1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ps3 media server v.1.10.51 ongelma

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi Penakko 16.03.2009.

  1. Penakko

    Penakko Member

    Liittynyt:
    07.08.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli voisiko joku ystävällisesti neuvoa tuon ohjelman säädöissä. Minulla on aivan normaali asetukset mitkä ovat valmiiksi tuossa ohjelmassa. Kun katson ps3 kautta esim.dvd elokuvaa niin se pätkii melko paljon koko leffan ajan. Mitkä säädöt pitäisi olla tai mitä pitäisi vaihtaa, jotta pätkiminine loppuisi.Ja pitääkö säätöjä muuttaa kun katsoo esim. blue ray leffoja? Koneeni tehot eivät taida riittää 1080p mutta voinko edes sitten katsoa niitä leffoja ja millä säädöillä?

    prossu:2,21Ghz
    muisti:1gb
    näyttis:geforce 7900gt
    netti:30/1 megaa elisan
    wlan

    Kiitos etukäteen avusta :)
     
  2.  
  3. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos yllä oleva lista on koneesi kokoonpano, on siinä jo parikin kohtaa joista tuo pätkiminen saattaa johtua. Wlan ei ole paras vaihtoehto videon streamaukseen ja saattaa aiheuttaa pätkimistä. Toistettaessa 1080p videota hyytyy jo prosessorisikin ja 1gb muistilla ongelmia videon toistossa pitäisi tulla jo suoraan koneelta katsottuna.

    Suosittelen kokeilemaan kaapeliyhteyttä suoraan ps3 -> pc, ilman mitään reitittimiä ym. aktiivilaitteita välissä. Näin pääset ainakin siitä epäilyksestä eroon että johtuuko ongelmat wlanista.

     
  4. Tubelious

    Tubelious Member

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei pitäisi pätkiminen kyllä Wlanista johtua. Mulla ainakin lentää helposti 720p-materiaali Wlanin yli PS3:lle. Kelaaminen ei sitten enää onnistu. 1080p-materiaali tarvitsee jo kiinteän yhteyden, muuten se pätkii. Luulen tosiaan että on sinun koneen väännöstä kiinni jos ei toimi edes dvd-tasoiset pätkät.

    mulla näin:
    iMac 2.4 GHz
    Intel Core 2 Duo
    Muisti: 3 Gt

    ja toimii aika kivasti.
     
  5. zacksa

    zacksa Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    suora letku koneesta pleikalle, PMS kanssa kun katsoo koneelta minkä tasoista leffaa vain, aina dvd-ripistä 1080p tavaraan, alkaa pätkiminen 10-20min katsomisen jälkeen. pms transcoding puskuri täyttyy kun koneelta katsoo videon lähettämistä.

    koneessa kyllä on vääntöä.
    C2DE8400@3300Mhz
    4gt muistia

    hienoa olisi kun ei tarvitsisi pitää kolmea johtoa tv+ps3 ja tietokoneen välillä, vaan pelkkä verkkojohto riittäisi...
     
  6. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sinulla kuitenkin siis tietokone kiinni modeemissa sekä ps3 kiinni modeemissa?

    Jos näin on, niin onko modeemissasi NAT-Traversal päällä?

    Jos ei ole tarkoittaa se sitä että liikenne tietokoneelta lähtee ps3.n pyynnöstä normaalina pakettina palveluntarjoalalle ja sieltä sitten ps3.seesi.

    Tällaista liikennettä voi jatkua hyvälaatuisena sen muutaman minuutin, mutta juurikin kuvailemasi puskurin "täyttyminen" voi johtua tästä.

    Itse tuota joskus kokeilin miten toimii modeemilla jossa NAT-Traversal ei ole käytössä ja ongelma oli samanlainen kuin kuvailit. NATin kun kytki takaisin käyttöön ja päivitti mediapalvelinluettelon ps3.selta, niin homma toimi kuin unelma.

    Paljonko PS3-MediaServerisi puskurin maximi-koko on kun se täyttyy?

     
  7. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyseessähän olikin wlan yhteys...
     
