1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelinäppäimistöä ostamassa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bonnieri 14.06.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. schnappi

    schnappi Guest

    Olen sanonut, että katson kun peli on kriittisessä vaiheessa!?
    Älä tule neuvomaan mihin kannattaa rahaa laittaa ja mihin ei.
    JOS sinulle riittää se fujitsun näppis niin ei se mua haittaa mitenkään..

    Mutta sinua näyttää vituttavan se että minulla on G15!?
    Jos sinun mieli piteesi on se että se 80€ on mennyt ilmaan niin sittenhän on..
    Foorumilla henkilöt kyselevät kokemuksia ja kerron tottakai omat kokemukset, että mikä on hyvä ja huono IMO, en tietenkään puhu muiden "suulla" jos mulla oma kohtaista kokemustakin on.

    Jokainen kuitenkin itse päättää mihin rahansa pistää..
    laittaa ne 100€ sitten viikonloppun viinaan tai näppikseen..

    EDIT: voitte tietty tulla kattoo meille, että onko rannekelloa tai seinällä kelloa jos se kiinnostaa..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  2.  
  3. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ensinnäkin minulla ei ole fujitsua, toiseksi jos peli ei ole kriittisessä voit ihan hyvin vaan avata sen playlistin sieltä pelin alta näytölle ja kolmanneksi minua ei vituta että sinulla G15 vaan minua vituttaa kun leijut sen ominaisuuksilla jotka ovat täyttä paskaa.

    Edit:
    Tämänkö sanoit vain aukoaksesi päätäsi minulle? Ja se rannekello maksaa alle 10 euroa joten silti menisi yli 70 euroa "ilmaan".
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  4. apilas

    apilas Guest

    Äläppäs nyt schnappi hiilly. Koitetaan pitää tämä keskustelu nyt jo vihdoin leppoisana ja rahallisena.


    Olet schnappi siinä oikeassa, että jokainen puhukoon vain omalla suullaan ja omista kokemuksistaan. Mutta kai nyt sinullakin herää epäilyksiä, jos kaveri ostaa lähes sadan euron lankun ja ei keksi mitään muuta käyttöä lcd-näytölle kuin kellon katsomisen? Eli terveellä järjellä ajateltuna tulee mieleen heti, että olikohan nyt kyseessä ihan fiksu ostos, vaikkakin jokainen laittakoon rahansa mihin haluaa.



    EDIT:
    Ja jos vielä otetaan esille nuo perustelut, että "jokainen tehköön mitä haluaa" tai että "jokainen ostakoon mitä haluaa" niin noiden perusteellahan maailmassa ei ole yhtä ainoaa järjetöntä tekoa tai tyhmää ostosta. Aina voidaan hokea, että jokainen tehköön mitä haluaa ...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  5. schnappi

    schnappi Guest

    Joop...
    Minä leijun?
    Olen sanonut jotain tästä näppiksestä?

    Jos sinulle riittää perusnäppis, niin selvä, mutta kun minulle ei riitä!!!

    Joten onko se niin vitun vaikea ymmärtää??


    Jep..
    Mutta kun ihmisillä on omat mielipiteet..
    Mikä sitten on fiksua?
    Esim. tämä tietokone homma on sellaista, että voidaan melkein joka osasta tapella, että mikä on fiksua ja mikä ei..

    Mutta jätetään tämä asia tähän..
    Jos ei muuta tullut tietoon, niin ainakin se, että mikä näppis on meille se "pelinäppis" :)

    EDIT:
    Mihin verrattuna?
    Juuri sanoin, että minun käteen ei esim. ultax flat näppis sovellu ollenkaan, joten kai sillä jotain väliä on?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  6. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi vittu kun sillä G15 ei ole mitään muuta vitun eroa kuin se lcd hifistely paska "kello"! Ja vitun suuri hintalappu.

    Edit:
    Niin tuo ultax flat näppis on ainoa 20€ saatava näppäimistö? Tätä mieltäkö olet?
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  7. apilas

    apilas Guest

    Tässä sanot juuri sen järjettömyyden mitä olen ajanut takaa:

    Minä ehdoitan ensin 15€-20€ lankkua pelikäyttöön. Se ei käy sinulle, vaan sinun mielestäsi pelilankku on ~70€:n G15. Ja kun sitten keskustelemme asiasta tarkemmin niin ainoa mitä tuosta todella kalliista G15:sta iloitset verrattuna ehdoittamaani halpaan peruslankkuun on muotoilu ja tuo lcd-näyttö, mistä katsot kelloa. Voi jeesus sentään ...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  8. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen aivan samaa mieltä.
     
