1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelit jäätyvät n. 10 minuutin pelaamisen jälkeen.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Janne36 17.08.2008.

  1. apilas

    apilas Guest

    Siis tarkoitatko, että Palit tekee edelleen pelkkää roskaa? Mihin tuo oletus perustuu? Siihenkö, että joskus kauan sitten joku Palitin kortti oli pelkkää sutta ja savea? Huom. mikäs se kortti edes oli? Minulle ei ole vielä selvinnyt, enkä ole myöskään koskaan kyseisestä pili-pali-sarjasta edes kuullut?



    Tuo on täysin totta, edellyttäen että hintaero olisi näillä näyttiksillä esim. 100€. Mutta nyt puhutaan näyttiksistä, joiden hinnoissa on eroa vain muutama kymppi.

    Ennemminkin tuo anteeksi antaminen kävis toteen tuossa aikaisemmin mainitsemassasi auto esimerkissä. Eli kalliiden Audien ostajat eivät antaisi niin helpolla pikkuvikoja anteeksi kuin huomattavasti edullisempien Wolkkareiden omistajat. Tuo kuulostaisi jo sentään uskottavalta.



    Tuo on aivan naurettava ajatus! Et kai todella usko siihen, että näyttis mikä maksaa 300€ on täyttä roskaa. Ja toinen näyttis mikä maksaa 325€ on viimeisen päälle priimatuote. En voi muuta todeta kuin, että hyvin olet "Asuksen propagandan" oppinut.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.08.2008
  2.  
  3. Janne36

    Janne36 Member

    Liittynyt:
    22.05.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, tänään vaihdoin kortin vastaavaan MSI:n korttiin ja johan toimii. Minun puolestani tämän aiheen voi laittaa lukkoon kun näyttää etteivät tyypit pysy täällä enää housuissaan.
     
  4. mr47

    mr47 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tervetuloa afterdawniin :)
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2008
  5. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Lue viestini. Siinä sanotaan,että Palit on pilannut tuotteensa ikuisiksi ajoiksi MINUN silmissäni tuolla huijauksellaan.

    Ken muistaa, hän tietää.;)

    Omat kokemukseni ovat tälläiset. Olen Asuksen miehiä, myönnän sen. Mutta ei kokemuksesta voi muuta kuin oppia. Ja kun en ole tilastoja nähnyt tai vaikkapa AD:n käyttäjien kokemuksista tiedä, niin voin hyvin näin väittää. Ei yhden apilaan kokemukset Inno3D:stä vielä mitään todista. Tarvitaan vähintään 100:n ihmisen kokemukset ja tietty useammasta näyttiksen valmistajan tuotteesta. Itse et tasan tarkkaan ole edes koskaan omistanut Asuksen näyttistä,vai? So I rest my case. Väitteeni pysyy ennallaan. Roskaa tai ei.;)


     
  6. apilas

    apilas Guest

    Tuo on täysin totta, edellyttäen että hintaero olisi näillä näyttiksillä esim. 100€. Mutta nyt puhutaan näyttiksistä, joiden hinnoissa on eroa vain muutama kymppi.

    Ennemminkin tuo anteeksi antaminen kävis toteen tuossa aikaisemmin mainitsemassasi auto esimerkissä. Eli kalliiden Audien ostajat eivät antaisi niin helpolla pikkuvikoja anteeksi kuin huomattavasti edullisempien Wolkkareiden omistajat. Tuo kuulostaisi jo sentään uskottavalta.




    Edelleenkään tässä topic:ssa ei ole selvinnyt mikä se Palitin sutta ja savea kortti tai sarja oli?




    Nykypäivänä tieto kulkee äärettömän nopeaa vauhtia ihmiseltä toiselle. Televisio, lehdet, radio, ennen kaikkea internet, kaverit, työporukat jne. jne.

    Tarkoitan tällä sitä, että jos joku näistä tämän hetken näytönohjain valmistajista tekisi pelkkää roskaa niin olisimme siitä kuullet tai lukeneet jo moneen kertaan, ilman että järjestetään jokin erillinen topic AD:hen missä jokainen kertoo erikseen omakohtaiset kokemuksensa.

