1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Porttien uudelleenohjauksen ohje, DC++ ja Zyxel Prestige 660H-61

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi hannu80 18.12.2005.

  1. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    heh :D sen kun jaksaa lukea niin saa selvää. mut minkäs sitä voi jos toiset on laiskempia.. itse sain toimimaan todella mainiosti kun laittoi noilla ohjeilla portit kohdalleen.
     
  2.  
  3. Zaans

    Zaans Member

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko joku auttaa kun on paha ongelma päällä!

    Mulla on Zyxel Prestige 660HW-D.

    Eli en pääse mihinkään tuollaisiin valikkoihin mistä on kuvia tämän viestiketjun ensimmäisellä sivulla, kun menen osoitteeseen: http://192.168.1.1.....

    Eli en voi tehdä mitään asetusten muutoksia ja näin ollen esim. DC++ ja uTorrent eivät toimi.

    Toivottavasti joku voisi auttaa kiitos... :)
     
  4. fabutin

    fabutin Guest

    Mul oli hubei mut sit tuli et Etäpalvelin "tai jotain" sulki yhteydyn mikä ongelma?
     
  5. olex84

    olex84 Guest

    Ois pikku kysymys johtuen netin jakamisesta:
    Hankin just 12/1-netin jonka mukana tuli Zyxel Prestige 660H-D1-modeemi.

    Päätettiin kämppiksen kanssa jakaa netti joten tarviiko muuttaa modeemin asetuksia jos vaan kummallakin koneella tarvii päästä nettiin, pelailla yms.?

    Modeemi taitaa olla defaulttina Router, ei bridged.

    Virustorjunta/palomuuri hoidetaan softapuolella.
     
  6. olex84

    olex84 Guest

    Ai niin, unohdin kokonaan mainita p2p :)
    Eikös Router-tilassa kaikki portit oo auki?
     
  7. Z4m1X

    Z4m1X Member

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    samaa ongelmaa pukkaa minun dc :s osaisiko joku auttaa tässä ongelmassa ?
     
  8. juhiness

    juhiness Member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Homma hanskassa ja hanska hukassa. Mutten kaikki on selvää, mutta en pääse tuonne zyxelinsivulle tms onkaan.
     
  9. Zeller

    Zeller Member

    Liittynyt:
    17.09.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16


    Hankin boksiksi Zyxelin P-660HW-D1 ja edelliseltä boksilta jäi Wlan bridgeksi Buffalon WHR-HP-G54. Oma koneeni yhdistää buffaloon (125mb yhteyden takia) ja pikkuveljen kone Zyxeliin, kummatkin wlanin kautta. Buffalo on bridge tilassa siksi jotta olemme samassa lähiverkossa (päästään kiinni verkon kautta toistemme tiedostoihin, päästään pelaan Lanissa). uTorrent toimii minulla portissa 15551 ja olen kokeillut avata sen Zyxelistä ja onnistunutkin siinä osittain. Vihreää näyttää vähänaikaa ja sitten muuttuukin kolmiohuutomerkiksi. Mutta jos edes jompikumpi meistä avaa jonkun ohjelman tyyliin Revconnect, uTorrent (minulla), pikkuveljellä Bitcomet, niin nettiyhteys katkeaa tai lähinnä jummaa, ei silti anna 404 virhettä. Sivut aukeavat 12t/s tai ei lainkaan, ja imutkin ovat noin 2 kt/s ja laskee. Ja aina ongelma korjaantuu kun jompikumpi nappaa kyseisen ohjelman pois päältä.

    Antakaa nyt kädestä pitäen neuvoa ongelmaan, sillä olen polttanut jo hermoni! Eli mitä teen ihan alusta lähtien?
     
  10. n96

    n96 Member

    Liittynyt:
    07.08.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Dc:stä hieman... Miten toi toimii mul on hubit näkyy jne. Mut sit ku search jotai nii siinä lukee vaan searching "Se mitä etsin" Ja ei tapahdu mitään... Siinä vaan lukee se et se ettii mut mitään ei tapahdu..
     
  11. Vilboo

    Vilboo Guest

    juu elikkäs minulla sama ongelma,että utorrentissa näkyy keltainen kolmio siellä alhaalla

    "ei saapuvia yhteyksiä. Jos kuvake ei muutu vihreäksi,se saattaa merkitä vikaa verkkoasetuksissasi"

    mikä neuvoksi?:S
     
  12. Verdon

    Verdon Guest

    Hei, nyt tulee varmasti monelle naurettava kysymys, mutta en ole näiden asioiden tiimoilla missään muodossa hyvä.


    Eli siis ostin kyseisen modeemin ja käytössä Saunalahden 2/1. En tiedä johtuneeko mistä, mutta se tuntuu "Boottivan". Eli siis netti kaatuu yleensä vähän väliä, riippuen mitä teen. Esim. Nettipeleissä kaatuu yleensä koko netti joksikin aikaan, jos vain menen pelaamaan. Toimii sielläkin aina hetken aikaan ja sitten menee hiljaseksi.

    Minulla on Zone Alarms firewall yms käytössä ollut ennenkin vanhassa kämpässä ja tietääkseni ongelma on motukassa tällä hetkellä. En uskalla noita laatikon säätöjä käydä tökkii eri asentoon, koska ei ole hajuakaan mitä voisi tapahtua. Yritin ihan alkuperäisillä säädöillä mennä, voiko kyseinen homma johtua esim, kuten tämän aiheen ideana niin porteista? (Koska olen peruskäyttäjää tyhmempi, mah yksinkertaiset ohjeet olisivat täydelliset). Kiitos etukäteen.
     
