Hei, Kasasin tuossa noin kuukausi sitten koneen, mutta koneeni kaatuilee koko ajan kun pelaan. Uskon tietäväni, että kyseessä on ajuriongelma, kun BlueScreenViewerikin on asennettu ja sieltä näen, sen olevan ajuriongelma, mutta amatöörinä en osaa hyödyntää kaikkea tietoa. Olen myös asentanut Windoiwsin uudelleen eikä silti toimi. Eli mitä pitäisi tehdä? Kiitos jo etukäteen!
No laita vaikka aluksi tänne se blue screenin vikailmoitusteksti (tai kuvakaappaus blue screenista). Luettelo koneen komponenteista auttaa sitten auttajia eteenpäin.
Tuon Bug Check 0x50: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREAn voi aiheuttaa todella moni asia, eikä tuon BlueScreenViewin tiedot auta kuin alkuun. Tarkista SSD/HDD:n kunto Crystaldiskinfolla. https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/ Poista näytönohjaimen ajurit ja asenna ne uudestaan. https://www.geforce.com/drivers Kokeile kaatuuko kone kun olet tehnyt puhtaan käynnistyksen. https://support.microsoft.com/fi-fi/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows Muista piilottaa Microsoftin palvelut kohdan 4 mukaan.
Ja koneen komponentit ovat: Prosessori: AMD Ryzen 2600 Näyttis: Asus GeForce GTX 1060 ROG Strix Advanced Muistit: Kingston HX432C16PB3K2/8 Emolevy: MSI B450-A Pro Kovalevy: Toshiba 2TB DT01ACA Virtalähde: Seasonic S12II-620
Hävisikö bluescreenit näytönhjaimen ajurien uudelleen asennuksen jälkeen, vai kokeilitko puhdasta käynnistystä myös. Kun pelit kaatuu, mitä tapahtuu. Kaatuuko työpöydälle vai kaatuuko koko kone samalla
Bluescreenit hävisivät näyttiksen ajureiden uudelleen asennuksen jälkeen, mutta pelit vieläkin vain kaatuvat työpöydälle ja ilmoittavat, että peli lakkasi toimimasta tuntemattomasta syystä.
Lataa minitoolbox alta https://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/ Ja pistä valinnat seuraaviin ruutuihn. List last 10 Event viewer errors List Installed programs List Devices - Only problems List Minidump files Klikkaa Go Liitä loki tänne.
Varmista ssd:n kunto CrystalDiskInfolla. https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/ Muok: Sulta löytyykin jo CrystalDiskInfo. Noh jos et ole hetkeen tarkistanut, nin tarkista kunto uudelleen.
Jos kommentoit pian uudelleen aktiviseen ketjuun, niin käytä mieluusti "muokkaa" nappia viestikentän alareunasta. Klikkaa käynnistä valikkoa hiiren oikealla ja valitse Komentokehote (Järjestelmänvalvoja) Huom: Jos komentokehotteen tilalla on PowerShell, kirjoita hakuun Komentokehote ja suorita se järjestelmänvalvojana. Aja seuravat komennot järjestyksessä. Paina Enteriä aina komennon jälkeen sfc /scannow Jos ongelmia ei läydy, tulee seuraava ilmoitus. "Windows Resource Protection did not find any integrity violations." Jos lukee muuta, kerro tai ota kuvankaappaus. Seuraava komento. Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Ja vielä lopuksi. chkdsk C: /F Komentokehote pyytää valitsemaan käynnistetäänkö kone uudelleen, valitse Y ja käynnistä kone uudelleen. Käytä konetta normaalisti ja katso jatkuuko ongelmat.
Saisitko tuommoisen dmp tiedoston jollekin tiedostojenjako palvelimelle ja latauslinkin tänne. Esim dropbox tai vastaava. Dmp tiedoston paikan läydät tuosta pistämästäsi bluescreenviewin kuvan kohdasta "full path" Tarkista myös koneesi muistikammat. Alta ohje käyttöön ja linkki lataukseen. https://www.tenforums.com/tutorials/14201-memtest86-test-ram.html Voi kyllä olla, etten ainakan minä tuohon ratkaisua keksi, kun tulee useampaa erilaista bsodia, on aika vaikeaa löytää syytä alkuperäiselle ongelmalle.