1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pioneerin DVD-soittimen toistamat muodot?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Khauron 18.06.2002.

  1. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Terve,
    Olen nyt tuossa noita VCD / SVCD -levyjä tehnyt, ja osan jopa ihan onnistuneesti. Homman nimi vain on semmoinen, että VCD näkyy Pioneerillani hyvin. Jopa CD-RW -levyltä. Ja SVCD:kin näkyy, jos teen sen TMPGEnc:llä valitsemalla profiiliksi SVCD -> ja niin päin pois (vähän kuin tämä AD:n ohje, mutta soveltaen SVCD:ksi).
    Mutta kun tein kokonaisen leffan DVD2SVCD:llä, niin ei niin pirullakaan (CD-RW). Pioneerini lähtee sitä kyllä soittamaan, mutta TV:llä ei näy mitään ja jotenkuten soitin soittaa sitä levyä paljon nopeammpin kuin pitäisi (tämä siis DVD:n näytöltä huomattu asia). Tämä siis tavalla, jossa Smartripperillä -> kovolle -> DVD2SVCD. Onko siellä joku asetus, minkä se muuttaa TMPGEnciin verrattuna.
    Ja ei, se ei ole 48 kHz:n äänet, sillä ne toimivat VCD:kin hyvin. Apuja / neuvoja?
     
  2.  
  3. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksi smartripper? itselläni ei ainakaan ole ongelmia dvd2svcd:n oman ripperin kanssa. Käytätkö CCE:ia vai TMPGEnc:ia kodekkina? Jos dvd2svcd "tehdasasetukset" on päällä (tosin multipass=4 kannattaa katsoa, ellei malta odottaa 20 tuntia..), niin kyllä sen pitäis mennä siittä suoraan..ainakin CCE 2.50:llä. Tosin itse en vielä ole alkanut kikkailemaan eri filttereillä tai asetuksilla. Voisko olla et bitrateissa olis jotain erillaista TMPGEnc:iin verrattuna..?
     
  4. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Nyt alkaa hahmottumaan. Jossain DVD2SVCD:ssä on vikaa, sillä nyt kun koetin heittää alkuperäisen ja siitä käsin tehdyn VCD:n tietokoneen DVD-asemaan niin ne kummatkin toimivat. Kun pistän tämän viime yönä tekemäni SVCD:n (CD-RW), niin asema sylkäisee sen pihalle. (???).

    Smartripperiä käytän, koska sen kanssa ei ole ollut mitään vikaa. Mutta en usko että vika olisi tässä, sillä samaiset VOBit löytyvät DVD2SVCD\Movie\ -kansioista (johon ne siis menevät käytettäessä sisäistä ripperiäkin).

    TMPGEnciä käytän, koska firmalla (jossa olen töissä) on sen lisenssit.
    En tiedä mitä tarkoitat "tehdasasetuksilla", mutta muuta en oikeastaan muuttanut muuta kuin resizen pistin bicubiciksi (ylin vaihtoehto simplen resizen ollessa alin) ja TMPGEncin asetuksista highest qualityn (juuh, kestää kauan). Äänet pistin stereoksi ja 160 kbs:ksi. Mikä tuo multipass=4 asetus on? Jotain CCE:hen liittyvää, koska en muista tuommoista katsoneeni?

    Hitto ihme homma, sillä jos teen TMPGEncillä suoraan SVCD:n, niin se toimii Nerolla poltettaessa hyvin. Olisiko niissä kuvissa (pihalle tosin tuli vain yksi CD) jotain mätää?
     
