1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelitietokone Saksasta (budjetti ~750e)

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi DooDi 30.08.2013.

1. Qwasd

Qwasd Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos lukisit tuon kohdan tuosta SSD arvostelusta kunnolla, saattaisit ehkä huomata, että olet ymmärtänyt sen melko pahasti väärin.

Kukaan ei täällä tietääkseni ole ottanut kantaa kellotuksen kannattavuuteen, vaan aloittaja on ilmaissut, että häntä ei kyseinen toiminta kiinnosta.

Selvää on myös se, että kahdeksaa ydintä hyödyntävissä sovelluksissa AMD:n kahdeksan ydintä on parempi ratkaisu kuin Intelin 4 + 4 virtualisoitua. Tuolla Hyperthreadingillä on kuitenkin mahdollista saada Intelin nykyinen singlecore performance etu ja mahdollisesti osa noista tulevaisuuden multicore hyödyistä.

2.  
  3. Gereti

Gereti Senior member

Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    HT ei ole ydin, se on säie, pelikäytöytössä HT:llinen vs HT:ton prossu, eroa ei ole
    E: pliis, homma tonne http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-121/satasen_prossut-ja_yleinen_amd_intel-ketju-924609/23

Viimeksi muokattu: 31.08.2013
  4. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    AMD vs Intel tuolla http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...-ja_yleinen_amd_intel-ketju-924609/23#5894355

SSD tässä

Inteltechin arvioita.

Hassu juttu, mun työpöytäkoneella SSD:lle on kirjotettu sellaset 200 gigaa päivässä. Sit ku oletetaan et levystä on 75 täynnä (IntelAnand olettaa 0%), saadaan noilla laskuilla Samsung 840 Evon kestoiäks puoli vuotta mun käytössä.

LOL.

Ymmärsin oikein. Mun käytössä toi Samsungi olis hajonnu moneen kertaan. Endurance IS issue. Muutenki toi tekee sen saman virheen minkä moni muu. 240 giganen levy ei kestä yhtään sen pidempään ku 120 giganen jos molemmat on yhtä täynnä.

5. i9Extreme

i9Extreme Senior member

Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Doodi olet oikeassa Intel core i5-4670K on Amd FX: tä tehokkaampi. Tässä keskustelussa vaan on käyttäj(i)ä jotka eivät ottaisi Intelliä ( tai Nvidiaa) mistään hinnasta kokoonpanoonsa, kannattaa huomoida se.

HT: stä on hyötyä nykyisissäkin peleissä, siitä on keskusteltu toisessa ketjussa, missä olen linkannut näyttöä kuten eräs modekin. On todella törkeää että Gereti väittää ettei eroja ole, vaikka on itse osallistunut ko. väittelyyn.

Sen sijaan PC- pelaaja ei hyödy mitään pelikonsolien maailmassa olevista ytimistä. Pelit kääntää pelin julkaisija (johon on Nvidia viime aikoina tehnyt monta diiliä).

Alla oleva Wikipedin lainaus kertoo karua kieltään:
    "Hypersäikeistys on antanut selvän nopeusedun monisäikeisissä ohjelmissa Intelin suorittimille kilpailijaan AMD:hen nähden, jolloin AMD on joutunut vastaamaan lisäämällä suorittimiensa ydinmäärää, mikä on kasvattanut valmistuskustannuksia eikä ole kuitenkaan parantanut yksisäikeisten ohjelmien suorituskykyä. Intel on hypersäikeistyksen ansiosta voinut käyttää pienempää määrää suurempia ytimiä, mikä on auttanut myös yksisäikeisten ohjelmien suorituskyvyssä".

Lainaus:
    "It's worth reiterating here that the FX processors aren't hopeless for gaming—they just perform similarly to mid-range Intel processors from two generations ago. If you want competence, they may suffice, but if you desire glassy smooth frame delivery, you'd best look elsewhere".

Lähde: http://techreport.com/review/23246/insi...th-today-cpus/8

Viimeksi muokattu: 01.09.2013
  6. rick79

rick79 Senior member

Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mä oon aina miettiny mikä tossa sun "tietämyksessä" mättää, vaan selvishän se. Jätkä käyttää wikipediaa tiedon lähteeä. Et oo sattumoisin koskaan kuullu lähdekriittisyydestä?

:D:D:D

Viimeksi muokattu: 01.09.2013
  7. Toniman92

Toniman92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Wikipedia:D

Jaa tämä sivu