  8. zacksa

    zacksa Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eli ei ole natti päällä, mutta eihän se mitenkään liity hommaan kun ps3 ja tietokone on kytkimen kautta toisissaan kiinni. liikenne ei mene netin kautta, vaan suoraan koneesta pleikalle. sen puskurin asetin maksimiin(en muista juuri nyt mikä se maksimi oli kun en ole kotona).
     
  9. soherrys

    soherrys Member

    Liittynyt:
    05.08.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla pätki pelkät dvd leffatkin wlan kautta, mut heti kun piuhalla reitittimeen laitoin koneet kiinni, loppui pätkiminen
     
  10. tonttila

    tonttila Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    wlanin vaihto johtoon ratkaisi ko. ongelman itsellä joskus aikanaan kunnes ilmeni muita juttuja..
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2009
  11. ipexxx

    ipexxx Member

    Liittynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama juttu. Mulla on verkkokovalevy, jolla on ite kuvattuja videonpätkiä, joita katselen PS3:n (Media server) kautta telkkarilla. Kun PS3:n on verkossa WLAN:lla, kuva pätkii. Piuhalla toimii hienosta.
     
  12. Hardis777

    Hardis777 Member

    Liittynyt:
    23.04.2009
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Varastan tästä threadin myös itselle.

    Eli itsellä käytössä samainen media server-versio. PS3 ja pöytäkone ovat molemmat kiinteässä verkossa piuhalla kiinni. Verkkona toimii paikallisen opraattorin optinen "kuitukaista". Kaikki piuhalla kiinni olevat laitteet saavat suoraan IP osoitteen palveluntarjoajalta eli erillistä NAT:ia ei ole. Tämä ilmeisesti voi olla turvallisuusriski PS3 mediaserverin kanssa.

    Media serveri alkoi toimimaan oikein ja hyvällä kaistalla. Kuitenkin pian alkoi ilmenemään ongelmia. PS3 löytää mediaserverin ja pystyy selailemaan kansioita. Avattaessa minkä tahansa filen, videon, musiikin tai kuvan, pysähtyy toiminto kuitenkin tähän. Videon kanssa tuloskena on musta ruutu ja hetken päästä "not supported file". Musiikilla sama juttu.

    Kun käyn katsomassa pöytäkoneelta mediaserveriä on tämä tilassa jossa PS3 on löydetty mutta mitään liikennettä ei tapahdu ei myöskään login mukaan.

    Tähän on auttanut välillä pöytäkoneen uudelleen käynnistys minkä jälkeen kaikki toimi oikein, mutta viime päivinä tuntuu ettei toiminto palaa millään.

    Yksi epäilys on ollut tuo palomuuri joka saattaa ajoittain estää Java applikaation datan lähettämisen ja ajattelinkin tänään koittaa ilman palomuuria. Tämä ei kyllä ole mukava vaihtoehto NAT:ittoman verkon takaa.

    Muita ideoita?
     
  13. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuossa sinun tapauksessasi uskoisin tuon ongelman johtuvan samasta syystä kuin minulla jokin aika sitten.

    Natittomassa reitittimessä liikenne kulkee hetkellisesti suoraan tietokoneelta ps3.seen. Kaistan kasvaessa siirtyy liikenne kulkemaan palveluntarjoajan kautta ja tällöin kaistan varaus täyttyy hyvinkin nopeasti, sillä upload-kaista noissa koti-adsl linjoissa on aina maksimissaan sen 1mt ( 100kb / sec siirtonopeus pc.ltä ps3.seen).

    Kun katsot tuota ps3 media serverin etusivulla näkyvää puskuria natittomassa lähiverkossa ja natatussa lähiverkossa, on natatussa puskurin koko noin sata-kertainen verrattuna natittomaan lähiverkkoon.
    (Upload-kaista natittomassa verkossa 1mt ja natatussa 100mt, jopa 1000mt riippuen laitteistostasi)

    Sinullakin varmasti tuo nat-traversal poissa päältä erinäisten etäyhteyksien ym. hienojen juttujuttujen takia? Nämä kuitenkin saadaan toimimaan myös natin takaa muutamalla portforwardilla.

    Turvallisuusriskinä hyvinkin suuri tuo ps3 mediaserver ilman nattia sillä tuossa kun ei mitään autentikointia tapahdu pc.n ja ps3.sen välillä.

