1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelinäppäimistöä ostamassa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bonnieri 14.06.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tulee käyteltyä paljon muistitikkuja. ne on helppo kiskaista kiinni näppikseen joka on valmiiksi käden ulottuvilla.

itsekkin olen pelannut klaanitasolla erilaisilla näppäimistöillä, hiirillä ja kokoonpanoilla jo useamman vuoden. on kokeiltu iha perus näppiksistä langattomiin asti.

ja se kymmenen euron näppis ei todellakaan ole samalla viivalla hyvän pelaamiseen suunnitellun näppäimistön kanssa. näppäimistö on pitkälti jokaisen oma maku asia mutta kyllä niistä selviä erojakin löytyy.

ledeillä ei varsinaisesti tee mitään mutta ei se minua haittaa että näkee pimeämmälläkin kirjoitella.

täytyy ihmisen olla tyhmä kun ei osaa lukea ja puhuu pattereista ja hyvästä peli näppiksestä samaan aikaan.

et nyt varmaan ymmärtänyt pointtia. moni maksaa turhasta mutta jos tietää mitä ostaa niin saa kyllä vastinetta rahoillensa

Viimeksi muokattu: 01.08.2008
  2.  
  3. PCcp

PCcp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    osaatko ehdottaa jotain jossa on se usb hubi yms.

Pelinäppäimistö, kun kerran olet monella näppäimistöllä pelaillut.
    Itse en näytöllä oikein mitään tee...

4. apilas

apilas Guest

Tarvitsetko Flobat todella ledivalot, jotta tunnistat hämärässä näppäimistösi? Miten ihmeessä olet voinut päästä klaanitasolle asti? Ilmeisesti klaanitasoja on useita erilaisia :S

Suurin osa kalliimmista lankuista on langattomia.

Annatko tähän pari KONKREETTISTA esimerkkiä?!

Esim. 10€ ja 50€ hiirten väliset erot ovat nopeus ja tarkkuus. Mites on 10€ ja 100€ hintaisten näppiksien erot? Äläkä selitä mitään ulkonäkö roskaa!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.08.2008
  5. PCcp

PCcp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lisänäppäimet,parempi tuntuma näppäimissä ja joissakin näppäimet on jopa sijoiteltu paremmin omalle kädelle sopivaksi...

Flobat, osaatko ehdottaa jotain jossa on se usb hubi yms.
    kun kerran olet monella näppäimistöllä pelaillut.
    Itse en näytöllä oikein mitään tee...

6. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    väitinkö tarvitsevani? kyllä ne näppäimet löytyy ilmankin mutta jos tarvitsee jotain erikois merkkejä tms niin onnistuu suht vaivatta.

väitinkö ikinä että lankun pitäisi maksaa paljon?

...

miten olisi vaikka hmm?? Nopeus ja Tarkkuus[/quote]

Ei ole muissa omistamissani näppiksissä ollut hubia.
    mutta eiköhän noita ole.

7. apilas

apilas Guest

Pistitkö nyt ihan huumoriksi? Tähän kohtaan haluaisin hiukan tarkennusta!

8. Tukkasoff

Tukkasoff Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Razer Tarantula itellä (en tykkää, tykkäsin ennemmin G15), mut löytyy kaks USB porttia ja mikille ja kuulokkeille paikat.

9. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tavallisella ja pelinäppiksellä ei todellakaan ole mitään tehollisia/tarkkuus eroja.

Itselläni 2 konetta jossa toisessa on pelivehkeet (mx518 + g15) ja toisessa normi vehkeet (logitech internet keyboard sekä logitech Optical Click mouse).

Perus pelaaja ei kyllä näe pelihiirestä muuta hyötyä kuin lisäpainikkeet. Pelinäppiksessä taas on käytännön parannuksia, kuten macrojen teko sun muut. Tässä perusnäppiksessä ei voi painaa kuin max 4 näppäintä samaan aikaan niin "sekoaa" jo kun taas g15 voi painaa ties kuin monta näppäintä. Tämä on mielestäni ainoa hyödyllinen ominaisuus verrattuna perus näppikseen.

Itse olen sitä mieltä että kannattaa ostaa halvin näppis josta löytyy multimedianäppäimet.

10. apilas

apilas Guest

Näin minäkin uskon. Ilmeisesti olemme jonkun mielestä väärässä :)

11. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin no razerin ultrapolling ja hyper response on varmasti hatusta repäistyjä.

12. apilas

apilas Guest

Kuulostaa taas ihan joltain mainosmiehen puheilta.

Eroa on varmasti teoriassa, mutta käytännössä ei yhtään.

13. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voi voi.. eron huomaaminen on ihan ihmisen aisteista kiinni ja hyvinkin yksilöllistä. itse huomaan eron hiiren päivitys nopeuksissa heti. oman pelaamisen sujuminen vaatii koneelta nopeata reagointia niin hiiren kuin näppäimistönkin osalta. ja itse olen huomannut että G15 reagoi turhan hitaasti tiukoissa paikoissa.

jotkut ihmiset katsovat 50Hz televisiota ongelmitta. itselleni jo 85Hz CRT aiheuttaa päänsärkyä ja pystyn selvätsi erottamaan näytön välkkeen tätäkin tekstiä kirjoittaessani (synchmaster sanoi itsensä irti ja nyt mennään vara monitorilla)

14. apilas

apilas Guest

Hiirissä eron pystyykin huomaamaan, joskin erot eivät ole mahdottoman suuret 10€ vs 50€ hiiret. Mutta näppiksien eroista en menisi vannomaan, että ne huomaisin. Ainakin oma noin 10€:n näppis on pysynyt vauhdissa mukana aivan moitteetta eikä mielessäni ole edes käynyt ajatus lankun vaihdosta.

Voihan olla niin, että nuo lisäelektroniikkaa ja muuta turhaa sälää täyteen ahdetut "pelinäppikset" hidastuvat normaalien rinnalla, mutta siltikin tuo kuulostaa aika uskomattomalta ja en sitä kyllä ihan hevillä niele. Hiiristä löytyy lukematon määrä erilaisia nopeus/tarkkuus vertailuja. Onko sinulla antaa mitään vertailu tuloksia näppiksistä, vai vaahtoatko edelleen vain kuin jokin vauhtiin päässyt mainosmies?

15. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en ole mainostanut. olen jakanut omat kokemukseni asiaan liittyen ja oman näkökulmani asioihin.
    eikö vertailuksi riitä käyttäjien omat kokemukset?
    google on ystäväsi
    eikä g15 ole sen hitaampi kuin kaapissa olevat vanhat logitechit mutta ylipäätään nämä näpppäimistöt reagoivat hitaasti.
    olen koeajanut razerin tarantulan ja tämä näppis todellakin regaoi nopeammin kuin mikään omistani.

16. PCcp

PCcp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiva kun kerrotte tarinoitanne mut haluaisin tietää mikä olisi kelpo pelinäppikseksi
    Logitech G11? liian iso?
    Logitech Wave? Erikoinen?
    Logitech G15? liian iso? turha näyttö?
    Razerit? Kalliita?
    Microsoft?

Tällaisia asioita haluaisin tietää enkä teidän loputonta tappeluanne... -.-

17. apilas

apilas Guest

No itse aloitit keskustelusi kommentoimalla muiden neuvoja ja kokemuksia näin:

Mutta näin yleisesti sanon, että olet käyttänyt todellisia roskalankkuja, jos olet jotain viiveitä huomannut. Itse pelaan edelleen tällä noin 10€:n lankulla ilman mitään ongelmia.

18. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Osta Wave, tyylikäs ja ergonominen sekä hyvät multimedianäppäimet. Hintaa on 40e.

19. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja tässä näyte neuvoistasi ja kokemuksistasi. tämä on sitä pa*kan jauhantaa mitä tuolla meinasin.

20. PCcp

PCcp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri näin, jos joku haluaa niitä "turhia" ominaisuuksia näppikseltä niin sitten on hyvä ja ostaa. ei tarvitse ruveta jauhamaan paskaa jostain että on turhia valoja yms.
    Juuri tuollaiset tyypit pilaavat näinkin hyvät foorumit ja ennenkaikkea keskustelut!

Saarnan jälkeen olen päätynyt tulookseen että ostan luultavasti logitech wave näppiksen :D katsotaan sitten huomenna miten kävi :D

Viimeksi muokattu: 02.08.2008
  21. PCcp

PCcp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin kiertelemässä ja katselemassa näppäimistöjä,
    tein pari huomiota näppäimistöjen ominausuuksista.

Logitech Wave, rannetuki hieman "hiostava" tahmea ainakin parin peli-illan jälkeen...59€ langaton, langallista ei löytynyt

Microsoft Curve, Näppäimet matalat kuten läppäreissä, hyvä muotoilu. 20€

Logitech G11, mukavan tuntuinen varsinkin korkeat näppäimet ja aivan kuin olisi tahmea pinta. Hyvä 59€ halvin, myyjä väittää että 79€ normi hinta. eikä kuulemma ole tässä versiossa tausta valoja?

Logitech G15, tästä nyt ei voi muuta sanoa kuin että kallis on marketeissa oli 99€ mutta todellakin pelinäppäimistö tuntumaa löytyi!! eli hyvä

En vielä ostanut mitään koska kaupungin paras pc liike oli kiinni, katsotaan maanantaina...

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu