1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProCaster PVR-6300C

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 18.12.2006.

  1. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Väittävät, että tuo olisi valmistaja http://arion.co.kr/global/ jossain päin maailmaa myydään myös Mediastar merkkisenä.
     
  2.  
  3. janas

    janas Guest

    Jatketaan ajatus leikkiä,
    Nyt kun näyttää siltä että noiden tallentavien Digi-toosien hinnat ei laske, vaikka kilpailuvirasto tutkii joidenkin toimittajien toimia.

    Niin, olisko mahdollista dilkata oma toosa jostain päin maailmaa edullisesti ja saada se toimimaan Härmässä,

    Muistanko oikein että Suomen Digi-TV poikkeaa aavistuksen verran eurooppalaisesta Digi-TV.stä.

    Tämähän on näiden toimittajien tuoma illuusio että pienillä volyymeillä ei saada kustannus tehokkaasti tuotua maahan hyviä/kohtuu hintaisia tallentimia.

    - Tosin kohta käy niin että vanhat digi vastaanottimet ei käykkään kun teräväpiirto TV lähetyket alkavat, ja taas alkaa sama rumba - ostetaan uudet digi-TV.t

     
  4. junnu9

    junnu9 Member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on PVR-6200T boxi ollu puoli vuotta ja on toiminut kohtuullisen hyvin. Tänään ostin uuden LCD TV:n ja nyt boxin inforuutu sekä menu valikot eivät näy kokonaan. Ala reunasta jää vähän piiloon. Myöskään ääni ei kuulu HDMI:tä käyttäessä. Olisiko kellään tietoa mikä voisi olla vikana???
     
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    eiköhän moni boxi ole ole sama sisältä ja ostaa patentilla toisten osia mutta tekevät ohjelmiston ite
    onko töllössä auto wide tai jotain sellaista toimintoa mikä säätää tulevan singaalin LCD tv suuruiseksi
     
  6. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vituttaa suomeks sanottuna toi procasterin nykyinen tuki! ei helvetissä sieltä saa vastausta rukoilemallakaan nykyään.. ihme tuhkamunii duunis ONKO VAIKEAA VASTATA MEILIIN!!!!!!!????
     
  7. JhonnieW

    JhonnieW Member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Procasterin AVR tiedostot saa dvd-levylle seuraavasti:
    Project x ohjelmalla valitaan halutut AVR-tiedostot ja muunnetaan m2p-muotoon(valitse asetuksista ennen muuntoa).
    Tämän jälkeen ConvertX to DVD -ohjelmalla m2p tiedostot muunnetaan ja poltetaan dvd-levylle. Hyvin toimii.
     
  8. harmie

    harmie Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli 6300 kanssa ihan sama vika kun ostin, kiikutin verkkokauppaan ja sain takuuna uuden hyllysta samantien. Eipä ole sen jälkeen temppuillu.

    Mulla tosin ääni pätki niin scartilla kun HDMI:kin. Ja ärsyttävästi jäi kanavaa vaihdettaessa se seuraava ohjelma tieto sinne piiloon.

    Eli pistä takuuseenvaan, mulla ei ainakaan auttanut ohjelmistopäivitys.
     
  9. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan muu törmännyt samanlaisiin viritysvaikeuksiin kuin meikäläinen? Talossa missä asun on sellainen verkko, että viritykset tarvitsee tehdä manuaalisesti. Järjestelmä päivitettiin tänään siten, että siihen liitettiin automaatiiviritys. Sepäs ei sitten meikäläisellä pelitä, ei sitten mitenkään. Ainoastaan yhden muxin olen saanut automaatilla viritettyä en muita.
    Aikani kiroiltuani soitin antennifirmaan mistä sain uudet arvot manuaaliviritykseen ja viritin sitten niillä.

    Antennifirman mies sanoi kokeilleensa automaativiritystä yli kymmenellä erilaisella boxilla ja kaikilla onnistui.Siihen sakkiin ei sitten kuulunut ProCaster, sillä hän sanoi sen olevan hänelle täysin tuntematon merkki? Lieneekö sitten Korean pojilta jäänyt jotain huomioimatta kun ovat looriaan tänne pohjan perille toimitelleet. Tukipalveluun en ajatellut soitella, sillä näiden viestien perusteella sinne on turha yritellä.

