1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pienikokoisen tai miniläppärin hankinta maks. 500e

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi salazaari 26.03.2011.

  1. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli kahden kuukauden sisällä pitäis hankkii tommonen pienikokoinen kannettava tai miniläppäri maksimihinta 500e. Eli n. 13' tai pienemmällä näytöllä sekä mahdollisimman tehokas tietysti pitää olla. Kyseisellä läpsykällä tulisi selailtua nettiä, vähän pelailtua joitain kevyitä pelejä ja katsottua videoita ja elokuvia(kenties HD-tarkkuudella) sekä musiikin kuuntelua. Konetta tulisi käytettyä paljon ulkona joten näytön olisi hyvä olla sellainen että siitä jotakin ulkona näkee eikä näy naama näytöstä kun katsoo suoraan kohti näyttöä :) USB 2.0 tai 3.0 pitää olla myös.

    E: Mieluiten sieltä 400 hintaluokasta, mutta jos se ylimääräinen satku tuo tehoa hyvin suhteessa ylimääräiseen rahaan, niin kaikki on hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2011
  2.  
  3. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tekeekö esim tuollaisilla yhtään mitään joissa on uusimppia Intel Atomeja ja ION2 (second generation) näyttis.

    Ja sitten toine mitä kattelin on kanssa aika uusimpia komponentteja sisältävä:

    Molemmat ovat Asuksia, tekeekö noilla mitään? Jälkimmäinen minua ainakin houkuttaa paljon, mutta tekeekö Intel Atom D525 1.83 GHz tuplaydin prosessorilla jossa 1 MB L2 Cachea ja Nvidia Next generation ION with Optimus + Intel GMA 3150 näytön ohjain? Onko tossa jälkimmäisessä siis hyvä hinta/laatu suhde?
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2011
  4. Thor1993

    Thor1993 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2007
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmasti tohon käyttöön riittää molemmat, mutta ite ottaisin ton kalliimman sen takia, että siitä löytyy Windows 7 HP eikä tota Starter juttua jolla pysty juuri mitään tekemään.
    Toi on erittäin paljon tehokkaampi, kun oma wanha Asus eee 901 (muisti vaihettu 1GB -> 2GB) ja tolla omalla eee:llä onnistuu kyllä (etenkin pienellä kellotuksella 1,6->1,9Ghz) muuten noi jutut, mutta YouTubessa en HD:ta ottais. Jotain 720p videoita oon saanu pyörimään katottavasti hyvillä codekeilla ja softalla. Noilla uudemmilla luulis 1080p leffatkin pyörivän, jos isompaan näyttöön tökkää.
    Ainakin oma eee toiminu hyvin ja maksanu kyllä reissuissa ittensä takasin. Asus merkkinäkin on omien kokemusten mukaan aivan parhaimmistoa.
    Veikkaisin siis, että olet tyytyväinen jos ton isomman Asuksen laitat tilaukseen. Olettaen, että et kuvittele sillä laneille lähteväs.
     
  5. Aip

    Aip Member

    Liittynyt:
    13.11.2007
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on tuo kalliimpi asus (1215N) joka pelitti koneena työkäytössä ihan hyvin.. 3kk käytön jälkeen napsahti virtaliittimen pinni poikki. Se on n. 1mm paksuinen eli samaa luokkaa kuin esim. Nokian kännyköiden pieni liittiminen virtapiuha. Eli todella ohut tietokone käyttöön.

    Nyt sitten väännetään Asuksen huollon kanssa, ja kuluttajaneuvojan avustuksella meneekö takuuseen vai ei. Ja ei, ei ole kohdeltu kaltoin, pudotettu, väännetty tms. on vaan hiin hiton ohut koko systeemi että ei ihme ettei kestä. Ihan kiva olisi kuulla mitä kokemuksia muilla on asiasta.

    Tästä puolesta en siis voi suositella tuota konetta, muuten kyllä.
     
  6. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aion oottaa uutta ASUS 1215B mallia, jonka pitäisi nyt ilmestyä tämän kuun aikana Suomeenkin.
     
  7. Aip

    Aip Member

    Liittynyt:
    13.11.2007
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun kone tuli korjatuksi takuusta, joskin 4 viikkoa siinä kesti ja UPS:n nouto ja palautusajat on hirveän hankalat (+ että eivät ilmoittaneet olevansa tulossa hakemaan eivätkä tuomaan). Minulle oli pari päivää koneen lähtemisen jälkeen ilmoitettu jotain (ilmeisesti siitä että meneekö takuuseen vai ei), mutta mitään viestiä ei mulle tullut, mutta eipä tullut laskuakaan konetta palauttaessa.
     

Jaa tämä sivu