Prossu pullonkaulana

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi NHL 20.10.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. apilas

apilas Guest

Niin piti olla, mutta haaveeksi se kuitenkin lopulta jäi.

2.  
  3. Miika87

Miika87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Crysikseen on tulossa päivitys joka lisää sille tuen quad prossuille. Hyvin sää apilas vedät kukaan ei jaksa väitellä sun kanssa koska et kuuntele mitään mitä joku toinen sanoo vaikka jollakin toisella keskustelun osapuolella olisi ennemmän tietoa ja yksityiskohtaisempaa tietoa kuin sinulla. Taidat olla jonkun näköinen kehityksen jarru kun jauhat samaa vanhaa informaatiota mikä oli muodissa joskus vuonna nakki ja keppi.

4. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Miltä sivulta tuo lista muuten on, linkkiä?

5. apilas

apilas Guest

Viittaat tuolla "enemmän tietoa" varmaankin itseesi?! Joten pyydän nyt vielä kerran, että laitatko linkit mistä vetäisit tämän listan:

Jos sinulla Miika87 on kerran sitä "oikeaa" tietoa niin jaa sitä meille! Eli mistä nytkäisit tämän listan?

EDIT:
    Tuo lista löytyy useammalta ulkomaiselta keskustelu foorumilta. Siellä käydään aivan samaa väittelyä kuin me nyt täällä. Se mistä tuo lista on alunperin vetäisty niin sitä en tiedä. Mutta paikkaansa se ei pidä ainakaan! Muutama peli siinä on mitkä hyödyntävät sanottavasti neliydinprossuja. Suurin osa pyörii aivan samalla lailla dual-core prossullakin eli quad-corella ei saada mitään hyötyä irti.

Miika87 julkaisi tuosta vain tuon listan hätäpäissään ilman, että otti ensin asioista selvää. Noh nyt hän sitten välttelee vastaamasta minun kysymykseeni. Ja kun ei vastausta heru niin sehän on selvä merkki siitä, että soopaa on taas puhutta ja paljon.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.10.2008
  6. Miika87

Miika87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo sovitaan vaikka näin että saadaan toi sun quad core viha tyydytettyä ja päästään muihin asioihin. Etköhän apilas ole tässä keskustelussa osoittanut jo monelle aihetta lukeneelle sen että sinun puheesi perustuvat omiin näkemyksiisi ja kuulopuheisiin mitään kokemustahan sinulla ei näistä asioista ole ja sen näkee suoraan kirjoitusistasi. Itse olen omistanut prossuja single coresta dualiin ja quad coreen pystynen sanomaan rehellisesti sen että minulle on syntynyt oma kokemus kyseisistä prossuista ja niiden erillaisesta suorituskyvystä olen myös lukenut ja seurannut useita suoritus kyky mittauksia eri netin lähteistä näiden prossujen osalta.

Minulla ei ole mitään vastaan dual core prossuja tiedän sen että ne ovat varsinkin suorituskykyisiä sovellukssissa joissa ei ole tukea moniytimisyydelle ja usein nämä sovellukset ovat vanhoja pelejä ja ohjelmia. Uusimpiin peleihin dual coret soveltuu myös varsin hyvin.

Quad prossuissa on enemmän ytimiä joten quad valitettavasti vie uusissa nykyaikaisissa sovelluksissa dual corea tykkäsit tästä apilas hyvää tai et. Tietotekniikalla on aina tapana ollut mennä eteenpäin sen takia myös quad prossut on suunniteltu ja julkaistu. Kun keinot suoritus kyvyn kasvattamisesta yhdellä taikka kahdella ytimellä vähenevät niin yksinkertaisin keino jolla prossun teoreettinen suorituskyky saadaan melkein tuplattua on ytimien määrän nostaminen. En kauheasti ymmärrä enään nykyisin tuota muutan vuoden vanhaa höpötystä dual core prossun ylivoimaisesta suoritus kyvystä pelien suhteen koska uusimmat pelit ja tulossa olevat pelit tukevat uutta rautaa johonka esim quad core kuuluu.

