1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProCaster PVR-6300C

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 18.12.2006.

  1. 2kkameli

    2kkameli Member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    -Hyötyä? Onhan tuo HDMI tulossa scartin tilalle standardiksi ja kuva on PALJON parempi, kuin scartilla. No, jos haluat huonompaa kuvaa katsella niin, siitä vaan. ps.lainaa tuo kaapeli joltain tutulta ja testaa..
     
  2.  
  3. maximilia

    maximilia Member

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Procaster 6300 ja yritän saada tallennetut tv-ohjelmat siirettyä DVD:lle . voiko usb :n kautta siirtää läppäriin tiedostot ja mitä niille pitää tehdä jotta niitä voi tallentaa yleispätevään muotoon DVD:lle
     
  4. Podexter

    Podexter Guest

    Morjesta!! Lataa haluamasi tiedosto USB:llä läppärille (ilmestyy sinne esim. Urheiluutu.AVR). Käy hakemassa sellainen ohjelma kuin PROJECT X (pitäs löytyy googlettamalla ihan ilmaiseksi..muistaakseni itelläni on versio 0.90.4.00). Kokoa tiedostolla on jotain 20 megaa ja sillä voit työstää ensin Procasterin AVR.tiedostot esim. AVI / vastaaviin haluamiisi tiedostoihin. Sen jälkeen poltat jollain poltto-ohjelmalla (esim. Ahead Nero) DVD:lle videotiedoston ja homman pitäs olla siinä.

    Työn iloa!!!

    PS. PROJECT X ohjelmasta oli just myös juttua uusimmassa Tietokone lehdessä...sillä voi luonnollisesti työstää myös esim TOPFIELD:inkin omistajat omia juttujaan...

    T:pODEXTER
     
  5. maximilia

    maximilia Member

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos! kokeillaan!
     
  6. jpk2511

    jpk2511 Member

    Liittynyt:
    10.08.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko muilla sitä ongelmaa, että esim. katsottaessa Yle2:lta ohjelmaa, jossa on tekstitys (siis vieraskielisiä ohjelmia ;-), niin pysäyttämällä ohjelman (mulla on tallennuspuskuri käytössä) ja jatkamalla esim. 10 min. kuluttua, niin jossain vaiheessa tekstitys vaan lakkaa ? Ja kyse siis ei ole TekstiTV:ltä tulevista tekstityksistä, vaan ihan tavallisita suomenkielen tekstitykistä...

    Ainakin pari kertaa on käynyt myös niin, että KUVA LAKKAA, mutta ÄÄNI JA TEKSTITYS toimii. Tää jälkimmäinen tuntuu oudolta, sillä eikös kuva ja ääni sentään kulje käsikkäin Yle:lläkin, tekstitys vaan tulee erikseen ? Tosin tämä juttu tais olla ennen elokuun päivitystä...

    Minulla on sellainen 'mutu', että se tekstitys loppuu suurinpiirtein siinä vaiheessa kun päästään siihen kohtaan, jossa jatkan ohjelman katsomista. Eli, ikäänkuin se ei enään osaakaan Yle:n tekstityksen tallentamista sen jälkeen kun jatkan ohjelman katsomista...

    Ja kaiken lisäksi, olen ainakin pari kertaa katsonut YLE2:n ohjelmaa, jonka olen ajastimella etukäteen pistänyt tallentumaan ja kuitenkin alkanut katsomaan samaan aikaan. Ja kun sitten tulee tarvetta käydä jossain ja pysäytän katselun, niin taas (jatkettuani katselua) niin jossain vaiheessa tekstitys häviää kuten yllä kuvasin.

    Ongelmia EI ole, jos annan tallentaa loppuun asti ja alamme sitten katsoa!

    En olen vähään aikaan uskaltanut pysäyttää katselua, jos katsomme 'in real time' ja vaimo jo vähän naureskelee (ja pilkkaa) digiboxeja ja mun ostosta.

    Tällaisia ongelmia EI OLE kanavilla, joissa tekstitys on poltettu kuvaan. Ja kaikenkaikkiaan tää PVR-6300c on muuten ollut oikein hyvä!
     
  7. maximilia

    maximilia Member

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sama juttu minulla. Tuntuu kuin kone ei pysty tallentamaan kahta ylen tekstisignaalia yhtäaikaa!
     
