1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ps3 ja 19'' kuvaputki

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi paradox11 16.12.2009.

  1. paradox11

    paradox11 Member

    Liittynyt:
    17.01.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mites ps3 kuva näkyy tollasessa 19'' kuvaputkessa? onko kuva tarpeeksi hyvä pelatakseen ja näkee lukee mitä ruudussa puhutaan?
     
  2.  
  3. proffs

    proffs Member

    Liittynyt:
    17.11.2009
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ole kyllä mitään järkeä ostaa ps3:a kuvaputkitöllöön. Jos et ole aikeissa ostaa HD-töllöä niin jätä ps3 ostamatta.
     
  4. paradox11

    paradox11 Member

    Liittynyt:
    17.01.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos erittäin hyvästä vastauksesta... jos nyt joku asiallisempi vastaus joltakin jolla kokemusta on
     
  5. CProg

    CProg Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    276
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole kyllä mitän parasta silmänruokaa, jos lähdet ps3:sta pelaamaan tuosta tv:stä.
    Jos itse olisin samassa tilanteessa, ostaisin uuden töllöttimen vanhan tilalle.

    Ja siitä ruudun tekstistä: Se mitä luultavimmin on sumuista/vaikealukuista tuosta töllöstä.
     
  6. paradox11

    paradox11 Member

    Liittynyt:
    17.01.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jep, löytyy kyl hd telkutkin, on vaan pieni sijotus ongelma. mites tosta 32 kuvaputkesta näkyy? laaajakuva ja 100hz
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2009
  7. mmiika

    mmiika Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2009
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä oli viime jouluna 28" putkitelkku yhistettynä ps3:een, pari viikkoa jaksoin pelata sillä, sit lensi mäkeen ja tilalle tuli 32" full Hd. Eihän nämä HD telkut maksa enään paljoa paskaakaan, saa jo 300-500e ihan kelpo pelin. Vielä pari vuotta sit liikuttiin ihan eri summissa.
     
  8. eddison84

    eddison84 Regular member

    Liittynyt:
    02.02.2006
    Viestejä:
    707
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, kauhean näköistä sotkua se on kyllä putkitöllöllä. Yhden illan joskus kaveriporukalla oon NHLää jauhanu 25" putkella ja ei kiitos toista enää. Resoluutiokin on niin pieni, että valikot ovat todella isolla tekstillä ja kaikenlisäksi todella suttuisia, juuri niistä vielä kuitenki selvän saa.
     
  9. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    luulen et 32" laajakuvaputkiteeveellä mis on 100hz virkistystaajuus ni sil vois pyöriä iha hyvin, ja mikää full hd tv:Hän ei paranna kuvanlaatuu mitenkää hd readyyn verrattuna yms.. et kyl sil 32" putkiteeveel pelaa, onha niis muutenki iha hyvä kuvanlaatu.
     
  10. paradox11

    paradox11 Member

    Liittynyt:
    17.01.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo tuo 32'' on sonyn wega ja todella hyvä kuva siin on kuvaputkeks, uskon että sillä pärjään, ja jouluna sen näkee sit kun pukki sen pleikkarin tuo
     
  11. eddison84

    eddison84 Regular member

    Liittynyt:
    02.02.2006
    Viestejä:
    707
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan siinä hyvä kuva, muttakun se pleikka kääntää signaalin analogiseksi ja pudottaa resoluution 768x576 tuota varten niin siinä vaiheessa se homma kusee. Ei ole kiinni TVn laadusta, vaan tekniikasta.
     
  12. kosvi

    kosvi Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten Eddison84 sanoi, ei ruudun koolla ja laadulla ole mitään merkitystä, mikäli käytössä on kuvaputki ja 768x576 resoluutio. Noi pleikkaripelit vaan on suunniteltu sille vähintään HD ready näytölle, joka pystyy siihen 720p kuvaan. 1080p on sitten jo hieman hifistelyä, koska ainakin oma tuntuma on, että aika harva peli loppujen lopuksi tota 1080p resoluutiota käyttää. Mutta sittenpähän näet. Itse en suosittelis ostamaan pleikkaria putkitöllöön, oli tuumia vaikka 50+ jos ei resoluutio kestä.

    Edit: ja niin, itsehän tosiaan ostin eka sen FullHD ruudun ja vasta kun se löyty, niin alettiin kyttäämään itse konsolia. En nähnyt itse mitään järkeä lähteä ostamaan eka konsolia johonkin vanhaan putkitöllööni, vaikka sekin sangen hyvä laajakuvaruutu olikin.
     