  9. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja autolla ajaessa kelloa katsotaan yleensä mankasta tai jostain päin kojetaulua, ettei tarvitse risteykseen asti odotella että voi vilkuilla rannettaan. Okei kärjistetty mutta kuitenkin. :)
    Tässä on nyt varmaan mennyt monella sekasin ne seikat, että toiset pelaavat enemmän ja toiset vähemmän tosissaan. Itselleni pelaaminen on mukava ajanviete, jolla rentoudun enkä käytä hermojani näppiksen paiskomiseen jos ei suju. Sen sijaan panostan mieluummin pelisessioissani mm. mukaviin kuulokkeisiin, tuoliin, hiireen ja näppikseen. Varmasti monelle muullekkin ergonomia on tärkeää jos pidemmän aikaa pelailee ja siitä joutuu sitten monesti maksamaan hieman lisää. Noh hienoa näppistä ei ole, mutta eiköhän tämä tästä lahoa, jolloin voi oltaa jonkun hieman vähemmän sormet mutkalle vääntävän laudan...
    LCD-näyttö näppiksessä ei sekään varmasti tuo ainuttakaan fps:ää lisää tai auta tähtäämisessä tms. Sen sijaan huomattavasti mieluummin seuraisin koneen lämpöjä siitä, kuin räväyttäisin atl+tabilla työpöydälle varmistamaan että kellotettu prossu ei nosta liikaa lämpöänsä tai että uusi cooleri pysyy paikallaan. Alt+tabilla hidasta ja rasittavaa odottelua.
    Taustavalokin näppiksessä kuullostaa ehkä jonkun korvaan turhalta, mutta jos itse yön pikkutunneilla irkkailen ilman valoja, niin turhan usein tulee sellainen olo, että missä se joku nappula olikaan ja kuten nyky pc-koteloista voi päätellä, tuntuu siniset ledit vetävän porukkaa puoleensa. Kyllä tuo deathadderkin ihan komialta pimeässä näyttää.
    Tätä ominaisuuksien perustelua voisi jatkaa vaikka kuinka pitkän listan, mutta ehkä jokainen tajuaa pointin itsekkin.
    :)
    Älähän nyt puolestasi hiilly, mutta oletko nyt aivan varma, että sinä olet se henkilö jolla on päätösvalta sanoa mikä on paskaa ja mikä ei? Selvästikkin moni näistä ominaisuuksista tykkää ja vielä käyttääkin ahkerasti, joten eivät ne ihan paskaakaan ole.

    Koko keskustelu on mennyt mielipiteiden huuteluksi ja vieläpä niin, että kukaan muu ei tietenkään voi olla oikeassa. Oikeastaan kenenkään ei olisi pitänyt mennä väittämään "pelinäppiksen" hyödyllisyydestä yhtään mitään. Olisi paljon fiksumpaa ja kehittävämpää antaa topikin aloittajalle muutama vastakysymys: "Keksitkö jotain tärkeää lcd-näytölle, jotta siitä kannattaa maksaa 20€ lisää?" tms. Loppuen lopuksi tässä puhutaan melko pienistä summista, joten näin suuren "sodan" sytyttäminen on ihan turhan päiväistä yhden näppiksen ja muutaman kympin takia.

    Ennen kuin kukaan painaa sitä siteeraus -nappia, niin varmistappa että luit tämän venähtäneen postauksen oikeasti ajatuksen kanssa ja hengitä vielä syvään muutamaan otteeseen. :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  10. Baffa

    Baffa Member

    Liittynyt:
    20.08.2008
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on tämmöinen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18100&pic=1 hintaa 13,90€, sopivan tyylikäskin mustalla värillän ja kaikki turhat ylimääräset volumen säätönapit sun muut poissa tieltä, esim. winamp nimisessä ohjelmassa on asetuksista mahdollisuus laittaa päälle "global hotkeys" ja täten voi ilman windowsiin menoa säätää volumea laittaa pausen ja seuraavaa kappaletta sun muuta päälle ja voi toki vaihaa näppäinyhdistelmiä sun muita mieleisekseen. Toki näppämistö toimii peleissäkin, voi pitää montaa näppäintä pohjassa eikä jumitu, mielestäni moiset G15 sun muut "pelinäppäimmistöt" on vaan niin turhia ja se on fakta.
     
