1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips Dvp721vr divx dvd/vhs yhdistelmä

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Slouli 30.10.2004.

  1. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mua rupes kanssa ottamaan päähän se tekstien suttaantuminen. Täytyy varmaan käydä kanssa palauttamassa. Onko mitään ehdotuksia mikä soitin olis hyvä vaihtoehto jos rahat saa takaisin? Samassa hintaluokassa...
     
  2.  
  3. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täältä forumilta aikoinaan olen lukenut, että tuo DVD:n tekstien suttaantuminen on Mediatekin piirin "ominaisuus", joten eipä niitä taideta pahemmin korjata:)

    Taitaa olla tässä Thomsonissa eri revisiota tuo MT1389FE piiri, koska ei suttaa tekstejä.

    Muutenkin suosittelen vaihtamista tähän Thomson DTH6300E:n, jos vain suostuvat vaihtoon ilman välirahaa. Tuntuu viimeistely olevan eri luokkaa kuin tuossa DVP721VR:ssä.
    Tosin en vieläkään ole firmwarea mistään modattavaks löytänyt/saanut.

    Vielä pistetään plussia yks Thomsonille lisää:
    + kuvakelaus toimii kertapainalluksella, ei tartte pidellä nappia pohjassa, että 2x/4x/16x/100x kelaus alkaa

    ja muutama miinus:
    - kaukösäädin muotoilultaa outo, play, stop, jne... alimmaisena keskellä kämmentä. Kuvassa dth6100e, mutta sama kauko.
    [​IMG]
    - videon puolella: nauhoitin suomen matsin, kattoessa tulee oikeesta kajarista suomeks vasemmasta ruottiks, en tiä voi olla philipsissäkin sama bugi
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  4. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viitsitkö espii testata toimivatko thomsonilla subit, vaikkei niitä olisi nimetty videotiedoston mukaan?
     
  5. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei toimi Thomsonissakaan tekstit, jos niitä ei ole nimetty täsmälleen samalla tavalla kuin video, poikkeuksena tietty video.fin.srt jne...
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  6. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok, se on mun kannalta huonompi homma. Vein kuitenkin koneen eilen takaisin liikkeeseen ja mulle tarjottiin vaihtoehtona huoltoa tai uutta laitetta. Kerroin etten halua kumpaakaan, koska tiedän ettei tuosta mitään hyötyä olisi. Myyjä sanoi juttelevansa asiasta esimiehensä kanssa seuraavana päivänä, joten tässä sitä nyt odotellaan. Ainakin rahojen takaisin saaminen voi olla vaikeaa.

    Tuo Thomsonin vekotin on tällä hetkellä Kodin Ykkösessä tarjouksessa 179€, joten se on halvempi kuin mitä maksoin Philipsistä. Jos he suostuvat vaihtamaan Philipsin tuohon Thompsoniin pitäisi mielestäni saada ainakin erotus takaisin kaikesta kivusta ja särystä... ;) Nähtäväksi jää.
     
  7. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin tohon tulikin nopeesti vastaus, eli voin vaihtaa sen mihin tahansa laitteeseen, jos siltä tuntuu. Selkeämmin sanottuna rahoja ei saa takaisin, mutta saan kaupasta kuittia vastaan tavaraa tuon 199 euron arvosta. Täytyy varmaan ottaa sitten toi Thomson, koska vaihtoehtoja ei pahemmin tuntunut olevan. Espiin kommenttien mukaan tuntui olevan ihan hyvä laite. Ainoa mikä rassaa on tuo divx-subi homma, mutta se ongelma on tietysti ainoastaan vanhoilla levyillä, joissa subit ovat täysin erinimisiä kuin videotiedostot.
     
    Viimeksi muokattu: 12.05.2005
  8. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hain eilen sitten Thomsonin soittimen. Jäi ihan hyvä mieli, koska sain 20 euroa käteistä takaisin ja uuden soittimen takuu alkoi eilisestä ja on näköjään 24kk:n mittainen.

