1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Prossun vaihto

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Leevi188 02.10.2020.

  1. Leevi188

    Leevi188 Member

    Liittynyt:
    20.11.2017
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Vaikka tiedänkin itse jo aika paljon tietokoneista ja sen osista, ajattelin vielä ihan varmuuden vuoksi kysäistä muiden mielipidettä.

    Oon jo hetken aikaa tehnyt paljon erilaisia asioita Photoshopilla, Premierellä kuin myös Blenderillä, ja ajattelin, että muutaman ydin lisää ei olisi yhtään pahitteeksi.

    Siispä ajattelin päivittää nykyisen prossuni, Ryzen 5 3600, sukupolvea vanhempaan, Ryzen 7 2700x:ään. Onko vaihdos järkevä, ja jos ei, niin miksi? Pienellä budjetilla siis liikkellä, ja jo yli 100€ päivitys tuntuu aikas pahalta.

    Kiitos jo valmiiksi!
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Odota nyt pöytäkoneita tuntevien kommentteja, mutta eikös nuo ole nopeudeltaan jokseenkin samaa luokkaa? Merkittävin ero taitaa olla, että R 7 2700X lämpenee melkoisesti enemmän (105 W vs 65 W), mutta kokonaissuorituskyvyissä ei ole merkittävää eroa.

    Kahdesta lisäytimestä samalla nopeudella ei taida PhotoShopissa olla merkittävää hyötyä. Tuo juttu on tosin parin vuoden takainen:
    https://www.punchtechnology.co.uk/what-processor-adobe-photoshop-lightroom-2018/
     
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    2700x:n noista itse ottaisin jos valita pitäisi, mutta kuten yllä jo todettiin niin ei kannata vaihtaa.
     

Jaa tämä sivu