1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 hdmi ongelma philips 32 lcd näytön kanssa

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi mmr1979 12.09.2007.

  1. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli semmonen ongelma et mun lcd näyttö pystyy 720p ja 1080i moodeihin, mutta ps3:sta tuleva kuva ei tahdo näkyä ruudulla jatkuvasti kunnolla... Alla esimerkein kerrottu vähän tapahtumia parin viime päivän sisällä...

    Esim1. colin mcrae dirt demo toimii joko 720p tai 1080i tilassa, en tiedä kummassa.

    Esim2. formula one demo toimii siten, että 1sek ajan näkyy kuva nätisti ja 1sek ajan näkyy lumisadetta ja on aika hankala ajaa kun kuva pätkii tollee koko ajan....

    Esim3. ps3 päävalikko näkyy nätisti 1080i tilassa, mutta kun käynnistät ihan minkä vaan pelin kuva pätkäisee eli se ilmeisesti vaihtaa tuota näyttö tilaa 720p:hen, kun pelithän tällä hetkellä taitavat sillä toimia... ja kun siis pelin on käynnistänyt käy näkymään lumisadetta , mutta äänet tulevat normaalisti ( eli mulla on optisella piuhalla kotiteatterissa ps3 kiinni) eli peli latautuu normaalisti ja sitten kun sammutan telkan kaukosäätimestä ja laitan takaspäälle niin pelin alkuruutu näkyy mukavasti... Tämä kuvan häviäminen ja telkan sammutus/päälle ja kuva näkyy taas pätee itseasiassa molempiin peleihini ja kahteen demoon jotka mulla on pleikalla.

    mutta esim. jos käynnistän ton formulapelin niin virrat vaan pois tv:stä ja takas päälle niin pelin päävalikko näkyy siis taas hienosti, mutta kun startti tapahtuu eli käyn ajamaan formulaa niin kuva käy heti näyttämään yhden sekan välein siis tota lumisadetta.... ihan kuin tv ei pystyisi päivitäämään ruutua tarpeeksi nopeasti... tv:n vasteaika on 16ms... eli aika huono, mutta pitäs kyl vähän paremmin pelata :)

    scart-liitännällä kuva näkyy kaikissa jutuissa hyvin, mutta en halua sitä käyttää koska on ruma ja tuosta kuvanlaadusta olen tässä tapauksessa halunnut maksaa...

    Luulen itse, että vika on tod.näk. telkkarissa... se on vuoden vanha ja netanttilan halpis philipssi eli ne on tiedetysti heikko laatuisia... Mutta se HD ready tarra siinä kyljessä antaa mun ymmärtää että pitäs kuvan näkyä... ja näkyyhän se välillä mutta ei tollasta kuvaa/ominaisuutta pysty katsomaan tai pysty elää sen kanssa koska se siis on jatkuvaa...
    Kokeilin ensin suoraa piuhaa jossa on hdmi liitin toisessa ja dvi liitin toisessa päässä ja sillä se kuva ei näkynyt ollenkaan.
    Nyt siis olen kuvan saanut jotakuinkin pelaa kun on hdmi kaapeli jossa telkan päässä siis hdmi/dvi muunnin palikka...

    Se häiritsee et miks kuva välillä näkyy täysin mainiosti !!!
    Johtuuko siitä että töllö ei osaa kertoa pleikalle noita näyttötilojaan oikein ?
    Johtuuko siitä että pleikan hdmi on 1.3a vai peräti b versiota ja tuo töllö on sen verran vanha eli varmaankin valmistettu kaks vuotta takaperin eli siinä ei ole kuitenkaan yhteensopiva tuo DVI liitäntä tuon 1.3 hdmi:n kanssa...
    Vai onko se telkan piirisarjassa(?) tai siinä palikassa joka keskustelee pleikan kanssa noista näyttötiloista eli se pitäs päivittää,korjata tjms. että kuva näkyis virheettömästi koko ajan...