    Toivottavasti tästä oli hyötyä sinulle ja muillekin. :)
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2009
  14. tonttila

    tonttila Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten se kuitenkin välillä toimii kuin unelma, välillä ei..? Tätä kirjoitettaessa tökkii todella pahasti, eilen kun kokeilin toimi. Päivästä kiinni vai oikeasti siit NATista? Siis mä niinku lähetän 100 kiloa sekunnissa tavaraa ja kierrätän sen nettioperaattorin kautta itselle JOS mulla ei oo natti päällä, tajusinko oikein? Täl hetkel laskuri näyttää bittinopeudeksi 1048kb/s enintään, maksimi kävi heti alussa kymppitonnissa ja siihen tyssäs. Puskuri kyl täyttyy hyvää tahtia. Joo, ei ole mulla NAT päällä ku joutui aina taisteleen onko portti auki vai ei niin siltasin modeemin ja sit ainakin p2p ohjelmat on toiminut. Jos joku jaksaa koittaa ja port forwardiin laittaa ton 5001(?) portin niin vois kertoa toimiko.
     
  15. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni juurikin välillä toimi kuin unelma ja välillä ei, välillä hetken aikaa ja alkoi pätkiminen, joskus taas koko tiedosto ei auennut ja ps3 antoi "data is corrupted" tms. ilmoituksen mediatiedostoa toistettaessa.

    Jos et todellakaan halua nattia päälle kytkeä on toinen vaihtoehto ostaa koneeseesi toinen verkkokortti, määrittää samaan ip-avaruuteen osoitteet tuolle kortille sekä ps3.selle ja kytkeä kaapelilla suoraan ps3 pc.seen jajakaa nettiyhteys ps3.selle tuon pc.si ensisijaisen verkkokortin kautta.

    Uskoisin tuon "toimii ei toimi toimii ei toimi"-ongelman olevan kiinni esimerkiksi autentikoinnista, kun tuo ps3 mediaserver ei autentikoi millään tavalla, mitään yhteyksiä ei laitteiden välillä muodosteta ja määrityksiä laitteiden välille ei tarvitse tehdä vaan laitteiden kommunikointi keskenään tapahtuu ohjelman omilla ehdoilla automaattisesti.

    Ps3 mediaserver on kuitenkin tarkoitettu käytettäväksi "sisäverkossa" eli juurikin natin takaa jolloin liikenne tapahtuu "suorana" laitteiden välillä.

    Ps3 kun etsii tuon media serverin itsekseen ilman mitään ongelmia, toimii yhteys hetkellisesti kuin rasvattu ja kun palveluntarjoajan palvelimet tekevät taas kyselyitä asiakkaiden päätelaitteilta, saattaa jopa laitteen ip-osoite vaihtua lennossa jolloin ainakin mediaserverin ja pc.n välinen yhtey uusiutuu aiheuttaen suurta sekoilua laitteiden välillä.

    Nykyään p2p ohjelmat pääsääntöisesti toimivat jopa natin takaa. Torrentteja käytettäessä saattaa latausnopeudet tippua jonkun 10% mutta ei kuitenkaan merkittävästi.

    Portforwardeissa google on ystävämme ja kertoo tarvittavat portit softalle kuin softalle.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2009
  16. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juurikin näin. Yhteys menee hetkellisesti suoraan pc.ltä ps3.selle siihen saakka kunnes verkossa tapahtuu jokin muutos, alkaa liikenne kulkemaan palveluntarjoajan kautta ja näin toisto hidastuu ellei jopa pysähdy kokonaan, riippuen median tyypistä ja laadusta.
     
  17. Hardis777

    Hardis777 Member

    Liittynyt:
    23.04.2009
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tästä. Tätä pähkäillessä tuli mieleen että tuntuu toimivan tuo yhteys aina paremmin aikoina jolloin netin kuormitus palveluntarjoajalla on vähäistä joka taas tarkottaa sitä että silloin voisi Tx kanava olla nopeampi. Kuitenkin toisaalta hämää se että edes Mp3:sten striimaus ei onnistu. Vaikka nuo lähettäisi PCM:nä niin ei se kummoista kanavaa tarvitsisi. Voi tietenkin olla että palveluntarjoaja on sulkenut tuon 5001 portin käytöstä kun siellä on näkynyt allekirjoittaneen epämääräistä videstriimiä johon pääsee kuka tahansa pleikkarin omistaja kiinni.

