1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pokkaria konsertteihin?

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi _hippi_ 05.03.2012.

  1. _hippi_

    _hippi_ Member

    Liittynyt:
    15.04.2011
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ajatellut hommata uuden pokkarin ikivanhan Finepixin tilalle. Käyn melko paljon festareilla yms. konserteissa, joten olisi tärkeää että kameralla saisi keikoilla kuvattua selkeää ja ääneltään mahdollisimman hyvälaatuista videota. Hintaa kameralla saisi olla enintään 300€.

    Olen kuullut, että Panasonic Lumix dmc-tz7 olisi parhaita pokkareita tähän tarkoitukseen, ja netistä löytämäni videot kyllä vaikuttavat todella hyviltä. Ongelma on, ettei ko. kameraa tunnu löytävän enää mistään.

    Onko Lumix dmc-tz20 video-ominaisuuksiltaan samaa luokkaa tz7:n kanssa, vai kannattaisiko mieluummin katsella esim. Sonyn tai Canonin vastaavan hintaluokan kameroita?
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2012
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Panasonic on kuvan laaludultaan tosi hyviä mut ääni on vähän sinne päin

    Kokemus Lumix LX5 ja panasonic FT3

    Mut ei hätä ole tämän näkoinen

    Osta ulkoinen ääni tallennus laite koska pokkareihin ei saa microfoonia

    Kaveri joka kanssa paljon työn ja vapaa ajalla käy musiikki keikoilla

    Panasonic TZ-30 ja Olympus LS 11 makso yhteesä 668e

    Toi setti on kaverilla konserteissa

    Joo toi menee reilusti yli sun butjetin mut kuhan mainitsin

    Syy miks kaveri ei käytä oikeeta videokameraa tai järkkäri koska ne ei mahdu taskuu

    Video kuvan laatu 2010 jälkeisissä pokkareissa on 1000e videokameran tasoa

    Hän käytti mun vanhaa Panasonic LX5 mut nyt vaihtoi tohon Panasonic TZ-30 koska halusi full hd video kuvauksen

    Olympuksen LS-5 ulkoinen äänen tallenus laite on 100e halvempi mut siihen joutuu ostaa SD muisti kortin

    LS-11 on taas 8G sisäinen muisti + SD muisti kortti paikka

    Jos kuvaat paljon musiikkia niin kyllä hyvä ääni on ehdoton

    Esim Olympus tallentaa 24bit/96kHz PCM-tallennus

    Ite olen kuulut tuon LS-11 äänen laadun se on täydellisen hyvä

    Tässä video arvostelu siitä Olympus LS-11

    Näissä kaikissa sama äänen laatu LS 5 > LS-10 > LS11 ja LS-20

    Olympus LS-20 on kuin LS-11 mut on samalla videotallenin 1080p kuvan laadulla maksaa vain 299e

    Olypus LS-20 29e

    Tässä Olympus LS-20 testi video
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2012
  4. _hippi_

    _hippi_ Member

    Liittynyt:
    15.04.2011
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritetään pitää tämä threadi hengissä vaikka hiljaista on ollut :(

    Nuo ulkoiset tallennuslaitteet ei niin houkuttele kun festareilla on muutenkin yleensä taskut täynnä tavaraa, eikä ylimääräinen säätäminen kiinnosta. Haluaisin pokkarin jossa itsessään olisi mahdollisimman hyvä äänenlaatu.

    Mitä nyt olen youtube -videoiden ja foorumien perusteella päätellyt, olisi myös Lumix dmc-tz10 on vielä varsin kelvollinen konserttikamera, mutta sellaisiakaan ei enää pahemmin löydy. Dmc-tz20 ei sitten taida enää pärjätä niin hyvin kovassa metelissä.

    Joka paikassa kehutaan myös Sony dsc-hx9v:tä, joka vielä jotenkin mahtuu budjettiin. Ainakin 1080i -laatuiset videot ovat iso plussa, mutta äänenlaatu ei taida pärjätä esim. Lumix dmc-tz7:lle. Video ja äänenlaatu ovat itselleni etusijalla, kun taas valokuvattaessa hyvän peruspokkarinkin kuvanlaadun luulisi välttävän.

    Yritän jostain haeskella joko Lumix dmc-tz7:aa tai tz10:ä. Jos jollain on kokemusta ko. kameroista tai Sony dsc-hx9v:stä niin kertokaa ihmeessä. Olen varma että näiden ongelmien kanssa painii useampikin konserteissa kävijä.
     
  5. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pureview 808? Sillä on jo kuvattu useampia keikkoja tuubiin ja äänenlaatu on kyllä vakuuttava. Tosin hinnakashan tuo on :)
     
  6. _hippi_

    _hippi_ Member

    Liittynyt:
    15.04.2011
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, ei oikein mahdu budjettiin. Lumix tz10:stä oon kuullut ihan hyvää joten pitää tarkastaa se ensin. Jos ei kelpaa niin pitää sitte miettiä Sony hx9v:tä.
     
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kävin tossa viime viikolla kokeilemassa pommin kestävääni Nikon AW 100 pokkaria kun siihen tuli päivitys jonka piti parantaa äänen laatua ainakin ite ainakin huomasin eron

    Tässä sisätilassa otettu

    Tässä ulkona otettu + testattu maxsimi zoomia

    Videon kuvan laatu on raaka eli vain leikattu sopivan pituiseksi

    Mut tuon sisä tilassa otetun ääntä on kotona hieman muokattu joten suhina (hiss suond) ja ääni tasot on normaali mutta ulkona otettu video on täysin kameran tekema eli vain leikattu sopivan pituiseksi

    Eli ekassa videossa 20min editoiti työ ääntä varten ite ainakin olen tyytyväinen varsinkin kun tuo kulkee helposti mukana yksi pieni pokkari joka mahtuu shotsien taskuun

    Itesekkin pääsyt kokeilemaan kaikki hienoja audio ja video vempeiltä mut ei niitä kesä helteellä halua mukaan

    Kuten monet ja minä myös on tedennut videon kuvan laatu nykypokkareissa on hyvä

    Joten siksi katsoin kameraa joka kestäävähän menoakin mutta kuvaa 1080p 30fps joten Nikon AW 100 oli mun
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2012
  8. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Alla oleva tänään kuvattu suoraan Nikon AW 100 muisti kortilta joten ei muokattu mitenkään

    St. Felix

    Ei tää AW100 ole hyvä eikä huono mut tasku kameraksi minusta tosi hyvä + on kestävä
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2012
  9. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pääsin kokeilemaan vähän parempia kamera + microfooni laiteita

    Tosin ne ei mahdu taskuun eikä niitä osteta ihan tasku rahalla

    Mut tässä näyte mitä minun mielestä hyvä kamera + microfoooni saa ilmais konsertissa aikaan
     

Jaa tämä sivu