1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProCaster PVR-6300C

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 18.12.2006.

  1. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, sain boxin kotiin ja nyt ois pari ongelmaa.

    Kun asetan EPG:stä tallentamaan jonkun ohjelman ja käyn sen jälkeen muokkaamassa asetusta viikottaiseksi niin eipä boxi osaa käyttää sitä merkittyä päivää vaan se nauhottaa sit joka päivä siihen aikaan. Olen testannut aika-asetukset moneen kertaan mutta ainoa millä ongelman sain ratkaistua oli tehdä joka päivälle oma tallennus. Tämä on pitemmän päälle vähän hankalaa kun nauhoitan kuitenkin joka päivä vähintään paria sarjaa ja ei jaksaisi tehdä pariakymmentä ajastusta joka viikoksi erikseen.

    Toinen ongelma on äänien kanssa. HDMI menee taulutöllöön ja siitä äänet kuuluu ongelmitta. Mutta stereoihin ääntä en saa boxin enkä töllön kautta millään. Kyseessä siis vanhempi vahvistin joten vain rca piuhat käy. Olen kokeillut molemmista kaikki piuhankolot ilman tulosta.
     
  2.  
  3. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisäystä edelliseen:

    Eli laitan nyt tähän vielä kytkennät yms. tiedot jos vaikka ois helpompi neuvoa siten.
    Laitteet: LG FullHD TV, antenniviritin joka ei käytössä. ProCaster 6300C, asumme siis welhon kaapelitaloudessa. PS3. LG perus DVD ilman kovoa. Stereot joissa vanhahko vahvistin mutta laadukas ja toimii.
    Kytkennät: Antenni suoraan boxiin, viritinten välinen paikallaan ja antenni ulos TV:n in plöksiin (jotta analogiset näkyy ns. varmuuden vuoksi). Boxi HDMI kaapelilla töllöön. PS3 HDMI töllöön ja rca stereoon. DVD scartilla töllöön ja rca stereoon. Stereoissa ns. kytkin johon saa äänet neljästä laitteesta ja haluttu laite valitaan napista kääntämällä. Kytkimestä pihat vahvistimeen ja DVD ja PS3 rca:t siis tuohon kytkimeen.

    Eli boxin eikä töllön ääniä ei saa kuulumaan liitti ne toisiinsa ja sitten kytkimeen tai suoraan kytkimeen. DVD ja PS3 äänet kyllä toimii eli stereo päässä tuskin vikaa.

    Entä mitä noi kanavaniput tarkoittaa?
    Eli mistä tiedän mitkä kuuluu mihinkin, että mitä kanavia voin tallentaa yhtä aikaa? Kortin kautta näkyy peruskanavien lisäksi toista kymmentä (ulkomaista) maksukanavaa ja canal+total.
     
  4. Paakeri

    Paakeri Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaisi varmaan päivittää boxi jos uusia päivityksiä on saatavilla, itelle tuli joku aika sitten hommattua 6200C, ja siinä EPG:n toiminta oli suoraan sanottuna suolesta. Päivityksen jälkeen EPG on loistava, ulkoasua myöten muuttui koko opas eikä mitään ongelmia sen jälkeen.

    Päivitykset ja ohjeet löytyy TÄSTÄ
    Nuo päivitysten versiot on ainakin mun nupille melkosen epäselviä, en ollut ihan varma oliko tuo ladattavana ollut päivitys sen uudempi kuin jo boxissa ollut, mutta eihän se mitään haittaa vaikka päivittäisikin "turhaan". Suosittelen kokeilemaan.

    Kanavaniput aika pitkälti TÄSSÄ

    Mulla on kans boxi HDMI:llä töllössä ja sitten RCA:t boxista vahvariin. Boxin AV-ASETUKSET kohdasta SPDIF-lähtö PÄÄLLÄ (tämä tais mykistää äänet HDMI portista, mutta kato nyt että on päällä).
    Sitten ne perus tarkistukset, eli oikea ohjelmalähde valittuna vahvarista? Piuhat oikeissa paikoissa? Piuhat ehjät?
    Kannattaa myös koittaa laittaa boxi johonki varmasti toimivaan paikkaan vahvarissa, esim. PS3:n tilalle.
    Ja vielä sekin, että onko boxissa kunnolla volumea? Koita laittaa boxin volat täysille kun testailet, se vaikuttaa tuohon analogiseen lähtöön mutta ei digitaaliseen (HDMI).
     
  5. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos tosi paljon vinkeistä.

    Toi ääniasia olikin niin yksinkertainen että boxin äänet piti vaan vääntää kaakkoon, eli ne toimi jo ihan oikein ja kuuluvat myös töllöstä siis. Eli kiitos vinkistä, tuo oli varmaan ainoa perusasia jonka unohdin tarkistaa.

