1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips Dvp721vr divx dvd/vhs yhdistelmä

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Slouli 30.10.2004.

  1. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se firmware versio näkyy juuri siitä ruudusta. Muistaakseni se on se "MICOM VER" kohta, jossa lukee sitten 13092 jos se on tuo uusin versio...
     
  2.  
  3. Finnvehvi

    Finnvehvi Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Alko vähän epäilyttää tuo firmiksen päivitys kun tossa Philipsin ohjeen kuvassa tuo piiri on MT1379 C mut itsellä on MT1389. Tuo kuva on varmaan sitten siitä vanhemmasta dvp620vr:stä vai? Valikotkin näyttää hieman erilaiselta.

    Saako ton päivityksen avulla pikakelauksen toimimaan nopeammin kuin 2X dvd- ja divx-leffoissa?
     
  4. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luultavasti siinä ohjeessa on jonkun toisen soittimen mukaan se ohje tehty, eipä sitä varmaan kannata tehdä jokaiselle erikseen, koska samallain päivitetään.

    Kyllä omassani ainakin kelaus toimii 2x, 4x, 16x & 100x niin xvid kuin divx leffoilla.
     
  5. Finnvehvi

    Finnvehvi Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1.3081 on tää mun nykyinen firmisversio ja kun painan dvd:tä katsoessa kerran pikakelausnappia niin vaihtaa chapteri vaihtuu, kun näppäintä painaa pohjassa pitkään niin tulee 2x kelaus. Mitenkäs nuo nopeammat kelaukset sitten saa?
     
  6. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Samallai kuten se 2x:n, eli pidät pikakelaus nappulaa pohjassa, ekana tulee 2x, helppaat napista ja pidät taas hetken pohjassa tulee 4x, jne..

    Tämänkin olisi voinut helposti selittää, mutta minkäs teet kun aivot on jäässä:)
     
  7. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kirjoittelin tukeen, että tämä vaihdettukin soitin suttaa DVD tekstit ja sielt tuli kehotus mennä taas vaihtamaan, koska heillä ei ole tietoa, että tälläistä vikaa on soittimessa, enpä taida jaksaa ja kun epäilen että vika on softassa, eikä raudassa...
     
  8. Finnvehvi

    Finnvehvi Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti espii vinkeistä, toimiihan sen kelaus:)

    Tuosta tekstien mössööntymisestä vielä: itselläni tekee joskus samaa dvd-leffojen kanssa, pari kertaa leffan aikana. Jostain muistelisin lukeneeni, että liittyy tuohon Mediatekin 1389-piirisarjaan, vikaa esiintyy myös muissa samaa piiriä käyttävissä laitteissa.
     
  9. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jostain LG:n soittimen keskustelusta muistan kanssa lukeneeni tuosta samasta ongelmasta. Ja mulla tuota tosiaan kanssa tapahtuu. Pakkohan tuon on softasta johtua?! Outoa, että kuitenkin sanoit espii, että kahdella soittimella vika oli hieman erilainen.

    Pitäisköhän tonne tukeen alkaa ilmoittelee, niin ehkä asialle tapahtuisi jotain... Noihin philipsin normaaleihin, ei combo, soittimiin on tullut aika hyvin noita custom firmwareja joissa on korjailtu juttuja mitä ei Philips saa aikaiseksi. Esim. mulla on myös DVD-737 soitin ja siinä on Philipsin julkaisemassa firmwaressa todella pieni fontti divx teksteissä. Customissa tämä on korjattu. Taitaa olla tämä 721vr malli sen verran uusi vielä ettei kukaan ole jaksanut paneutua. Eniten tässä mallissa ärsyttää se, että tekstien pitää olla saman nimisiä kuin leffa tiedostojen. Tuntuu, että sillä tavalla ollaan menty takapakkia, koska tuolla vanhemmalla 737:lla tuotakaan "ongelmaa" ei ole.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2004
  10. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen aatellut tehdä tuolle DVP721VR:lle firmiksen, jossa olisi divx toistoon isompi fontti, en vaan ole vielä jaksanut.

