1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

POISTAKAA nissan "start juke" mainos

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi _zippo_ 26.01.2011.

  1. _zippo_

    _zippo_ Member

    Liittynyt:
    28.08.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    POISTAKAA nissan "start juke" mainos , ottaa *itu*ti silmiin ku se räppii tossa aivan idiootti mainois, saako tota sulettua mitenkään????
     
  2.  
  3. ktg

    ktg Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa!
    On kyllä tosi välkkyvä!
    Oikein varsinainen epilepsiakohtaus mainos!
     
  4. nRT

    nRT Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2010
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Adblock auttaa noiden ärsyttävien mainosten kanssa (jos on firefox käytössä).

    Ja ennenkuin kukaan ylläpidosta muistuttaa sivuston rahoitusperiaatteesta, totean vain että käytän adblockia vain näiden häiritsevien mainosten poistamiseen.
    Häiritseviksi mainoksiiksi lasken sekä nämä ylikokoiset että kaikenlaiset "BLING BLING KLIKKAA TÄTÄ!!" -tyyliset mainokset.
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2011
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Vasta nyt, kun mainitsit, jäin hetkeksi tarkastelemaan mainosta. Kyllähän se ikävästi välkyy, mutta kuka sitä jää katsomaan? Itse en ollut koko välkyntää huomannut, kun olen heti siirtynyt alemmaksi eli keskusteluosioon. Toisaalta, noilla mainostuloillahan tätäkin palstaa ylläpidetään, joten jossain määrin niitä mainoksia on siedettävä.
     
  6. ktg

    ktg Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mä sen välkkymisen huomaan heti! kun lähen vierittämään sivua alaspäin niin ikävästi sivun ylälaidassa ehtii välkkyä!
     
  7. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    pakko katsella kun kestää puolituntia scrollata alemmaks kun tää sivu tökkii niin pahasti ton mainoksen takia
     
  8. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin, eli pakko tässä on ymmärtää tuo sivuston rahoitus mutta liikaa on liikaa. Tuossa tosiaan joutuu hiirellä työtä tehdä että saa scrollattua tuota mainosta karkuun. En haluaisi käyttää mitään adblockia, osittaisena syynä laiskuus eli ohelman etsiminen ja asentaminen jo muodostaa tuossa lievän kynnyksen. Mutta jos motivaatio vielä tästä lisääntyy niin ehkä jossain vaiheessa tuollaiseen ohjelmaan pitää tutustua...;)

    Tuosta mainoksesta vielä. Eli tekijät potevat mammuttitautia ja yrittävät tehdä siitä niin hienon ja monismutkaisen etten minä ainakaan jaksa yrittää surffailla sen läpi etsiessäni vastauksia haluamaani asioihin koskien tuota automallia. Yhden megabitin liittymällä hermot ei kestä jokaisen erillisen flashin (vai mitä lienevät) latautumista eikä navigointi mainoksen sivuilla ole muutenkaan mitenkään loogista. Näyttävyys näyttää olevan pääasia, asian perillemenolla ei niin väliä...
     
    Viimeksi muokattu: 27.01.2011
  9. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Kun AfterDawn on muutenkin hieman massasta poikkeava foorumi mm. omalla foorumisoftallaan, niin voisiko se olla edelläkävijä myös siinä, että tällä saitilla ei olisi yhtäkään flash-mainosta, vaan kaikki sivustoilla esiintyvät mainokset olisi pelkästään staattisia kuvia? ;)

    Kaikki yliärsyttävät mainokset lähtevät kyllä mainosblockerilla mäkeen alta aikayksikön lähes kaikkien käyttäjien toimesta ja tuo on sellainen. Milloinkohan mainosten suunnittelijat tajuavat tämän?
     
  10. Croft

    Croft Guest

    Ei siinä mitään että se välkkyy, mutta että kun se rohmuaa niin ikävästi heti kaiken tilan sivun alusta, se siinä ärsyttää kun mainos on ärsyttävän iso, ei se muuten mitenkään hidasta. Koko, koko, koko, ei sisältö...

    Vai niin, minulla ja Internet Explorerilla ei ole mitään ongelmia, sivu siirtyy salamana välittömästi kun hipaisenkaan hiirtä, eikä sivut muutenkaan lagaa ollenkaan. :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.01.2011
  11. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    mulla chrome ja kun vähänkin zoomattuna sivut niin heti lagaa (silloin kun tuo iso mainos on esillä, tai taustakuvamainos, en tiä kummasta johtuu kun ne on aina samaan aikaan). Ja zoomata on pakko että pystyy lukemaan telkkarista sohvan etäisyydeltä
     
    Viimeksi muokattu: 31.01.2011
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ei oikein voida valita noita mainostyyppejä mitä näytetään tai sitten pitää lopettaa esim. uutistuotanto :) Onhan nuo aika ärsyttäviä, vaikkakin toi Juke oli hyvin tehty -- suht nätti ja ennenkaikkea ei haukannut prossutehoja tappiin edes tällä mun esihistoriallisella työläppärillä, joka tuntuu jurvahtavan jo Youtubessa käydessä :)

