1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Porttien uudelleenohjauksen ohje, DC++ ja Zyxel Prestige 660H-61

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi hannu80 18.12.2005.

  1. Strafe

    Strafe Member

    Liittynyt:
    06.08.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ittellä on zyXEL Prestige 660RU-T1 ja säädin siinä noita porttien asetuksia, kun uTorrentissa palaa punainen valo.Portti kiinni valittaa.
    Pääsin siihen asti kunnes piti zyXEL:n Firewallin asetuksia säätää, en löytänyt koko valikkoa.

    Sain kohdan kolme tehtyä:
    3. Verkkopäätteen NAT-asetuksiin p2p-ohjelman porttinumero(t) (TCP ja/tai UDP).

    Mutta nelos kohtaan pysähtyi.Yhteys on siis vieläkin vajaa.
    Mitenkä pitäisi jatkaa?
     
  2.  
  3. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Zyxel Prestige 660RU-T1 mallissa ei ole palomuuria, joten siinä ei ole Firewall-asetuksia. Eli tehdään vain NAT-asetukset.
     
  4. Strafe

    Strafe Member

    Liittynyt:
    06.08.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selvä, mutta kuinka, kun tein tuon "P2p-ohjelmat saa toimimaan kunnolla seuraavasti." kolmos kohdan mihnä laitetaan NAT-asetukset eikä silti pelaa kunnolla?

     
  5. Roope69

    Roope69 Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2005
    Viestejä:
    268
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tein kaiken ohjeen mukaan, mutta portti ei vain aukea BitCometissa! Harmaa pallo pysyy ja Canyouseemee heittää Error: I could not see your service on 80.95.143.48 on port (16203)
    Reason: Connection refused
     
  6. botseri

    botseri Member

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moikka
    Mulla on kanssa ongelma dc++ aktiivi tilaan saamiseksi..

    Olen lukenut näitä ohjeita ja kokeillu jos vaikka mitä..

    Mulla on telewellin modeemi ja uusin dc++
    mä en nyt ihan tiedä missä ongelma, passiivissa hakee, aktiivissa ei ja oon yrittäny vaikka millä tavoin.. liittyykä tää http://www.utorrent.com/testport.php jotenkin asiaan vai koskeeko vaan torrentteja koska tuolta tulee ilmo että Missing port..
    modeemini on kai reititetty, ainakin asetuksista tulee tällain tieto RFC1483 Reititetty 1483_Routed_mode
    ja sieltä tulee ip aliverkko ja yhdyskäytävä kaikkiin eri ossa..

    palomuurina on zone alarm ja sinne on sallittu dc++ oon myös sallinu sen windowsin palomuuriin vaikka se on pois käytöstä

    mä en nyt ainakaan ite enää osaa hakee apuja muualta ku kysymällä josko joku viisas osais mulle neuvoo miten saan sen toimimaan :(
    kiitti etukäteen :)
    käyttiksenä tässä vista
     
  7. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

    Tuolta löytyy linkit TeleWell TW-EA501v3, TW-EA510v3 ja TW-EA510v4 porttiohjaus ohjeisiin.

    Et voi testata uTorrentin porttitestin nettisivun linkillä porttia, vaan testi on suoritettava uTorrentin verkkovelhon painikkeesta.

    Kuinka testaan onko joku portti ohjattu oikein?

    uTorrentin porttitestillä voit testata minkä tahansa p2p-ohjelman (esim DC++) asetuksissa olevaa porttia, mutta älä jätä uTorrentin asetuksiin porttinumeroa mikä on käytössä jossakin muussa ohjelmassa tai saman verkon toisessa tietokoneessa.

    uTorrent > Ominaisuudet > Verkkovelho

    Kopioi tai kirjoita "Nykyinen portti"-laatikkoon porttinumero (jolle olet tehnyt porttiohjauksen modeemiin/reitittimeen) ja klikkaa "Testaa onko portti ohjattu oikein".
     
  8. botseri

    botseri Member

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos, mä meen lukemaan ja kokeilemaan tonne :)
     
  9. Roope69

    Roope69 Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2005
    Viestejä:
    268
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki nuo tehty mutta portti vain ei aukea.
     
  10. vwmurre

    vwmurre Guest

    Prestige 660HW-61 alkoi toimimaan moitteetta ja portitkin sai ohjelmoitua, kun huollossa vaihtoivat uudet sisuskalut :)

    Eli nyt siis sain tuon 24Megan yhteyden pelaan =)
     
  11. viluinen

    viluinen Guest

    Kumma vehje tämäkin, portit on ohjattu oikein ja lan ip on kiinteä, mutta silti uTorrent valittaa että väärin ohjattu portti. Latauksen alussa kaikki on uTorrentinkin mielestä ok ja vauhdit kunnossa, mutta muutaman minuutin kuluttua vauhdit putoavat ja uTorrent vinkuu portista.

