1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Poltto-ohjelmien asetukset

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -JHS- 18.02.2003.

  1. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve,

    Kertokaas millaisia asetuksia käytätte kun poltatte suoraan VOB:t ja IFO:t DVD:lle ? Esim softat Prassi Primo DVD 2.0/RecordNow MAX/Nero/EasyCDCreator. Vai teettekö esim IfoEditillä/DVDencrypterillä imaget ja poltatte ne ?

    Kun noita valintoja kummiskin on noissa polttosoftissa, UDF/ISO/Joliet.. TrackAtOnce/DiskAtOnce.... jne..
     
  2.  
  3. Pehmis

    Pehmis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen käyttäny Neron Wizardia. Siinä valitsen sitten sen dvd-videon ja siirtää ne roippeet sinne polttoleiskaan. Sitten vaan polttamaan ja homma on toiminu.;)
    Et varmaan ymmärtäny mitään. ;)
     
  4. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, kyllähän mä tuon ymmärsin :) Mä olen vain saanut pari lasinalusta tuolla Nerolla ja RecordNow MAX:llakin, tietokone tunnistaa levyt ok mutta kiekot eivät vain pyöri standalone soittimessa. DVDEncrypterillä tehdyt imaget kyllä standalone soitinkin pyörittää.
     
  5. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Homma toimii esim Primolla näin:

    1.) Tee kaksi kansiota VIDEO_TS ja AUDIO_TS
    2.) Laita kaikki tiedostot VIDEO_TS kansioon ja jätä AUDIO_TS kansio tyhjäksi
    3.) Käynnistä Prassi PrimoDVD 2.0 ja valitse "Data Disc" ja lisää ne VIDEO_TS ja AUDIO_TS kansiot ja polta

    aika simppeliä... pitäis olla huomattavasti yhteensopivampi softa eri dvd-soittimien kanssa kun esim Nero...
     
  6. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo primo mulla ei toimi mutta RecordNow MAX:han on sama ohjelma ja se toimii. Mitkä tulisi olla valittuna ?
    - Recording Type :
    * Track at once (TAO), Closed
    * Track at once (TAO), Not Closed
    - File System type :
    * UDF - Up to 128 in filename length, any char. plus 8+3 tree (Bridge)
    * UDF with Joliet - Up to 106 in length, any char., plus Joliet, plus 8+3 tree(Bridge)

    Ei ole montaa valintaa, mutta ei taaskaan ole tietoa onko näillä edes vaikutusta dvd:n toimivuuteen standalonessa.
     
  7. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Miksei Primo toiminut? Ootko päivittänyt px enginen?

    noh noihin asetuksiin laittaisin samat kuin mulla nyt on Primossa eli:

    Recording Type :
    * Disc at once (DAO), Closed

    - File System type :
    * UDF with Joliet - Up to 106 in length, any char., plus Joliet, plus 8+3 tree(Bridge)


     
  8. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vob Instant Disc;llä : ISO9660-1,Joliet pois,Include UDF 1.02 -> lopputulos 90% yhteensopivuus pöytäsoittimissa. Testattu n. 15 eri pöytä-DVD;ssä. PS2 (DVD player ver 1.2) lähes ainut vehje mikä ei hyväksynyt. Asemana Sony DRU-120 DVD+RW. Nerolla paras yhteensopivuus n. 50% vaikka mitä asetuksia rukkais.
     
  9. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    PXEngine päivitetty (versio 358). Primo ei vain löydä ulkoista asemaa(Sony DRX-500UL) kun taas RecordNow MAX löysi. Olen kokeillut sekä Firewire:llä että USB2:lla.

    Kaikki imaget jotka olen tehnyt DVDDecrypterillä ja polttanut, ovat toimineen myös standalone soittimessa.

    Kokeilen RecordNow:lla noita Adder_78:n asetuksia....

     
  10. Pehmis

    Pehmis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on Sonyn DRU-500A polttava asema ja Primo ei myöskään löytäny sitä joten se softa sai kyytiä..
     
  11. Adder_78

    Adder_78 Guest

    On vielä muutamia juttuja jotka aiheuttavat joissain dvd-soittimissa onkelmia.


    Kuten sanoit niin suoraan tehdyt imaget pelittää ihan ok. Se onkin tietty kaikkein yhteensopivin tapa, koska dvd:n rakenne pysyy alkuperäisen materiaalin kanssa samana.

    Mutta kun käytetään esim IfoEdittiä tai uudelleen authoroidaan joku leffa niin silloin käy usein niin että Ifo-tiedostoon tulee muutoksia alkuperäiseen verrattuna. Esim Menu atribuuteista tulee esim IfoEdit 0.95:llä todella usein NTSC-formaattia joka ei välttämättä mene läpi kaikissa dvd-soittimissa. Samainen onkelma oli DVD2onen ekassa versiossa. Toinen mikä aiheuttaa joissaisn soittimissa yhteensopivuus onkelmia on esim DVDmaestron tekemä projektitiedosto VIDEO_TS-kansioon.

    Tässä ohje miten pääsee eroon tuosta menu atribuutin PAL -> NTSC virheestä:

    Avaa suurin Ifo tiedosto IfoEditillä ja tupla klikkaa siinä "Menu atributes" "Video:" kohdassa ja muuta asetukset samoiksi kun alkuperäisessä dvd:ssä. ja tallenna se... avaa uudestaa ifoeditillä ja katso onnistuiko muutos.

    Tiedän että monet ei käytä menuja dvdr-leffoissaan, mutta tuo jää näkymään sinne ifo-tiedostoon vaikka menua ei olisikaan ja jotkut dvd-soittimet ei tykkää että se on NTSC ja leffa itsessään on PAL formaatissa.

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.02.2003
  12. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miksi pitää avata suurin ifo tiedosto ? Eikö riitä että aukaisee video_ts.ifo:n ?

    Olen huomannut että jokaisella (esim vts_02_1.vob --> vts_02_5.vob) vob sarjalla on yksi saman niminen .ifo tiedosto (vts_02_0.ifo).

    Pitääkö silti aukaista kooltaa(KB) suurin ifo file vaikka leffa olisikin toisessa vob:ssa ?

    Löytyykö jostain tietoa ifo tiedostojen merkityksestä dvd leffoissa ?? Esim niiden ajojärjestys, mitä ne sisältää .... jne.
     
  13. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Suurin kooltaan... siinä on aina itse leffa...

    EDIT:

    tässä linkki missä on tietoa dvd:n rakenteesta:
    http://www.dvdrhelp.com/dvd

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.02.2003
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itse poltan videot Nerolla näin:

    tehdään tyhjä AUDIO_TS -dirikka
    kaikki kama VIDEO_TS -dirikkaan
    Nerosta formaatiksi DVD/UDF
    UDF-tasoksi 1.02
    poltetaan

    Useimmat harrastavat ISO/UDF-levyjä, mutta oma Pioneer 454:ni on kranttu UDF/ISO-levyjen suhteen, mutta UDF 1.02 only -kiekot ovat pelanneet kuin junan vessa.
     
  15. make200

    make200 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onkos drd tai adder78 ohjelmaa tiedossa mikä polttais mpeg1 tai mpeg2 formaatin vcd tai svcd muodossa?
    samalla lailla kun nero polttaa ne cd:lle
    nero vaan tuuppaa dvd-r levyn pihalle ja haluaa cd:n sisään
     
  16. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Johtuupi siitä että vcd ja svcd ei ole tavallaan DVD:lle kuuluvaa tavaraa... eli et voi polttaa DVD:lle standardin mukaista vcd:tä tai svcd:tä... sinun pitää muuttaa niiden speksejä hieman... esim vcd:ssä audio pitää muuttaa 44.1 kHz:stä 48 kHz:iin

    ohje vcd->dvd:lle
    http://www.afterdawn.com/articles/archive/vcd_to_dvd-r.cfm
    tai täältä:
    http://www.dvdrhelp.com/vcddvdr.htm

    svcd:ssä joutuu tekemään paljon enemmän työtä ja onnistumis prosentti on paljon pienempi ohje löytyypi täältä:
    http://www.dvdrhelp.com/svcddvdr.htm
     
  17. make200

    make200 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitoksia paljon
    mutta taitaa meikäläiseltä jäädä filmit kattomatta kotidvd:llä jos mpeg filmin polttaminen on noin vaikeaa dvd:lle
    en uskalla edes kattoa miten avit sais näkymään koti dvd:llä
     
  18. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    make200: On toki olemassa helpompiakin tapoja kuten video-editointiin lähinnä tarkoitetut softat. Esim. Pinnacle Studio 8;lla voit A)kaapata videota DV- tai analogisestä lähteestä B)lisätä omat MPEG tai AVI klipsit C)authroida DVD;n formaattiin ja D)polttaa DVD;lle. Siis kaikki samalla ohjelmalla. Tietysti et voi vaikuttaa loppujälkeen niin tarkasti/monipuolisesti kuin "käsityönä", mutta toimii varmasti.
     
  19. -JHS-

    -JHS- Member

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Adder_78, dRD, pjh kiitoksia neuvoistanne !

    Huomasin tuossa "sanoneeni" parista lasinaluksista, noh, eilen kävin sitten testaamassa näitä lasinaluksia 3 LG:n, 1 JVC:n, 2 Philips:n, 1 Yamaha:n DVD-soittimen sekä 4 Sonyn soitinta. Kävikin niin että Sony oli ainoa joka ei toistanut "lasinaluksia" mutta muut soittimet mukisematta--> lähti sony myyntiin :)
     

Jaa tämä sivu