1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips dvd737

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi julmu 10.12.2003.

  1. Terris

    Terris Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sanokaapas joku tän soittimen hintanen, parempi joka on mediatekin piirillä?
     
  2.  
  3. Terris

    Terris Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mites tää pyörittää noita Xvid videoita? Toimiiko tekstitys?
     
  4. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvin toistaa. Tekstit toimivat samalla tavalla kuin DivX:ien kanssa.
     
  5. Galactic

    Galactic Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muakin kiinnostaa, mitä Mediatekin piirillä varustettuja soittimia on? Onko Yamada DVX-6600 sellanen?
     
  6. jktla

    jktla Member

    Liittynyt:
    27.03.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kahdenpäivän käyttökokemuksen jälkeen täytyy todeta että todella hyvä laite tämä Philips 737. Kaikki divx levyt mitä olen kokeillut ovat toimineet. Vaikka laitteessa ei ole tukea GMC:lle, video tiedostot jotka on pakattu GMC päällä näkyvät soittimella.

    Ainoa puute mikä minua häiritsee on se että jos sammuttaa laitteen kesken elokuvan katsomisen se ei muista missä kohtaa elokuva oli menossa ja joutuu pikakelauksella kelaamaan elokuvan siihen kohtaa missä se oli menossa. Onkohan tähän tulossa muutosta tulevissa firmware päivityksissä?

    Pystyykö laitteella muuten hyppäämään tiettyy kohtaa elokuvaa?
     
  7. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paina kakesta [bold]DISPLAY[/bold] napippia useamman kerran niin kauan että voit syöttää siihen ajan mihin kohtaan mennään.

    Ainiin, laite ei siis tuo "quater pixel" pakkaus methodia. Tuosta ei juuri ole haittaa jos katsoo P2P ohjelmista haettuja elokuvia, sillä niissä ei ole juuri koskaan käytetty sitä; en ainakaan ole koskaan tormännyt sellaiseen. Itse huomasin tuon qpixelin puutteen kun pakkasin kotifilmini sillä. Eipä tuolla niin väliä, ei se kuitenkaan kovin paljoa parempaa kuvaa tuota, ei sitä ainakaan TV ruudulta huomaa.
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2004
  8. Terris

    Terris Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Katoin just niin mulla on melkee kaikki leffat pakattu XviD. Erooko kuvanlaatu paljonki DivX leffoista? Kertokaa nyt vielä onks tossa hyvä kuvanlaatu normaaleilla dvd leffoilla?
     
  9. Speti

    Speti Member

    Liittynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olin ymmärtävinäni, että divx/xvid leffassa toimii myös ac3 pakattu ääni eli tuon saa koksua pitkin DD-vahvistimeen; onko näin?
     
  10. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä toimii AC3. Sen pitäisi toimia vahvistimessa samanlailla kuin DVD:eissä.

    DivX:n ja XviD:n eroa ei kyllä tavallinen pullianen huomaa mitenkään etenkään TV ruudulta. XviD voi jopa olla joissain tapauksissa parempi kuin DivX. Itsekkin pakkaan leffat XviD:ski, se on täysin ilmainen ja sitä kehitetään enemmän. Suosin siis XviD:ää ennemmin kuin DivX:ää.
     
  11. Lahtaaja

    Lahtaaja Member

    Liittynyt:
    22.03.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ostin kans kyseisen värkin,mut mitä teen väärin kun se ei toista divx/xvid:jä,mpeg4 kyllä.onko jossain asetuksis vielä muuttamista ja kyseessä on versio 4.1.19
     
  12. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eh, tarkoitatko että se ei toista DivX/XviD leffoja mutta toistaa MPEG-4 leffat? DivX/XviD on sama asia kuin MPEG-4. DivX ja XviD on erinlaisia MPEG-4:n pakkaus methodeja.
     
  13. Lahtaaja

    Lahtaaja Member

    Liittynyt:
    22.03.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    aloittelija kun olen niin enpäs noista tiedä oikein mitään,mut joo näin siinä käytiin:26 elokuvaa toisti ja 12 elokuvaa ei,tai ilmoittaa vain että no disc.
     
  14. Lahtaaja

    Lahtaaja Member

    Liittynyt:
    22.03.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    onkos olemas mitään keinoa mitä voisin yrittää tehdä ongelman korjaamiseksi???
     
  15. pete75

    pete75 Member

    Liittynyt:
    16.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt alkoi minullakin toimimaan yli 1Gt kokoiset leffat DVD+R levyillä DVD737:n kanssa kun vaihdoin poltto-ohjelman B´recorder goldista Nero Burning ROM 6.3.0.3:seen. Edellenkään multisession levyt ei toimi sillä DVD737 näyttää vain ensimmäisen polton tiedostot. Lisäksi uutena ongelma on ilmestynyt audioiden pätkiminen DVD+R:ltä toistettaessa. Onko kenelläkään muilla ollut audioiden pätkimistä DVD+R levyltä toistettaessa DivX-leffaa? Pätkimistä on ollut noin puolessa leffoista joita olen yrittänyt polttaa DVD+R:lle. PC:ltä toistettaessa samaa levyä mitään pätkimisiä ei ilmene, eikä myöskään jos leffan polttaa CD-R:lle. Levyinä minulla on ollut Infiniti:n "Premium Grade Protective Coated General Purpose Recordable DVD" levyjä. Pitänee kokeilla jotain toista levy merkkiä. Tällaisella "saannolla" tuo DVD+R:lle leffojen poltto on tämän DVD737:n kanssa aika turhaa hommaa.
     