    Eli apua kaivattais... Mä nyt tänään kokeilen vielä yläkerran lcd telkassa, mutta se on TÄYSIN samanlainen kuin olohuoneen telkka paitsi että se on 26" philips... Jos se siinä pelaa normaalisti niin sit ainakin voi olla varma, että se olohuoneen 32" philipssin dvi-liitin/liitäntä on paskana....Mut jos se ei pelaa kummemmin yläkerrankaan telkkarilla niin sit varmaan voi päätellä että noi halpis philipssit on p.skoja eli olen ne ostanut just jostain erikoistarjouksesta mistä ne on saanut tosi halvalla...
    Ei niissä telkoissa kyllä mitään vikaa ole tähän asti ollut eli on hyvin toimineet, mutta jos se ongelma sit vaan onkin tuossa DVI-liitännässä...

    Pitääpi varmaan lähteä tv-ostoksilla... nyt kyllä on taas sellainen tilanne et ei ole rahaa aivan älytöntä telkkaa ostaa ja sit jos köy niin että ostan taas halvimmasta päästä ja se kuva temppuilee edelleen niin sitten kyllä käy hiukan potuttaa....

    Ajattelin semmoistakin et kun noissa minun molemmissa telkoissa on tuo hd ready merkintä ja pitäs siis näyttää 720p ja 1080i moodit ja nyt kun se ei kunnolla toimikaan niissä niin siinähän olis tietysti hyvä peruste perua kauppa !?!

    nuo LCD taitaa molemmat olla noita pf3320 sarjaa eli tuo olohuoneen tv jota nyt tähän mennessä olen testannut on siis 32pf3320/10 ja yläkerren makkarin tv on 26pf3320/10.... Olen myös näiltä keskustelupalstoilta lukenut että noissa philipsseissä on ollut ongelmia varsinkin näissä vanhemmissa malleissa varsinkin juuri hdcp-liitäntöjen kanssa....

    Mä kyl meinasin tonne olkkariin hommata kunnon telkan, mut olis kiva jos joku osais sanoa selkeen vastauksen tähän probleemaan ennen kuin tilaan uuden telkan ja sit vika onkin pleikassa....

    p.s. älkää lähettäkö viestejä joissa pyydetään vaihtamaan piuhaa... vika ei tällä kertaa ole siinä...

    Kiitos!
     
  2.  
  3. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja nyt minun ongelmaani vielä yksi lisäselvitys tai itseasiassa omituisuus eli tulin juuri äsken kotiin ja nyt kaikki pelit toimivat moitteetta....

    Nyt on se ongelma vielä että kun vaihdan pelistä päävalikkoon tai toisinpäin niin joudun aina käynnistämään tv:n uudestaan koska siitä alkaa näkyä vain lumisadetta !!!! aika mielenkiintoista alkaa olemaan tämä mun vian haku....

    Nyt kaikki pelaa siis ihan kohtalaisesti, mutta rassaa kyllä tuo telkkarin jatkuva sammutus rumba kun vaihtaa esim peliä tai menee takaisin päävalikkoon....

    Eikö kenelläkään ole tullut vastaavanlaista tilannetta ??? apuja kaivataan... ostan kyllä silti jonkun 42" plasman varmaan...
     
  4. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja minä täällä taas moi...
    Eli kun viimeksi mainitsin että kaikki pelaa mukavasti niin eilisen päivän se todellakin pelas hyvin noin kolme tuntia... sen jälkeen taas hdmi:n kautta ei pystynyt tekee mitään ku lumisadetta tuli vähän väliä ruutuun...

    Pystyisikö tämä sitten olee joku lämpenemis ongelma...

    pleikkahan käy aika kuumana, mut miks se just vaikuttais tuohon hdmi-liitäntään... Vai onko lämpenemisongelma lcd näytössä ???

    viittiskö joku elektroniikkainsinööriä viisaampi valaista minua tässä asiassa =)
     
  5. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tää nyt menee näköjään yksin puheluksi kun kukaan ei tahdo tarjota apua...

    Tänään kerkesin kokeilla tuossa pienemmässä telkussa eli philips 26" ja siinä kaikki pelaa täydellisesti....

    Eli lopputulos on että pleikka on kunnossa ja siis myös hdmi piuha ja hdmi/dvi piuha ...

    Eli vika on pelkästään tuossa isomma philipssin dvi -liittimessä tai sen softassa/piirissä tjms....

    eli vielä tarkemmat tiedot monitoreista jos jollain tulee vielä vastaan niin tietää että mahdollista on pienet vaikeudet....