Viimeksi muokattu: 24.10.2008
  7. apilas

apilas Guest

Ei sitten vieläkään tullut sitä faktatietoa mihin tuo antamasi lista perustuu?! :)

Itse tutkiskelin huvikseni äsken tuota listaa ja kappas, ensimmäinen peli mitä tarkastelin Quake 4, niin antoi tällaisen tuloksen:
    http://www.tomshardware.co.uk/charts/desktop-cpu-charts-q1-2008/Quake-IV,389.html

Tuolta kun katsoo niin E8500 vie niin pahasti tuota Q6600:sta, että oikein sääliksi käy Q6600:n omistajia. Toiseksi jos verrataan E6600 vs Q6600 niin tuo Q6600 saavuttaa huimat 3,6 FPS enemmän. Sekö on se hyöty, mitä nämä neliytimen puolesta puhujat tavoittelevat?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.10.2008
  8. Bylsma

Bylsma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja minä olen apilaksen kanssa samaa mieltä, vaikka itsellä on ollut 4-ydin rossu ja se oli lähinnä markki ajossa ym.

Siltikään ei kannata ostaa 4-ydin rossua koska siitä ei saa kaikkia tehoja irti peleissä, ainakaan jos olet tavallinen pekka pelaaja :)

9. Miika87

Miika87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Niin kyllähän tuo e6600 häviää melkein kaikessa q6600:lle:
    http://www.tomshardware.co.uk/chart.../compare,818.html?prod[2194]=on&prod[2200]=on

10. apilas

apilas Guest

Mutta ymmärrätkö näiden kaikkien viestien jälkeen, että nyt tänä päivänä henkilöt miettivät ostaako Q6600 vai E8500. Eli noiden prossujen vertailuun kannattaa kiinnittää se suurin huomio.

Itse olen äimän käkenä hämmästellyt sitä, että voiko kahdella lähes samanhintaisella prossulla olla noinkin jumalaton ero lähes joka pelissä. Siis tuo Q6600 ei ole mopo tuon E8500:sen rinnalla vaan ennemminkin potkulauta!

Ja hei! Minä ja Yottabyte odotamme edelleen sitä linkkiä, mistä vetäisit tuon listan oletetuista peleistä, jotka mukamas hyödyntävät neljääydintä. Eli seuraavan postaukseen pistäppäs se linkki tai muuten ymmärrämme sen niin, että se lista oli keksitty, toisin sanoen hihasta vetäisty, suomeksi sanottuna kusetusta!

11. Miika87

Miika87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eiköhän se lista löydy ihan käyttämällä googlea ja ottamalla oikeasti asioista selvää. Kyseiset pelit on poimittu monesta eri lähteestä. Eikä meikäläisen kyllä pitäisi olla minkään näköinen selvitys velvollinen ottaen huomioon sen kuinka paljon olet itse tuonut todisteita ja faktaa puheidesi tueksi... Mutta usko taikka älä kaikki listan pelit tukevat quad prossuja ja näitä pelejä on enemmänkin mutta en jaksa alkaa kaivaa kaikkia pelejä esiin josta tämä moinen tuki löytyy vain todistaakseni sinulle että quadiakin voi nykyään käyttää varsin mukavasti pelikäytössä. Toistan vielä kerran minulla ei ole dual corea mitään vastaan se riittää varsin mukavasti nykysille peleille ja tulossa oleville. Boittini on ollut ja olen sitä varsin usein toistellut että quad core sopii pc peli myllyyn jos siihen myllyn kokoamiseen on käytössä iso nippu rahaa.

12. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Millä perusteella sinä täällä kerrot kenellä on kokemusta ja kenellä ei, vaikkei minua itseäni haukutakkaan niin tuo "sinähän et tästä tiedä mitään"-tyyli on kyllä niin raivostuttavaa. Lisäksi se oikein näyttää sen turhaantuneisuuden, jokä iskee kun toista ei saadakkaan uskomaan niillä perusteilla mitä on. Kun perusteet loppuvat, iskee se turhautuneisuus, pakko on vaan saada toinen lyttyyn halpamaisin konstein, sitten ruvetaan haukkumaan taas ja siitähän niitä bännejä luvattiinkin.

Jubedijuujuu, täälä on taas tämä sota menossa, toinen huutaa toisesta juoksuhaudasta jotain, toinen toisesta jotain. Tämän jälkeen ensimmäinen huutaja toistaa sanomansa ja saa taas saman vastauksen kuin viime kerralla. On vain mahdoton kiistellä, jos tietoa ei haluta ottaa vastaan, tai edes käsitellä päästämättä heti siitä toisesta korvasta ulos.

13. apilas

apilas Guest

Just joo, voiko sitä enää selvemmin sanoa, että on yrittänyt bluffata ja jäänyt siitä kiinni.

