1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Poltettuihin DVD:hin kansikuvat

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi 621 30.11.2005.

  1. 621

    621 Regular member

    Liittynyt:
    15.07.2005
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro. Ajattelin tässä, kun oon polttanu pari leffaa, niin minkähän laista paperia on hyvä käyttää DVD:n kansissa oleviin kuviin? Varmaankin jotain paksua, mutta en ole varma minkälainen olisi hyvää siihen. Sitten vielä, että millä ohjelmalla ne kannattaisi editoida ja tulostaa?
    Nerolla on joku ohjelma siihen, mutta en osaa kauhean hyvin käyttää sitä. Jos joku tietää jonkun ohjelman tai ohjeen tuohon Neron jutulle, niin voi laittaa vastauksia.

    Kiitos.
     
  2.  
  3. Rockie

    Rockie Guest

    Normaalin DVD-kotelon kansilehtihän on A4-kokoinen. Eli voit tehdä sen millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla ja sitten vaan tulostat sen vaakasuuntaisesti A4:lle, niin, että kannen takaosa on paperin vasemmassa päässä ja etuosa oikealla.

    Se, mitä paperia kannattaa käyttää, riippuu täysin siitä minkälaisen lopputuloksen haluat. Jos kuvanlaadulla ei ole väliä, normaali kopiopaperi käy, mutta mitä hienomman ja yksityiskohdiltaan selkeämmän tuloksen haluat, menee paperin hintakin ylöspäin. Sekin vaikuttaa, haluatko kiiltopintaisen vai matan. Kannattaa jutella kaupassa myyjän kanssa, jos et ole itse varma mikä paperi olisi paras ja lopputuloksen tarkkuudella todellakin on väliä.
     
  4. jukra

    jukra Member

    Liittynyt:
    08.02.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitäs hiton puppua täälä jauhetaan!
    Normi DVD-kotelon kansilehti EI ole 110% varmuudella A4 kokoa!
    Niin paljon ole kopioinut ja ohjelmilla noita kansilehtiä tulostellut usean mallisiin ja muotoisiin koteloihin että asian voin varmaksi sanoa.
     
  5. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Totta se on, Rockie puhuu ihan puuta-heinää!
    A4 paperista joutuu leikkelemään vaikka kuinka paljon että sopii dvd koteloon.

    Nero cover desinger tataa olla parhaimpia.. sitte on neato mediaface ohjelma ym...

    Ja kannattaa käyttää HP Everyday Photo paperia kansilehtiin. Olen käyttänyt sitä iät ja ajat. Se on puolikiiltävä/puolimatta ja erittäin edullinen tarjouksesta saa kaks sadan pakettia kympillä norm jotain 7-9eur per 100kpl paketti.
     
  6. JuliusN

    JuliusN Member

    Liittynyt:
    03.06.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HP Everyday Photo paperia olen itsekkin käyttänyt ja tulostan kannet UndercoverXP:llä.
     
  7. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep. Puppua puppua. A4:lle vaakasuoraan tulostettaessa joutuu yli sentin leikkaan joka suunnalta. tarkat mitat riippunee vähän kotelosta, voipi heitellä muutamalla millillä. n.27,6*18,6 cm olen itse käyttänyt ja photoshopilla tulostellut. Tavallinen paperikin käy, mutta itse käyttänyt kunnon lasertulostimessa kiiltäväpintaista paperia.
     
    Viimeksi muokattu: 30.11.2005
  8. 621

    621 Regular member

    Liittynyt:
    15.07.2005
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. arc03

    arc03 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Valmiita kansia löytyy netistä vaikka ja kuinka, googlella vaikkapa hauksi dvd kansi tai dvd cover. Kannet saa tulostettua suoraan oikean kokoisena esim. coverxp ohjelmalla (ilmanen).
    Itse tehty on tietysti semmonen kuin sen haluaa olevan, mutta mulle netistä löydetyt on kelvannu. Ja tavalliselle paperille ne olen tulostanu, kiiltäväpintasella sais varmaan "siistimmän", mutta mulle kelpaa tavis.