    Eli tuo 26" philips on mallia 26PF4310 ja siinä pelaa kaikki täydellisesti ja siinäkin on siis DVI-liitin kuten tuossa isommassa philipssissä joka on 32" ja mallia 32PF3320....

    Ja tuo isompi siis tilttaa edelleen samaan tapaan kuin aikaisemmiss a viesteissäni olen maininnut.... Ilmankos välillä oli ongelmia myös pc:n kanssa dvi/dvi-kaapelilla kun kuva oli punertava mutta luulin että se johtuu kaapelin laadusta... nyt tuli selville sekin että se vika on ollut koko ajan monitorissa... Sen siitä saa kun ostaa halpis versioita !!!

    Nyt onkin mielenkiintoista nähdä että mitä Netanttilasta sanotaan, kun takuu meni umpeen tuossa isossa töllössä kesäkuussa ja huomasin vian vasta nyt kun siis ekaa kertaa sai testattua 720p ja 1080i näyttötilat jotka siis temppuilevat... muuten telkkari on siis pelannut mukavasti...Ja meinasin siis laittaa asiakaspalveluun viestiä että pystyisikö ne esim. tulemaan vastaan korjaus kustannuksissa jos sen dvi-liitännän sais kuntoon vaikka päivittämällä firmiksen tjms. ja se tulis maksaa esim. 100euroo ja jos ne viittis maksaa vaikka puolet....

    Eli onko kenelläkään tullut vastaavaa tilannetta eteen ja onko mahdollisesti esim. maahantuoja auttanut asiassa vai olenko nyt aivan oman lompakon varassa tässä asiassa ????

    Kommentteja ja ideoita tai ehdotuksia otetaan vastaan....


     
  6. Punaparta

    Punaparta Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en moiseen puoliin korjauskustannuksiin edes suostuisi vaan ottaisin suoraan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja sitä kautta lähtisin vaatimaan uutta tilalle , koska vaikka laite ei ihan uusin malli ole niin ei se silti niin vanha ole etteikö kuluttajasuojalaissa määrrätty "kohtuullinen käyttöikä" olisi vielä voimassa. Joten soitto paikalliselle viranomaiselle ja sieltä kautta homma käyntiin niin todennäköisesti säästyt muutamalta turhalta väittelyltä asiakaspalvelun tyttöjen tahi poikien kanssa.

    Laitehan on mallina jo kohtalaisen iäkäs joten mieleen juolahti kun en ps3 tunne kovin hyvin että mahtaako se vaatia hdcp toimiakseen "kunnolla"? Ei ainakaan itsellä varmuutta oliko tuossa philipsin mallissa se "ominaisuus". 3-sarjahan on pilihipisin ns. Hinnat alkaen sarja. Joka tapauksessa jos/kun laite vaihdetaan uuteen et oikeastaan voi hävitä koska taitaa olla kaksi tahi kolme mallisarjaa mennyt siitä kun tuota ko. telkkua myytiin.

    Eikun onnea matkaan ja postailehan sitten kuinka kävi.
     
  7. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo... ps3 vaatii hdcp:n toimiakseen kunnolla ja se tuosta telkkarista speksien mukaan löytyy... itseasiassa philipsin sivuilta löytyvät molempien telkkarien speksit joissa mainitaan ainakin hdcp... kuitenkin molempien telkkujen specsit näyttää täysin samoilta vaikka eri mallinumero onkin...

    Ja tuo 26" joka on mulla ollut jo pari vuotta toimii siis paremmin kuin ilmeisesti tämä uudempi versio eli 32" ...

    Mä tilasin jo netanttilasta 42" panasonicin sen px7 plasman 999euroo, et pitää nyt ihan aluksi kysyä paikallisesta huollosta paljon mahdollisesti maksaa toi vanhan korjaus, koska en sitten kuitenkaan välttämättä sitä tarvi kun saan uuden töllön, mutta vasta viikon päästä... :)
     
  8. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on philipsin 32" telkka kiikutettu huoltoon... ensin email netanttilaan josta tuli vastaus paris päiväs, että philipsin telkkareilla on vuoden takuu+toinen vuosi reklamaatio aikaa ( On käytännössä siis kahden vuoden takuu).....
    Pyysi anttilasta soittaa philipsin tuotetukeen... soitin sinne ja ne anto viite numeron jolla kiikuttaa telkka huoltoon kun ensin ottaa yhteyttä digiserviceen...

