1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 (ja muut konsolit) kotelon modausta ja stailausta

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi juho_lindfors 10.01.2014.

  1. juho_lindfors

    juho_lindfors Newbie

    Liittynyt:
    10.01.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs, miten on väki innostunut pleikkareidensa ulkonäköä kohentamaan?
    Itselläni tuossa tuommoinen läskimallin kone, joka tuntuu kehittyneen ikuisuusprojektiksi kun ideoita vaan tulee koko ajan.



    Myöskin vastikään hankittu Billbox360 sai vähän samassa hengessä ulkonäköönsä kohennusta, se kun niin tylsän näköinen laitos tavallisesti on...



    Olisko väellä kiinnostusta jakaa omia tuotoksiaan ja vaihtaa ideoita kuvien ja järkevän keskustelun merkeissä?

    Tuossa koitin selailla foorumia, eikä ihan heti pistäny silmään moista... Softamodausta käsitellään kyllä monessa paikassa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2014
  2.  
  3. are1

    are1 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2012
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kuinka ihmeessä noita stailataan kun en tiedä mitään liikkeitä jotka kustomoisi kotelon.
    haluaisin itsekin erivärisen kotelon:)
     
  4. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Kai se on itse alettava kokeilemaan, kun ei varmaan ainakaan Suomessa ole hirveästi alan yrityksiä, jotka fyysistä modaamista konsoleille tekee. Noihin pätee varmasti pitkälti samanmoiset niksit kuin tietokoneidenkin modaamiseen, eli paljon aikaa ja taitoa saapi olla jos meinaa aikaiseksi saada jotain näyttävää, eikä vain amispelle-tyypin patentteja. Aikaahan tuossa tietysti menee varmasti ihan yhtä paljon kuin tietokoneiden kanssa säätäessä.

    Joskus on minullakin tullut vastaan tietokoneiden ja muiden elektroniikkavehkeiden modaukseen keskittyviä sivustoja gallerioineen, joista voisi saada enemmän tietoa tästäkin harrastuksesta. Toisinaan näillä sivustoilla on tullut vastaan komeitakin modauksia, ja sitten on tietysti erikseen amispellejen säätöjä, tuttuun "en tykänny sen väristä ni aattelin vetää tussilla eri väriseksi ja tämmönen siitä tuli" tyyliin. En kyllä ole pitkään aikaan tämmöisillä sivustoilla vieraillut, joten en osaa sanoa onko näihin liittyviä kotimaisia sivustoja vielä elossa jossain syvällä netin syövereissä.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2014
  5. juho_lindfors

    juho_lindfors Newbie

    Liittynyt:
    10.01.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Vähissä tahtoo olla suomalaiset saitit aiheen tiimoilta. Sillä tätä ajattelinkin tänne aloitella. Olisiko tämä sitten seurausta juurikin siitä, ettei täälläpäin ole saatavilla mitään palveluja modaukseen, vaan kaikki tulisi itse tehdä... Tosin, kyllähän sitä luulisi, että itsetehtyjä monen tekisi sitten mieli maailmalle esitelläkkin. :) Toki maailma on täynnä juurikin näitä "amistuunauksia", mutta onhan sekin toki oma taiteenlajinsa...pääasia omasta mielestäni on se, että näyttää siltä kuin omistajansa/tekijänsä haluaa. Makunsa kullakin...

    Itse kun olen tällainen näpertelijäluonne, niin tuntui luonnolliselta alkaa sitten ihan itse kokeilemaan taitoja ja ideoiden toimivuutta. Ainoa ns. tehdastekoinen juttu pleikkariprojektissa oli nuo ohjaimen näppäimet, jotka kiinanmaalta tilasin. Juurikin tuota pientä detailia, jota ohjaimeen kaipasin. Hiilikuitu ostettu biltemasta, sillä esim. ebay:ssä myytävät valmiit skinit olivat mielestäni tylsän näköisiä. Ja onhan se paremman näköinenkin, kun 3d pinta ja itse leikelty muotoonsa.

    Tosiaan tuohon omaan koneeseeni napattu tuo kansilevy ps2-tuella varustetusta pleikasta (U.S.-malli, joka kärsi lämpöongelmista yms. joten joutaa elintenluovuttajaksi) ihan vain nuiden irtokirjainten vuoksi. Oma hommansa oli niidenkin asettelussa, mutta onneksi tuo hiilikuitutarra oli sen verran joustavaa, että sai paineltua paikat omiin uriinsa ja sitä kautta istumaan paikalleen kevyellä liimauksella.

    Suosittelenkin kaikkia vaan rohkeasti kokeilemaan ideoidensa toimivuutta. Ja tänne sitten vaan kuvia tulemaan...pidetään ketju hengissä, jotta ei jatkossa ole niin hankala löytää keskustelua näin suomeksi aiheesta. :)
     
  6. juho_lindfors

    juho_lindfors Newbie

    Liittynyt:
    10.01.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Aloin tuossa sitten tylsistymisen myötä raapusteleen ihan blogi-tyyliin vähän ylös nuita ideoita ja tekemisiä. tuolta löytyypi aikaansaannoksia ja vähän detailia miten niitä on tullut räpellettyä... Myöskin muuta ajatustoimintaa tulee tuon kautta tuotua esille...
     

Jaa tämä sivu