-blog-entry. Tietenkin lisäoptimointi on aina paikallaan ja ehkäpä Metro olisi tästä hyötynyt.. Ehkä sitten jatko-osa hoitaa asiat paremmin.

    EDIT: Siinäpä tais olla OT tähän topikkiin omalta osalta.
     
    Viimeksi muokattu: 01.08.2012

Jaa tämä sivu