    Laatikko on muuten oivallinen peli,eikä sillä moisen lapsuksen takia viitsisi vesielukkaakaan roimaista, joten nähtävästi tarvitsee kaikki viritykset tehdä tästä eteenkin päin käsipelillä.
     
  10. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HMMM..no tuskin mikäli on asuu kaapelin päässä ja on kaapeliboxi
     
  11. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaapelin jatkona ollaan ja c-laatikko on kyseessä.Syynä oikkuiluihin lienee nähtävästi se, että tämä järjestelmä on hieman erikoinen.Eli se on "oma", toisin sanoen ei olla missään ns. kaapeliyhtiön verkossa, vaan huoltoyhtiöllä on omat lautaset joista se jakaa tavaran taloyhtiöiden letkuun. Muiden,varsinaisten kaapeliyhtiöiden asiakkaista saattaa tuntua kummalliselta se, että jos haluaa esim.Mtv 3:n maksulliset kanavat näkyviin niin silloin tarvitaan c-boxi ja ns.harava-antennikortti ja Canal Digitalille joko sama läpyskä tai sitten sateliittikortti.
     
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ihan uteliaisuutta kuinka monella jolla jäänyt paskat käteen Boxsin kanssa on T malli eli anteeni\harava anteeni

    koska toiset sanoo (kirjoittaa) samaa kuin minä että osto hetkestä lähtien kaikki on toiminut kuten pitääki EI OLLUT MITÄÄN ONGELMIA Procaster 6300c boxin kanssa kyselin sain e-mail vastauksen että T ja C mallissa on ihan eri softa ja C eli kaapeli on kuulemma paremmin testattu\loppuun hiottu koska aasiassa ja euroopassa kaapeli on suositumpi no suomessa T malli kyllä myydään enemmän merkistä rippumatta
     
  13. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on C-malli, eli ehta kaapelimalli. Täällä Oulussa ainakin tuntuu taloyhtiö-talouksissa olevan tämä kaapeli suositumpi kuin harava-antenni (eli T-malli). Jostain syystä aina niitä T-malleja kaupitellaan enempi, mutta ihmiset tuntuu vievän C-mallit käsistä eikä niitä koskaan riitä kaupoissa riittävästi.

    C:ssä ja T:ssä on käsittääkseni erilainen modulaatio tai jokin muu matalan tason formaatti erilainen. Korkeammalla tasollahan kyse on ihan samasta DVB transport streamista, mutta matalalla tasolla taajuudet on eri ja lisäksi kaapelissa signaali on luotettavampi kuin ilmasta napattuna. Tästä johtuen C-boxin softa ja rauta on eri kuin T-boxin. Tai rauta voi olla sama, mutta jos valmistaja hieroo viimesenkin pennin kustannuksista, niin rautakin voi olla optimitu vana joko C tai T mallille.

    Noita KOMBO T/C/S malleja on myös olemassa, mutta hinta on paljon kovempi. Itse haluaisin sellasen jos vielä löytyis hyvä käyttöliittymä niin ostasin heti. Niin ja hinta tietenkin kohtuullinen ;-).

    T = Terrestial
    C = Cable
    S = Satellite

    Niin se piti vielä mainita, että olen hyvin tyytyväinen ProCasterin (C-malli) softaversioon PC6X00C_Ver2084_procaster_20070115.mem.
    Mitä nyt alarivin tekstitys sillon tällön värit väärin.

    Käyttöliittymään soisin silti paljon parannuksia tyyliin Nokian vanha tallentava digiboxi, joka mulla on yläkerrassa, mutta ehkä Nokia on patentoinut NAVI BAR:insa :).
     