    Kanavanippu asia myös selvisi, eli nyt varmaan kannattaa vähän etukäteen ajastaessa katsoa että olisivat suht samoissa nipuissa..?

    Tota päivitystä vähän arastelen. Huonoja kokemuksia tullu siitä että kun lähtee päivittämään pois tehdasasetuksista niin jää päivityskierteeseen. Eli jos joku keksii vielä jotain muuta keinoa niin mielellään kokeilisin ennen kuin lähden päivittämään.

    Kaikenkaikkiaan olen kyllä tosi tyytyväinen tohon boxiin. Liekö mulla sitten suht uudet päivitykset jo valmiiksi tai sitten siedän vaan hyvin parin sekuntin viiveitä. Minusta se ei ole vika vaan ominaisuus, eikä lainkaan maata kaatava sellainen.
     
  6. Paakeri

    Paakeri Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla EPG:n taustalla näkyy ohjelma (oikeasta yläreunasta aika iso laatikko, selattavan kanavan ohjelmat siinä päällä tummalla taustalla) niin luultavasti sama ohjelmisto kun mulla. Mulla oli ennen ihan erilailla, en nyt muista kuinka se asettelu oli, mutta esim. ohjelmien lisätiedot kesti latautua tosi kauan, samaten ohjelmatiedot. Nyt ne tulee NAPS vain ja viikoksi eteenpäin :) Päivitys on tosi helppo tehdä enkä ainakaan itse jäänyt mihinkään kierteeseen, nyt kun kone toimii niinkuin pitää niin ei tarvitse tehdä enää mitään.

    Tallennuskapasiteetti tais olla 4+1, eli tallentaa neljää kanavaa kahdesta kanavanipusta yhtäaikaa ja saa viidettä katsoa.
     
  7. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli voiko se katsottava olla vielä kolmannesta nipusta, vai sekin niistä kahdesta. Tosin taitaahan tuo älähtää jos jotain ei voi katsoa...

    Juu, mulla kyllä on siinä se katselukuva ja viikon ohjelmat näkyy heti. Viive on ihan parin sekuntin luokkaa kunnes koko lista näkyy.
     
  8. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, kävin sitten vaihtamassa boxin jossa ilmeisesti olikin laitevika. Huolossa neuvottiin ensin tarkistamaan päivitykset ja palauttamaan tehdasasetukset ja kun ei nekään auttaneet sain uuden laitteen.

    Tuossa uudessa onkin nyt sitten kaikkein tuorein päivitys, 12. joulukuuta, ja siinä EPG on vielä entistäkin parempi. Ja nyt toimii tallennukset niin kuin pitää, kun edellinen jätti nauhotuksia väliin ja ei suostunut tallentamaan muuta kuin katsottavaa kanavaa.
    Ja selvisi noi kanavaniputkin kun se risa ei niitä totellut millään tavalla, siitä vähän hämäännyin ja ilmettelin että mitäs tässä voi katsoa ja tallentaa. Mutta nyt tämä uusi tosiaan tallentaa niitä 4 kahdesta nipusta ja antaa katsoa samoista nipuista vielä sitä viidettä kanavaa.

    Mutta täytyy kyllä todeta että verkkokaupan huolto ja takuu kyllä toimii hyvin, ja oli kiva saada uusi boxi suoraan mukaan. Nyt pääsen sitten vihdoin nauttimaan kaikesta mitä tuossa boxissa löytyy.
     
  9. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    procasterilla netissä uusin versio jaossa on 22.08.07

    Yhden vian olen omassa boxissani huomannut. Jos jättää boxin nauhoittamaan ja painaa kaukon sammutusnappia, pitäisi boxin sammua tallennuksen loputtua, mutta näin ei aina käy.

    Ja vaikka minulla on kovalevyn lepotilakin käytössä, niin silti kuudelta aamulla kovalevy jurisee ja minua v¤#%#¤&aa
     
  10. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla oli siinä viallisessa 22.marraskuuta päivitys, ja tämä uusin on siitäkin vielä parempi. Eli kannatti näköjään vaihtaa kun sain samalla päivityksen jota netissä saa kai odotella aika pitkään.
     
  11. jok65

    jok65 Member

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten kun ostin äsken Smartwi:n niin eipä toimikkaan Procaster 6300C mutta Handanin 6000C toimii, onko kokemuksia tästä hommasta?
     
  12. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onhan se kortti oikeinpäin procasterissa?
    Itellä on ainakin kaapelikortti siru alaspäin laitteessa..
     
  13. Nallet

    Nallet Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistähän moinen löytyy, sillä Pro Casterin sivuilla viimeinen firmware on elokuulta 2007?
     
  14. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi uusin päivitys oli laitettu tohon laitteeseen minkä sain takuuna risan tilalle. Ne liikkeessä olevat on uudemmalla päivityksellä kuin mitä netistä voi ladata.
     
