1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

POISTAKAA nissan "start juke" mainos

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi _zippo_ 26.01.2011.

  1. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitos hyvin valaisevasta tietoiskusta. Tuo oli minulle asia johon en ollut aikaisemmin jaksanut perehtynyt vaikka Google AdSense on sanana joskus tullut vastaan ja olen toisaalta törmännyt noihin Googlen Chromeen kriittisesti suhtautuviin mielipiteisiin.
    Nyt siis palat loksahtivat paikoilleen ja yksi "yleissivistyksessä" oleva aukko täyttyi.

    Eli nuo Googlen tässä tapauksessa keräämät tiedot ovat nähtävästi peräisin tuolta ajalta alkuvuodesta jolloin väliaikaisesti käytin Chromea Windowsin jonkun tietoturva-aukon vuoksi. Vaikka nyt olen kuukauden taas käyttänyt Internet Exploreria (9) niin nuo mainokset nähtävästi eivät jätä minua rauhaan ellen tyhjentele noita keksejä pois. Mutta kuten sanoin, eivät ne minua häiritse, pääasia että ymmärrän mistä on kysymys... =)
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    No ei nyt ihan noin. Keksit eivät siirry selaimesta toiseen. Pari eri vaihtoehtoa, miten alkuvuodesta eri selaimella haettu kama voi osua nyt mainoksiin:

    1) Käytät GMailia (tai muita Googlen kirjautumisen mahdollistavia palveluja, kuten iGooglea, Youtubea sisäänkirjautuneena, Google Docsia, ...) eli olet sisäänkirjautuneena Googlen palveluihin, tällöin tuo hakuhistoria tallettuu tuohon tunnukseesi eikä keksiin. Ja olet ollut sisäänkirjautuneena kun olet tehnyt noita aiempia hakuja -> nyt kun olet viimeksi sisäänkirjautunut tällä eri selaimella, tuo historia siirtyy mukana.

    2) Olet tilannut / lähettänyt / vastaanottanut sähköposteja aiheeseen liittyen oman Gmail-tunnuksesi kautta. Gmailhan siis haistelee potentiaalisia mainossanoja maileista ja lisää ne hakukohdennukseen.

    3) Olet tuon alkuvuoden jälkeen haeskellut aiheesta nykyiselläkin selaimellasi. Googlen hakukoneen haut (ja lisäksi ne sivut, joilla käyt verkossa) siis luovat tuota sinun kohdennusprofiiliasi, ihan sama mitä selainta käytät.

    4) Säkä :) Joskus useat asiat tuntuvat "loksahtavan" yhtäaikaa kohdalleen / tapahtuvan yhtäaikaa, vaikkei siihen olisi mitään syytäkään.

    Sama periaate itsellänikin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2011
  4. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

    Ahaa, point taken. Eli olen tosiaan iGooglessa ollut jatkuvasti sisäänkirjautuneena kohta pari vuotta joten selitys oli siinä. Case closed. =)

    PS. Juke heräsi taas henkiin lähes kahden vuorokauden hiljaiselon jälkeen. Mutta annetaan sen melskata rauhassa, lähdenpä tästä nukkumaan...
     
  5. fanwars

    fanwars Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2010
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hienoa, nyt sitten juken tilalla on jumalaton ED -mainos. Ei kuitenkaan yhtä hävytön mitä Nissan oli.
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Joo, siis noita "megamainoksia" tulee - toivottavasti - olemaan jatkossakin. Juken suhteen ongelma oli enemmänkin sen "vilkkuva" toteutus, kuin koko. Noista megakokoisista mainoksista saadaan kuitenkin selkeästi isompi lauantaimakkaran pala leivän päälle kuin "tavallisista" bannereista (728x90) tai "panoraamabannereista" (980x120). Samalla kuitenkin pyritään siihen, että nuo megamainokset olisivat saitilla max. joka toinen viikko.
     

Jaa tämä sivu