1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProCaster DVD-002

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi GoofiaX 22.08.2004.

  1. ZeZ

    ZeZ Member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo eikäkö mulla oli toi vanhempi versio tosta Modifieristä. Kiitos vinkistä
     
  2.  
  3. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. RistoE

    RistoE Regular member

    Liittynyt:
    26.02.2005
    Viestejä:
    277
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin editoida Yakumo dx4 firmwarea tänään julkaistulla versiolla MTKReMakerista ja MtkWindows ohjelmalla. Molemmat toimivat ja mahdollistivat

    - suomenkieliset valikot (temin versio)
    - taustakuvat (MPEG 0, 1 ja 2)
    - laajennetun tekstitysalueen

    Eli jos Yakumo firmware aidosti toimii niin sen modaaminen on nyt mahdollista. Nyt tarvittaisiin vain muutama innostunut jolla on sarjakaapeli ja tietysti havaintoja mahdollisista muista puutteista kuten fontti ehkä? Minä en uskaltanut modattua versiotani kokeilla (ei sarjakaapelia)
     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2005
  5. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minä kokeilin vaihtaa Yakumo firmwareen servon (tai ainakin osan)
    MTK-remakerilla tosin näkyy vielä vanha servoversio, mutta Yakumo firmwaren servo nopeutui huomattavasti ja tunnisti ongelmitta yhden DVD+RW levyn, jota ei tunnistanut aiemmin.
     
  6. RistoE

    RistoE Regular member

    Liittynyt:
    26.02.2005
    Viestejä:
    277
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hieno saavutus! Laskin että noita SRV_xxxxxx funktioita on 45. Kuinka monta näistä päivitit jotta pääsit näin pitkälle? Olet varmasti ensimmäisiä jotka ovat onnistuneet tässä tempussa. Keskustelupalstoilla ei ole vielä ollut raportoituja onnistumisia (sikäli kuin mitä minä olen nähnyt).
     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2005
  7. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaikki muut paitsi NFO_ServoVer-kohdan. Uusimmassa tänään päivitetyssä
    MTK-remakerissa on korjattu bugi, jolloin noiden servo-osien vaihto tuli mahdolliseksi
     
  8. mmlind

    mmlind Member

    Liittynyt:
    24.09.2002
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Loistavaa temi!!
    koska mahdetaan voida odottaa cd:lle poltettavaa firmware päivitystä sinulta tämän asian puitteissa. Meinaan noi korjaukset rupee oleen jo semmosii et tekee koneesta kyl aika huipun.
     
  9. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tässä on testi firmware, mutta en suosittele, kuin datakaapelin omistajille (omassa soittimessa toimii hyvin)
    Muutokset:
    +VFD-näyttö muokattu Yamadaan sopivaksi
    +Servo-osat vaihdettu Yamada firmwaresta (nopeampi kuin yakumon servo, mutta vielä testi asteella)
    +Tekstitysaluetta laajennettu ja tekstitys alhaalla (valign bottom)
    +Päivitysnimen tunniste vaihdettu firmwareen
    +Yamada taustakuvat
    -Teksitysfontti vielä sama kuin Yakumo firmwaressa (en löytänyt subtitle style osaa)
    -Jostain foorumilta luin että 5.1 analogia ulostulot ei tässä firmwaressa toimi . Samoin DTS, mutta noita minä en osaa korjata. Vaati ehkä uusien menu valikoiden tekemistä

    Firmwaressa tuki jo alunperin:
    SRT,SUB (muistaakseni TXT)-tekstitykselle
    Packed bitstream
    Tekstit ei enää häviä Xvid+AC3
    Tuki Uusille DivX kodekeille

    http://personal.inet.fi/koti/temi/tiedostot/YAK-YAM.zip

     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2005
  10. ZeZ

    ZeZ Member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Loistavaaa! Pistäkääpä testii joilla on kaapeli. Mulla ei oo pitäs saaha pari onnistunutta päivittäjää nii vois itekki kokeilla.
     