  11. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    1,168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On kyllä tosiaankin mielipide keskusteluksi mennyt tämä, jota se oikeasti onkin. Ostaakko mersu, vai pärjätäänkö ladalla? Jos on ylmimääräistä rahaa, niin miksi ei ostaa arvoltaan isompaa? Niin kauan kuin noista taustavaloista, yms ledinäytöistä ei ole haittaa, niin mikäs siinä.

     
  12. mrcheeky1

    mrcheeky1 Regular member

    Liittynyt:
    25.10.2007
    Viestejä:
    1,729
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Lyödäänkö keskustelu pakettiin?
    Jos joku kysyy pelinäppäimistöä, niin kerrotaan ettei näppäimistö tee parempaa pelaajaa, peruslankulla pärjää.

    Jos kysyjä kertoo tarvivansa macronäppäimiä, taustavaloja ja muuta vastaavaa, niin kerrotaan joku vaadituilla ominaisuuksilla varustettu lankku.

    Hyvä idea olisi myös neuvoa menemään liikkeeseen kokeilemaan, jos siellä tuntee saavansa paremman tuntuman johonkin näppäimistöön niin mikäs siinä, ihan yksilötasollehan tuo päätös loppupeleissä kuitenkin menee.

    Ja apilaksen tärkein pointti asiassa on kuitenkin ettei heitetä suoraan linkkiä siihen kalleimpaan näppikseen, vai olenko ihan väärässä?
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2008
  13. wii4ever

    wii4ever Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2007
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no crt näyttöjä saa ilmaiseksikin..
     
  14. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Uijui... Miten mä oon missanu näin upeen keskustelun ;) Täytynee siis itsekin osallistua.

    Itse kun valitsin uutta näppistä ja hiirtä, yhtenä pointtina sitä valittaessa oli niiden ulkonäkö, koska tietokone sijaitsee näkyvällä paikalla olohuoneessa. Ensin meinasin ostaa vanhan tilalle juurikin tuollaisen 10€ maksavan näppiksen, mutta eivät ne ollutkaan mitään hienon näköisiä...

    Päädyin ostamaan Logitechin Cordless Desktop MX3000 Laser paketin, missä oli mukana tyylikäs näppis ja hiiri. Näppis oli pääasiassa tarkoitettu ilmeisesti multimedia käyttöön, koska siinä oli paljon kaikkia erilaisia multimedia näppäimiä. Olihan ne alkuun ihan hauskoja lisiä, mutta empä ole niitä lähiaikoina käyttänyt. Lisäksi logitechin ohjelma rupesi häiritsemään taustalla.

    Hinta oli mielestäni varsin hyvä, (69,90€ plussa kortilla kodinykkösestä) sisälsihän tuo näppiksen ja hiiren. Ja käyttömukavuus verrattuina vanhoihin 10€ näppikseen ja 10€ hiireen oli huomattava.

    Te varmaankin sanotte, että noilla langattomilla vehkeillä ei voi pelata, mutta kyllä minun pelaamiset menee todella mukavasti kyseisillä langattomilla laitteilla. Ja kyllä nämä ovat ennemmin pelikäyttöön kuin minun vanhat pask*t ;)
     
  15. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    apilas
    smaga
    Kekisboy
    schnappi


    Tein jo listan ketkä lähtee vklp jäähylle, mutta päädyin tylsempään ratkaisuun..

    btw. Oletteko miettineet kuinka hölmöä on tulla väittämään pelinäppiksiä turhiksi jos joku kysyy hyvää pelinäppistä? Jos jollain on rahaa ostaa uusi mese niin tottakai muut menee sanomaan sille että "lujaa lada laatua", et sä muuta tarvii.

    Itse rämpytän nyt Logitechin Ultra Flat näppiksellä ja pakko myöntää, yöllisissä pelisessioissa on jäänyt kaipaamaan valaistua näppistä että löytää peleissä ne oikeat napit ( fps hiippailut lukuisine varusteineen ja strategiapelit useine pikanappeineen). Hiirenä raksuttaa nyt jo neljättä vai viidettä vuotta Logitechin MX518 joka oli silloin jokus pelaajan pakkohankinta ja kyllä kelpaa vieläkin!

    Muuten, mikä ihmeen "jättibanneri" villitys kaikilla on tullut o_O
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2008
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu