Siinä leffas on luultavasti käytetty q-pel ominaisuutta kuvan pakkauksen yhteydes ja philipsin soitin ei tätä q-pel:iä tue. Gspotin vanhemmalla versiolla tais nähdä onko siinä q-pel:iä vai ei.(uudempi ei tietääkseni näytä tätä) Mut voithan toki tuota uudempaakin kokeilla. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/gspot.cfm
Olen käyttänyt soitinta viime kesästä asti ja kaikki on toiminut ok, mutta nyt kun lainasin kaverilta 4 DVD:tä niin kaikissa näkyy tekstitiedoston kohdalla kysymysmerkki normaalin "puhekuplan" sijaan. Tietokoneella katsoessa teksti on aivan normaali .sub/.srt. Voikohan syy olla esim polttosoftassa/ asemassa. Levytkin ovat kaikki erimerkkisiä.
Kävin eilen hakemassa kyseisen soittimen ja tänään takuuvaihtamassa toiseen samanlaiseen. Mutta ilmeisesti turhaan... Eli ongelmana oli, että tekstit ei toiminut, teksitiedoston edessä näkyi kysymysmerkki kuplan sisällä ja sitä valitessa tuli vaan ´käyttö estetty´-käsi, kokeilin Easy CD-DVD creatorilla poltettuja dvd-r, dvd-rw ja dvd+rw- levyjä, missään ei tekstit toiminut. Tänään hain sitten tuon toisen samanmoisen, tekstit ei toiminu vieläkään, ei perussoftalla, ei philipsin omalla firmiksellä eikä tuolla tsekkiläiselläkään. Lisäksi lähes kaikki poltetut leffat joita kokeilin, tulivat bumerangina ulos. Ajattelin sitten kuitenkin vielä kerran koittaa polttaa uuden levyn ja tällä kertaa poltin nerolla, koska se sattui olemaan auki, niin johan rupes toimimaan. Sitten koitin paria dvd-levyä, jotka oli takuuvarmasti nerolla poltettu, niin nekin toimi moitteetta. Eli jostain syystä ainakaan tuo mun masiina ei suostu toistamaan kunnolla Easy cd:llä poltettuja levyjä, divx:t se kyllä toisti, mutta ei tekstejä. Ja tämä kertomus vaan lähinnä tiedoksi muille samasta ongelmasta kärsiville.
EasyCD Creatorilla on tunnetusti helppo saada aikaan ei-yhteensopivia levyjä, varsinkin jos vielä mukana usein tulevalla Direct CD:llä on ollut osuutta asiaan...
Levyt oli tehty tosiaan Easy CD Creatorilla, itse olen käyttänyt aina Neroa, elikkäs vika löyty.. tnx =)
Ostin ko. laitteen eilen. Olen nyt testaillut sitä ja divx-tekstityksiä lukuunottamatta aivan hintansa veroinen laite ollut.. Kuuluuko teidän laitteiden cd-kelkasta sisään mennessä surahtelua? Tuntuu kuin kelkka ei menisi sisään aivan kiskoja pitkin, ulos se tulee aivan sulavasti ja äänettömästi. Lisäys.. Kuuluuko teidän laitteista tikitystä, aivan kuin vanha kello kävelisi.. :? Lisää: Mikähän hemmetti tuota laitetta vaivaa, firmwaren päivitys ei onnistu vaikka mielestäni olen polttanut levyn täysin ohjeisen mukaan. Se tässä arveluttaa vaan että nuo tiedostonimet on pienellä ohjeessa mutta Nero muuttaa ne isoiks nuilla annetuilla asetuksilla. Tietty jos ottaa Jolietin käyttöön pysyy nimet pienellä. Eli asema vaan lukee levyä ja lukee 'LOADING' jonka aikana ei muuta tapahdu ja hetken päästä kelkka työntyy ulos. Missä vika? Jos ei selviä niin käyn vaihtamassa ko. laitteen.
kokeilepa polttaa "firmware" Burnatonce ohjelmalla,sillä pitäis toimia.Asetuksissa siinä rasti ruutuun kaikkiin muuhun paitsi Iso9660:1999 ja UDF v.102. http://www.burnatonce.com/index.htm?downloads
En ole lukenut koko viestiketjua kun tässä on jo niin paljon tavaraa, mutta siis ymmärsinkö oikein että joillakin toimii sub teidostot tossa soittimessa? Mulla ei toimi muutakuin srt tiedostot.
Toimiiko ne sub tiedostot ilmaan mitään firmware päivityksiä? Mä olen tähän asti tosiaan vaan kääntäny sub tiedostoja srt tiedostoiksi mutta niistäkään ei aina tule oikein hyviä. Olis mukava jos sais subit toimii tos soittimessa.
itse päivitin heti ostaessa tsekki poikien firmwaren ja sillä näkyy sub ja srt tiedostot ja kyllä pitäis näkyä virallisella philipsinkin päivityksellä.Minun soittimella ei näkynyt mitään tekstiä ennen kun asensin päivityksen.Ehkä joillakin näky se teksti heti muttei minulla ainakaan. tsekkipoikien päivityksiä on sivulla: http://huffyk.hollosite.com/ itse käytän tota 630 v2.1 b ja hyvä on=)
Päivitin viimesimmän philipsin firmiksen mut ei auttanu se ainakaa. Ongelmahan on se, että mun philpis ei tunnista sub tiedostoa tekstitystiedostoksi vaan sen vieressä kuvakkeessa on mpeg2 logo. Kun taas srt tiedostot näkyy puhekuplina ja ne pystyy nappaamaan tekstitykseksi elokuvaan subtitle nappulalla.
milläköhän ohjelmalla poltat noita cd'levylle? Käytätkö neroa?Kyllä Philips dvp 630 pitäis tukea myös sub tiedostoja.Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Joo. Kyllä mä Nerolla olen poltellut. Ehkä mulla on joku viallinen kappale sitten. Muutenhan toi mun soitin on kyllä toiminut erinomaisesti. Vaikka ei se nyt kauheaa määrää codeceja ymmärräkkään. Perus divx:t ja xvideot pyörittelee, siihen se codec tuki sitten taitaa jäädäkkin? Joo. Tähän asti olen käyttänyt softia, millä olen saanut käännettyä sub tiedostot srt tiedostoiksi. Toisinaan käännökset ei tahdo onnistua oikein hyvin. Onko kukaan tehnyt samaa ja huomannut mitään eroa softien laadussa millä noita konvertointeja tekee?
nuo konvertoinnit on ainaki mulla onnistunu tosihyvin timeadjuster ohjelmalla,onko kukaan kokeillut dl levyjä toimiiko soittimessa?
Mulla toi time adjuster kaatuu aina jos yrittää avata subin. Se ilmoittaa, että tekstitiedostossa on jotai linux juttuja ja haluanko etttä ne korjataan. Kun vastaan, että kyllä niin se korjaa virheet, mutta ohjelma kaatuu samantien kun virheet on korjattu.
Siis olenko mä ensimmäinen joka valittaa että sub tiedostot ei toimi tossa soittimessa? Taitaa olla varsinainen maanantai kappale toi meitsin soitin sitten
ProOfHifi: et ole ainoa jolla ei sub tekstit toimi. sama homma eli näyttää mpeg2 logoa filun vieressä. timeadjuster progea olen kokeillut mutta kun ei oikein heti toimi ja pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä... liian vaikeaa. olen jättänyt sitten katsomatta (kyseessä joitain fansub japsi tv sarjoja) tai odottanut että olen löytänyt jostain srt tekstit.