    EDIT. Kotelot on samoja, joita olen itse tilannut. Ihan hyviä, joskus löytyy irtonaisia muovin leikkuu jäänteitä, mutta nehän saa pois.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  10. kumipuu

    kumipuu Guest

    hyvä ettei kukaan maininnut että A3 kokoa sen olla pitää. se on just tismalleen 2 A4:sta. eikä sen paperin nyt niin paksua täydy olla siellähän se lepäilee muovien välissä. tosin jos käyttää tavallista tulostuspaperia saa aika märkää tavaraa, ja mustetta kuluu. mielummin panostaa paperiin joka ei kuluta mustetta. mitä karheampi sen enemmän mustetta kuluu.
     
  11. 621

    621 Regular member

    Liittynyt:
    15.07.2005
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, Kiitos vaustauksista
     
  12. PjotrT

    PjotrT Guest

    Tulostakaa värilaserilla hyvälle paperille niin johan on mukavat kannet ;) kokemusta on...
     
  13. sekoku

    sekoku Member

    Liittynyt:
    13.10.2002
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Monta dvd kantta suunnilleen tulostaa yhdellä värikasetilla?
    Siis mustesuihkulla...
    Ja älkää vastatko et riippuu siitä siitä vaan noin suunnilleen et selvän saa... :)
     
  14. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse tulostan kannet valokuvapaperille parhaalla laadulla kokoon 27.2cm x 18.3cm.
    Sitä en osaa sanoa että kuinka paljon sinä tulostat sillä yhdellä kasetilla, koska siihen vaikuttaa niin moni asia.. Mutta suosittelen tulostamaan ne TODELLAKIN valokuvapaperille niin tulee "aikuisten oikeesti" hyvää jälkeä!
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2005
  15. PjotrT

    PjotrT Guest

    Ostakaa värilaser niin saatte tulostettua yhdellä kierroksella "väripatruunoita" ~2000 sivua. Toki tuo ei ole tarkka luku lähellekään, sekin riippuu. Koskaan ei voi sanoa että paljon tarkalleen tulostaa, se riippuu niin kaikesta.

    Ainiin värilaserin esimerkki hinnat: kohtuu hyvä Canonin laseri ~350€, ja 4*100€ värit.. :)
     
  16. jaska83

    jaska83 Member

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mulla on tollanen epson stylus c42ux tulostin.
    Niin mitä arvioisitte paljon yhdellä väripatruunalla tulostaa noita dvd kansia valokuvapaperille?
     
  17. sekapeli

    sekapeli Member

    Liittynyt:
    30.09.2002
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Papereita on vähän turha suositella, ovat usein niin merkkikohtaisia.
    Esim. oma Canon i560 ei kelpuuta HP:n papereita ollenkaan.
    Itse tulostan Canonin mattapaperille (MP101) ja kiiltävälle Kodakin PP-1-A:lle.
    Nero Cover Designer on ok, eipä juuri muuta tule käytettyä.

    Parhaat kannet (hyvä valikoima ja kunnon resoluutiolla) löytyy yleensä osoitteesta http://www.covers.to/ (haku ei toimi kovin hyvin tuolla).
    Kotimaisia löytyy DivXnurkasta.
    Pari eniten käyttämääni hakukonetta:
    http://www.mega-search.net/
    http://www.coveruniverse.com/
     
  18. alaska69

    alaska69 Member

    Liittynyt:
    13.09.2005
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mul olis tämmönen ongelma et en tiedä onko mun dvd asema polttava dvd :D apu olis tarpeen..
     
  19. Mouses

    Mouses Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2003
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  20. alaska69

    alaska69 Member

    Liittynyt:
    13.09.2005
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no onks tää.. mul on täs vaan et dvd rom sit erikseen compact disc rewitable ultra speed
     
  21. PjotrT

    PjotrT Guest

    Itse uskaltaisin väittää että cdcovers.cc on yksi parhaita paikkoja kansien kannalta. Ei toki löydy sieltäkään ihan kaikkia mutta suurin osa.
     

Jaa tämä sivu