    Viimeksi muokattu: 23.12.2009
  13. paradox11

    paradox11 Member

    Liittynyt:
    17.01.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitoksia vastauksista. mitä nyt olen keskustelu palstoja lukenu niin sellasen käsityksen oon saanut että kaikki puoltaa sitä omaansa telkkaria oli sit hd tai ei(yleisesti, en tarkota tätä topickia). ohan se ihan relistinen asia että hdtv:llä kuva erilaista. itse pärjään kuvaputkella toistaiseksi... enkä sen kuvaputken takia jättäisi pleikkaria ostamatta. Sellane ihan mielenkiintoinen kysymys/ajatus olisi että jos pleikkari on suuniteltu hd:ta varten niin miksi ne lykkää pakettiin iänikuisenki komposiitti piuhan ja onhan siel pleikkarin näyttöasetuksissa resoluution valinnat ja kuvasuhteiden valinnat niin tuntuu että kuvaputkenki omistajia on mietitty.


    kuitenkin kiitos vastanneille ja minun puolesta asia saa jäädä tähän, tosin tottakai keskusteluakin ja mielipiteitä saa vielä vaihdella ja seuraan innolla uusia ajatuksia ; )
     
  14. kosvi

    kosvi Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tottakai putken omistajia on mietitty, koska niitä on paljon, joten miksi ehdoin tahdoin rajoittaa asiakaskuntaa vain HD-telkkareihin? Ja kaapeliasiaan toteaisin saman, kuin miksi mukaan on laitettu vaan yksi ohjain: komposiitti on halpa, samoin yksi ohjain on halvempi kuin kaksi.

    Kyllä niitä pelejä voi pelata putkiruudulla, mutta ei se kyllä mikään elämys voi olla. Totta toki on, että en ole itse edes kokeillut, koska en viitsinyt ostaa putkitelkkariin konsolia. Tietysti tuo on tottumiskysymys: jos ei ole kokenut teräväpiirtoa, eipä sitä osaa kaivatakaan.
     
  15. eddison84

    eddison84 Regular member

    Liittynyt:
    02.02.2006
    Viestejä:
    707
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän sitä ny pelaa, mutta sanon vaan että se on kaukana miellyttävästä. kevään korvalla kannat jo HD-töllöä kotiin. NHL09ssäkin oli valikot ja kaikki todella suttuisia, että ei liikaa vaivaa ole kyllä PS3ssa nähty crt-töllöjä ajatellen. Samaan syssyyn pelasin myös vähän GTA4ää ja melko karskiahan sekin oli. Mutta en väitä, etteikö tuosta pelaamisesta mitään tule, kuvan saa vaan pienellä satsauksella niin paljon paremmaksi. Mutta laita ihmeessä mietteet tänne sitten kun olet pleikan saanut.
     
  16. tavu

    tavu Guest

    Minulla on ps3 ja 14" putkitöllö, ei ole kylläkään mitään silmänruokaa se 14" :)
    No kohta kun tämä remontti on valmis niin tilalle tulee 32" fullhd tv.
     
  17. Demistry

    Demistry Regular member

    Liittynyt:
    13.10.2004
    Viestejä:
    228
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tottakai jokainen kehuu sitä omaansa parhaaksi ja hienoimmaksi! Itselläni kokemus 21" kuvaputkesta PS3:n seurana, siinä kuva aivan kauheeta ja teksti todella vaikealukuista.
    Kokemus löytyy myös 28" kuvaputkesta, siinä myös kuva rakeinen ja suttuinen sekä melkovaikealukuista tekstiä. Sitten löytyy 37" fullhd lcd, 22" fullhd lcd ja 47" fullhd lcd. Jokaisessa LCD telvisiossa kuva ollut aivan toista luokkaa kuin perus putkitöllössä! Käytin 22" LCD:tä ennen kun ostin uuden 47" LCD:n ja tuossa 22" LCD:ssä kuva oli parempi ja selvempi niin kaukaa kuin vierestäkin katsottuna verrattuna 28" putkitöllöön.

    Se ei merkkaa mitään vaikka olis kuinka laadukas putkitöllö jossa resoluutio on 768x576. Jotkus sanovat sitä että yli 32" televisiossa kuva menee rakeiseksi ja suttuiseksi vaikka olisi fullhd, tämäkin on pa*kapuhetta! Itselläni on nyt tuo 47" fullhd jota pelaan alle 2m päästä ja kuva on silmiä hivelevä ja pikseleitä ei tuoltakaan matkalta erota selkeästi! ja tuolla 100hz ei kuvan laatuun ole mitään merkitystä! Laatu määritellään resoluution avuin ei virkistystaajuuden avulla... Toki kuvan liike on paljonkin sujuvempaa tuolla 100hz verraten 50hz, mutta sitten taas tämä 200hz ei juurikaan muutu 100hz verrattuna!
     
  18. AcerFan

    AcerFan Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaako 22" full hd näyttö ps3:lle ? 24" olis tietysti parempi mutta ne on taas hitusen hintavempii, mutta onko niiden välillä suurta eroa kuvanlaadussa ?
     
  19. kosvi

    kosvi Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ne tuumat vaikuta kuvan laatuun, vaan katseluetäisyyteen. Tietokoneessa minulla on 22" näyttö ja ihan hyvä siinä on pelata tietokonepelejä, veljelläni on xbox360 & 22" TV ja ihan hyvä siinä on pelata. Mistään metrien päästä tosin on turha yrittää pelata, mutta kun siinä istuu heti vieressä, niin ihan hyvin toimii.
     
  20. AcerFan

    AcerFan Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    että eroa on boxilla jos käyttää lcd näyttöä kuin putkitelkkari?
     
  21. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    resoluutio jos oikein päättelin.
     

Jaa tämä sivu