1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips Dvp721vr divx dvd/vhs yhdistelmä

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Slouli 30.10.2004.

  1. finck

    finck Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    218
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko väliä millä ohjelmalla polttaa?
     
  2.  
  3. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, päivitysohje on ylimalkainen. Lähetinkin siitä Philipsin tukeen reklamaation, että ei saa käyttää ohjeessa ilmausta "esimerkiksi" jos asia pitää olla täsmälleen niin. Eivät ole vastanneet eivätkä varmaan korjaa ohjetta, niin että kaikki varmaan tulevat törmäämään samoihin ongelmiin.
    Ei poltto-ohjelmalla ole väliä.
     
  4. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jui55ille!
    Minäkin olen sitä mieltä, että Philipsin tuki ei lue kysymyksiä vaan heillä on vakiovastaus kaikkiin kysymyksiin "päivitä firmware" vaikka olisit sen jo tehnytkin.
     
  5. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nettiyhteys palasi taloon, vaihtus tarjoaja...

    Elikkä olen tehnyt kahden kokoiset fontit DVP721VR:lle nyt, F17 isompaa ei enää voi tehdä, koska sitten menee toiselta riviltä tekstien alaosa harmaan taustan yläosaan jo. Firmwaret löytyy alla olevasta linkistä, kuten yksi kuvakin, sekä alkuperäinen firmis:

    http://koti.mbnet.fi/espi72/dvp721vr/

    Tuo fontti näyttää vaikuttavan myös kaikkiin valikoihin, jotka eivät tule DVD:ltä, mutta itselle se kelpaa. Fontti on on otettu DVP720SA soittimesta, joten se ei ole täydellinen, esim kuvassa näkyy valikoissa olevat välit on vaihtuneet @ -merkkiin. Tuo on ainut ero jonka olen huomannut alkuperäiseen, jos kokoja ei oteta huomioon.

    Jokainen tietty laittaa firmwaren omalla vastuullaan!
    Asennus samaan malliin kuin alkuperäisen DVP721VR:n firmwaren asennus.
     
  6. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt asiakastuki vastasi saman kuin espiillekin, eli:

    Uskoisin kuitenkin että vika ei olisi soittimessa vaan softassa. Koska tuo nähtävästi johtuu tuosta Mediatekin piiristä. Ja täytyyhän jonkun core softan tuotakin pyörittää.

    No, katsotaan nyt innostunko vaihtamaan. Tuskin ainakaan ennen seuraavaa firmware päivitystä.
     
  7. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitokset espiille! Itse kokeilen softaasi heti kun ehdin.

    Täältä löytyy myös juttua tähän soittimeen tehdystä custom firmwaresta, jossa on regionsuojaus poistettu. En ole itse tuota firmistä kokeillut. Tuolla on myös mainittu ohjelmia, millä noita tekstityksiä voi muokata.

    http://blogs.officezealot.com/gorlach/archive/2004/12/30/3723.aspx

    Nyt pitäisi saada vielä softa, jossa olisi regionhack sekä hyvät tekstitykset. Ja vielä kun saisi nuo muut tekstitysongelmat kuntoon siellä Philipsin päässä.
     
  8. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisäsin nuo isommat fontit gorlach:n tekemään alukoodivapaaseen firmwareen ja ne löytyy linkistäni myös, en testannut niitä.
     
  9. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hienoa, kommentoin myöhemmin miten toimii!
     
  10. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    espiin custom firmwaresta... Eli maakoodit eivät poistu ainakaan minun soittimessani tuon gorlichin firmwaren myötä. Johtuu varmasti siitä, että tuo firmware on dvp721vr/14 soittimelle. Ja suomessa myytävät ovat dvp721vr/00 mallia. Jos joku nyt saa tuon toimimaan itsellään tai löytää todella toimivan hackin, laitapa viestiä tännepäin. :) Tekstitysmuutoksista sen verran, että tuo F17 olisi minusta sopivan kokoinen. Jos nyt ruvetaan pilkkua viilaamaan, niin espii tiedätkö mistä nuo @ merkit tyhjien tilalla johtuvat? Jos ei puututa pikkuasioihin, minusta tuolla tekstityksellä divx-leffat näyttävät oikein hyvältä!
     