  13. Zeller

    Zeller Member

    Liittynyt:
    17.09.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näyttää vähän siltä näitten kaikkien postauksien mukaan et tää laite onki ollu ihan susi, voi helvetti soikoon kun palo taas rahaa hukkaan.
     
  14. oksu77

    oksu77 Member

    Liittynyt:
    11.06.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nii mistä se johtuu ku muutin ton nat jutun siltavaksi nii se ei yhtään auttan tähän p2p ohjelmien toimivuuteen...

    Voisko se johtuu siitä että mulla on langaton netti käytössä ?
     
  15. Hanzex

    Hanzex Member

    Liittynyt:
    14.10.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    yllättävää että pääsen "router" sivulle, kun semmosta ei edes ole... varmaan talonyhtiön keskusta...
    Ei tuu mitään, se on nyt vaan niin että P-660H-D1 :llä ei ole mitään ohjelmointimahdollisuuksia... Ei ole muuta kuin "status", missä on Device Information, System status, ja Interface status...

    Kaikki prkleen inbound network traffic tarttuu kiinni, mistään ei pääse tieto tuleen läpi mun koneeseen puhtaana...

    Syynä varmaan että mulla on käytössä on A-Link COH-E modeemi... mikä ei sinänsä ole routteri... Ei prkl!

    Eli siis sama ongelma joka mainitaan tässä:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/285739#2780067
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2007
  16. MannFred

    MannFred Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2005
    Viestejä:
    187
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko siitä mitää haittaa, että pitää modeemia(A-link rr24) siltaavassa tilassa?

    Olen kokeillut ohjata portteja, mutta ei tunnu pelittävän. Jos NAT:in ottaa pois niin yhteys katkeaa =/
     
  17. lehmustus

    lehmustus Member

    Liittynyt:
    02.03.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietääkös kukaan et onko lännen puhelimella jotain omaa palomuuria? tai tukkiiko ne portteja siellä päässä ku käytän dc++/prestige 660HW-61/f-secure ja oon dc asetukset säätäny ohjeitten mukaa kuten myös laatikon porttei oon availlu moniaki eikä mikää toimi. fsecuressaki dc:n liikenteen sallinu ja sit viel kerran yritin ottaa kaikki palomuurit ja muut pois eikä vieläkää portit päästä mitään läpi. onko siis ainot vaihtoehto ISP:n vaihto?
     
  18. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    F-Secure Internet Security 2007 http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/444164
    F-Secure Internet Security 2008 versioon ei tarvitse tehdä porttiohjausta p2p-ohjelmalle.

    Allaolevan mukaan jos sinulla ei ole Kaapeli-liittymää tai Turva-lisäpalvelua niin p2p-ohjelmat pitäisi toimia normaalisti.

    http://www.lannenpuhelin.fi/templates_/normaali.asp?thispage=394

    dna Laajakaista Kaapeli -liittymien liikennettä priorisoidaan tarvittaessa, p2p(peer-to-peer) liikenne saa huonomman prioriteetin.

    https://www.lannenpuhelin.fi/templates_/NORMAALI.asp?thispage=542&thisnavi=

    Turva-lisäpalveluun kuuluu keskitetty palomuuri, johon ei avata aukkoja p2p liikennettä varten. Tämä ei estä suoraan vertaisverkkoliikennettä, mutta jos vastapuolikaan ei voi avata palomuuriinsa reikää liikenteelle, niin silloin vertaisverkkoliikenne ei toimi.
     
  19. Niksister

    Niksister Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse kokeilin ja en mukamas saanut siltaavaa ollenkaan toimimaan, netti löi vaan tyhjää. Saattaa ehkäpä johtua siitä, ettei tuo yksi kuva toimi, jonka takia ehkä taisi jäädä parit asetukset tekemättä. Olisi kiva saada siis toimivat ohjeet. :)

    EDIT: TÖDÖÖ! Googletin, Elisalta jonkunlainen ohje, miten saadaan Zyxel siltaavaksi ja tällä hetkellä tämä toimii. :O Vielä kysymys, että kuinka sitten pääsen Zyxel-asetuksien kimppuun, kun ei ilmeisesti pääse 192.168.1.1 osoitteella Zyxeliin tämän ollessa siltaavassa tilassa.
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2007
  20. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Siltaavassa tilassa ei pääse reitittimen asetuksiin ennenkuin tehdään tietokoneeseen TCP/IP asetukset, ohjeissa:

    "ZyXEL Prestige 660H-61 reitittävään (routing) tilaan."
     
  21. kultamuna

    kultamuna Member

    Liittynyt:
    09.02.2007
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mites täs Zyxel Prestige 660H-61:ssa sais ton CS servu browserin toimii? Se löytää servuja, mut sit yleensä tulee "server not responding". Kaikki ohjelmat mitkä on sil hetkel päällä toimii ihan hyvin, mut esim. selain ei toimi sillon. Sit menee joku pari minuuttii nii alkaa selain ja servut toimimaa. Sama ongelma on vissii aika monella tän motukan omistajalla. Googletettu on, enkä mitään järkevää apua oo löytäny.

    Kaikki asetukset pitäis olla ok, ainoastaa palomuurin säädöt voi olla väärin. WAN to LAN kohas UDP 1200, UDP 27000-27015, TCP 27020-27039. Pitäiskö noita korjaa jotenki?
     

Jaa tämä sivu