1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips dvd737

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi julmu 10.12.2003.

  1. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tekstitys on tosi huono mielestäni hukkuu liian hyvin taustaan ja on liian ohutta vieläpä 28 tuumaisella laajakuva telkulla.

    Tekstissä saisi olla reunukset siten että näkyy minkä tahansa värisellä taustalla, kuten vakio TV lähetyksissä on.

    Itse katson ennemmin ilman tekstiä niin ei tule pää kipeäksi, kun yrittää tihrustaa mitä tekstissä lukee!
    Näin tulee jopa oppittua englantia hieman ja seurattua mitä enemmän kuvassa tapahtuu. Kuitenkin saisivat vielä parantaa firmwarea tekstien osalta, että pystyisi ymmärtämään paremmin, kun ei tuo enkun taito kuitenkaa ole täydellistä...

    Muilta osin on ollut loistava soitin. On soittanut kaikki video tiedostot mitä olen sille syöttänyt. Tai no, voisi se näyttää tiedostojen nimen kokonaan.
     
  2.  
  3. pete75

    pete75 Member

    Liittynyt:
    16.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro vaan kaikille DVD737 omistajille!

    Itse olen omistanut ko laitteen reilun kuukauden ja kohtuu tyytyiväinen vekottimeen olen.

    Ongelmiakin on ollut ja softapäivityksiä odotellaan seuraaviin ongelmiin:
    -Kuvassa on välillä jotain outoja raitoja jotka liikkuvat edestakaisin. Onko muilla ollut vastaavaa? Tämä voinee johtua halvasta scartti-kaapelista, pitänee ostaa parempi jotta selviä onko todellinen vika.
    -mp3 pakattuihin audioihin tulee toistettaessa jotain kummaa "pörinää" kun volumea nostaa enemmän. PC:llä ko. pörinää samasta leffasta ei saa millään kuuluviin. Oletteko havainneet samaa? bitratena oon käyttänyt 128 ja 196 kbps, mutta molemilla sama juttu.

    -Laite ei osaa soittaa DVD+R levyltä yli 1Gt tiedostoja vaan leffa on pakko pilkkoa alle gigasiin palasiin mikä on hieman ärsyttävää.
    -Laite ei myöskään osaa lukea multisession poltettuja DVD+R levyjä vaan se löytää vain ensimmäisen polton tiedostot lukiessaan levyä -> Täytyy polttaa kerralla koko 4.7Gt levy.
    -Tekstitys fontin väri&koko&sijainti ja vielä pilkkominen kolmelle riville ärsyttää

    Olen lähetellyt philipsille postia ko. bugeista, mutta eipä ole vielä korjauksia näkynyt... Saisivat tehdä vähän useammin noita korjauksia...

     
  4. MaNoN

    MaNoN Member

    Liittynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, itekki oon huomannu nuo raidat mitkä kulkee ruudulle.

    Olen koittanu useammalla scartilla, mutta raidat senkun pysyy. Liekö syynä wanha telkku.

    Tuo äänipärinä on tapahtunu mulleki.
    Toimii tiesalla OK, mutta ku koitta pyörittää philipsillä, nii pärinä kuuluu pienelläki volumella (tosi ärsyttävä ääni, pilaa koko leffan).


    Huomasin tuossa kun kattelin Alien :Quadrilogyn bonus levyjä semmosen jutun, että nuo storyboardit ja scriptit ei pelitä philipsillä.

    Siis ohjeissa(levyn) lukee, että paina >>I päästäksesi eteenpäin. Tämä toimii ainoastaan kerran ja sen jälkeen philips näyttää sitä valkosta kättä.

    Toivottavasti tuo viimenen vika hoituu seuraavassa firmwaressa. Kyrsii ko pitää kattoo tiesalla nuo kuvat. :(
     
  5. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi olla että raidat johtuu vanhasta tv:stä; mulla ei näy missään videoissa raitoja. Tuohon "pörinnäänkään" en ole törmännyt.
     
