Moikka, harmikseni olen huomannut että koneeni tunnistaa vain 2 gigaa ram-muistia vaikka minulla on sitä 4 Asian tarkastin siSoftware sandralla ja pitäisi vielä memtestillä tsekata pitääkö varmasti paikkaansa.) Tällä hetkellä käytössäni on xp x32, mutta tästäkin huolimatta pitäisi ram-muistin tuki olla 32-bittisillä n.3,3 gigaan asti? Eli sama ongelma oli myös vistan x64 (siirryin takaisin xp:hen kun huomasin että syö liikaa tilaa kovolta, pitäisi tosin varmaan se x64 asentaa...) versiossa jossa muistin määrä näkyi suoraan. Elikäs pohdin tässä että voisiko vika olla toisessa ram-chipissä vai voisiko kenties jonkin sortin päivitys korjata asian? Chippeihin ei kyllä tässä uudessa koneessa ole myöskään koskemista (vaikka yritin hieman kiristellä niitä), koska emolevyn ympäristö on aivan liian ruuhkainen, eikä tilaa chipin nostolle yksinkertaisesti ole, jättänen asian siis ammattilaisten käsiin Yhteensopivus ongelmia ei pitäisi myöskään olla, sillä molemmat ram-kitit ovat samaa kingstonia. Toisaalta en viittisi ihan heti viedä konetta huoltoon mikäli vika ei ole itse chipeissä...mikäpä neuvoksi? Joku kaveri sanoi että biosin päivitys voisi auttaa...?
Tarkoitatko että sinulla on nyt 32bittinen xp ja siinä ei näy kuin muisteista 2gigaa jos on näin asia voin sanoa että minun tietääkseni 32bittiset eivät tue kuin onks se nyt 3,3gigaa. Jos olen ihan väärässä korjatkaa
vanhassa emossa (p5b deluxe)oli ainakin niin että kun memory remapping oli päällä niin windows näki vain 2gigaa ja remapping poissa niin näki 3 ja risat. näistä kuitenkin jälkimmäinen oli mielestäni hitaampi yleisessä käytössä
Mikä emolevy kyseessä? Itse ainakin lähtisin vaihtelemaan muistien paikkoja, mutta jos ei se kerran onnistu niin huonompi homma..