1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips DVP630

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi wertyqa 27.07.2004.

  1. KoJo

    KoJo Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Subtitleworkshopilla subin muuntaminen srt:ksi on pari klikkausta; eka avataan .sub(File-->Load Subtitle) ja sitten tallennetaan (File-->Save As) ja valitaan esim. just SubRip-formaatti (tuplaklikkaamalla) ja valmista tuli. Toiminu kaikki noin muunnetut Philipsis, tosin myös .sub on toiminu kaikki kokeilemani.
     
  2.  
  3. tpj

    tpj Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ettei vaan teidän .SUB tekstit olisi VobSub muodossa. Silloin näkyy tuo MPEG2 koodi tekstityksen vieressä.
     
  4. ProOfHifi

    ProOfHifi Member

    Liittynyt:
    18.03.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos ne on vobsubeja niin onko niille tehtävissä mitään? Tiedostopääte on kuitenkin sub. Mä en käytä tekstejä muutakuin japanilaisia ja kiinalaisia elokuvia katsoessa ja tähän mennessä niiden mukana tulleet subit ei ole toiminu mitä olen testaillu.
     
  5. KoJo

    KoJo Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vobsubit voi "purkaa" .sub tai .srt muotoon, vaikkapa vobsubilla: subresync-->save as, ohjelma kysyy kirjaimia näytöllä ja sille kerrotaan mitä ne on.
     
  6. ProOfHifi

    ProOfHifi Member

    Liittynyt:
    18.03.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok. Tota mä olen just tehny silloin tällöin. Eli muuntanu tiedostoja kertomalla mikä mikin kirjain on. Mutta joissakin tiedostoissa teksti on ilmeisesti liian "epäselvää" tollaselle ohjelmalla ja se jumittuu yhteen kirjaimeen löytäen siitä osan kerrallaan ja aina kysyen et mikä se on ja sittenhän se menee jo vituralleen.

    Inhottaa koko tekstitiedostot. Homma oli silloin niin yksinkertaista, kun ei ollut erillisiä tekstitiedostoja, vaan teksti liitettiin suoraan video tiedostoon.

    Noi sub tiedostot kyllä tietysti näkyy pc:ssä mutta toi philipsin divx soitin ei ymmärrä niistä hölkkäsen pöläystä.
     
  7. KoJo

    KoJo Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voihan ne subit edelleenkin polttaa kiinteesti leffaan jos haluaa. Ja muistaakseni vobsubin lukijassa saa sen tunnistuksen herkkyyttä säätää, mulla on kyllä toiminut hyvin, vain harvoissa merkeissä on ollut tulkinnanvaraa, mutta niissäkin voi skipata tai syöttää jonkun vaan väliaikasesti. Koko tiedostonhan voi jälkeenpäin oikolukea vaikka wordissä tms. (kunhan muistaa tallentaa vain teksti-muodossa)
     
  8. sokee

    sokee Member

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin vaan kiitellä kaikkia kirjoittelijoita... Tossa olen selannu ketjua edes takas ja ostin ton Philipsin, päivitin täältä Teidän ohjeilla firmwaren(Philipsin oman) ja pelittää loistavasti. Sit edelleen täältä löyty toi Dr Divx ohjelma ja QPel hoituu sillä.

    Kiitti !!
     
  9. tpj

    tpj Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    VobSubit voi muuntaa xsub muotoon ja fusella yhdistää DivX aviin. Kaukosäätimen subtitle näppäimestä voi sitten valita haluaako tekstityksen päälle vai pois. Tietääkseni ainut tapa, jos haluaa tuen lihavoiduille ja kursivoiduille teksteille.

    Linkkejä:

    bmptoxsub
    http://forum.doom9.org/showthread.php?s=c69feb1871958c04cd0d67aaf5fe7ccc&threadid=89718

    fuse
    http://labs.divx.com/archives/000053.html

    Edit: Kokeilin vaihtaa XVid AVIn FOURCC headerin DivX 5.0 muotoon ja nyt onnistuu xsubit fusella myös Xvid videoihin!!!
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2005
  10. mirmar

    mirmar Member

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    heippa taas.. kiitos siitä qspel tiedosta, helpotti kyllä! Eli mitä voin nyt sitten tehdä kun dvd soitin ei tue tätä toimintaa,millä saisin leffan näkymään!??
     
  11. sokee

    sokee Member

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mirmar..muutat sen leffan divx muotoon dr divx ohjelmalla, jonka saat vaikka täältä
    www.divx.com/divx/drdivx/download/
     
  12. makehu

    makehu Member

    Liittynyt:
    18.07.2003
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni tuli myös ongelmia .sub tekstien kanssa kun muutin .txt tiedoston TimeAdjusterilla .sub:ksi.
    laite tunnisti filun oikein tekstitys tiedostoksi mutta kun yrittää valita tiedoston tulee tuo valkoinen käsi symboli.
    muuten kaikki.subit on kyllä toimineet. firmiksenä on toi tsekkimalli.
     
  13. fin_jamo

    fin_jamo Member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hyvä soitin mutta kesti 3 päivää kunnoissa !

    nyt ei toimi mikään muu levy kuin cd/cd-r !

    dvd-r/rw+r/rw cd-rw ei toimi ! valittaa ei levyä ! hakee mutta ei löydä.

    oli toi tsekinfirmware mutta laitoin uusimman philips 0112 takas mutta ei auta. varmaan lukupää on rikki jollain tavalla.

    toi tsekinfirmware on hyvä 1109_lat2_2.1b !!!

    onko jollain muulla ollut samoja vikoja ?
     
  14. makehu

    makehu Member

    Liittynyt:
    18.07.2003
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tekstitys ongelma ratkes kun teki ton konversation subtitleworkshopilla.
    Hyvin pelaa.
     
  15. Section6

    Section6 Member

    Liittynyt:
    16.03.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin vaihtamassa laitteen kun luulin että siinä vika kun ei firmwaren päivitys onnistu.
    Näyttää nyt siltä etten vaan osaa näköjään polttaa ko. firmwarea levylle joten se siitä. Joudun tyytymään siihen mitä kaupasta saa.

    Nyt ei tässä laitteessa rutise levykelkka kuten ensimmäisessä teki. +++
     
  16. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Milläs ohjelmalla ja millä säädöillä tuota polttoa olet yrittänyt?
     
  17. fin_jamo

    fin_jamo Member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nerolla ainakin onnistuu näillä asetuksilla.

    · File System CD-ROM ISO Level 2
    · Mode 1/2/XA
    · Character set ISO 9660
    · Finalised, single session
    · Write speed slow (e.g. 2x, 4x)

    olen kokeillut 2 kertaa ja toimii !
     
  18. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noilla asetuksilla olen polttanut 5 eri firmistä, ilman ongelmia. Myöskin kaikki elokuvat poltan noilla asetuksilla.
     
  19. KoJo

    KoJo Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiä syytä miks leffat tarttis noilla polttaa. Divx ja dvd:t oon polttanu maximi nopeuksilla ja toiminu ok.
    Cd:lle oon polttanu eri asetuksin dao, tao, mode 1 ja 2, kaikki pelittää. Firmiksen oon flässänny RW:ltä, ohjeiden mukaisilla asetuksilla. Tässä vielä itse päivitys philipsin ohjeista:

    Note: Do not press any button or unplug the Mains/AC during upgrade.
    1. Connect the Mains/AC cord to the wall socket. Press “STANDBY -ON” button on the front-panel or “
    POWER” button on the remote control to activate the player.
    2. Press “ OPEN/CLOSE” to open the disc tray.
    3. Insert the upgrade CD-ROM disc, label side up.
    4. Press “ OPEN/CLOSE” to close the disc tray.
    · TV screen will show : “DISC LOADING” “FLASH” “DVPXX.ROM” “READING” “FLASH” “ERASE”
    “WRITE” “DONE”.
    · Player display will show : “LOADING” “ERASE” “WRITE” “DONE”.
    · This stage of the proc edure takes about 2 minutes.
    · If the software was successfully downloaded, the DVD-player will turn Off automatically.
    5. Unplug the Mains/AC cord from the wall socket.
    6. After 15 seconds, reconnect the Mains/AC cord to the wall socket and turn On the Mains/AC supply.
    7. Press “ OPEN/CLOSE” button on the Front Panel to activate the player.
    · The player will initialise for the first 3-4 seconds. Do not press any other buttons.
    · After 3-4 seconds delay , the disc tray will open.
    · Remove the disc immediately.
    Note : If for some reason the disc tray did not open , allow the player to repeat the upgrade until it
    turns Off automatically again. Then follow the instructions above again to remove the disc.
    Never interrupt the upgrading midway as this will damage the player. Always wait till the player has
    turn Off automatically.
    8. The DVD-player will function as per normal.
     
  20. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, totta tosiaan en ole polttanut noin alhaisella nopeudella niitä leffoja, vaan ihan täydellä nopeudella. Muut asetukset ovat samoja, koska en ole nähnyt mitään syytä vaihtaa niitä...
     
  21. fin_jamo

    fin_jamo Member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    minäkin poltan leffat maksimilla normaalilla asetuksilla ja firmware 4x cd-rw levylle ja asetukset ne mitkä täällä keskustelussa sanotaan.
     

Jaa tämä sivu