    SOitin digiserviceen he kertoi että Kouvolassa ( lähinnä minua, kun asun kuusankoskella) on heidän valtuuttama huoltoliike jonne kiikutat telkkarin,netanttilan kuitin tv:stä ja kerrot vielä sen philipsin antaman viitenumeron ja kaikki on sillä selvää....

    Eilen vein telkan ja nyt odotellaan onnistuuko korjaus... ei sanonut mitään tarkempaa se huoltomies... ei mun tarvinnut edes kenellekään selitellä mitään kummempaa... mainitsin vain että DVI-liitännässä tod.näk. vikaa... Huoltomies otti laput ja mun puh.numeron ja nyt ei muuta kuin odotellaan soittoa....

    ELi tässä vaiheessa voi jo sano että Philipsin telkkareilla on myös kahden vuoden takuu vaikka ostopaikassa sanottaisi vuosi !-)
    Monihan on ostanut juuri muun valmistajan telkan koska monessa paikassa sanotaan että philipssillä vain yksi vuosi takuuta ja esim. samsungilla on kaksi....

    Olen kyllä ollut tyytyväinen philipssiin ja nyt tää korjaus rumba vahvisti vielä sen että myös huolto pelaa kun jaksaa vain soittaa ja ottaa selvää asioista...

    Lopputulos on tietenkin nyt vielä selvittämättä =)
     
  9. zazmo

    zazmo Member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kertokaahan kun en itse ymmärrä paljon mitään näistä HD asioista, että toimiiko Ps3 hd:nä mun Philipsin 23 tuumasessa LCD Hd ready televisiossa?
     
  10. mmr1979

    mmr1979 Member

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    todennäköisesti toimii ja mitä uudempi monitori niin sitä todennäköisemmin myös pelaa hyvin, kuten minulla ei tuossa vanhassa philipsin 32:ssa oikein tahdo pelata...

    Eilen tuli tosiaan soitto vasta huollosta ja se kyseli minulta että mitä haluaisit tehdä tv:n kanssa =) ... noh sillä huoltomiehellä ei mukamas ollut mitään laitetta josta tulisi pihalle 720p tai 1080i moodia ?!?!?!?
    aika outo huolto... noh sellaista täällä kouvolassa... mutta se oli dvi-liitäntään liittänyt pc:n ja huomasi, että yksi väri ei näy kunnolla tais olla että punainen puuttu kokonaan...

    Sitten se harmitteli kun siihen auttaa vain vaihtaa sellainen 400 pinninen piiri ja valitteli kun se on vaikeaa !!! ja sanoi että se vielä päivittää sen piirin jossa telkkarissa on kaikki eri näyttötilat lueteltu...

    Noh katsotaan koska telkkari tulee kotiin =) ... nyt se on ollut jo syyskuun puolivälistä huollossa ja se huoltomies sanoi, että tuon piirin tilaaminen vie aikaa ja vaikea vaihtaa... ei siinä auta muu kuin odotella... kaikki menee takuuseen ja minulla on uusi telkkari joten ei minulla ole kiire....

    Sen se huoltomies vielä lisäsi että jos se tuon vaihto/päivitys työn jälkeen ei vieläkään pelaa pleikan kanssa niin uudestaan jos tuo huoltoon niin takuu ei korvaa.... sinänsä mielenkiintoista sillä sen telkkarin speksit lupaavat hd ready:N ja jos ei huollosta huolimatta toimi niin onko se asiakkaan VIKA ????
     
  11. humppis

    humppis Member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo philipsin takuuhuolto on muutenkin vähän ihmeellistä.
    Oli itsellä tässä 21" putkitöllö josta meni kuva punaiseksi.

    Telkkarin hinta oli juurikin anttilassa 169€, ja kun se
    oli 3 viikkoa digiservicessä, olivat takuunalaiset korjauskulut
    hieman yli 300€.. Oli vaihdettu kanavanvaihtaja ja kuvaputki. :D

    Ei siis mitään järkeä, mutta eipähän tarttenu ite maksaa..
     

Jaa tämä sivu