1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PSP Liten näyttö ei pysy videoiden mukana?

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi Gingaz 25.11.2007.

  1. Gingaz

    Gingaz Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

    On ollut tässä nyt ongelmia, kun olen yrittänyt saada paria videopätkää PSP:lle. Kuvassa ilmenee haamuefekti esim. jos joku ihminen juoksee videossa nopeasti hänen perässään näkyy vielä hänen "varjonsa". Olen kokeillut paria eri ohjelmaakin (XVID4PSP, MediaCoder, PSP Video 9) ja olen muuttanut .avi pätkäni kiinteiden tekstien kanssa .mp4 formaattiin ja yrittänyt katsoa sitä PSP:n vakio playerin kanssa ja olen myös kokeillut .pmp formaattia ja katsoa sitä PMP Mod playerillä, mutta sama vika ilmenee kaikissa. Olen kokeillut MPEG-4 AVC 368x208 ja 480x272 resoilla ja MPEG-4 SP:tä 368x208. Onko PSP:ssä tosiaankin niin heikko vasteaika ettei videoita pysty katsomaan täydellisesti? En kyllä oikein usko, ku kyllähän ihmisten pitäis pystyä UMD-leffojakin katsomaan ilman mitään kuvahäiriötä, joka pistää silmään. Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaisia ongelmia? Tai olisiko joku tietoinen, että miten tulisi toimia?

    Kiitos vastauksistanne etukäteen!
     
  2.  
  3. Gingaz

    Gingaz Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ny selvis, että kyllä se on aika varmasti ton näytön vika, koska katselin tietokoneen näytöltä videoita ja mitään vikaa kuvassa ei ilmennyt. On sit varmaan tullu joku maanantaikappale mulle näytön osalta, jos ei muilla tälläisiä ongelmia ole. Pitäis sitä viel varmaan kokeilla jotain UMD-leffaa toistaa jos jollai kaverilla sattuis olemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2007
  4. Termis

    Termis Guest

    Tuplapostauksia tulee, soo soo :p
    Juu, mulla on fat ja ei ole tuollaisia ongelmia ollenkaan.
    Kannattaa viedä takuuseen.
     
  5. promonkey

    promonkey Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eihän hän siitä mitää hyödy jos hänellä on CFW.. kun tota PMP käytti... (sori oon uus täällä en tiedä saako "lainata") :)
     
  6. Termis

    Termis Guest

    Mitäs ihmettä selität??
     
  7. koponennn

    koponennn Member

    Liittynyt:
    24.10.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei, kyseessä ei ole maanantaikappale. Niin Fat- kuin Slim-mallissakin näyttö häntii. Se johtuu kehnosta vasteajasta. Siihen tosin tottuu, ja joissain peleissä sitä ei edes huomaa. :)
     
  8. Termis

    Termis Guest

    En mää ainakaan mitään tollasta ole huomannut muutakuin silloin kun psp on kylmä
     
  9. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Huono näkö. ;)

    Itse olen kanssa huomannut tuon videoissa ja joissain peleissä.
     
  10. Termis

    Termis Guest

    Hmm...
    No kyllä sitä vähän huomaa kun oikein sitä yrittää huomata mutta ei sitä normaalisti näe kun sitä ei ajattele.
    Ei mua ainakaan häiritse yhtään.
     
  11. jawn1

    jawn1 Guest

    Kyllä mäkin luulen että siinä on jotain vikaa jos oikeasti näyttää häiritsevän. Ainoa tilanne missä mä olen huomannut videon lagittamista on ollut silloin kun olen konvertoinut videoita sillä Sonyn virallisella media managerilla AVC-muotoon. Esim. PSP video 9 tekee mielestäni ihan kelvollista videota.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.12.2007
  12. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se kaiketi riippuu ihmisestä. Itsekin totun tuohon nopeasti elokuvissa, mutta kyllä se aikansa häiritsee.
     
  13. Gingaz

    Gingaz Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aijaa... Kyl kai sit on pakko totutel elämään ton kans vaiks kuva vähä häntiiki. Olis saanu Sony pistää vähä paremmat näytöt kyl noihi.
     
  14. Termis

    Termis Guest

    Kyl mulle kelpaa ja onhan psp suht edullinen niin hintakin ois taas noussu jos ois paremmat näytöt.
     
  15. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    minulla tuota onglemaa ei ole ollut ja epäilen hiukan että se häntiminen johtuisi pakkausmuodosta mutta varma en ole. peleissä sen ymmärtää kun eihän pspeellä kuitenkaan mitään älyttömiä fps lukemia saavuteta.

    kannattaa oikeasti testata katsoa video jollakin toisella pspeellä ja verrata sitä omaasi sillä voi olla hyvinmahdollista että laitteessasi on vikaa ja ehkä on myös mahdollista että se vika on jossain muualla kuin näytössä ja aiheuttaa myöhemmin vakavia toimintahäiriöitä tai hajoamisen.
     
  16. Naab1

    Naab1 Member

    Liittynyt:
    28.11.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllähän tuo näyttö häntii, mutta että videoiden katselua haittaa? Kyllä minä katselin umd leffoja ennen kuin aloittelin pelaamaan, enkä olisi todellakaan niiden perusteella voinut sanoa mitään vikaa. 3D-peleissä sen kyllä huomaa, mutta ei se pahemmin häiritse, pikemminkin antaa yhden lisäefektin mukaan. :p 2D-peleissä se kyllä alkoi jo kyrsimään, mutta kyllä sekin menettelee. Parhaiten minulla ainakin häntimisen näkee Ridge Racer 2:sen minipelissä. Siinä se kyllä näyttää jo niin kamalalta, että meinaa silmiä särkeä.
     
  17. Termis

    Termis Guest

    Oli kiva kun oli jäänyt psp autoon pariks tuntia ja oli jotain 20 astettä pakkasta.
    Hienon näköstä kun pelas gta:ta ja vähänkin kun liikku niin näyttö meni sekavaks.
     

Jaa tämä sivu