  16. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lahtaaja: Ongelmasi ei ole tukemattomassa formaatissa, vaan toimimattomissa cd:eissä. Ne on poltettu jollakin ihme tekniikalla jota 737 ei tue. Sillä, jos ongelma olisi elokuvan formaatissa, niin se ei sanoisi "no disk" se avaisi ja näyttäisi levyn tiedostot ja vasta leffaa toistettaessa sanoisi että "en osaa toistaa tuota mulle syöttämääsi leffa tiedostoa".

    Otappa koneelle yksi toimimattimita leffoistasi ja polta uudelleen, samalla tavalla millä olet jonkun leffoistasi saanut toimimaan.
     
  17. -Arttu-

    -Arttu- Guest

    Olen nyt itse myös siirtynyt Philipsin737:n käyttäjäkantaan ja ihan suht tyytyväinen olen.

    Hinta oli ihan passeli; Gigantista 160 Eskoa, kun marmatin Anttilan myyvän samaa laitetta 169:llä Eskolla. Kyllä kannatti. Kyytipojaksi ostin vielä tukevajohtoisen ja häiriösuodatetun? kaapelin. Kuva on hieno ja väritkin löytyvät, kunhan pukkaa sen oikeaan Scarttiliittimeen. Muussa tapauksessa voi katsella mustavalkoversioita ;)

    Muuten homma toimi ihan hyvin, paitsi:

    1) Manuaaleissa puhutaan DTS-tuesta. Sitä en saanut toimimaan. DTS-DVD -leffaa katsottaessa kys. signaalia ei tullut ainakaan Yamahaan asti, vaan mykkää oli. Normaalisti esim. Pleikalla katsottaessa DTS-raita valittuna vaihtaa Yamaha moodiksi DTS:n automaattisesti. Vika voi tietenkin olla tuossa signaalin sisäänotossa, joka tulee siis vahvistimeen koksin kautta. En ole vielä tarkemmin ehtinyt testaamaan. Toimiiko DTS siis vain DivX-leffoissa..?

    2) Muutama DivX-leffa ei suostunut toimimaan. soitin tunnistaa levyn ja näyttää sisällysluettelon, mutta kun yrität ruveta kattomaan, niin telkkuun tulee ylälaitaan teksti:

    DOLBY DIGITAL

    ja soitin tilttaa. Viimeisin firmis on päivitetty laitteeseen. Tuosta en osaa tarkemmin sanoa, että mikä versio Divx:stä tms. Levyt on lainassa kaverilta.

    Muuten kyllä olen laitteeseen tyytyväinen. Hiljainen ja mielestäni erittäin nopea +tyylikäs. Ei mitään hienoja hilavitkuttimia ja vilkkuvaloja, mutta mielestäni yksinkertainen on kaunista :)

    -A-
     
  18. Lahtaaja

    Lahtaaja Member

    Liittynyt:
    22.03.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    vaihdoin poltto-ohjelmaa ja niin rupes elokuvat näkymään.noi ei toimivat elokuvat oli kaikki poltettu nero 6.0.0.0 :lla.kiitokset hyvistä vinkeistä =)
     
  19. Krisu11

    Krisu11 Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin kans hakemassa laitteen. Täynnä intoa pistin ekan DivX leffan pyörimään eikä mitään ongelmia. Tekstitys toimi hyvin. Tekstityksen värit olivat tietysti keltaiset mutta mua häiritsi enemmän kolme riviä. Sit pistin seuraavan (toistaiseksi mulla on vain kaksi DivX leffaa :) mutta ei lähtenyt toimimaan. Laite sanoo: Codec not supported. Kyseisen leffan Codec on DX50. Gspot:in mukaan se on DivX 5.0. Huomasin samalla, että on olemassa toinenkin Codec, Div50, joka myös menee nimellä DivX 5.0.

    Onko teillä toiminut tämä DX50 Codec?
     
  20. rd-jam

    rd-jam Member

    Liittynyt:
    14.12.2003
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Jos siinä philipsin dvd-soittimen tyypissä on kauttamerkki eli "/" ja jokin luku niin se tarkoittaa kyseisen laitteen maahantuonti/valmistuserää.

    esim. 737/02 ja 737/21 tarkottaa että sama soitin mutta eri saapumiserä.

    tiedon sain philipsin maahantuojalta. Tietenkin soittimissa voi olla uudempaa firmware yms. ,mutta periaatteessa kuitenkin ihan sama soitin. Sama juttu esim. philipsin kirjottavassa dvd+rw:ssä, malli dvr70 joku

    tää viesti oli btw.
     
  21. -Arttu-

    -Arttu- Guest

    Käsittääkseni se mallinumero/02 meinaa areakoodin 2 laitetta. Eli meidän alueemme aluekoodia...

    Näin on mm. firmikset nimetty. Joka areakoodialueella on oma firmis...
     

Jaa tämä sivu