    En ehtinyt soitinta vielä kokeilemaan enempää. Asetukset ehdin laittamaan kuntoon. Ulkoisesti soitin ei mielestäni ole Philipsin veroinen sekä kaukosäädin on aika kehno. Liitännät ovat täysin samat. Sisäisesti soitin on varmasti hyvin samanlainen kuin Philipskin, koska UI on ainakin täysin sama näytönsäästäjästä lähtien. Ainoa eroavaisuus taitaa olla "idlessä" oleva wallpaper, jonka taitaa saada modattua aika helposti jos pääsee softaan käsiksi. :)

    En kommentoi soitinta enempää ainakaan tähän threadiin, ettei tule sanomista. Taidan siirtyä tuonne espiin aloittaman Thomson DTH-6300E puolelle. Sinne vaan mukaan, jos Philips alkaa kyrsimään! :)
     
  9. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    @[bold]espii[/bold]:

    Tuo mainitsemasi kaksikielisyys johtuu lähetyksestä, ei siitä sun laitteesta. Eli koita laittaa äänet kuulumaan monona ni johan rupee toimiin. Ja jos ei tuo auta ni muista tästä lähtien nauhoittaa kaksikieliset lähetykset niin että videois on monona äänet.
     
  10. finck

    finck Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    218
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tänään koitan saada oman laitteen vaihtoon
     
  11. save

    save Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole tällä THOMSON DTH 6300E laitteella saanut Divx leffoje tekstejä näkymään vaikka olen polttanut teksit samaan kansioon leffan kanssa leffa.avi ja leffa.sub tyyliin. Manuaalin mukaan teksit eivät ole oletuksena, vaan ne täytyy kaukiksesta laittaa info näpin takaa. Teksikuvake tätä kautta on kuitenkin tyhjä. Onkö neuvoo?
     
  12. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    oletko kokeillut srt-tekstejä
    Edit, ja onko pienet ja isot kirjaimet samalla tavalla kirjoitettu?
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2005
  13. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla toimii ainakin Thomsonilla tekstit ihan ok. Ja ne ovat defaulttina päällä. Eli mitään nappia ei tarvitse painaa. Sub muodossa olevilla teksteillä toisen rivin teksteistä kyllä puuttuu tuo ensimmäinen kirjain. Eli parasta olisi aina laittaa tekstit srt muotoon. Sitä tunnutaan "tukevan" paremmin... :)
     
  14. MarsuPupu

    MarsuPupu Member

    Liittynyt:
    14.06.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  15. hartza51

    hartza51 Member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä oon vissiin jauhopää kun en oo saanu noilla edellä mainituilla ohjeilla päivitettyä tota laitetta... eli oon tehny näin: loin kansiot LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ ja oon kokeillu tiedostoa PV8E300020.MIH monessa eri muodossa yms. Eli mistä mä tiedän mikä on oikea tiedosto nimi mikä tonne LG kansioon laitetaan kun ainut malli numero minkä löydän koko helkkarin koneesta on: DVP721VR/00

    Philips servicen äijäki oli ihan kuutamolla....
     
  16. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Menet dvd:n puolen asetusvalikkoon ja muutat kuvasuhteen 16:9:ksi, jonka jälkeen kaukosäätimestä numerot:
    1-3-9-7-1-3-9-ok

    Tämän jälkeen soittimen pitäisi näyttää:
    Model: PV8E300020
    jne...
    Micom ver: V1.30xx
     
  17. hartza51

    hartza51 Member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu enpä saanu totakaan näkyviin, mut ei se mitään philipsiltä kuulemma tulee päivitys levyke postis ja jos ei sekään auta niin vien koko myllyn vaihtoon...

    vieläkö sulta olis saatavis sitä päivitystä millä saa tekstitykseen fontin isommaksi?
     
  18. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näytti ne levyltä vielä löytyvän, joten tuollakin taas:
    http://koti.mbnet.fi/~espi72/DVP721VR/

    Tämä oli vissiin omasta mielestäni paras ja selvin tekstityksen kannalta:
    PV8E302020 v16.zip
     
  19. hartza51

    hartza51 Member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitoksia vaan!!
     

Jaa tämä sivu