Tuohon tullissa valehtelemiseen en ota kantaa, mutta luinko oikein, että EU:n sisältä tulevia paketteja ei tullata tai veroteta? Kuinka paljon se 150 euron tilaus tulisi sitten lopulta maksamaan?
150€ ? . Jos siis itse oikein ymmärsin niin EU:n sisällä näin. Konsoleista ei muutenkaan mene tullia, oli se sitten EU:n sisältä tai ulkopuolelta mutta tuo alvihan tässä se korkeampi on. Kyllä mä ainakin valehtelisin jos ois mahdollista
Ok, hyvä tietää. Pirun arvonlisävero, joka paikkaan tunkee. Niin ja tuo 150e oli se summa, joka tulee noista tilaamassa olevistani peleistä.
Siis selitinköhän oudosti ja ymmärsit väärin. Alv on 22% ja yli 150€ tilauksista menee tämä alvi. Tullista en tiedä mutta pelikonsoleista ei ainakaan mene tätä maksua. Jos sulla on tasan 150€ ja postikuluja ei ole, niin hyvä. Mutta ne ottaa sen alvin kokonaissummasta eli 150 + postikulut = ??? - 22%. Kannattaa tulliin soittaa tosin varmistaakseen, ihan normaalin puhelun hinnan maksaa eikä minun ainakaan tarvinnut odottaa edes viittä minuuttia että sain jonkun langan päähän.
Eli siis.. 150+postikulut-alv? Eli alv vähentää maksamaani hintaa sillä 22 prosentilla? Eihän tämä nyt näin voi mennä Tarkoitit kai +22? Ja siis se summa oli hiukan alle 150, pistäisin heti tilaukseen jos ymmärtäisin nämä jutut tarkasti. Mutta siis: Hinta + Postikulut + Alv.? kyllä tuo kai vielä jää kahdensadan euron alle?
Siis joo, +22% alvia.. Evo . Lähinnä kirjoittaessa ajattelin niin että kokonaissummasta otetaan 22% joka lisätään loppusummaan.. Mutta joo. Mutta siis, alle kahdensadan jää juu, mutta pelit kannattaa tilata erissä.. Oletetaan että ostat 6 peliä. Tilaat ensin 3 ja sitten 3 vähän myöhemmin eli tulee eri paketissa. Jos postikuluineenkin saa näin halvemmalla, kannattaa ehdottomasti sillä alle 150€ tuotteista ei mene sitä alvia. Edit : Taino, toki riippuu postikuluista meneekö yli 200€ tuo kokonaissumma kun lisätään alvit päälle jos koko paketin tilaat kerralla.
Selvä..postikulut eivät sisälly pelien varsinaiseen hintaan, eihän? Eli siis jos vaikka paketti maksaa 140 ja postikuluineen 160, ei alvia lisätä hintaan?
Mitä se LiveCode selittää ? Eihän alveja nyt yli 22€ tuotteisiin voi tulla o.o. Mistän nuo numerot muutenkin repäisit, esim. 50€ ? 50€ = Mikä ? o.o
Nyt ei siis tilata jenkeistä vaan briteistä. Tullia ei tule EU:n sisältä, eikä myöskään alvia, kun kun paketti maksaa alle 150e. Mutta edelleen: sisältyvätkö ne postikulut varsinaiseen hintaan? Siis jos loppuhinta ylittää postikulujen takia 150e, tuleeko alv vai ei?
Eu:n sisältä ei tule alvia. LiveCode on oikeassa. Minäpä olin tyhmä ja en lukenut sinun viestiäsi ollenkaan ketjun alussa vaan tulin postaileman omia tyhmiä kysymyksiä ==> En tajunnut että briteistä tilaat, et Jenkeistä.
Ok No, hyvä kun selkisi..Kustannukset eivät varmaankaan ole hirveän suuret sitten, jos en joudu maksamaan alvia enkä tullia.
kuulemma huono paikka tilata, amazon.co.uk on taasen hyvä. tosin punnan kurssi nousee taas että äkkiä tilaamaan =)
Mites onko tuo XboxLiveCode sivusto luotettava? Onko kellään kokemuksia? Näyttää aika houkuttelevalta tuo Xbox live 12 + 1 Gold Card 36e =D
luotettava + palveluystävällinen. Itse tilasin tuolta ja oli oikeastaan pakko siirtää rahat moneybookersistä niin ko. myyjä sitten teki moneybookers tilin jotta sain ostettua =) ja vastaa lähes välittömästi viesteihin jos jotain tiedusteltavaa, toimitusaika noin pari tuntia max.
Hyvä paikka se on. Halvempaa siellä on kuin Amazonissa, puhumattakaan postikuluista. Niitä ei nimittäin ole Play.com:ssa, kun taasen Amazonissa on ja reilusti.. Mutta siis, elektroniikkaahan ei ainakaan Play.comista tipu Suomeen päin, pelejä kylläkin. Sama taitaa olla Amazonissakin tosin.
kuinka niin suuret postikulut amazonissa? 3 pelille oli ~3£ ja toimitusaika oli 3 päivää luvatun 5 sijaan =) play.com:sta taasen kuullut että toimitus takkuaa (?)
Aijaa, no itse asiassa Amazon.co.uk:sta ei ole pelejä tullut tilattua joten pahoittelen .. Meinaan Amazon.com:sta lykkäävät niin huimat postikulut että mitä helvettiä.. Xbox 360:aa kun oisin tilannut niin meinasivat melkein 200€ postikulut lätkästä päälle.. wtf. Jotain pienempääkin yrittänyt com.sta tilata, muunmuassa pari kirjaa... Viistoista euroa postikuluihin on vähän.. huhhuh. Kun pokkari painaa 250-300grammaa. Mutta joo.. meni vähän offiksi. Itse katoin just äsken muuten Amazonista niin yhdelle pelille antaa postikuluiksi 3.94£.. Onko tuo aina sitten 3.94 vaikka tilaisit sen 3 peliä ? Ei paha.. Mutta ilmaiset Play.com;ssa edelleen . Nopeudesta en uskalla sanoa mitään tosin kun en sieltä ole tilannut, ja tuskin tulen tilaamaan.