    Sinä olet ensimmäinen jolta kuulen, että Palit tekee sutta ja savea. Yleisesti ottaen kaikki ovat sitä mieltä, että näyttiksillä ei ole muuta eroa kuin tarra jäähyttimen kyljessä. Ostit sitten minkä valmistajan kortin tahansa niin vain tarra vaihtuu, oheismateriaali on hiukan erilainen ja ehkä jäähdytin on hiukan eroava. Muuta eroa korteilla ei sitten olekaan paitsi tietysti hinta.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.08.2008
  7. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Tarkoitan tällä sitä, että jos joku näistä tämän hetken näytönohjain valmistajista tekisi pelkkää roskaa niin olisimme siitä kuullet tai lukeneet jo moneen kertaan, ilman että järjestetään jokin erillinen topic AD:hen missä jokainen kertoo erikseen omakohtaiset kokemuksensa."

    Omat kokemukseni tästä asiasta ovat toiset. Itse olen monelta myös kuullut,että Asus,MSI ja muut laatuvalmistajat tekevät kestävämpiä kortteja kuin halpisvalmistajat ja että itse ovat kokeneet tämän, kun ovat vaihtaneet näyttiksiä koneisiin. Joten puskaradiosi ei toimi oikein. ;)

    Eli siis rohkeutta ei ole? Selvä. Onneksi tämän topicin aloittaja sai laatukortin ja ongelmatkin katosivat. Eikö olekin mainiota? MSI on yksi,jonka kortteja itsellänikin on ollut ilman ongelmia. Olisin itsekin voinut ottaa MSI:n.:)

     
  8. apilas

    apilas Guest

    Omat kokemukset ovat vain yksittäisiä tapauksia, kuten itsekin tuossa aikaisemmin totesit. Eli ne voidaan jättää omaan arvoonsa!


    Annatko FORWARD pari vinkkiä mistä lehdistä (ilmestymis numeroineen) luit negatiivisia kirjoituksia/testituloksia noista ns. halpis valmistajista?

    Toiseksi annatko pari linkkiä vaikka noin kolmeen tai neljään kirjoitukseen mistä olet lukenut/kuullut, että Palit ja muut kumppanit tekevät pelkkää sutta ja savea?

    Noihin jos saan hyvät vastaukset niin ehkä silloin saan puskaradioni taas oikeille taajuuksille ;)

    Etukäteen taidan vaan jo tietää, että tuskin noita linkkejä tulee, koska niitä ei ole sinulla olemassakaan. Vaan kaikki on pelkkää satuilua :p
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.08.2008
  9. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Mutta omat kokemukseni ovat kaikki mitä minulla tai KENELLÄKÄÄN on!!

    Olen siis KUULLUT!! Kuullut!! Mitä tekemistä lehtikirjoituksilla on kuulemisen kanssa? HELLO!! On vain joukko ihmisiä, joilta olen kuullut näistä asioista. Se on siis yleistä tietämystä.:)

    En ole missään sanonut,että tekevät pelkkää "sutta ja savea"(mitä se sitten tarkoittaakin)? Olen vain sanonut, että tekevät "more low quality products than others and sometimes those products are not, what they are claimed to be." Tässä englanniksi tämä vaihteeksi...;) I hate repeating,repeating,repeating...;)

    Eihän se satuilua ole, kun eräskin täällä osti MSI:n kortin halpisvalmistajan sijaan ja kas, nyt toimii. Se jää totuudeksi, kunnes toisin todistetaan.

    Mutta mitä turhaan tätä jatkamaan? Jos halpisvalmistajat ovat yhtä hyviä kuin laatuvalmistajat mielestäsi,niin hyvä.Loistavaa. Ostaahan joku niiltäkin piruparoilta jotakin...:DDD
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2008
  10. apilas

    apilas Guest

    Hmmmm ja tämän kaverin kirjoituksia pitäisi ottaa vielä vakavastikin?!



    No joka tapauksessa pyysin FORWARDILTA linkkejä, mutta niitä ei "yllättäen" tullut. Kuului vain hehe ...