  5. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, se "multipass"((?) en just tarkkaan muista ku ei täs työpaikan koneessa ole ohjelmaa asennettuna..) on sitä läpiajojen määrää, ja "tehdasasetukset" eli asetukset, mitä softa tarjoaa asennuksen jälkeen, ennen kuin itse muutat sieltä mitään :)
    Olikohan doom9:n guide ko. softalle, jossa oli mainintaa, että varminta olisi käyttää paketin omaa ripperiä..kuulemma jotain yhteensopivuusongelmia ulkoisten rippereiden kanssa eli joku versio käytettynä jonkun version kanssa ei toimi luotettavasti..?
    Oudolta kuulostaa jos asema oksentaa levyn ulos. Jos vikaa olisi pelkässä mpeg-filessä, niin pitäishän levyä päästä katselemaan edes resurssienhallinan tms kautta. Vaikuttais et siinä imagessa on koko tiedostorakenne vialla, millä muuten poltit sen levylle?nerolla kait..?
    Asenna koko dvd2svcd kokonaan uusiksi ja kokeile ripata vaikka yhtä chapteria, niin ei mene odotteluksi. Ja valmista imageahan voit tutkailla ennen polttoa vaikkapa CDmage:lla tai vast. millä imagen saa auki. Jos mpeg-file on kelvollinen, niin sithän vika täytyy jäädä svcd-tiedostorakenteeseen..?

    Ai niin, tekeehän se sinne työkansioon sen encoded-videotiedostonkin jonka ymppää sit sinne imageen, eli jos se on kelvollinen, niin vika jäis siihen valmiiseen imageen jonka poltat levylle..
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2002
  6. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Tiedän kyllä mitä multipass tarkoittaa, mutta en ole nähnyt DVD2SVCD:ssä kyseistä valintaa. Valinta on siis varmaan CCE:n kanssa käytettävä; itselläni siis TMPGEnc.

    Tuota levyn pihalle heittämistä itsekin ihmettelin. Ei mikään CD / DVD -asema ole vielä tuota levyä osannut soittaa. Onneksi on CD-RW, joten full-format ja uusiksi.
    Nerolla (5.5.8.2) poltin imagen kautta; DVD2SVCD:hän tekee valmiiksi imaget. Toisaalta, track-at-once oli valittuna, mutta muutin sen Disc-at-once-96:ksi. Eihän tällä pitäisi olla mitään tekemistä toimivuuden kanssa, sillä DAO96:han on paras muoto millä levy polttaa... Vai _täytyykö_ levy polttaa tietyllä muodolla?

    Miten minä yhden chapterin kokeilen, kun tarkoitus olisi saada toimivia levyjä aikaiseksi? Bitratehan nousee tällä tavalla aivan liian suureksi SVCD-standardille. Tarkoitus olisi saada DVD2SVCD:ltä ulos semmoisia imageja että ne toimisivat suorilla.
    Voisiko muuten subtitlet tehdä tuommoista ei toimimista? TMPGEnc:ssä en niitä käyttänyt, mutta DVD2SVCD:ssä pistin SVCD-subtitles. Voisiko tämä vaikuttaa jotakin? Kokemuksia toimivuudesta jollain asetuksilla?

    Onko CCE laadullisesti tai nopeudeltaan parempi kuin TMPGEnc? Täälä nyt tuo lisenssi tuolle jälkimmäiselle on, joten sitä käytän. Toisaalta voisi kokeilla tuota CCE:tä, jos se paremmaksi mielletään?

    Ja BTW, katselin tuon Doom9:n guiden ja olen tehnyt kaikki melkein samanlaisesti paitsi sen resize-filtterin. Ja tämä tuskin vaikuttaa yleiseen toimivuuteen.

    Voi perkema...
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2002
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    DVD2SVCD:n imageja ei saa polttaa Nerolla -- älä kysy miksi, mutta ne eivät toimi. Se sisäänrakennettu commandline polttosofta pitäisi toimia suhteellisen hyvin poltoissa.

    Jaja, CCE oli aiemmin laadullisesti TMPGEnciä parempi MPEG-2 -pakkauksessa, mutta uusi TMPGEnc on noussut tasoihin tuon kanssa uusissa versioissa (2-pass VBR tietty) -- näin siis DVD2SVCD:n tekijän mukaan.
     