  15. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaisko joku auttaa noitten tallenteiden muuttamisessa. Siis kun haluaisin tuolta kovalevyltä siirtämäni sarjat ja leffat levylle. Selasin jo noi opas ja ohjelma kohdat sekä selasin näitä keskusteluita mutta en nyt osaa silti ihan tätä.

    Ensinnäkin, miksi kannettavassa näkyy monta AVR tiedostoa saman ohjelman kohdalla. Johtuuko se siitä että olen ohjelmaa leikannut ja jokainen versio näkyy omana, en kylläkään tallentanut niitä erillisenä vaan valitsin leikatessa EI, en halua tallentaa. Pitäiskö niistä nyt sitten valita tuoreimmin muokattu avr tiedosto...

    Sitten, pitäisi saada muutama sarja poltettua levylle. Hain projectx ohjelman ja käänsin ne, mutta pitääkö silti vielä tehdä se kääntö dvd muotoon ennen polttoa. Mikä ohjelma siihen on helpoin kun löysin niitä monta. Miten saan polttovaiheessa eri jaksojen ääni, kuva ja tekstitys tiedostot kohdilleen, niin että jaksot pysyy oikein. Onko nuo AVR tiedostot pakko kääntää ensin projectx:llä että voin kääntää ne vielä dvd muotoon, vaiko löytyykö ohjelmaa joka tekisi kaiken yhdellä käännöksellä.

    Toinen ongelma on saada muutama leffa poltettua. Haluaisin ne johonkin pakattuun muotoon, kuten divx tms. jotta saisin monta leffaa yhdelle levylle. Hain DivX convert ohjelman mutta mutta se ei hyväksy avr eikä projectx:llä käännettyjä tiedostoja käännettäväksi. Mihin muotoon ne pitää saada, millä ohjelmalla, ja löytyykö taas yhtä tai edes kahta ohjelmaa jokta tekisivät sen yksinkertaisesti. Näihin leffoihin en tarvitse tekstityksiä ja laadun pieni huononeminen ei haittaa.

    Eli jos joku osaisi kertoa sopivat ohjelmat (mielellään mahdollisimman yksinkertaiset käyttää, tai ohjeet niiden käyttöön), osaisi kertoa tarvitsemani formaatit, ja mahdollisesti löytäisi nuo kaikki linkkeinä. Olen kovasti niitä koittanut etsiä itse, joten apua kaipaisin todella.
    Ja jos joku vielä tietäisi jokin ilmaisen poltto-ohjelman joka tunnistaisi dvd:t. Neron 15pv. kokeilu jakso on jo käytetty eli pitäisi olla joku muu.(onnistuin kaatamaan koneen niin huolellisesti että meni käyttis uusiksi ja siten menetin kaikki valmiit ohjelmat)
     
  16. moukari82

    moukari82 Member

    Liittynyt:
    27.12.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisiko kellään lääkettä kanavan info ruudun nostamiseen kun se jää liian alas, mistä moinen voisi johtua kokeillut eri kuvasuhteita ei vaan oo apua. HDMI:llä samsungin lcd:ssä kiinni. Entäs toinen asia kun tallensin eilen ohjelmaa niin huomattavaa nykimistä oli havaittavissa.
     
  17. art77

    art77 Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse siirryin Topfieldin ei hdmiboxista pron 6250:seen ja tuntuu kyllä että laatu on todella paljon rihkamampaa kuin Topfieldissä.
    En voi suositellea kyllä,ellei se nopea usb ole joku pakollinen.
    Topfieldin vastaavaan malliin vaihdan ja tuon palautan.

    Se on vähän sama jos Topfield on vaikkapa perusvarusteltu Audi ja Procasteri on huippuvarusteila myytävä Hyundai.
    Siinä on oikea vertauskohta.

    Laitevikaakin tästä rihakamsta onnistuin heti löytämään.-
     
  18. Paakeri

    Paakeri Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Samaa mieltä, mutta asiat täysin päinvastoin. [Procaster PVR-6200C Vrt. TopField 5100 PVR Masterpiece]
    Topparin käytettävyys varsinkin on syvältä suolesta verrattuna casteriin.
     
  19. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no nyt se sen sitten lähetti [​IMG]

    tulee liian usein -> servise error \ out of time 504 <- [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2008
  20. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pariin toppariin olen tutustunut ja en kyllä ainakaan 4100-mallia suosittele ostamaan. Miten procaster on "rihkamaa"? Hyvä boxi mielestäni on ollut ja en vaihtaisi pois...
     
  21. art77

    art77 Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joko se vanha tyyppivika on korjattu että käytännössä parin viikon jälkeen ei enään nauhoita neljää kanavaa vaan kahta samalla kun voi katsoa kolmatta?
     

Jaa tämä sivu