  8. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samassa veneessä ollaan täälläkin. En nyt tähän hätään muista, että millä kanavalla(kanavilla) tuota tapahtuu, mutta tapahtuu kuitenkin.
    On pirun kiusallista kun painaa taukonappulaa ja lähtee hakemaan kahvia ja taas palatessa jatkaa siitä eteenpäin eikä tekstitystä näy.Jossain vaiheessa se tekstitys sitten palaa omia aikojaan.
     
  9. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    DVB tekstitys (siis sellanen kun YLE:llä on!) vaatii kahden eri Transport Streamin (jälenpänä vaan "TS") vastaanoton synkronointia.

    Käsittääkseni DVB teksitys TS tulee jollain tietyllä aika-ikkunalla video TS:ään nähden. Tuo aika-ikkunan koko on kait jossain DVB standardissa määritelty, mutta se näyttää aiheuttavan ongelmia. Jos ja kun laite (ProCaster) on päässyt videon TS ja tekstitys TS:n kanssa synkkaan, niin ei kannata alkaa räpläämään mitään vaan panna sormet ristiin ja istua käsien päällä... näin se vaan on. Perseestä tuo DVB tekstitys. DVB tekstitys on varmaan niitä viimesiä juttuja joita laitevalmistajat toteuttaa ja vihoviimeisenä testaa jos voi ollenkaan testata, koska missään päin maailmaa ei ole yhtä tyhmää firmaa kuin YLE, että yrittää pakottaa meidät käyttämään marginaalista ominaisuutta joka ei vielä teknisesti toimi.

    YLE kai lupailee että muuttavat tekstitystä jotenkin, panevatko aika-ikkunaa pienemmäksi (tarvii varmaan jotain päivityksiä omiin laitteisiinsa) jotta digiboxien video/tekstitys synkronointi on nopeampaa, vai alkavatko polttaa tekstejä niinkuin muut kanavat tekee... en tiedä.
     
  10. Niksister

    Niksister Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt on ilmainen viikonloppu maksullisten digikanavien takia ja olen tässä katsellut aika montakin kanavaa, mutta joka kanavalla on yksi ja sama ongelma: Tekstitys kusee ja aika rankastikin, koska sanoja putoilee tai ei tule ollenkaan tekstitykseen, eli esimerkiksi pitäisi lukea "Hei kaikki!", niin lukee suurinpiirtein "kaikki!" Eli onko ongelma digiboksissani vai maksullisten digikanavien tekstityksessä häikkää? Tätä ongelmaa ei ollut, kun oli (pirun) vanha digiboksi käytössä kesällä.
     
  11. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt kun on ilmaisviikonloppu monelle maksukanavalle kaapelissa, niin tehdäänpä kysely:
    KUINKA MTV3 MAX ja SubTV Junior näkyvät teillä?

    Minulla on sekä Nokialainen vanha digiboxi, jossa MTV3 MAX ja SubTV Junior näkyvät hyvin aina taajuudella 378 MHz (Oulun Puhelimen kaapeliTV). MUTTA alakerran ProCaster 6300 Caapelimallilla näkyy muut kanavat mutta EI AINA taajuuden 378 MHz kanavaniput ollenkaan, kuten MTV3 Max tai SubTV Junior!

    Vaikuttaa ihan siltä, kuin nuo kanavat olis jollain tavalla koko kaapeli-TV lähetyksen laidalla että oisko joku kaapeli-TV:n kanavafiltteri tai vahvistin huonompi noilla laitakanavilla?

    ProCaster vaan ei joskus saa OLLENKAAN noita MTV3 Max ja SubTV Junior kanavia näkymään, signaalin voimakkuus 0 ja laatu 0. Toisinaan näkyy (eri päivänä tai saman päivän aikana eri kellon aikaan) signaalin voimakkuus on jotain 75% ja laatu jotain 50% mutta pomppii 100 ja 50 välillä.

    Ei ole softa päivitykset auttaneet. Mulla on käytössä uusin 22-Aug-2007 softaversio. OISKO RAUTAVIKA??? En tiiä onko takuu enää voimassakaan...

     
  12. jounis

    jounis Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sinuna vaihtaisin koneet ristiin ja koittasin näin eliminoida laitevian.
     
