1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips DVP630

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi wertyqa 27.07.2004.

  1. j.g

    j.g Member

    Liittynyt:
    05.03.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tiedosta pkaksp, nyt näkyy ääkköset!
     
  2.  
  3. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ya87, minulla oli vähän saman tyyppinen ongelma. En ole varma mähläsinkö itse jotain päivittäessäni firmistä, mutta sain sen silti vaihdettua. Muistat vain sanoa että teit juuri niin kuin ohjeissa sanotaan, ja se vain jämähti paikoilleen.

    Sitten oma ongelma:

    Miksi jotkut leffat pätkivät tietyissä kohdissa, esim. kun ruudulle tulee paljon "äksöniä" tms. Tätä tapahtuu melko harvoin, mutta aina samoissa kohdissa ja kyseessä on melko häiritsevä "ominaisuus". Voiko levyn polttonopeus vaikuttaa asiaan? Nykyään poltan kaikki levyni täydellä nopeudella, joten voisiko johtua siitä? Tai kenties jostain muista polttoasetuksista? Ja tätä ei esiinny DVD-elokuvissa, vaan ainoastaan DivX:issä.

    edit: Niin ja tietokoneella katsottaessa samoja kohtauksia tätä ongelmaa ei esiinny. Myöskään firmwaresta se ei ole kiinni, sillä niitä on kokeiltu useaakin eri versiota.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2005
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Itse olen huomannut että tuo täysi nopeus ei sovellu noille divx-leffoille. Eli silloin tällöin esiintyy juuri tuota pätkimistä tms.. Kokeile polttaa vaihteeksi vaikka hitaimmalla.
     
  5. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selvä. Kiitoksia, poltellaan sitten tästedes hieman hitaammilla nopeuksilla.
     
  6. KoJo

    KoJo Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Epäilen kyllä moista teoriaa, että nopeat kohtaukset olisi "tarttunut" levylle heikommin, mutta olisi mielenkiintoista tietää jos joku viitsisi se testata. Mulle ei ole semmosta osunut kohdalle, jos leffa on nykinyt on se nykinyt kohtauksista riippumatta, mutta harvinaista se on ollut. ennemmin voisi kuvitella ettei dvd:n tehot vaan riitä piirtämään ?
     
  7. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä ollut nykimiset kiinni ainakaan levyn polttonopeudesta, sillä näkyy nykivän myös vanhat elokuvat, joissa nykimistä ei ole edes ennen esiintynyt. Hmmm....taitaa joku olla hajalla, ideoita mikä se voisi olla? Firmwaresta se ei siis johdu, sillä niitä on kokeiltu todella monia. Eihän tv voi mitenkään vaikuttaa tuohon nykimiseen, eihän? Lukulinssi ei myöskään ole pas*ainen, sillä sitä on hinkattu puhdistus cd:llä useampi kerta. Elikkäs, ideoita? Myös tyhmät sellaiset otetaan vastaan....
     
  8. hebe72

    hebe72 Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Epäilen(ja pelkään)lukupäätä.Yleinen Philipsien heikko kohta.Ja vaihto maksaa aika reippaasti jos takuu ummessa.Tämä toki vain oma epäilyni aika paljon Philipsien kanssa tapelleena.
     
  9. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voisiko olla siitä? Kun kuitenkaan DVD:t eivät pätki lainkaan.
     
  10. isotape

    isotape Member

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi
    Koetin saada vastausta alla olevaan ongelmaan tuolla Aftrdawnin toisella keskustelualueella, mutta kukaan ei kysymystä kuullut, joten koetetaan täällä Philipsin asiantuntioiden paikassa.
    Omistan siis Philips DVP630 DivX-soittimen. Ongelmani on eräs elokuva jonka kuva ja ääni eivät ole synkassa. Elokuva on siis avi joka on DivX muodossa poltettuna cd-levylle. Kaikki toimii mainiosti tietokoneen DVD-asemassa soitettuna, mutta kun laitan levyn pyörimään Philipsiin niin ääni tulee noin 3 sekunttia myöhässä. Kotiteatterissani on kaikki kytkennät kohdillaan, joten ongelmat eivät johdu sieltä. Olen myös kokeillut, että kaikki muut vastaavalla tavalla poltetut levyt pelittävät normaalisti.

    Apuva kaivattaisiin
    Isotape
     
  11. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Olen huomannut saman asian joillain Divx-pätkillä. Vaikea sanoa johtuuko tuo soittimen firmiksestä vai mistä, mutta pikakorjauksena tuohon auttaa system menu napin painaminen. Leffa toki hyppää tuossa pari sekuntia eteenpäin mutta minkäs teet... :/
     
  12. jari75

    jari75 Member

    Liittynyt:
    26.06.2005
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ainahan noitten divxien kanssa on jos jonkinlaista ongelmaa. Divx kannattaa kääntää dvd-muotoon, jos haluaa leffan toimivan varmasti ulkoisella soittimella yhtä hyvin kuin tietokoneella.

    700mb:n avi kääntyy noin tunnissa (tietysti prosessorin tehosta riippuen). Itse käytän kääntämiseen DvdSanta ohjelmaa, mutta kyllähän niitä muitakin on. Samalla korjaantuu myös se dvp630-soittimen "vika", että divxien tekstityksissä kirjaimissa ei ole mustia reunoja ja näin ollen ne eivät tahdo näkyä vaaleaa taustaa vasten. Kun vaikka dvdsantalla kääntää ja pistää kiinteät tekstit niin hyvin näkyy. Eikä myöskään levyjen hinnassa (cd vs dvd) ole suurta eroa, jos ulkomailta tilaa. Eli senkään ei pitäisi olla kääntämisen este..
     
