1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pioneer dv-550 ei toista mpg tiedostoja dvd levyllä?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Rallimies 05.12.2003.

  1. Rallimies

    Rallimies Member

    Liittynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen polttanut dvd levylle mpg elokuva tiedostaja datana. Minun pioneerini ei suostu näitä toistamaan, vaikka kaikki muut soittimet ovat niitä toistaneet joita olen kokeillut. Missä vika? Joku koodi ehkä? Auttakaa!!!
     
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    DVD-soittimien ei kuulukkaan soittaa mpg tiedostoja sellaisenaan. Ne pitää polttaa tietyssä muodossa. Esim DVD elokuvat pitää olla authoroituna VOB, IFO, BUP muotoon ja laitettava VIDEO_TS kansion sisään. Sama pätee VCD ja SVCD:tä eli ne pitää laittaa standardin mukaiseen muotoon. Jotkut halpis soittimet osaa toistaa myös mpg tiedostot sellaisenaan dvd:ltä.
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    pioneer dv-454 toistaa kyllä noi mpg-tiedostot ihan datana. Tuli kokeiltua, laitoin 10 vanhaa maantiekiitäjä & kojootti jaksoa dvd-rw:lle ja hyvin se ne toisti :)
    ...miksei muka pioneer dv-550, sehän on uudempikin? hieman ihmetyttää..
     
  5. Rallimies

    Rallimies Member

    Liittynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo kyllä se toistaa jos on tehty dvd-video, mutta ei jos on dvd data levy ja siihen vain mpg:eet
    Dvd:llä olevat mp3:t sain toimimaan kun otin nerosta udf-data levyn ja pakotin dvd-video yhteensopivuuden, mutta mpg:eet ei näinkään toiminut.

    Joo on kyllä tosiaan outoa että toimii siinä dv-454:ssa ja mulla ei.

    Mistähän johtuu että halpis soittimet soittaa näitä, mutta laatu soittimet ei, onkohan niihin laitettu joku esto, olen kokeillut monessa halpis soittimessa ja hyvin toimii!!!
     
  6. Rallimies

    Rallimies Member

    Liittynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin tarkoitushan minulla oli, että saisin
    mahdollisimman monta elokuvaa dvd levylle ja nämä näkymään dvd soittimella.
    Tähän en ole keksinyt muuta keinoa kuin tämän mpg:eet datana dvd:lle.
     
  7. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Hommaat ohjelman nimeltä DVDlab (saa ilmasen trialin). Siihen voit importata ne mpg:t ja se muuttaa niistä ainoastaan ääniraidan 48kHz:iin jos se ei sitä vielä ollut (ei koske kuvaan ollenkaan! Oletan nyt tietysti että ne on VCD/SVCD tavaraa). Ja voit tehdä menut ym härpäkkeet. Sitten se tekee sulle authoroidut filut jotka voit polttaa dvd:lle ja ne näkyy sillä sun dvd-soittimella. Sitä softaa on todella helppo käyttää.

    Tässä on esim ohje kuinka tungetaan svcd:t dvdr:lle
    http://www.mediachance.com/dvdlab/tutorial/svcd.html
     
  8. Rallimies

    Rallimies Member

    Liittynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia Adder_78:lle kovasti!!!
    Tämä ratkaisi ongelman.
     

Jaa tämä sivu