  11. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terveppä taas... Koitin tässä kikkaillessani tätä regionhackia ja se ainakin tuntuu toimivan. R1 ja R2 levyt toimivat ok nyt. Sama homma kun jo aiemmin postaamani hack, mutta eri tiedosto.

    http://aiwaownersnetwork.tripod.com/pages/lg/lg5000.zip

    Olen kuullut, että firmware valikossa käynti voi resetoida regionin takaisin R2:n joten en siksi uskaltanut katsoa. Tolla firmware valikolla tarkoitan sitä tv setup -> aspect -> 16:9 -> ok -> 1-3-9-7-1-3-9 -> ok valikkoa...

    Koittakoon ken haluaa. Mulla ainakin toimii hyvin...
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2005
  12. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole jaksanut pohtia, mistä @ merkki tulee siihen tyhjään, mutta tuohan on tehty dvp720sa soittimen fontista, niin siinä on vissiin sen verran eroa.
     
  13. finck

    finck Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    218
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mistähän johtuu että joissakin polttamissani divx-leffoissa esiintyy synkka-ongelmia äänen ja kuvan kanssa. tietokoneella kaikki pelittää.. poltan aivan samalla tavalla aina ja usein levyt vörkkivät mutta nyt on ollut vähän ongelmia kun päivitin firmwaren...
     
  14. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kukaan muu kokeillut espiin tekemiä Firmwareja, jotka muuttavat tekstityksen isommaksi DivX-leffoissa?
    Pystyykö alkuperäisen (=Philipsin tekemän) Firmwaren palauttamaan takaisin tarvittaessa?
    Onko tätä kokeiltu?
     
    Viimeksi muokattu: 02.02.2005
  15. pasa18

    pasa18 Member

    Liittynyt:
    02.02.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan jaksanut kokeilla tuota VHS puolta soittimesta?

    Itselläni on sellainen ongelma että kun olen nauhoittanut LP moodissa (SP toimii hyvin) ja katson nauhoitusta ja pitäisi kelata esim. mainosten ohi, niin kuva muuttuu mustavalkoiseksi kun palaan "normaali" nopeuteen (=PLAY/STOP-PLAY). Värit saan takaisin sulkemalla koko laitteen ja käynnistämällä sen uudestaan. Tämä on joksenkin turhauttavaa kun esim. katsoo Neloselta nauhoitettua elokuvaa ja joutuu sulkemaan laitteen noin puolen tunnin välein että saisi katsottua elokuva väreillä.

    Miten tuo LP nauhoitus/katsominen/kelaaminen toimi muilla?
     
  16. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    RaakaRoki: Juu onnistuu se firmwaren päivitys takaisin Philipsin omaan versioon. Itse palasin takaisin tuohon viralliseen versioon.
     
  17. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pasa18: Mulla ei moista ongelmaa ole. Olen nauhoitellut ainoastaan LP:llä kylläkin. Enkä ole nauhoitellut kuin pari kertaa...
     
  18. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisäsin itellä käytössä olevan firmwaren tuonne sivulleni, siellä nimettynä uus.zip. Omasta mielestä sopiva fontti, ei liian iso/kirkas tai pieni. Yks taustakuva myös siinä vaihdettu, se latauskuva kun tulee ekana.
    Saa alkuperäisen palautettua, modatun tilalle tai vaikka uusimman suoraan uusimman päälle:)

    VHS puolella niin SP/LP toimii ok, ei kuvassa ongelmaa kelatessa tai muutenkaan.
     
  19. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tuossa uudessa vielä nuo @ merkit?
     
  20. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä on, suurin muutos tuossa on parempi fontti ilman bold:ia.
     
  21. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeilin Espiin uusinta Firmwarea (uus.zip). Näyttää ihan hyvältä. Onko siinä nyt fonttikoko F16 vai F17? Minulle riittäisi ehkä hieman pienempikin fontti (makuasia?!?). Jos tuossa fonttikoko on F17, kokeilen sitten sitä F16:ta. Kiitos jo etukäteen.
     

Jaa tämä sivu