    Mutjoo, noista sikaisomainos + taustatapetti -komboista tulee todella paljon enemmän nappulaa kuin perusbannereista -- ja mainostajat haluavat niitä. Ja tulossa on kuuden uuden toimittajan rekrytointi lähiviikkoina, joten... :)

    Mutta meillä on aika vakavsti harkinnassa se, että rajattaisiin sisäänkirjautuneet noiden megamainosten ulkopuolelle, kuten on aika usein ennenkin tehty muidenkin "ärsyttävien" mainosten suhteen. Tarkoitus ei ole aiheuttaa kenellekään mitään **tutusta saitin käytön suhteen :)
     
  13. nRT

    nRT Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2010
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuo rahoituspuoli ymmärretään... Mutta se ei edelleenkään muuta sitä seikkaa, että nuo sikaisot mainokset päätyvät armotta ja välittönmästi adblockin estolistalle. Taustatapetteja vastaan minulla ei sinänsä mitään, itse asiassa tuo ko. nissan start juke -mainoksen taustatapetti on mielestäni aika tyylikäs :)

    Kannatetaan. Olisi jälleen kerran näitä "pisteet ylläpidolle" -tilanteita.

    Kehitysideana edelliseen viitaten: Vahvistamattomien käyttäjien viestien taso on välillä vähän mitä sattuu. Näitä rekisteröityneen käyttäjän etuja (LUE: vähemmän ärsyttäviä mainoksia) voisi käyttää houkuttimena käyttäjien rekisterötymiseen. Eli aina kun vahvistamaton vierailija tulee sivustolle esittämään kysymystä / kommentoimaan uutista, siihen kysymyskentän / vastauskentän viereen voisi laittaa jonkinlaisen ad:n oman mainoksen / tekstinpätkän, jossa muistutetaan rekisteröitymismahdollisuudesta ja sen hyödyistä (edelleen: vähemmän mainoksia).
     
  14. nRT

    nRT Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2010
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edit: ...Tuplat. Failed to read server command *jotain* (byte se tais olla)
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2011
  15. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä tuo Nissan Juke mainos alkaa tosiaan vaikuttaa täysin päinvastoin kun mitä yleensä mainoksen tarkoitus on. Noin sairaan agressiivisesti toteutettu mainos tuskin edistää tuotteen myyntiä kun se jatkuvasti silmille hyppäävänä tuottaa pelkästään kielteisiä tuntemuksia. Miksi sen tosiaan pitää työntyä esiin JOKA kerta kun sivustolla klikkaa auki uuden keskustelun?

    Tämän mainoksen on varmasti toteuttanut joku etelän lomakohteiden entinen "basaarikauppias" joka on tottunut siihen ettei asiakasta saa jättää edes hetken omiin oloihinsa tutustumaan kaupan valikoimiin vaan kimppuun käydään armotta siitä lähtien kun asiakas jalkansa kauppaan työntää ja hänen poistuessaan juostaan vielä varmuuden vuoksi kadulle perään hihasta vetäen.

    Taas ymmärrän paremmin heitä jotka käyttävät noita Adblockereita...


    Edit klo 16.15
    Joku pitää minua varmaan tollona kun kirjoitin ylläolevan purkauksen. Nyt tällä hetkellä tuo Juke-mainos ei pahemmin häiritse. Tuskin sitä kukaan tällä välin on korjannut eli taitaa käytössä olla joku pirullinen satunnaisgeneraattori joka käynnistää nuo raivoisat Juke-hyökkäykset juuri silloin kun minulla ei pinna oikein kestä niitä... =)


     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2011
  16. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Minä en ole moista mainosta vielä nähnyt täällä ^^
     
  17. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hauska juttu mutta tänään minäkään en ole tuota Juke-mainosta nähnyt.
    Ehkä olen ollut täällä niin vähän aikaa ettei tuo satunnnaisgeneraattori ole vielä minut havainnut. Hyvä niin...
     
  18. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Adblockeri estää. Ennen kuin käytin vielä Firefoxia ilman sitä, niin oli aika kauheaa vanhalla koneella selata sivustoja, kun kesti 20sec päästä mainoksen yli. Vaati helvatasti koneelta :D lagautti konetta pahasti.
    Nykyään Chrome eikä mitään jukeja näy :D
     
  19. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tuosta Juken vilkkumisesta huomautettiin mediatoimistolle, että jatkossa ei ihan noin pahasti "silmään ottavaa" tarvitse enää tulla. Se aiemmin, muistaakseni tammikuussa, pyörinyt versio oli sinänsä "pahempi" - tosin se taustatapetti oli IMO aika upea :) Mutta summarum, aiheesta on välitetty viestiä eteenpäin.

    Tietty täytyy muistaa sekin, että verkko on mainosmediana kuitenkin suht uusi, vain viitisentoista vuotta wanha - ja elää koko ajan - joten mainostajat pyrkivät kokeilemaan koko ajan uusia juttuja ja testaamaan, mikä toimii ja mikä ei.