  6. amtiainen

    amtiainen Regular member

    Liittynyt:
    06.03.2002
    Viestejä:
    151
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ne raidat jotka tulevat telkkariin eivät johdu soittimesta vaan television SCART liittimestä. Tuo ongelma koskee kaikki DVD soittimia ei ainoastaan tätä Philipsiä. Raitoja tulee jos television SCART liitin ottaa videosignaalia sekä sisään (In) että ulos(Out).

    Raitoja ei tule jos SCART liitäntä ottaa videota vain sisään. Sellaisia telkkareita joissa olisi vain sisäänmenolla olevia SCART liittimiä on todella harvassa. Esim. itselläni on Philipsin 29" telkkari jossa on kolme SCART liitäntää. Kaksi on niitä normaaleja (In/Out), mutta yksi on vain sisääntuloa(In) varten.

    Yleisin keino on kytkeä DVD soitin S-VHS liittimellä televisioo jolloin ongelmaa ei ole. Sitä että laittaa S-VHS liittimen SCART adapteriin ei ole tullut kokeiltua. Mutta eipä niitä S-VHS liittimiä oikein mihinkään muuhun laitteeseen tarvitse, joten jos sellainen löytyy telkkarista niin on ongelma poissa.

    Edit: S-VHS = S-Video
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2004
  7. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luin jostakin että noi scartista johtuvat raidat pystyy poistamaan katkomalla tietyt pinnit siitä scart piuhasta, siten että video kulkee vain toiseen suuntaa. En kyllä ole varma auttaako se tässä tapauksessa. Tämän Philipsin mukana tulleella scart piuhalle ei tosin video kulje kuin toiseen suuntaa...

    Btw: Onko S-VHS piuha sama kuin S-VIDEO piuha?
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2004
  8. pete75

    pete75 Member

    Liittynyt:
    16.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain "raidat" pois DVD737 kuvasta kun vaihdoin vain scartin Panasonicin 32" laajakuvatöllön AV2 liittimestä AV1 liittimeen, nyt kuva on TÄYDELLINEN! Panasonic ilmoittaa nyt informaation "RGB/AV1" kun soitin on tossa AV1:ssä. AV2:ssa ei tullut tota RGB:tä...

    Pörinä on edelleen audioissa. Lisäksi törmäsin eilen yhteen uuteen kummaan ongelmaan; DVD+R:lle poltetussa DivX 5.11 elokuvassa äänet pätkii muutaman sekunnin välein, myös kuva näyttäisi nykivän hieman, mutta sitä on hankalampi havaita. Samalla levyllä oli myös toinen elokuva samoilla koodekeilla koodattuna ja siinä ei ollut pätkimistä. Epäilin että DVD+R levy oli viallinen ja poltin uuden DVD+R:n -> juuri sama ongelma, edelleen vain toisessa elokuvassa! PC:llä katottuna samalta levyltä ei ole mitään ongelmia... Poltin vielä pätkän tuosta ongelma-elokuvasta CD-R:lle ja sillä katottaessa ei mitään ongelmia! Todella outoa... Oletteko törmänneet vastaavaan?
     
  9. pete75

    pete75 Member

    Liittynyt:
    16.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja toistettaessa mp3-tiedostoja ei mitään "pörinää" ilmene. Pitänee yrittää ripata jollakin tavalla se audio mp3 raita tuosta AVI-tiedostosta (voinee onnistui VirtualDUB:lla jos muistan oikein) ja kokeilla soittaa sitä normaalina mp3:na...
     
  10. Gt100

    Gt100 Member

    Liittynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyllä mulla näkyy yli gigan leffat dvd+r levyllä
     
  11. qrf

    qrf Member

    Liittynyt:
    08.03.2003
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saisiko pikaista apua..Rahnu polttaa käsissä..
    Eli onkelmana olisi nyt valinta 737 ja Yamadan välillä..Kumpaa suosittelisitte?

    Tarkoituksena polttaa useampia leffoja DVD:lle (säästyy tilaa kun ottaa pois CD:ltä).
    Katsella myös avi muodossa olevia leffoja tekstityksillä.
    Toistuukos molemmilla koneilla DVD +/- R/RW.
    Entä piirisarja -> onko eroja toiminnassa.

    Anteeksi jälleen kerran vaiva..
     