    Kyllä sinne tukeen varmaan kannattaa pommittaa, että korjaisivat vikoja/puutteita.

    Itseäni ei tuo samanimisyys haittaa mitenkään, ihan hyvä vaan että ovat samalla nimellä, kun DVD:lle poltan pääasiassa ja leffoja menee useampi, niin ei tule ainakaan sekaannuksia niiden kanssa ja samaan leffaanhan saa kuitenkin useammat tekstit halutettaan tyyliin:
    leffa.avi
    leffa.srt
    leffa.fin.srt
    leffa.eng.srt
    jne...
     
  11. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No jos jaksat tuollaista vaivaa nähdä niin ainakin itse olisin kiinnostunut tuosta paketista.

    Ja eihän tuo tekstitys juttu ole mikään ongelma muuten kuin tapauksessani jolloin jo poltetuilla levyillä ei ole yksikään tekstitys saman niminen avin kanssa. :) Mutta onhan mulla toi toinen laite.
     
  12. Supe

    Supe Member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ongelma sen tekstityksen kanssa... Tietokoneella se toimi niin kuin piti, mutta DVP721VR:llä subit menevät nopeammin kuin elokuva, eli ero lauseiden ja subien välillä kasvaa sitä katsoessa. Parin minuutin jälkeen se on jo pari repliikkiä edellä. Onkohan mitään tehtävissä?
     
  13. 080873

    080873 Member

    Liittynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten tuo firmiksen päivitys käytännössä menee? Olen yrittänyt polttaa ainakin 10 levyä eri merkeillä, eri tiedostopäätteillä (MIH, MIC), eri nopeuksilla eri polttoasemilla, mutta mikään ei pelitä vaan aina tulee disk err tai jotain vastaavaa. Eli siis puran tiedoston kansioon, nimeän eri nimiseksi, poltan kansiossa, tarkistan version ja laitan koneeseen. Mikään ei auta. Polttoasetukset pitäisivät olla oikein, koska vastaavia pyydetään Philipsin DVP630:n päivityksissä. DVP630:n päivittämisessä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Mitäköhän teen väärin?
     
  14. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minun laite toistaa DivX-elokuvan .SUB formaatissa olevan tekstin pari minuuttia etuajassa. Missä on vika?
    Lisäksi teksti on vaikeaselkoista kun jotkut kirjaimet ovat vaihtuneet alaviivaksi. Löytyykö neuvoja/korjausohjetta täältä?
     
  15. Finnvehvi

    Finnvehvi Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattaa nuo .sub tiedostot muuttaa .srt päätteisiksi. Ei mene subtitle workshopilla kuin muutama sekunti.
     
  16. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    080873: Voi olla tyhmä kysymys, mutta kai olet vaihtanut tiedoston nimen soittimen mukaan, etkä ohjeen mukaan? Eli katsot omasta soittimesta sen pv8??????????? tai mikä ikinä onkaan ja vaihdat tiedoston nimen sen mukaan. Koska tuo ohjeessa oleva uusi tiedoston nimi ei pidä paikkaansa...

    Jos tuon tiesitkin jo niin en osaa auttaa...
     
  17. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Firmware-päivitys auttoi. Mutta vielä tekstityksessä toisen rivin ensimmäinen kirjain puuttuu silloin tällöin. Auttaneeko tähän mikään kun se on satunnaista? Päivitys ei onnistunut kerrasta mutta syy siihen oli että poltto-ohjelmani oletusarvona ei ollut "Finalize CD" enkä huomannut sitä heti.
     