    Positiivista on mielestäni se, että nämä perinteisetkin mainostajat, kuten autofirmat, ovat alkaneet huomioimaan netin mainoskampanjoissaan. Mikäli verkossa mainoksista maksettava hinta saadaan joskus nousemaan edes puoleen siitä, mitä printissä ja televisiossa mainoksista maksetaan, se tarkoittaa käyttäjille vain hyviä juttuja -- mahdollistaa esim. todella, todella kapean aihealueen sivustojen pyörittämisen "ammattimaisesti". Nythän tuo ei ole mahdollista, etenkään Suomessa, jossa jokin pienen aihealueen sivusto (hyvä esimerkki on esimerkiksi ohjelmointi -- Suomessa ei riitä käyttäjiä siihen, että joku alkaisi, kokopäiväisesti, pyörittämään ohjelmointiin keskittyvää saittia, koska viikkokäyttäjiä saisi korkeintaan 10'000 ja niistäkin puolet blokkaisi mainokset.. Nykyisin "kannattavan" raja on ehkä siinä 50'000 ei-mainoksia-blokkaavan viikkolukijan hujakoilla, aiheesta riippuen). Ja tietty ad blockereita kun käytetään, se on aina asteen vaikeampaa.
     
  20. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitos tiedosta, en tiedä onko korjausta jo tehty mutta eilen ja tänään tuosta Jukesta ei ole ollut pienintäkään kiusaa.

    Kun nyt sivuston mainoksista on puhe niin toinen mieltä askarruttava juttu on se että täällä tuntuu pyörivän esim. juuri minulle henk.kohtaisesti räätälöityjä mainoksia joita epäilen etteivät muut täällä kävijät edes näe. Millä tekniikalla ne on oikein toteutettu? Hieman pelottaa että täällä joku "isoveli valvoo" millä sivuilla surffaan ja sitten minulle kohdistetaan näihin sivustoihin liittyviä mainoksia. Eli pari kuukautta on minua nyt täällä pommitettu mm. Booking.com ja AirBerlin sivustojen mainoksilla jossa vielä jopa mainostetaan tiettyä hotellia tietyssä kaupungissa johon olen tehnyt huonevarauksen. Samoin lentoyhtiön mainoksessa kummittelee nimenomaan sen kaupungin nimi jonne olen matkustamassa ja jonne lentovarauksen olen tehnyt.

    Nuo mainokset siis ilmestyvät säännöllisesti lähes päivittäin tuonne viestien väliin tai alkuun sinne välilehtien yläpuolelle eivätkä ne sinänsä häiritse minua millään tavalla. Huolettaa vaan että onko tässä minun tietoturvaani tai yksityisyyttäni jotenkin loukattu ja mitä kautta noilla sivuilla tallennetut evästeet kulkeutuvat mainostajille ja päätyvät mainoksina tänne Afterdawniin???

    Onko muilla kävijöillä samantapaisia havaintoja henkilökohtaisesti räätälöidyistä mainoksista?
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2011
  21. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Googlen AdSense... Ne eivät kerää juuri sinusta henkilönä tietoa niinkään, mutta Google pitää aika nätisti anonymisoituna kirjaa siitä, mitä haet heidän hakukoneensa kautta, millä sivuilla käyt esim. Chromella tai millä sivuilla käyt, jossa on Googlen mainoksia tai Googlen Analytics -liikennemittaus. Käytännössä Google muodostaa sinun verkkoselailustasi kohdennettavaa mainoshistoriaa koko ajan. Käsittääkseni Googlen päässä henkkoht tietoihin tuota dataa ei sidota, päinvastoin kuin Facebookissa. Ja me "muut", joiden sivuilla Googlen mainoksia näkyy (Googlen mainoksia siis näkyy Googlen omissa palveluissa, mutta myös käytännössä kaikissa muissakin pienissä ja keskisuurissa verkkosivustoissa), emme voi noihin vaikuttaa mitenkään, ne ovat täysin 110% automatisoituja, samantyylisellä logiikalla jolla Googlen hakukonekin toimii.

    Helpoin tapa tipauttaa tuo selailuhistoriasi perusteella tapahtuva kohdennus pois on puhdistaa selaimesta keksit aika ajoin. Toki tuon jälkeen joudut aina sisäänkirjautumaan joka paikkaan uudestaan, jos et muutoin harrasta palveluista uloskirjautumista :)

    Sinänsä tuo voi olla creepyä, mutta toisaalta se on myös aika toimivaa, monesti googlettanut ja etsinyt tietoa jostain tuotteesta ja sitten päivää myöhemmin nähnyt "täsmälleen" minulle tarkoitetun bannerin -> klikannut -> ostanut ko. kaupasta..

    Amazon.com on toinen todella pelottavan hyvä kohdennetun mainonnan lähettäjä, mutta se on sitten eri juttu ja liittyy enemmänkin olemassaolevien asiakassuhteiden fiksuun käyttöön.

    Mutta näin, tekniikka kehittyy :) Enemmän lisäarvoa monelle tuovat kohdennetut mainokset kuin tamponimainokset AfterDawnissa (alle 4% käyttäjistä naispuoleisia..)..
     

Jaa tämä sivu