Pitäisikö minulla toimia Nvidia GF GTX280 SLi?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi GenMiller 22.09.2008.

1. mymyller

mymyller Guest

Voisithan tilata jostai verkkokaupasta uuden powerin (paikasta, jossa on edulliset postituskulut). Jos sama toistuu uudella powerilla, niin lähetät asiakaspalautuksena takaisin ja häviät maksimissaan vain postikulut (palautuskuluja ei tarvitse itse maksaa).

Vaikka esim.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3451
    ja häviit maksimissaan 7.4 euroo ja saadaan ainakin poissuljettua virtalähteestä johtuvat ongelmat.. Tai sitten saat hyvän powerin ja toimivan koneen.. :p

2.  
  3. GenMiller

GenMiller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. mymyller

mymyller Guest

Kyllähän se tukee, mutta watit ei kerro koko totuutta näissä virtalähteissä.. Laadukkaampi poweri hieman pienemmillä wattilukemilla on huomattavasti parempi sijoitus kuin paljon watteja 'hempulipowerista'.. Ja watteja oleellisempi luku on se, että paljonko 12V-linja antaa ampeereita..

Jos tuon verran aiot sijoittaa (olettaen, että homma korjaantuu powerin vaihdolla), niin osta Enermax Modu82+ 625 tai Corsair 750TX tai vaikka joku Antecin peruspoweri..

Ainakin saat varmuuden hommaan.. Itse en ihan sokeasti luottaisi Chieftecin ym., wattilukemiin.. kuten tässä ollaan arvuutelu sitä nykyisenkin powerisi tehokkuutta/tehottomuutta..

5. GenMiller

GenMiller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä ostaisin tänään/huomenna sen Corsair 750TX virtalähteen. Niin oletteko nyt aivan 100% varmoja että se riittää?

6. mymyller

mymyller Guest

Kyllä olen satavarma, että tehot riittää, mutta varmaksihan tuossa ei voi sanoa, että onko itse ongelma powerissa, joten suosittelen postimyynnistä ostamista, jolloin ostoksella on lakisääteinen palautusoikeus.. Tosin kyllä tuon palautuksen voi sopia usein myös liikkeessä, jos on firmalla yhtään itsekunnioitusta..

7. GenMiller

GenMiller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä siis jos ostaa postimyynnistä ja ei teho riitäkkään, niin voi palauttaa?

8. mymyller

mymyller Guest

Kyllä, näinhän se on. 14 päivän lakisääteinen palautusoikeus, kunhan ostat vaan suomalaisesta firmasta. Syyllä ei ole väliä palautuksessa.

9. GenMiller

GenMiller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta tarkoittaako se 14 päivän palautus oikeus sitä, että sitä voi kokeilla käytännössä, vai täytyykö virtalähteen olla sinetöity paketissa? On eri asia palauttaa aukastu paketti kuin avaamaton paketti.

10. Kekisboy

Kekisboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sinetöity täytyy olla juu. Minäkin olen ostamassa toista näyttistä powerini ei kyllä riitä mutta ajattelin Thermaltakin VGA poweria 5,25" paikkaan 450W ja 60ampsia kahdesta 12V kaapelista.

11. mymyller

mymyller Guest

Itseasiassa, kuluttajasuojalaissa sanotaan, että tuotetta täytyy voida kokeilla ja testata. Eli kyllä voit avata powerin paketin ja kokeilla sitä. Joillakin mittatilaustöillä, kustomoinneilla yms. voidaan kiertää tuota lakia, mutta näistä mainitaan toimitusehdoissa ja tietokoneen virtalähteet eivät lukeudu kyllä tähän joukkoon.

Tyypillisesti peleillä, cd-levyillä, elokuvilla, kännyköillä jne. ei ole palautusoikeutta..ihan ymmärrettävistä syistä.. Mutta kyllä siis voit tilata huoletta powerin ja kokeilla sitä.. Ja jos homma ei korjaannu, niin palautat tuotteen asiakaspalautuksena, jolloin ei tarvitse edes maksaa palautuskustannuksia. Olipa pakkauksessa sitten sinettejä vai ei...

12. GenMiller

GenMiller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ootko itte kokeillu ja varmistanu?

13. mymyller

mymyller Guest

Olen, muutamia kertoja.. En nyt aivan samanlaisessa tarkoituksessa, mutta esim. viimeksi palautin emolevyn kun siitä ei löytynytkään Toslink-liitäntää, jonka oletin automaattisesti löytyvän nykyemoista.. Vaan eipä sitä näköjään vieläkään kaikissa ole (siis paremmissa)..

Eihän se tietenkään eettisesti ole mitenkään kivaa kauppiasta kohtaan, mutta ainahan voi sanoo vaikka, että ei virtalähde sopinutkaan sun modattuun koteloon tms.. Jos sanot, et kuhan vaan kokeilin, niin voi olla etteivät myy enää jatkossa..

14. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tx750 on Cwt:n valmistama, ei siis Seasonicin, huonompaa laatua...

Viimeksi muokattu: 30.10.2008
  15. mymyller

mymyller Guest

Totta, mutta ei se tee ko. powerista milläänlailla huonoa.. Tokihan Seasonic olisi parempi, mutta hinta on jo toinen. HX620:n tehot eivät välttämättä riitä ja HX1000 on melko hurjan hintainen..

Jaa tämä sivu