  11. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Temi, hyvä juttu! Kumpaako laitetta nyt kannattaisi ostaa, Procasteria vai Yamadaa, jotta syöttäisi koneelle naposteltavaksi firmiksesi? On se rankka homma, jos joutuu tutkimaan firmiksen monia riviä, jotta selviäisi tekstityksien tyylit, ehkä hyvä keino on vain kokeilla yhtä osa-aluetta kerrallaan kunnes tärppää? En tiedä kun en ole modausta ennen nähnyt ohjelmoitavan.

    Minulta paloi hihat aikoinaan kun 5 peräkkäisen eri Unitedin versioiden laitteet hajosivat tai sekoilivat lopettaen sopimukset irti. Nyt alkaa jo luottamus palautua helvetinkoneiksi kutsumiani laitteita kohtaan.
     
  12. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Yamadaa ei taida enää mistään suomesta saada
    (Luin My Yamada foorumilta, että New Age on tekemässä uutta v16 firmwarea)
    Ehkä minun firmware antaa toivoa paremmista firmwareista
    (yksi hyvä firmware olisi muokattavissa useampaan soittimeen sopivaksi)
    Ja tuosta firmwaren modauksesta. Minä en ole koodaaja (ei mitään aikaisempaa kokemusta). Kaikki muutokset mitkä minä teen niin ne on joko itse mietittyjä , valmiilla ohjelmilla tehtyjä tai Dokumenttien mukaan tehty.

     
  13. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö Procasterissa ole väyliä muistin suurentamiseen vai onko ne ihan kiinni emolevyssä? No, ei sillä kai ole väliä, jos vaan firmware pysyy sen suuruisena, mitä saa procasterille päivitettyä.
    Olen joutunut yhteen hommaan tekemään, että yksi osa-alue kerrallaan ja katsotaan, että muuttujien nimet ovat tietyissä koodien omissa alueissa samat ja silmukoissa omat, niissä on abstraktisia lausejuttuja. Siksi sanoinkin, että on rankkaa aloittaa suoraan tyhjästä modaamaan firmwaret ilman kokemusta, kyllä pikkuhiljaa homma alkaa luistamaan.
    Pidän tsemppiä kehitystyölle ja toivottavasti ei lopu päivitykset kesken. Unitedit aiheuttivat monta harmaata hiuksia, 2 kuukauden aikana 5 kertaa piti viedä vaihdettavaksi.
     
  14. RistoE

    RistoE Regular member

    Liittynyt:
    26.02.2005
    Viestejä:
    277
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota NA 16 versiota ei kannata jäädä odottamaan. NA lupasi että tekee joskus vielä uuden version 6600:lle mutta koska - on auki. Temi:n sivuilla käynee kova liikenne koska tuon fw:n lataaminen keskeytyi kymmeniä kertoja ennen kuin lopulta siirtyi kovalevylleni. Kovasti tekisi mieli kokeilla sitä mutta ilmeisesti odotan vielä muutaman päivän.

    Sen havainnon tein ettei tuossa vielä ollut suomenkielisiä valikkoja. Temi, minusta ainakin pikaisesti vertailemalla näytti että valikot olivat samat kuin suomentamasi versio alkuperäisestä Yamadan firmwaresta?
     
  15. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Loppupäässä nuo valikot ovat erilaiset, joten vie vähän aikaa suomi-valikoiden teko (yleensä olen käynyt kaikki kohdat läpi).
    Tärkeintähän tässä on aluksi, että saataisiin täydellinen varmuus servon toiminnasta. Mahdollisimman monella erilaisella levyllä pitäisi testata.
    Periaatteessa minulla ei tuolle firmwarelle ole mitään tarvetta
    (Kaikki elokuvista poistettu packed bitstreamit ja tekstitykset srt-muodossa), mutta yritän kuitenkin jatkaa firmwaren modaamista
    Ongelmanahan on nuo: 5.1 analogia ulostulot, DTS, tekstityksen tummat reunat ja liian pieni fontti
     