    Sen sijaan itse otin muutaman linkin tämän kesän aikana kirjoitettuja vähemmän mairittelevia avunhuutoja AD:laisilta koskien nimen omaan tätä viimeisen päälle priimaluokan tuotetta eli Asusta:

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/677444

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/663778

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/693053
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.08.2008
  11. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    No näitä linkkejä nyt saa muiden valmistajien tekeleistä...whooops,anteeksi, tuotteista, enemmän, joten ei noiden penkomisella mitään todisteta.:)

    Asusin valmistama kortti toimii koneessa täydellisesti niin kuin moni muukin edeltäjä ennen sitä. Asus on siis paras valmistaja näyttiksissä. On olemassa suuri joukko muitakin, jotka ovat samaa mieltä.Vain todisteet voivat muuttaa tätä näkemystäni, joka seuraa positiivisista kokemuksista ja niitä ei ole esitetty. Piste.Case closed.
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2008
  12. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Asusta alle ja voita päälle, vai mitä FORWARD?
     
  13. SunMutsi

    SunMutsi Member

    Liittynyt:
    27.08.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin otetaan taas rauhallisesti.

    Elikkä kysymys teille arvon itämaan tietäjille:

    Minulla myös samaa ongelmaa koneen kanssa, kone "jämähtää" muutaman minuutin jälkeen. Näyttis on kuukauden vanha Point of view 8800gt 512mb.
    On dual core prosua ja 3gigaa muistia. Voisiko ongelma johtua emolevystäni (Asus m2v). Minulla on myös uusi virtalähde(550W). Näyttö välkkyy pari kertaa ja sen jälkeen ei auta muu kun painaa reset nappia... Ensi viikolla aion testata kaverin koneessa näyttistäni mutta vinkkejä otan mielelläni vastaan :)

    Kiitos!
     
  14. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Testaa muistit tai koita pelkästään yhdellä kapulalla.
     
  15. apilas

    apilas Guest

    Etkö itse ensin ehdoittanut, että tänne AD:hen pitäisi perustaa topic, jossa AD:laiset keroisivat kokemuksiaan omista näyttiksistä? Nyt kun huomasit, että Asuksesta löytyy vähemmän mairittelevia avunhuutoja ja vielä aivan äskettäin kirjoitettuja niin perutkin puheesi ja menet oven taakse piiloon?! Voiko tappiotaan FORWARD enää selvemmin myöntää? Nauraisin makeasti, mutta koska kyseessä on Addict niin hiukan hävettää puolestasi :(


    Noh jos nyt jotain tuli tässä topic:ssa todistetuksi niin se on, että muut näyttönohjain valmistajat ovat aivan samalla viivalla Asuksen kanssa. Tosin monien muiden valmistajien näyttiksien hinnoissa ei ole niin paljon ilmaa kuin Asuksen.
     
  16. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    KYLLÄ!! Vihdoinkin järkevä mielipide!!:)

    "Etkö itse ensin ehdoittanut, että tänne AD:hen pitäisi perustaa topic, jossa AD:laiset keroisivat kokemuksiaan omista näyttiksistä? Nyt kun huomasit, että Asuksesta löytyy vähemmän mairittelevia avunhuutoja ja vielä aivan äskettäin kirjoitettuja niin perutkin puheesi ja menet oven taakse piiloon?! Voiko tappiotaan FORWARD enää selvemmin myöntää? Nauraisin makeasti, mutta koska kyseessä on Addict niin hiukan hävettää puolestasi :(

    Ainahan minäkin voin avunhuutoja poimia vaikka kuinka paljon Palitin,Club3:n ja muista halpisvalmistajien tuotteista,koska ne ovat roskaa verrattuna Asukseen,MSI:n ja muiden laatuvalmistajien tuotteisiin. Tämän tietää jokainen paitsi sellainen, joka saa jotain kicksejä siitä,että kolme INNO3D:tä tai muun valmistajan kuten Palit,Club3D ja muiden halpisvalmistajien tuote on sattunut toiminaan koneessa ja on hyvä, on hyvä on hyvä. On hyvä. Hokekaa sitä,niin ehkä siitä tulee totuus.Itsellenne.