Ja kaiken huipuksi et nähtävästi edes tajunnut, että äsken laittamani linkki oli pelistä nimeltä Quake 4, mikä löytyy tuolta sinun kusetus listaltasi Miika87? Katso nyt vielä kerran sitä linkkiä ja kerro minulle, moderaattoreille, Yottabytelle ja koko muulla AD:lla, että miksi kannattaa ostaa ~150€:lla Q6600, kun ~150€:lla saa E8500:sen ja se vie tuota Q6600:sta kuin pässiä narusta, vaikka sinun mukaasi tuon Q6600:sen pitäisi hyödyntää kaikkia neljää ydintä ja olla E8500:sta edellä:
    http://www.tomshardware.co.uk/charts/desktop-cpu-charts-q1-2008/Quake-IV,389.html

Eli kerro meille se, että miten ihmeessä neliydinprossu Q6600 on jäljessä kaksiydinprossua, kun vertailu kohteena on sinun listaltasi löytyvä peli, eli siis listalta, jonka mukaan pelien tulisi hyödyntää neljääydintä merkittävästi.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.10.2008
  14. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tässä on muuten toms hardwaren loputkin peli-benchmarkit, en tiedä kuuluuko noista mikään tuolle "listalle", mutta kun sitä todistusaineista kerran kaivattiin:

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2008-q1-2008/Warhammer-Mark-of-Chaos,399.html

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2008-q1-2008/Prey,387.html

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2008-q1-2008/Supreme-Commander,397.html

(erityistä huomiota tässä kohtaa, supreme commanderia pidetään quad core-pelien lipunkantajana, ainoat quadit jotka kumminkin pääsivät ohi e8500 ovat noita tonnin extremesarjalaisia)

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2008-q1-2008/Unreal-Tournament-2004,398.html

muissa peleissä on vain yksi tai kaksi tonnin extreme-sarjan prossua päässyt sinne kärkeen, muuten siellä on noin 800-1000 euroa halvemmat dual coret kärjessä (kuunnellkaa miltä se kuulostaa)

Huomatkaa, että kuluttajaluokan Q9xxx-sarjaiset puuttuvat tästä, mikä on sääli sinänsä.

edit: typot, tarkennusta

Viimeksi muokattu: 25.10.2008
  15. apilas

apilas Guest

Hehe, kyllä mahtaa quadien puolesta puhujia nolottaa :)

Sääli minulle ja sinulle, mutta helpotus monelle quadien puolesta puhujille :)

EDIT:
    Onneksi soopan puhumisesta ei joudu bannille. Tämän ja aikaisempien dual vs quad topiccien mukaan moni soopan puhuja lähtisi ilmaiselle lomalle, Miika87 matkanjohtajana :)

16. Miika87

Miika87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Tosiaan tämä paljastaa taas sinun tietotasosi tästä aiheesta kun vertailet vuonna 2006 julkastulla pelillä eri suorittimien välistä suorituskykyä. Kävikö sinulla edes milessä että kyseinen peli voi olla jo hivenen vanha eikä vaadi mitään celeronia ihmeempää pyöriäkseen. Minkä takia yrität todistella tuota listaa vääräksi senkö takia että et voi hyväksyä sitä että markkinoilta löytyy quadia tukevia pelejä enemmän mitä tiesit?

17. NHL

NHL Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voihan helevetti mikä saatananmoinen väittely. Miksi ette voi kumpikaan hyväksyä toistenne mielipiteitä?

Edit:vai onko tässä nyt kyse enemmänkin periaatteesta?

18. apilas

apilas Guest

HUH HU!

Tuo Quake 4 oli sinun ITSE antamallasi listalla!!!! Eli siis copy-pastetit listan peleistä, mitä et edes itse viitsinyt tarkastaa? Kyllä on uskomaton tyyppi!

19. wii4ever

wii4ever Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos multa kysytään niin minä hankkisin pelikoneeseen quadin ennemmin kuin se vitun E8500:en.

btw apilas, tuu irkkiin, quakenettiin afterdawn.com niin saat remingtonista niskaan..

20. apilas

apilas Guest

Sen vuoksi sinulta ei kysytäkään mitään. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa! Joten keskityhän vain kuuntelemaan. Ehkä opit sinäkin jotain.

Tuolta voit etsiä quad prossuja sekä sen halveksumasi E8500:n

21. wii4ever

wii4ever Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa opin sulta jotain? HAH!

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu