1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Pieni naarmu piirilevyyn

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Takaisinveto 22.01.2015.

  1. Takaisinveto

    Takaisinveto Member

    Liittynyt:
    30.12.2012
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritin sählätä SATA-liitinten kanssa ja SATA-liittimen metallilukitin raapaisi pienen naarmun piirilevyyn. Naarmu tuli ihan kulmaan ja aika reunaan eikä osunut niihin väyliin, mutta aika lähellä on yksi sellainen. Lähellä on myös pieni ympyrä, jossa keskellä kultainen piste (mikä on tämä?). Viilto loppui sen reunalle. Kone toimii, sillä kirjoittelen siltä tälläkin hetkellä.

    Onko kortti ihan kunnossa?
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Kaikesta päätellen on. Kunhan naarmu ei satu johtimen kohdalle ja mene lakkapinnan läpi katkaisten johtimen, ei naarmulla pitäisi olla mitään vaikutusta toimintaan.
    "Kultainen piste" saattaa olla kuparia, joka on tarkoitettu maadotukseen tai juotuspiste komponentille eri mallin emossa.
     
  4. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,755
    Kiitokset:
    151
    Pisteet:
    93
    Jos itsellä käynyt naarmuuntumista lakkapinnassa tai kulumista, kun esim. näytönohjaimia vaihdeltu ja muita kortteja, olen tutkinut kohdan jos ei johdin ole mielestäni vahingoittunut, olen puhdistanut sen hyvin ei asetoonilla/kynsilakan poistoaineella apteekista saa nopeasti hahtuvaa puhdistettua bensiiniä ja toinen hyvä on ollut http://www.itsehoitoapteekki.fi/Tuotteet1/muut-tuotteet/Neo-Amisept-liuos-ja-kertapyyhe/ aineen haihtumisaika on vain pidempi.

    Kun pinta on kuiva pieni määrä http://www.henkel.co.uk/2838_UKE_HTML.htm?nodeid=8802702327809 itsellä vain ihan kahden erillisen tuubin versiota mutta samaa tavaraa, olen antanut kuivua n ½ - 1.iin kun pinta hyvin kuiva ei klähmimistä 24t jälkeen on sitten saavuttanut loppulisen lujuutensa ja kuivumisensa.
     

Jaa tämä sivu