    Viimeksi muokattu: 17.05.2007
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ite asun hesan keskustassa jossa kanssa tuo C kaapeli yleisempi ehkä
    no juuh mut kun perus,aika ja EPG tallennus toimii niin en valita ne on tärkemmät mulle menua ym käytän niin vähän joten olkoon vaikka kuinka vaikea

    mitä tässä nyt 14kk aikana ollut Handan 7700 nyt tää Procaster 6300c ei mitään vikaa kysellyt tutuilta niin tuttulla tuli kirveelle töitä kun mikään boxi ei toiminut 5 eri kokeili sitten huolto mies teki jotain toimi mut huonosti soitti digitalle sieltä tuli "ammatti mies" paikalle ja sano heti että syy on talo yhtiön kaapeli verkossa singaalin taso oli liian heikko kaks päivää se kuuleemma siellä jotain räpelsi nyt toimii boxi ja kaikki niin kuin pitää

    Digi boxit on tarkempia singaalin suhteen esim VHS nauhurissa kuva näkyy mutta ei digi boxsissa kanavahaulla EI löytänyt yhtään mitään tai joku kanava huonosti niin syy on 99% huono singaalin voimakkuus

    mulla itellä voimakkuus 82% ja laatu 99% on myös Welhon netti ja toimii sekin 100% hyvin
     
  15. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo signaalin voimakkuus vähän ihmetyttää. Ittellä voimakkuus on eri kanavilla 52-54% ja laatu 99%. Voimakkuus oli ennemmin yli 60 ja silloin ei ollut ongelmia. Se tippui pikkuhiljaa alaspäin ja alle 60 mentyään alkoi ääni pätkiä ja kuvaan tulla häiriöitä. Kaapeliyhtiön miehet kävi mittailemassa meidän rasioita ja heidän mukaansa signaali on aivan erinoimaisella tasolla. Heidän mittarin mukaan signaalissa tai sen laadussa ei ole mitään vikaa... Laitoin sitten oman vahvistimen sopivaan väliin ja nyt signaali on 66-67%, eikä ole enää ongelmia esiintynyt.
     
  16. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    luulempa että juuri tosta syystä mulla ei ole ollut mitään ongelmia koska oma pysyttelee 80% paikkeilla

    hyvä että nyt toimii tikma koska musta tää on hyvä boxi

    jos ajatteleis että 100% koko kuva ja ääni niin 60% tai alle jää jo 40% pois puhu kaverille ja jätä muutama sana pois lauseesta kyllä sekin pätkii
     
  17. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    on niin hyvä digi boxi että piti ostaa toinen ha nyt voi nauhoitta 8 kanavaa 4 eri kanava nipusta

    tupla boxini

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2007
  18. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä sulla näytä olevan paljoa valmistajan vaatimaa tuuletustilaa laitteiden ympärillä! Onhan sulla palo- ja kotivakuutukset kunnossa?
     
  19. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    heh juuh on mulla täys koti vakuutus

    mut tosta ei näy että "väli seiniin" on tehty reikä jossa jokaisessa neljässä seinässä on 12" tuuletin ja se puhaltaa vasemmalta oikeelle koko ite tehdyn "hifi räkin" läpi jos pistää talous paperin palasen lähelle niin lievä ilman vire heiluttaa sitä ja tuulettimet toimii 6v niin ne on äänettömiä jopa jopa läheltä kuuneltuna

    tietysti minä tollaisen systeemin tein heti alussa on noi sen verta kalliita että en halu niiden heti hajoovan

    vaikka onkin täys koti vakuutus niin se korvaa niin vähän että mielummin ite ennalta ehkäisen tulevat onnettomuudet heti alkuunsa
     
  20. V12

    V12 Guest

    on niin hyvä digi boxi että piti ostaa toinen ha nyt voi nauhoitta 8 kanavaa 4 eri kanava nipusta

    Kuinkas nuo kahden eri laitteen kauko-ohjaukset on toteutettu?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.05.2007
  21. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    käynistän jomman kumman etu panelin virta napista muuten tulee kummatkin päälle yht aikaa mut muuten toinen ei reakoi mihinkään (paitsi power) napin painallukseen
     

Jaa tämä sivu