    Jos haluatte todistaa jotakin, niin tehkää se. Pelkillä väitteillä teette vain naurunalaiseksi itsenne. Te väititte ensin,että kaikki näyttikset ovat samoja ja vain tarra on eri. Jos te niin väitätte,niin todistakaa väitteenne. Jos ette pysty, niin väitteenne ja te sen mukana olette kaatuneet ja vastaaja on voittanut. Eli laatuvalmistajien puolustajat ovat voittaneet. :)

    Miten on? Asus toimii koneessani edelleenkin täydellisesti eli hyvältä näyttää.:D
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2008
  17. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    No saman voisin laittaa sinulle että todista miksi juuri Asuksen näyttikset ovat merkittävästi parempia kuin esim. Palit tai joku muu tuntemattomampi ja muutaman kympin halvempi merkki? Ja se ei riitä selitykseksi että sinulla on toiminut aina Asukset (oletko muita näyttisvalmistajia edes kokeillut). Todennäköisyys sille että Asuksen kortti on susi on käytännössä sama kuin jonkin muun valmistajan SAMA kortti. Ja tätä en voi harmiksi todistaa. Voisin melkeen sanoa että olet tehnyt itsestäsi speden, mutta se menisi jo trollauksen tai fleimauksen puolelle, joten en sitä tee.
     
  18. apilas

    apilas Guest

    FORWARDIN epätoivoisista vastauksista rupeaa näkymään jo ihan selvästi se, että hän on itsekin hokaissut, että näyttikset ovat aivan samoja tarraa ja Asuksen ilmavampaa hintaa lukuunottamatta. Toki se ottaa silloin päähän :)



    Veit sanat suustani :)



    Minulle jäi FORWARDIN perusteluista parhaiten mieleen tämä faktatieto:
    Eli hän on siis kuullut jotain?! Arvaan, että myyjältä. Kukaan ei vain ole muistanut kertoa, että myyjät eivät aina ole rehellisiä. Etenkään silloin kun he yrittävät myydä ylihinnoiteltua tuotetta.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.08.2008
  19. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    C´mon!!Give me a brake. :)

    Te olette hävinneet ja sillä hyvä. Teillä ei ole mtn todisteita,niin te esitätte tyhjänpäiväisiä väitteitä niiden sijaan. Ja melkein nimittelette, johon voisin vastata,että oikeudessa tavataan. Mutta enhän minä nyt rakkaita ystäviäni. Te olette vain harhaanjohdettuja. Otetaan rauhallisesti vaan. Kyllä, kyllä. Ei mitään hätää.:)

    " Todennäköisyys sille että Asuksen kortti on susi on käytännössä sama kuin jonkin muun valmistajan SAMA kortti. Ja tätä en voi harmiksi todistaa."

    Tässä tuli häviäjän vastaus. Jos ette voi todistaa,niin lopettakaa pötypuheet sitten. Kiitän.
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2008
  20. Anthonis

    Anthonis Member

    Liittynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pikainen katsaus NVidian 8800 GTX - kortit eri valmistajilta.

    -BFG, EVGA, MSI
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2873&p=2

    -Sparkle
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2873&p=3

    Kaikki kortit ovat identtisiä jäähdytysratkaisua ja tarroja lukuunottamatta.

    Ja jos tarkastellaan pelkkiä piirilevyjä

    -MSI
    http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-8800,1

    -ASUS
    http://www.ixbt.com/video2/images/ref/gf8800gtx-scan-front.jpg

    Mitä eroa korteilla on?

    En väitä, että sama toimisi jokaisella näytönohjaimella, mutta tämän jälkeen voisit ITSE todistaa korttien erot.
     
  21. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Ei nyt jeesus sentään. Olet oikeasti sitä mieltä että ASUS on helvetisti parempi kuin mikään muu merkki? Kait sulta sitten löytyy ASUS petivaatteetkin?
     

Jaa tämä sivu