  12. Terris

    Terris Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tohon Yamada vs. Philips haluisin iteki vastauksen!
     
  13. mpk666

    mpk666 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2002
    Viestejä:
    264
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä kannattaisi harkita Mediatekin piirillä varustettuja soittimia tulevaisuudenkin kannalta ja veikkaan että pelittää divx/xvid leffat muutenkin paremmin. Itselläni on Philips 737 (siis Sigman piirillä) ja olen kyllä ollut soittimeen tyytyväinen mutta, jos nyt ostaisin uutta soitinta ostaisin kyllä jonkun Mediatekin piirillä varustetun soittimen!

    ...ja kysymykseen Yamada vai Philips ehdottomasti Philips. Koska divx/xvid tekstit toimivat paremmin kuin Yamadalla ja Philips on DVD-toistoltaaan parempi!
    ...ja ylläoleva perustelu perustuu ihan kokeiluun, koska omistin ennen Yamadan soittimen, jonka vaihdoin Philipsiin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2004
  14. pete75

    pete75 Member

    Liittynyt:
    16.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Gt100: Mikä asema/polttosofta sulla on käytössä? Minulla on LG GSA-4040B ja polttosoftana B´recorder Gold5. Minulla DVD737 ei toista elokuvaa jonka koko on esim 1.19Gt. Kaikki alle gigaset toistaa. Jos yrittää toistaa noita isompi niin koko laite jumittuu ja laite täytyy bootata totaalisesti ottamalla virtakaapeli seinästä.

     
  15. qrf

    qrf Member

    Liittynyt:
    08.03.2003
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäpä soittimia nykyään olisi sitten markkinoilla tuolla Mediatekin piirillä varustettuna?
    Koitin kyllä kooklella haeskella,mutta eipä suomalaisilta sivuilta moiseen apua löytynyt.
    Mitä eroa tuolla piirillä sitten olisi nykyisiin?
    Itselleni tärkeätä olisi tuon tekstityksen saaminen esim. dixv leffaan.

    Philipsiin olen itsekin kyllä kovasti kallellaan,mutta kun vielä hetken empisin..
     
  16. mpk666

    mpk666 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2002
    Viestejä:
    264
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Infoa Mediatekistä löytyy, kun käytät esim. "Hae viestejä" toimintoa!
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2004
  17. Gt100

    Gt100 Member

    Liittynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    polttosofta on nero 6 tai easy cd creator 5 molemmat tekee toimivia levyjä ja asema on nec 1100A.
     
  18. kuula_

    kuula_ Member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain kyseisen soittimen itselleni eilen. Täytyy sanoa että on todella hyvä laite.. Verrattuna tohon edelliseen DVD-soittimeen joka oli Playstation2. hihi. Kaikin puolin käytännöllinen ja toimiva laite. Suosittelen.
     
  19. mansja01

    mansja01 Member

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    onko kukaan hakenu uutta päivitystä??? vieläkö tekstit pienellä ja keltaisena
     
  20. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos uusin on edelleen 4.1.26 niin olen hakenut sen. Tekstit ovat samanlailla pienellä ja keltaisella kuin edellisessä. En huomannut mitään eroa edelliseen softaan 4.1.19.
     
  21. TINTTI2

    TINTTI2 Member

    Liittynyt:
    22.02.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin itsekin ko. laitteen, kiitos teidän kaikkien jotka titte osaa tähän ketjuun, kannustuksestanne!!!

    Huippu vehje!

    Ostin laitteen GIGANTISTA 159€ (ovh. 199 mut kun sanoin ett anttilastakin saa 169€) ja 5V TAKUUTA +77€!!! On siinä laittetta sitten joksikin aikaa, juu!!! Yht. 236€ ja takuu loppuu 21.2.2009!!!!

    Mutta mitenkäs täytyy levytpolttaa nero:lla että saan pitkät tiedostonimetkin skulaamaan... AA-PU-VA!!! Laite on jo päivitetty jne. uusimmalla rom:lla vaan mitenkäs noi nero 6 vivut pitää veivata että saa yli 8 merkkisiä nimiä?!
     

Jaa tämä sivu