  8. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, CCE:llä se valinta ainakin on, mutta se tuskin tässä ongelmana on. Itse kokeilin eri txt-vaihtoehdot: perm, cvd ja svcd ja kokeilin homman kääntämällä vain yhtä ja kahta chapteria ja ei ne bitratet noussu liikaa, rajoittaisko dvd2svcd niitä..? Kokeilupätkä toimi kaikilla txt-muodoilla dvd-soittimessa, mut vain cvd:t toistui, perm:ien lisäksi tiet... Kokeile ensin ilman tekstejä niin saat ainakin kokeiltua ja yksi mahd. vikapaikka on suljettu pois, ja kokeilussa yksi työvaihe pois hidastamasta..

    Nerolla polttaessa en ole muuttanut mitään asetuksia, velholla vain homma käyntiin-polta valmis image, jne..

    CCE:n laatu pitäis olla ainakin samaa kuin TMPEnc:lla, nopeudesta en tiedä ku ei ole mihin verrata. Jos CCE:lla aiot kokeilla, niin v.2.50 toimii ja se löytyy netistä demona ja siihen tarvittavat "lisä"-zipit. Uudempaa esim 2.64 versiota en saanut toimimaan itsekkään. Sen verran vilkaisin aikoinaan TMPEnc:ia että, nyypielle kuin minä, siinä oli huomattavasti enemmän (=liikaa) asetuksia, mut CCE:sta löytyy kans tuo resize-asetus.

    Kokeilitko jo dvd2svcd:n uudelleen asennuksen.. Se on temppuillut ennenkin ja uudelleen asennus on auttanut. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2993
    Vika ei ole sama, mutta sama hoito vois auttaa..?

    Kuten sanoin, niin en ole varma mistä luin siittä ulkoisen ripperin luotettavuudesta, mutta tälläisen kommentin tiedän lukeneeni. Saapahan sillä taas yhden mahdollisen vikapaikan suljettua pois.

    Miltä ne encoded_video-filet näyttää siellä työkansiossa? Siis tarkoitan että aukeaako ne?

    dRD;Kyllä minulla Nero on polttanut dvd2svcd:n imaget n.20kpl ilmaan että olis tullut ainuttakaan lasinalustaa tai kellon taustaa.. versio oli 5.5.6.4 mutta eilen päivitin sen 5.5.8.2:ksi joten sillä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan..
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2002
  9. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    <quote>
    dRD:
    DVD2SVCD:n imageja ei saa polttaa Nerolla -- älä kysy miksi, mutta ne eivät toimi. Se sisäänrakennettu commandline polttosofta pitäisi toimia suhteellisen hyvin poltoissa.
    </quote>

    Khauron:
    Ja että täh? Nopeasti vilkaistuani monessa paikassa käsketään polttamaan Nerolla, koska se on "varma" ja "luotettava".
    En ole nähnytkään mitään sisäistä polttosoftaa siinä? Onko siellä joku valinta että "Burn image straight to disc" tms.?
    No kokeilen ensi yönä tätä dRD:n neuvoa, eli poltan ne jollain muulla, mutta millä?

    Ensi yönä teen niin, että imuroin ja asennan DVD2SVCD:n uusiksi. Tämän jälkeen rippaan DVD:n sen omalla softalla ja käännän sen ilman tekstejä. Sitten kostan vielä etsimällä dRD:n mainitseman polttosoftan. Huomenna ilmoittelen lisää.

    Muuten dRD, voitko todentaa tuon ettei Nero muka polta oikein noita imageja?
     
  10. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Nero polttaa CD:t oikein muuten, mutta se käsittääkseni kirjoittaa headerit tms jotain möhnää sille levylle vähän eri tavalla kuin jotkut muut softat. Ainoa ongelma missä olen ikinä kuullut että Nerolla on vaikeuksia on nimenomaan muiden ohjelmien tuottamia SVCD-imageja (ei peli-imageissa eikä missään muussakaan, mutta SVCD:ssä.. dunnoh, vaikka siis imagen ei pitäisi olla mitenkään sidoksissa siihen mitä siellä on).

    Ja siis geneerisesti ottaen suosittelen edelleen Neroa kaikkeen polttoon, mutta pidetään tämä poikkeuksena säännöstä :)

    Ja käsittääkseni se polttokikkare tulee mukana, cdrdao tms oli softan nimi.
     
  11. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Asensin tähän työkoneeseen tuon DVD2SVCD:n ja aloinkin tekemään SVCD:tä yhdestä trailerista. Rippasin sen ensin Smartripperillä kovolle ja jatkoin tästä DVD2SVCD:llä. Ei se ainakaan mitään valittanut, ja samat VOBit tuonne \movie -kansioon meni.
    Alkoin vain ihmettelemään tuota dRD:n polttosoftaa. Olenko niin pirun sokea vai eikö minulla ole sitä? dRD, missä hakemistossa / polussa sinulla on se?

    Mikä muu olisi hyvä poltto-ohjelma (DVD2SVCD:n image-polttoon? CloneCD?
     
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Äh, taisin sekoilla nyt vähän, eli DVD2SVCD:ssä ei olekaan tuota cdrdao-integrointia (ainakaan vielä). Anyway, CDRWin ainakin osaa poltella levyt oikein. Varmaahan tämäkään nyt tietysti ei ole, että se korjaisi ongelman, mutta kannattaa kokeilla. Toinen kokeilemisen arvoinen on ehdottomasti FireBurner.
     
  13. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Blindwrite on myös erittäin hyvä softa tähän hommaan :) Itse olen polttanut sillä kaikki DVD2SVCD:llä tehdyt leffat. Eikä ole tullut yhtään "sutta" :)
    Ja tuosta että kumpaa kannattaa käyttää CCE:tä vaiko TMPGEnc ohjelmaa. Niin oma vilpitön mielipiteeni on että ehdottomasti CCE. (kokeillut olen TMPGEnc:ä mutta toiseksi jää)
    Rippauksessa olen käyttänyt Smartripperiä eikä ongelmia ole esiintynyt.
    Ainut ongelma ilmeni kun päivitin DVD2SVCD:n 108 versiosta 109b:hen. Tällöin alkoi tulla "herjoja" mutta asennuksen purku ja uudelleen asennus auttoi. Tuohon subtitle asiaan ei ikävä kyllä ole kommentteja :( (koska on tullut tehtyä permanent subtitlet koska DVD soittimeni ei tue svcd subtitlejä. prkl pitää varmaan hommata uusi viimeinkin) Sitten vielä tuosta nopeudesta, riippuu käyttääkö noita lacetuksia tai onko mikä asetus päällä resize methodissa (itse käytän BiCubicia+cce:llä 4 pass). Aikaa vierähtää parin tunnin leffassa n. 9-10h.

    Mutta joo, tässäpä oli näitä mielipiteitä :)

    ps. älkää kuitenkaan sitä niskalaukausta antako vaikka noita kiinteitä tekstejä käytänkin "toistaiseksi" :)
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/4008
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2002
  14. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menee jo vähän alkuperäisen asian viereen, mutta kun monet tuntuvat käyttävän tuota smartripperiä (ja tuntuu toimivankin :) ), niin mikä siinä on etuna dvd2svcd:n omaan ripperiin? Eli tekeekö jotain paremmin/nopeammin?

    dRD; olisko sotkenu semmoinen shareware-paketti, minkä löysin netistä (nimi & osoite kotikoneella..) se oli nimeltään joku DVDbackup tai jotain sinne päin. Maksullinen paketti, mutta kun demoversiota katselin, niin se vaikutti identtiseltä tämän dvd2svcd:n kanssa. En siihen tutustunut siihen sen kummemmin.. Mut siinä vois olla joku polttosofta mukana, vai onko sit näitä mistä täälläkin on varoteltu, et ilmasia ohjelmia meinaavat jotkut myydä..?

