Prosessoria uudelle koneelle?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pulsefire 13.08.2012.

1. Pulsefire

Pulsefire Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hankin siis tuon Intelin 2500kn tai 3570kn että ei tarvi täällä kinastella AMD vs Intelistä :D

2.  
  3. Hugejorma

Hugejorma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos lähdetään suoraan vertaamaan tuloksissa, niin onhan noilla aivan selkeä ero. Itse en miettisi kahta kertaa kumman ostaisin. Jotkut pelit hyötyvät enemmän prossusta kuin toiset. Se on aina suhteellista mistä haluaa maksaa. Niin kuin yllä joku mainitsi. 965BE on hyvä perus budjettikoneeseen. Jos lähtee kunnon pelikonetta kasaamaan, niin ehdottomasti ylihintainen intel on ainoa oikea valinta.

Alla löyty jotain testituloksia.
    http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=102

Viimeksi muokattu: 14.08.2012
  4. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Pelikoneessa ykköspanostus näyttikseen. Ite panostasin myös SSD:n. Tossa järjestyksessä. Sit katotaan riittääkö prossuun rahaa.

AMD systeemissä on Vista Ultimate 32 bit. Roskaa koko "testi".

Toiseks testattu päin honkia. Kolmanneks miten noi tulokset näkyy käytännössä.

Edit:

Joo, eiköhän jatketa satasen prossuissa jos on jotain jatkamista.

Viimeksi muokattu: 14.08.2012
  5. Hugejorma

Hugejorma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kuullut sanonnan köyhälle kaikki on kallista. Jotkut käyttää 100€ ravintolaillalliseen, toiset elää sillä kuukauden. Jollekin 100€ lisäpanostus on paljon. Toisille pieni sijoitus. Itse panostan laatuun ja jälleenmyyntiarvoon. Esim sain loistavan hinnan "vanhasta" gtx 570 näyttiksestä. Ei tullut paljoa takkiin vuoden käytössä. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Voihan se tuntua paljolta sijoittaa esim 200€ prossuun, mutta varmaan on helppo jälleenmyydä uuden tieltä.

6. Toniman92

Toniman92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse e mitää komponentteja koskaa osta muuta kuin uutena.
    Vanhoja komponentteja yhdistelen ja hyödynnän joissain pikku elektroniikka projekteissa tai sit jos jollai sukulaisella esimerkiksi koneessa jotai häikkää jossai komponenttipuolella, ja katon josko jokin mu "komponenttikellarista" kävis sellasee nii sit pistän.

Meni aika Offtopic mut kyl toi Intel hyvä valinta on, itse käytän AMD:tä tai Intel millo sattuu.

Jaa tämä sivu