  16. RistoE

    RistoE Regular member

    Liittynyt:
    26.02.2005
    Viestejä:
    277
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olikohan Wittgenstein joka sanoi että innostus on parhaimmillaan tuoreena nautittuna. Nyt on koneessa tuo YAK-YAM vaikkei minulla ole kaapelia. Ainakin asentui OK. Ihan eka levy (Commodore DVD+R) ei auennut mutta toinen samanlainen avautui heti. Myöhemmin palasin samaan levyyn ja nyt sekin toimii. Ja tosiaan packed bitstream toimii. Tuo tiedostoselain oli hieman "vanhahtavan" näköinen ja tiedostonimissä teksti voisi olla tiiviimpää, myös scandit tiedostonimissä toistuvat alaviivana. Lisään havaintoja myöhemmin.
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2005
  17. mb905066

    mb905066 Member

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin soittimeen sisään yamaha Yamada v15.1 firmwaren.
    Toimii vallan mainiosti. Subeja en ole divx ja xvid leffoihin saanut yhteenkään näkymään, tosin ennen päivitystä, jälkeen en ole koittanut. Mulla on vaan ongelmana se että jotkut dvd leffat ja levyt tuppaa välillä vähän pätkiä koneessa. Ei kaikki, mutta osa poltetuista ja jopa orkkiksista välillä nykii. Ihmetyttää vaan. Mutta ei se oikeestaan haittaa kun kyseessä ei oo ku sekunnin murto-osa mitä se ihmettelee. Saattaa tietysti johtua ihan siitäkin että on huonolaatuisia levyjä. Mutta tdk:n poltetut toimii ihan 100%.
    Kiitokset muuten edelläkirjoittaneille kokeiluista ja tiedoista siitä, miten yammu ja rookasteri eroaa.
     
  18. RistoE

    RistoE Regular member

    Liittynyt:
    26.02.2005
    Viestejä:
    277
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joitain ihmisiä maailmalla on jo ehtinyt testata minun lisäkseni tuota temin YAK-YAM firmwarea. Näyttää että 8MB laitteille tuo ei sopisi mutta muilla on toiminut. Lisäksi on yksi raportoinut että xvid+ac3 yhdistelmään kuuluva tekstitys ongelma ei ole poistunut. Positiivista on että yksikään kokeilijoista EI VIELÄ ole joutunut ongelmiin vaan palautus vanhaan versioon on onnistunut cd-levyltä.
     
  19. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omituista, koska minun käsittäkseni ei pitäisi olla mitään merkitystä onko 4 tai 8MB:n muisti koska tuo firmware käyttää vain 4MB muistia.
    Minullakin oli ensimmäisellä kerralla ongelmia yhden +RW levyn kanssa
    , mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen on toiminut hyvin eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia minkään levyn kanssa.
    Testattu:
    alkuperäisillä DVD-levyillä
    CD-RW MAXEL, TDK
    DVD+RW SONY
    DVD-R SONY


     
  20. tonza10

    tonza10 Member

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Testasin tuota temin uutta YAK-YAM firmwarea (vaikka ei kaapelia olekaan) ja totesin että hyvin toimii .sub ja packed bitstream leffat.
    XViD+AC3 leffoissa subien häviämisongelma on edelleen olemassa.

    Eli vieläkun sen saisi kuntoon ja paremman näköisen tiedostoselaimen niin aika täydellinen laite.

    [edit] Subien koko/tausta asetukset olisi myös hyvä saada :)
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2005
  21. mikkou

    mikkou Guest

    Onkohan siihen tullut parannusta kun nimeää vahingossa elokuvan ja tekstin nimen väärin niin tekstit ei toimi. Jos vaikka on lipsahtanut johonkin väliin välilyönti tai vaikkapa iso kirjan niin silti DVD-soitin osaisi toistaa ne.
     

Jaa tämä sivu