  13. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaisiko joku sanoa jotain tuohon minun soittimeni ongelmaan? Eli nyt olen todennut, että tuota pätkimistä tapahtuu siis vain DivX-pätkissä, ja silloin kun ruudulle tulee paljon [bold]valkoista[/bold] tavaraa, esim. aaltojen vaahtopäät, tai TV:n analogipuoleltakin tuttu lumisade. Ja tätä ei siis ole aiemmin esiintynyt missään elokuvissa, mutta nyt esiintyy kaikissa, joissa on edellämainitun kaltaisia kohtia.
     
    Viimeksi muokattu: 12.09.2005
  14. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö kellään ole ideoita?
     
  15. Section6

    Section6 Member

    Liittynyt:
    16.03.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Philipsin sivuille tullut taas uusi firmis. Asensin sen ja alkuun meinas ääkköset temppuilla, piti rämpätä subtitles-nappia ennen ku alko toimimaan kunnolla. Tekstitykset saisi olla vieläkin isommalla ja taustalla oleva tummalaatikko tummempi.
     
  16. tpj

    tpj Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ver 0603 on suomenkielisillä sivuilla ollut jo elokuusta vai mitä tarkoitit?
     
  17. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täältä on apu löytynyt ennenkin, löytyykö se nytkin?
    Ostin eilen 11.11.2005 Philips DVP 630/02-laitteen. Ostin sen siksi, että luulin siinä toimivan ilman mitään kommervenkkejä DivX-elokuvat, jotka toimivat jo vuosi sitten ostamassani Philips DVP 721VR-laitteessa.

    Mutta en saa näkymään DivX-tekstejä ollenkaan.Päivitin Firmwaren Philipsin sivuilta ja se on nyt VER0603. Kävin läpi ko. sivuilla olevan interaktiivisen vianmäärityksen, jonka mukaan tekstit voivat olla muotoa .smi,.sub,.srt,.ssa,.txt ja kuvatiedoston sekä tekstitiedoston nimien alkuosan on oltava sama. Näin on minun DVD:lläni (tekstit ovat muotoa .sub), mutta ei vain tekstit näy. Näillä konsteilla tuon 721VR:n sai aikoinaan näyttämään tekstit.
    Palautanko laitteen myymälään?

    Älkää sitten sanoko, että lue tämä viestiketju, koska olen jo lukenut tästä taaksepäin monta sivua, mutta apua ei ole löytynyt (muilla tekstit tuntuu pelaavan ainakin jollain lailla). Philipsin mukaan siis subit pitäisi toimia.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2005
  18. tpj

    tpj Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tekstitys pitää aktivoida tiedostovalikossa painamalla kaukosäätimen subtitle näppäintä tieodston kohdalla, jotta laite näyttäisi tekstityksen. Laite ilmoittaa 'DivX Subtitle selected'. Tämän jälkeen mene valikossa kuvatiedoston kohdalla ja paina 'Play' näppäintä ja leffa alkaa pyöriä.
    Tekstityksiä on .SUB muodossa sekä SubRip tekstimuodossa, että VobSub grafiikkamuodossa. Philips ei osaa näyttää VobSub tekstejä. Tiedoston edessä on MPEG4 ikoni, jos tekstitys on VobSub muodossa.

    Edit: Korjattu asiavirhe. SubRip on ohjelma, jolla voi muuntaa graafisen VobSub muodon SubRip muotoon.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2005
  19. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No tulipa vastaus nopeasti.
    Joo minun soitin näyttää elokuvassa olevan MPEG4-tiedoston ja tiedoston, jonka edessä on kysymysmerkki eikä se anna valita kumpaakaan niistä tekstitystiedostoksi. Mutta eikö tuo MPEG4-tiedosto ole se itse elokuva ja tuo kysymysmerkillä varustettu tekstitys? Perustelu: Kotimainen elokuva "Helmiä ja sikoja" näkyy olevan MPEG4-tietosto eikä sen nimistä "kysymysmerkkitiedostoa" ole, koska siihen ei ole tekstitystäkään.

    Mikähän olisi nyt sitten tekstitysmuoto, joka toimii molemmissa DivX-soittimissa (Philips DVP630/02 ja DVP 721VR) niin, että ei tarvitse polttaa kummallekin soittimelle omia levyjä?
     
  20. tpj

    tpj Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tekstitiedoston edessä ei näy kysymysmerkkiä vaan puhekuplan muotoinen ikoni, jonka alareunassa näkyy viivoja esittäen tekstitystä.

    Laitteet ymmärtää yleensä .SRT ja .SUB tekstityksiä. Alla esimerkit.
    .SRT (SubRip)
    1
    00:00:00,600 --> 00:00:00,000
    23.976
    .SUB (MikroDVD)
    {1}{1}23.976
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2005
  21. topiaz

    topiaz Guest

    Tuo tekstitystiedoston näkyminen kysymysmerkkinä johtuu ainakin mulla ohjelmasta jolla se on poltettu levylle. Olen yrittänyt parin vuoden sisällä polttaa monilla eri ohjelmilla, mutta vain Nerolla poltetuissa levyissä tekstitystiedot toimivat ja näkyvät oikein. Vika saattaa olla tallennusasetuksissa, mutta vaikka olen niitä muutellutkin erilaisiksi, en ole saanut tekstejä näkymää muilla kuin Nerolla. Nyt mulla kuitenkin on toisessa koneessani Sonicin poltto ohjelma ja jos joku sattuu tietämään millä asetuksilla sillä saisi tekstit näkymään niin kertoisitko minullekin?

    Ai niin... tuo pätee sitten vain DVD levyihin. CD levyiltä tekstit toimii sama millä ohjelmalla ne on poltettu. Levyn merkilläkään ei ole väliä...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.12.2005

Jaa tämä sivu