    Nonnii..Pääsin kotikoneelle, ja totesin puhuneeni läpiä päähäni melko pahasti: Ohjelman nimi oli Backup DVD v6.6 ja löytyy cdrsoft.cc -sivuilta.. mutta eihän sillä ole mitään samaa dvd2svcd:n kanssa vaan DVDx:n kanssa, paitsi että maksaa ja sisältää jonkinmoisen ohjeen.
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2002
  15. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Otin itseeni ja imuroitsin CCE:n testiversion. Jos kerran nopeampi on ja parempilaatuinen, niin tällähän me testataan ensi yö. Mitä versiota muuten käytätte? Doom9:sta imuroitsin version 2.50.01.00, mutta CCE:n nettisivuilla olisi ollut 2.64.01.02.
    Jossain taas höpötettiin, että tuon uusimman version kanssa olisi ongelmia? Mene ja tiedä sitten...

    Smartripperiä olen itse käyttänyt niiltä ajoilta asti jolloin te muut söitte paskaa keittiön lattialta (no ei, oli pakko sanoa, tuntui niin pirun hauskalta :-D). Se on vain mielestäni hyvä. Ei se niin erityisen nopea ole (varsinkaan XP:ssä), sillä se käyttää ASPIa. Mutta Neron ASPIn kanssa se selviää mitä erikoissimista levyistä.

    ÄLÄ sotkeennu niihin "kaupallisiin" softiin. Ne on täyttä dadaa.
     
  16. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, tuolla CCE:n 2.64.01.02 versiolla en saanut toimimaan kunnolla. Mistä lie johtunee ??

    Khauron:
    :) hyvä kommentti
    Itsekin olen tuota Smartripperiä käyttänyt, en tosin noin ammoisilta ajoilta asti.
    Ehkä tottumuskysymys vain :)
     
  17. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa.. että noinkin väkevät perustelut..heh.

    No, itse kun tätä hommaa aloin opettelemaan (laitan ruokani itse, joten olen siirtynyt syömään sitä jo pöydältä..mutta mainitsemaasi tavaraa kylläkin;)) asentelin koneelle kaikki mahdolliset ohjelmat ja kuis ollakkaan, kohta oli kone niin tiltissä, että ei muuta kuin format c: .. totesin että mitä vähemmän samaan tarkoitukseen olevia ohjelmia, niin parempi!

    Ja nyt löysin sen maininnan siittä ulkopuolisen ripperin ja dvd2svcd:n ongelmista; doom9´s mpeg forum -DVD2SVCD official Q&A kysymys 48 "..SmartRipper and other rippers are known to cause issues occasionally with DVD2SVCD"

    Joo, se CCE:in uudempi versio ei minullakaan toiminut, mutta se 2.50 ainakin varmasti toimii.
     
  18. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Nyt loppui juominen, sanoi Jamppa Tuominen!
    Eli viime yönä päräytin vihdoinkin onnistuneen SVCD:n DVD2SVCD 1.0.9 build 2:lla. Tein homman niin, että annoin sen sisäisen ripperin ripata sen DVD:n. Sen jälkeen naksuttelin asetukset kuntoon ja käytin kuin käytinkin parasta laatua antavaa bicubic resizea. Viime viesteistä tosin otin nokkiini ja käytin CCE:tä multipass-arvolla 4. Niin juu, ja asensinhan minä sen uusiksi koko ohjelmankin.
    Aamulla kun image oli valmistunut (CCE on todella paljon nopeampi kuin TMPGEnc; ainakin Pentium 4:lla) poltin sen levylle niin, että mounttasin siitä imagesta oman aseman Daemon Tools:lla ja kopioitsin sen sitten CloneCD:llä. Ja piru vie että toimii ja hyvin. Ja kuvanlaatu on todellakin erinomainen!
     

Jaa tämä sivu