    Koitan tänään korjata tilannetta vanhalla ADSL modeemilla jonka löysin kaapista, tässä on mukana 100M routteri. Aliverkon ei kuitenkaan pitäisi haitata pleikkaa nettiyhteydessä. Ainut minkä olen huomannut on se että aliverkosta jostakin syystä koneet eivät löydä minun palveluntarjoajalla DNS:ää vaan se pitää aina käsin konffata, mikä nyt on pieni taski.
     
  18. Hardis777

    Hardis777 Member

    Liittynyt:
    23.04.2009
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli vielä mieleen,että jos IP osoitteeni on nyt muotoa 82.aaa.bbb.116 ja subnet mask on 255.255.2550 eli kaikki viimeisen kolmen numeron sisällä olevaa IP:tä ovat samassa aliverkossa. Tuosta optisesta reitittimestä minulla on mahdollista ottaa 8 piuhaa ulos ja näin ollen varata 8 IP osoitetta tuosta aliverkosta.

    Onko jollakin saman palveluntarjoajan asiakkaalla mahdollista nyt saada myös IP tuosta samasta aliverkosta. Mikä tarkottaisi sitä että jos hänellä on PS3 tuossa vekossa niin se huhuilisi suoraan allekirjoittaneen media serverille. Mites mahtaa sitten olla wintoosan sisäverkot? Luulisi että tulostimetkin olisi aika helposti löydettävissä.

    Eli jo näitä asioita ajatellen NAT:n laittaminen kärkeen olisi järkevää. Hassua vaan että tuo kuidin reititin ei omaa NAT optiota tai edes jotakin konffattavuutta.
     
  19. tonttila

    tonttila Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysymys.
    Mulla on koneessa emossa LAN ja sit erillisella kortilla myös. Jos laitan ne kummatkin päälle, pleikan toiseen ja Zyxelin toiseen, tarvitaanko silloin NATtia? Ja toimiiko nettiyhteys pleikalla enää vai tarviiko verkkoyhteydet sillata toisiinsa tai jotain sitten...?

    Nyt liikutaan hieman sellaisella alueella että kun mä alan noita johtoja tuossa viritteleen niin lopputuloksena ei todennäköisesti toimi netti eikä media server. Ja muutenkin, tossa adsl boxissa on 100 megaiset liitännät ja jos koneessa on gigainen (mulla tosin niin vanha ettei taida olla..) portti niin eikö silloin kannata jokatapauksessa liittää pleikkari suoraan koneeseen koska silloinhan modeemi on pullonkaulana välissä kun olen saanut jo 720p materiaalilla siirtonopeuden huipun yli 90000kb/s ja readme osio suosittelee gigaista liitäntää. Jos koneeni jaksaisi muxata 1080:stä niin varmaankin kaista loppuis kesken satasessa?
     
  20. zacksa

    zacksa Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla homma menee näin:

    adsl boksista piuha kytkimeen. kytkimessä kiinni 2 tietokonetta ja PS3. En käytä NATtia. PC ruudulla näkyvä transcoding puskuri täyttyy kun katsoo PC:n kovalevyltä leffaa PMS ohjelmalla PS3 kautta.

    Eli pystyn hetken katsomaan vaikka 1080p videota, mutta sen jälkeen alkaa nykiminen. ihan sama onko DVD rip vai joku HD video, ei toimi millään.
     
  21. djsauron

    djsauron Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun kytket NAT.in päälle modeemiisi, ei mikään kone liittymäsi ulkopuolelta näe mitään laitteita joita verkossasi on vaikka olisit lyönyt kaikki kiintolevysikin jaetuiksi. :>

    Tonttila: Kyllä se 100megan sisäverkko riittää toistamaan mitä tahansa mediaa. Kyse on kuitenkin 10mt / sec siirtonopeudesta.

    Kannattaa ehkä lukea thread läpi alusta asti.
     

Jaa tämä sivu