    Mikä avuksi, olisi nimittäin ihan kiva saada nuo toimimaan ettei aina torrentteja ladatessa tarvitsisi laittaa modeemia siltaavaksi...
     
  12. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Oletko tehnyt kiinteät IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin vai käyttiksen (TCP/IP) asetuksiin?

    Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten p2p-ohjelman (tai nettipelin) porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "KIINTEÄT IP-OSOITTEET". http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

    Katso myös oppaasta "3. Samaa ohjelmaa käytetään useammassa tietokoneessa.".

    Kiinteät IP-osoitteet > tietokoneiden MAC- ja IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin:
    - Zyxel Prestige 660H-61/660HW-61 > LAN > Static DHCP
    - Zyxel Prestige 660H-D1/660HW-D1 > Network > LAN > Client List
     
  13. Pyoveli

    Pyoveli Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    olen tässä nyt muutaman illan koittanu katsoo näitä ohjeita ja tehdä sen mukaan mutta eipä näytä dc aktiivi tila toimia... Aikasemmin toimi mutta kun vaihto liittymän niin tyssäs ku seinään... Myös torrentti latailut on erittäin hitaita... Elikkä mitäs pitäs sitten niinku tehdä? :D (xp käyttis f-secure virus softa ja tw-ea501 adsl modeemi)
     
  14. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 10.03.2010
  15. villeitq

    villeitq Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvät ohjeet, mutta kysyisin vielä. Tein tuon 3 kohdan lullakseni oikein, mutta se ei vielä avannut porttia. Onko tuo 4 kohta myös siis pakko tehdä eli onko se "kriittinen kohta".

    Sen verran katsoin, että itselläni lukee FireWall kohdan packet directio n LAN to LAN/Router eikä Wan to lan. Eli tuo pitää ilmeisesti vaihtaa?

    Zyxeli siis käytössä. Pikaista apua kaipaan.
     
  16. vessu

    vessu Member

    Liittynyt:
    22.04.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo elikkä mulla tuntuu toi utorrent olevan pikkasen sekasin , et ei kukaan viittisi neuvvooo miten ruksit ym .. pistetään oikein . ??? mieluiten kuvien kera , ittellä on utorrent 1.7.7.
     
  17. D.J

    D.J Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksen pääse Zyxelin asetuksiin, vaikka ohjeiden mukaan minulla pitäisi olla tuo NAT päällä? Yritin muuttaa tuota reitittävään tilaan, mutta silloin netti hävisi. Teenkö jotain väärin vai luulenko vaan, että minulla on NAT päällä. Minulla on Zyxelin Prestiga 660H-61 modeemi.
     
  18. Kastemato

    Kastemato Member

    Liittynyt:
    03.09.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis ei helvetti, mistä saan tuon käyttäjätunnuksen ja salasanan tuonne asetuksiin? Kohta lentää kone seinään...

    EDIT: Kysyin ensin DNA:n asiakaspalvelusta tuota käyttäjätunnusta ja salasanaa, sanoivat vain että kysy modeemin valmistajalta, lähetin sitten sähköpostia valmistajalle, ja he sanoivat että kysy DNA:lta... Kellään mitään ideaa mistä nuo tunnukset löytäisin? Kokeilin jo ADMINia ja 1234 yms yms, mutta ei toimi...
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2008
  19. Tsuuhvi

    Tsuuhvi Member

    Liittynyt:
    29.08.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luin noita viestejä mutta en niistä hirveästi ymmärtänyt. Kuinka saan cd++ aktiivitilaan? pitäisi saada portit selville mutta en tiedä miten ne saan selville. Tuon oletysyhdyskäytävän sain selville tuolta ipconfig/all toiminnolla mutten saa portteja selville?
     
  20. pelaaja22

    pelaaja22 Member

    Liittynyt:
    25.08.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muuten toimiiko zyxel p-600 series xbox 360 arcaden kanssa? ja pitääkö asentaa joitaki juttuja konsoliin että toimii?
     
  21. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    1,168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos ette pääse modeemin asetuksiin oletus käyttäjätunnuksella ja salasanalla niin resetoikaa modeemi tehdas-asetuksiin pitämällä yli 10sec reset nappulaa pohjassa. Tämän jälkeen yritä oletus Käyttäjää ja Salasanaa joka lukee modeemin manuaalissa/valmistaja kotisivuilla, sekä googlella löytyy myös helposti.
     

Jaa tämä sivu