  13. Niksister

    Niksister Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli haettua kaikki kanavat uudestaan ja tähän mennessä tekstitys toiminut täydellisesti. :eek:
     
  14. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No toki tiedän JO että Nokian digiboxi toimii sekä ala- että yläkerrassa, mutta ProCaster ei toimi kummassakaan paikassa.
    Aprikoin vaan, että kannattaako tätä paskaa lähettää Verkkokauppaan josko sieltä on mahdollistakaan saada parempaa yksilöä vai onko kyse tyyppiviasta.
     
  15. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tvk1 yksilö vika se on koska itellä ja tutuilla toimii ollut muutaman kertaa noita maksu kanavia se ilmais jakson ajan ja toimii hyvin ainakin hesassa
     
  16. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kellään kokemusta siitä, että miten tuolta tallennetuista ohjelmista saisi poistettua yksittäisen ohjelma. Tiedän sen, että poisto tapahtuu painamalla punaista nappia ao. ohjelman kohdalla ja sitten ok.

    Tässä minun tapauksessani tuonne on jäänyt jokin kummajainen, josta esiintyy ainoastaan ohjelmalistassa, mutta varsinaista ohjelmaa ei ole. Kun sitä koettaa poistaa em. toimenpiteillä ei tapahdu yhtään mitään.
    Tietysti se siten häviäisi kun alustaisi koko levyn, mutta silloin lähtee kaikki muutkin, enkä viitsisi alkaa mihinkään noiden muiden tallennusten pelastusoperaatioon toiselle koneelle alustuksen ajaksi.

    Eli onko mahdollisuudet ainoastaan tuo alustus, tai sitten antaa tuon kylmän otsikon kummitella tuolla tallennuslistassa?
     
  17. Paakeri

    Paakeri Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @ Nallet:

    Eli siis tallennettujen listassa on ohjelman nimi (mikä?) mutta ko. ohjelmaa ei voi avata ja katsoa? Itse koittasin laittaa USB piuhalla tietsikkaan ja poistaa sitäkautta. Laitahan uusin päivitys samalla jos ei jo ole.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2007
  18. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lainasin vaimon kannettavaa, ja poistin sillä nuo tarpeettomat tiedostot. Päivitys on jo aiemmin hoideltun uuteen versioon.
     
  19. akaya

    akaya Member

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jumittavan haamutiedoston tapauksessa kovalevyllä on vain ohjelman nimitieto (.AVF-loppuinen tiedosto) mutta ei itse dataa (.AVR). Haamun saa poistettua liittämällä laite tietokoneeseen ja hakemalla sekä poistamalla ko. tiedoston sitä kautta.

    Kun katsoo tietokoneella levyn sisältöä listamuodossa, niin on suhteellisen helppoa käydä läpi kaikki ohjelmat ja tarkistaa onko kaikille tallenteille tarvittavat kaksi tiedostoa "ohjelman-nimi.AVR" ja "ohjelman-nimi.AVF".
     
  20. akaya

    akaya Member

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuten täällä jo neuvottiinkin, niin ProjectX:llä pääsee alkuun. Homma ei kuitenkaan ole aivan yksinkertainen: jos DVD-levylle haluaa valikosta tarvittaessa päälle kytkettävissä olevan YLE:n tekstityksen, niin työvaiheita on useita.

    Netistä löytyvät Topfield-ohjeet pätevät myös ProCasterille. Linux-käyttöjärjestelmässä työvaiheet ovat osin erilaiset: Tässä ohjeessa kerrotaan miten tekstitys muunnetaan ensin .bmp-kuviksi, ja multiplexataan sitten video- ja audiodatan kanssa DVD-soittimien ymmärtämään muotoon.

    Tässä vielä linkki jälkimmäisessä ohjeessa mainittuihin tiedostoihin.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2007
  21. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, vaihdatin takuuhuollossa koneen ja nyt toimii, se oli sittenkin rautavika eikä näemmä mikään tyyppivika tai softavika.

    Nyt näkyy MTV3 maksukanavat kiltisti. Vanhat softabugit on tietenkin tallella, mutta niiden kanssa olen jo oppinut elämään. Vaikuttas siltä että uusia softapäivityksiä ei enää tule, vai mitä?
     

Jaa tämä sivu