1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 Vs. XBOX360 [Risut ja Ruusut]

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi tjugo85 18.09.2006.

  1. pirk

    pirk Guest

    PS3
    +vakiona toisen sukupolven levyformaatti asema
    +liitännät (esim.hdmi)
    +ei tarvitse ostella ja odotella kaiken maailman päivitettyjä lisävarusteita
    +saa linuxin
    +tehokkaampi kuin xbox360
    +kaikki vanhojen pleikkojen pelit toimii
    +PlayStation Network Platform
    +WLAN
    +hyvä ohjain
    -hinta

    Xbox 360
    -vuoden vanha
    -kaikki vanhat xbox pelit ei toimi
    -kovoksi ei käy 2,5set
    -erillinen toisen sukupolven levyformaatti asema puuttuu
    -ei hdmitä ja muutenkin huonot liitännät
    -järjetön halko-ohjain joka sopii jättiläisen käsiin
    -paljon yksinoikeus pelejä
    -ruma
    -raapii levyn pilalle jos konsolin ollessa päällä kallistaa sen pystystä vaakatasoon
    -Microsoft
    +Halo 3 (mutta yksinoikeus tuo taas miinusta)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.01.2007
  2.  
  3. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Täytyy kyl sanoa, että tuo JPien lista vois olla ihan vaikka minun käsialaa. Tosin paljon siinä on sellaistakin, jota en katso arvosteltavaksi.
    Hinta on myöskin minusta älytön ja pistää "vihaksi" (Huomaa myöskin minun kirjoituksessani nuo lainausmerkit).

    Noin kiteytettynä voitas sanoa, että Xbox360 ja PS3 on samalaite, mutta PS3:ssa on tuo Blu-Ray, joka tuo turhaa hintaa. Muu sälä noiden välillä on lähinnä marginaalista löpinää, jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä ainakaan itse pelaamiseen.
     
  4. JPie

    JPie Member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kyllä se on puolueellista, mutta niin on kaikkien joilla on jokin konsoli. Tunnusta pois olet ps fan.

    Niin kuin varmastikin huomasit, että "viha" oli kirjoitettu lainenausmerkkien sisälle. Noilla lainausmerkeillä tarkoitin että en minä mene barrikadeille, Mutta en sitä osta tai suosittele kenellekkään, mutta kerron kyllä xboxin kyvyistä verrattuna pl3:seen.

    En vihaa. PS3:sta "vihaan" vain kuin edellisessä tekstissä kerroin, ehkä "pistää vihaksi" olisi parempi kuvaus olotilastani. Ja PS3 hinta ei sinällään ole paha, mutta entäs jos hd-dvd voittaa, sitten on toi blu-ray asema vain koristuksena. Ja tämä "pistää vihaksi".

    Ehkä sinulle joka olet pelannut koko ikäsi ps:sää, mutta mieti niitä jotka ei ole pelannut ps:sää koskaan ennen? Usko pois XO360 ohjain on valovuosia edellä tuota ps:sää.


    hyvä asia.
    ootko pitänyt xo360 ohjainta kädessäsi? Et jos väität jotain tuohon suuntaan.

     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  5. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pleikkarin ohjain on kyllä paljon helpompi käyttää ja omaksua. Itselläni on vieläkin vaikeuksia oman boxini ohjaimen kanssa :p
     
  6. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tää lista oli TOIVOTTAVASTI vitsi tai muuten vaan sarkastiseti kirjoitettu? (sisälsi meinaan aika kohtuuttomasti tuubaa).
    Niin en siksi ala väitteleen
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  7. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin tuo "Shipped" ei tarkoita myytyä määrää, iso osa niistä kerää edelleen pölyä kaupan hyllyillä. Kannattaa muutenkin lukea tuonkin artikkelin kommentit niin selventää asiaa aika paljon...lol

    Lisäksi siinä puhutaan vain pohjois-amerikan marketista, microsoft toi konsolinsa myös eurooppaan, joten onhan se selvää että Sony sai konsoliaan enemmän P-Amerikan markkinoille koska se ei keskittynyt eurooppaan.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  9. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin siis kannattaa lukea kaikki ne kommentit eikä vain niitä jotka miellyttävät. Kuinkahan ison kuvittelet olevan niiden hyllyllä pölyä keräävien pleikkareiden määrän? Itse arvelisin sen luvun olevan jotain 50-100k.

    Eli siis Sonyn luvut ovat yhteensä noin 1.4-5 (450k japanissa) miljoonaa japanissa ja usassa. Ihan totta, että tuo otsikko on ehkä harhaan vievä, mutta siis tässä oli nyt kyse niistä kahdesta maasta jossa molemmat konsolit ovat olleet mukana.

    Sony siis toimitti (ja aika pitkälti on myynyt) 1.5 miljoona konsolia kahteen maahan, siinä missä xbox 360 myi saman verran koko maailmassa.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  10. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    "We sold 1.5 million XBOX 360 consoles in the 2nd quarter, with 900,000 consoles in North America, 500,000 consoles in Europe and the remainder in Japan. This is lower than we expected due to component charges stemming from challenges in ramping supply of a complex product like XBOX 360"

    Microsoft Corporation (MSFT)
    Q2 2006 Earnings Release Conference Call
    http://internet.seekingalpha.com/article/6198[/i]

    Eli loppu tavara kesken, jonka takia ei saanut myytyä enempää julkaisun yhteydessä. Mutta nytten kun on tavaraa lisää, on konsolia myyty noin 10 miljoonaa.
     