  18. 080873

    080873 Member

    Liittynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jui55i, ei ollut ollenkaan tyhmä kysymys. Joku mulla silti tökkii vieläkin. Eli jos nyt mennään kädestä pitäen, niin teen seuraavasti: Imuroin tiedoston dvp721vr_00_fus_eng.zip, puran sen kansioon DVP721Vr päivitys. Nimeän tiedoston PV8E302020_V13092.MIH uudestaan joko PV8E300020.MIH/MIC tai PV8E300020_v13092.MIH/MIC.Olen kokeillut molemmilla päätteillä. Laitteen model nro on siis PV8E300020 Micom Ver V1.244. Olen polttanut tiedoston joko DVP721VR kansiossa tai suoraan CD:lle (without multisession). Aluksi poltin CDR:lle, mutta tarpeeksi monta tuhottuani siirryin CDRW:en kunnes lopulta sekin hajosi. Poltto-ohjelmina on ollut Nero ja CDRWIN5. Levy sisään ja aina tulee Check Disk tai Disk Error. Nyt taas vuorostani minä esitän tyhmiä kysymyksiä: onko isoilla ja pienillä kirjaimilla eroa tiedostonimessä? Ei kai pdf tiedostoa tarvitse polttaa mukana? Jos joku tietäisi mikä mättää, olisi se hienoa. On nimittäin hermoja raastavaa hommaa tämä päivittäminen...
     
  19. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nimimerkille 080873
    Tee täsmälleen kuten ohjeessa sanotaan:
    Tarkista polttoasetukset: Ohjelma ei viimeistele CD:tä oletusarvoisesti. Jos CDRW-levy on viimeistelty (Finalized), siihen ei voi polttaa uudestaan ennenkuin se on pyyhitty (Erase). Eli jos yritystesi välillä sinun ei ole tarvinnut "Erasoida" levyä, se ei ole ollut silloin viimeistelty.
    File system oltava ISO9660 (Oletuksena yleensä jotain muuta).
    Tee hakemistopolku täsmälleen kuten ohjeessa käsketään (kohta 2.2)
    LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ johon poltat tiedoston PV8E300020.MIH (sinun tapauksessa).
    Kirjoita ISOILLA KIRJAIMILLA (koska en tiedä onko kirjainten koolla merkitystä mutta esimerkissä niitä on käytetty). Tiedosto on oltava LG_DVD-hakemistossa (kohdassa 3.2 sanotaan niin) eli ilmeisesti laite hakee päivitystä ko. nimisestä hakemistosta. Et ole viestisi mukaan käyttänyt ko. nimistä hakemistoa.
     
  20. jui55i

    jui55i Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees, jollei tuolla tavalla päivitys onnistu niin on kumma.

    Lähetin itse Philipsin tukeen viestin tuosta DVD-leffojen aikana esiintyvästä tekstitys bugista. Laitoin viestiin, että soittimeni firmware versio on 13092 ja kuulemani mukaan samaa ongelmaa esiintyy myös muillakin laitteen omistajilla. Vastaukseksi sain, että päivitä soittimeen uusi firmware. ;) Voi olla, että kuvittelen vaan, mutta uskoisin juuri tuon 13092 version olevan uusin... :)
     
  21. 080873

    080873 Member

    Liittynyt:
    12.12.2003
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    RaakaRoki ja jui55i! Kiitos vastauksista. Nyt sain päivitettyä laitteen kun todellakin tekee sen LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ hakemiston. Mielestäni tein sen kerran ennenkin, mutta taisi tuo _ jäädä LG:N ja DVD:n välistä pois. Tarkkaa hommaa siis! Nyt kuitenkin kaikki pelaa hienosti ja etenkin DivX:n subit toimivat (ennen sanoista puuttui kirjaimia jotka oli korvattu väliviivalla). Mielestäni Philipsin päivityksen ohjeet ovat vähän huonot, etenkin kun e.g. tarkoittaa minun englannissani esimerkiksi (kun ohjeessa puhutaan hakemistosta). Samoin varmasti monelle päänvaivaa tuottaa ohjeen väärä tiedostopääte MIC. Kiitos vaivannäöstä!
     

Jaa tämä sivu