Terve, Kertokaas millaisia asetuksia käytätte kun poltatte suoraan VOB:t ja IFO:t DVD:lle ? Esim softat Prassi Primo DVD 2.0/RecordNow MAX/Nero/EasyCDCreator. Vai teettekö esim IfoEditillä/DVDencrypterillä imaget ja poltatte ne ? Kun noita valintoja kummiskin on noissa polttosoftissa, UDF/ISO/Joliet.. TrackAtOnce/DiskAtOnce.... jne..
Itse olen käyttäny Neron Wizardia. Siinä valitsen sitten sen dvd-videon ja siirtää ne roippeet sinne polttoleiskaan. Sitten vaan polttamaan ja homma on toiminu. Et varmaan ymmärtäny mitään.
Joo, kyllähän mä tuon ymmärsin Mä olen vain saanut pari lasinalusta tuolla Nerolla ja RecordNow MAX:llakin, tietokone tunnistaa levyt ok mutta kiekot eivät vain pyöri standalone soittimessa. DVDEncrypterillä tehdyt imaget kyllä standalone soitinkin pyörittää.
Homma toimii esim Primolla näin: 1.) Tee kaksi kansiota VIDEO_TS ja AUDIO_TS 2.) Laita kaikki tiedostot VIDEO_TS kansioon ja jätä AUDIO_TS kansio tyhjäksi 3.) Käynnistä Prassi PrimoDVD 2.0 ja valitse "Data Disc" ja lisää ne VIDEO_TS ja AUDIO_TS kansiot ja polta aika simppeliä... pitäis olla huomattavasti yhteensopivampi softa eri dvd-soittimien kanssa kun esim Nero...
Tuo primo mulla ei toimi mutta RecordNow MAX:han on sama ohjelma ja se toimii. Mitkä tulisi olla valittuna ? - Recording Type : * Track at once (TAO), Closed * Track at once (TAO), Not Closed - File System type : * UDF - Up to 128 in filename length, any char. plus 8+3 tree (Bridge) * UDF with Joliet - Up to 106 in length, any char., plus Joliet, plus 8+3 tree(Bridge) Ei ole montaa valintaa, mutta ei taaskaan ole tietoa onko näillä edes vaikutusta dvd:n toimivuuteen standalonessa.
Miksei Primo toiminut? Ootko päivittänyt px enginen? noh noihin asetuksiin laittaisin samat kuin mulla nyt on Primossa eli: Recording Type : * Disc at once (DAO), Closed - File System type : * UDF with Joliet - Up to 106 in length, any char., plus Joliet, plus 8+3 tree(Bridge)
Vob Instant Disc;llä : ISO9660-1,Joliet pois,Include UDF 1.02 -> lopputulos 90% yhteensopivuus pöytäsoittimissa. Testattu n. 15 eri pöytä-DVD;ssä. PS2 (DVD player ver 1.2) lähes ainut vehje mikä ei hyväksynyt. Asemana Sony DRU-120 DVD+RW. Nerolla paras yhteensopivuus n. 50% vaikka mitä asetuksia rukkais.
PXEngine päivitetty (versio 358). Primo ei vain löydä ulkoista asemaa(Sony DRX-500UL) kun taas RecordNow MAX löysi. Olen kokeillut sekä Firewire:llä että USB2:lla. Kaikki imaget jotka olen tehnyt DVDDecrypterillä ja polttanut, ovat toimineen myös standalone soittimessa. Kokeilen RecordNow:lla noita Adder_78:n asetuksia....
On vielä muutamia juttuja jotka aiheuttavat joissain dvd-soittimissa onkelmia. Kuten sanoit niin suoraan tehdyt imaget pelittää ihan ok. Se onkin tietty kaikkein yhteensopivin tapa, koska dvd:n rakenne pysyy alkuperäisen materiaalin kanssa samana. Mutta kun käytetään esim IfoEdittiä tai uudelleen authoroidaan joku leffa niin silloin käy usein niin että Ifo-tiedostoon tulee muutoksia alkuperäiseen verrattuna. Esim Menu atribuuteista tulee esim IfoEdit 0.95:llä todella usein NTSC-formaattia joka ei välttämättä mene läpi kaikissa dvd-soittimissa. Samainen onkelma oli DVD2onen ekassa versiossa. Toinen mikä aiheuttaa joissaisn soittimissa yhteensopivuus onkelmia on esim DVDmaestron tekemä projektitiedosto VIDEO_TS-kansioon. Tässä ohje miten pääsee eroon tuosta menu atribuutin PAL -> NTSC virheestä: Avaa suurin Ifo tiedosto IfoEditillä ja tupla klikkaa siinä "Menu atributes" "Video:" kohdassa ja muuta asetukset samoiksi kun alkuperäisessä dvd:ssä. ja tallenna se... avaa uudestaa ifoeditillä ja katso onnistuiko muutos. Tiedän että monet ei käytä menuja dvdr-leffoissaan, mutta tuo jää näkymään sinne ifo-tiedostoon vaikka menua ei olisikaan ja jotkut dvd-soittimet ei tykkää että se on NTSC ja leffa itsessään on PAL formaatissa.
Miksi pitää avata suurin ifo tiedosto ? Eikö riitä että aukaisee video_ts.ifo:n ? Olen huomannut että jokaisella (esim vts_02_1.vob --> vts_02_5.vob) vob sarjalla on yksi saman niminen .ifo tiedosto (vts_02_0.ifo). Pitääkö silti aukaista kooltaa(KB) suurin ifo file vaikka leffa olisikin toisessa vob:ssa ? Löytyykö jostain tietoa ifo tiedostojen merkityksestä dvd leffoissa ?? Esim niiden ajojärjestys, mitä ne sisältää .... jne.
Suurin kooltaan... siinä on aina itse leffa... EDIT: tässä linkki missä on tietoa dvd:n rakenteesta: http://www.dvdrhelp.com/dvd
Itse poltan videot Nerolla näin: tehdään tyhjä AUDIO_TS -dirikka kaikki kama VIDEO_TS -dirikkaan Nerosta formaatiksi DVD/UDF UDF-tasoksi 1.02 poltetaan Useimmat harrastavat ISO/UDF-levyjä, mutta oma Pioneer 454:ni on kranttu UDF/ISO-levyjen suhteen, mutta UDF 1.02 only -kiekot ovat pelanneet kuin junan vessa.
onkos drd tai adder78 ohjelmaa tiedossa mikä polttais mpeg1 tai mpeg2 formaatin vcd tai svcd muodossa? samalla lailla kun nero polttaa ne cd:lle nero vaan tuuppaa dvd-r levyn pihalle ja haluaa cd:n sisään
Johtuupi siitä että vcd ja svcd ei ole tavallaan DVD:lle kuuluvaa tavaraa... eli et voi polttaa DVD:lle standardin mukaista vcd:tä tai svcd:tä... sinun pitää muuttaa niiden speksejä hieman... esim vcd:ssä audio pitää muuttaa 44.1 kHz:stä 48 kHz:iin ohje vcd->dvd:lle http://www.afterdawn.com/articles/archive/vcd_to_dvd-r.cfm tai täältä: http://www.dvdrhelp.com/vcddvdr.htm svcd:ssä joutuu tekemään paljon enemmän työtä ja onnistumis prosentti on paljon pienempi ohje löytyypi täältä: http://www.dvdrhelp.com/svcddvdr.htm
kiitoksia paljon mutta taitaa meikäläiseltä jäädä filmit kattomatta kotidvd:llä jos mpeg filmin polttaminen on noin vaikeaa dvd:lle en uskalla edes kattoa miten avit sais näkymään koti dvd:llä
make200: On toki olemassa helpompiakin tapoja kuten video-editointiin lähinnä tarkoitetut softat. Esim. Pinnacle Studio 8;lla voit A)kaapata videota DV- tai analogisestä lähteestä B)lisätä omat MPEG tai AVI klipsit C)authroida DVD;n formaattiin ja D)polttaa DVD;lle. Siis kaikki samalla ohjelmalla. Tietysti et voi vaikuttaa loppujälkeen niin tarkasti/monipuolisesti kuin "käsityönä", mutta toimii varmasti.
Adder_78, dRD, pjh kiitoksia neuvoistanne ! Huomasin tuossa "sanoneeni" parista lasinaluksista, noh, eilen kävin sitten testaamassa näitä lasinaluksia 3 LG:n, 1 JVC:n, 2 Philips:n, 1 Yamaha:n DVD-soittimen sekä 4 Sonyn soitinta. Kävikin niin että Sony oli ainoa joka ei toistanut "lasinaluksia" mutta muut soittimet mukisematta--> lähti sony myyntiin