  11. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan niin kuin Sonyllakin. Sonykin jäi aika kauas valmistus tavoitteistaan. Olikohan syynä nyt, että eivät saaneet tarpeeksi niitä blurayn lukulaasereita.

     
  12. azorblade

    azorblade Member

    Liittynyt:
    13.11.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun aloitin lukemaan ketjua ajattelin että kyseessä haettaisiin konsoleiden plussia ja miinuksia että mahdolliset tulevat ostajat osaisivat arvioida kumpi pelikoneista on heille sopivampi.

    Mutta yllätys yllätys, tappeluksihan meni taas että kumpi on parempi. Tarvitseeko kummankaan olla parempi? Itse epäilen että kumpikin tulee menestymään konsoli markkinoilla hyvin koska kannattajakunnat ovat näinkin aktiivisia. Ja se on vain hyvä asia että molemmat menestyy niin pysyy kilpailu yllä ja tuotteet kehittyvät.

    Itse en omista tällä hetkellä kuin PS2 (5 version tai jonkun vastaavan) ja en uusiin slimmeihin ole tutustunut mutta tuo vanhus ainakin porskuttaa hyvin tuolla tv:n alla. Xboxia olen kaverilla pelannut ja tykännyt siitäkin kovasti. Ei se sen huonompi ole kuin PS2:kaan. Molemmille on tehty aivan paskoja pelejä mutta molemmilla on myös helmiä. 360 en ole vielä päässyt pelaamaan mutta toivottavasti pikapuoliin.

    Koneiden ohjaimet ovat vain opettelu kysymyksiä. itsellä Pleikan ohjain sopii käteen kuin nakutettu, tottai kai kun sillä vuosia hakannut. Mutta ei se Boksin ohjain ole yhtään parempi tai huominpi. kun muutaman tunnin pelailee niin alkaa kummasti sopia kämmeneen sekin.


    Pointittoman postauksen pointti on se että itse odottelen rauhassa ja lihavoitan kukkaroa, ennen kuin ostan mitään konsolia. PS2 tulee vielä pelejä tarpeisiini, ainut että hyvää rallipeliä ei ole tullut moneen vuoteen. Joten ei kiirettä, kyllä niitä koneita piisaa..

     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  13. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No siitä nyt syttyy yleensä välittömästi sota, kun joku tulee tulee heittämään PS3:lle plussan kuten "PS3 on paaaaljon tehokkaampi kuin xbox", sitten joku tulee kertomaan totuuden ehkä vähän liioitellenkin ja sitten joku fanboy tulee heittää lisää flamee ja sitä rataa :D
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  14. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Konsolikeskustelua eri konsoleiden omistajien välillä voi varmaan vertailla siihen kun kaksi penkkiurheilijaa alkaa kinastelemaan, että kumman joukkoe on parempi.
     
  15. Mitmokki

    Mitmokki Member

    Liittynyt:
    24.10.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tosta loppujen lopuksi ees mitää hyötyä ku oon ymmärtäny et molempien pelit tehdään ihan samanlaisiks. Korjatkaa jos oon vääräs.

    EDIT: Nii jos pelit tehää samanlaisiks en nää kyllä tos mitää plussaa :D
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  16. JPie

    JPie Member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No itse olen todennut ja noin viiden tutun kertomisista päätellyt, että pitkän linjan pc playerille xboxin ohjain on parempi.
     
  17. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En kyllä ihan ymmärrä tuota, koska pc-pelaamisella ei ole mitään tekemistä padien kanssa ja huomaa kyllä, että edellisen ohjaimen jälkeen mikkisofta on kyllä harpannut kohti tuota pleikkarin ohjainta ainakin nappien sijoittelun suhteen.

    On tuon 360:n ohjain kyllä huomattavasti parempi kuin vanhemman boxin. Siinä ne napit eivät olleet jotenkin loogisesti sijoiteltuja.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  18. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin siis ps3 EI ole tehokkaampi kuin xbox360, sehän se pointti olikin :p Eikä niitä pelejä aina samanlaisiksi tehdä. Ja onhan PC:nkin pelit aina sama peli, mutta jos toisessa koneessa on tehokkaampi näyttis kuin toisessa niin kyllä se paremmalta näyttää. (btw, xbox360:ssa on tehokkaampi näyttis :p)
     
  19. JPie

    JPie Member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri tuota hain takaa. ensikosketus padien ihmeelliseen maailmaan tapahtui tuolla XO360 konsolilla ja opin tuon XO360 ohjaimen käytön lähes heti. ps2 olen pelannut tuttujen tykönä, mutta silloin on kieretty jokaisen seinän kautta.
     
  20. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuskin kapulan muoto vaikuttaa kenenkään ostopäätökseen tippaakaan :D
    (Paitsi ehkä Wiin kohdalla ^^)
    Se nyt onihan sama millanen mötikkä se on - ainakin mulle. PS1:n kapula oli mahtava kun sitä ennen oli käyttänyt vain NESin kapulaa. Xbox360 kapula on ihan mainio. Yleensä kun pelaan niin se kapula lojuu käsissä miten sattuu, joskus jaloissakin ^^
     
  21. Saukke

    Saukke Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen täs odottanut ps3:n julkaisua mut nyt rupee tuntumaan siltä että toi xbox 360 olis kans sellanen vaihtoehto jota pitäs miettiä. Mites on ton GTA-sarjan kanssa, tuleeko Xboxille vai pitääkö sen takia odottaa ps3:a?
     

Jaa tämä sivu