1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelinäppäimistöä ostamassa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bonnieri 14.06.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. CoB92

    CoB92 Regular member

    Liittynyt:
    08.06.2006
    Viestejä:
    1,450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Äläs nyt kuule mua tähän mukaan vedä. Kerroin vain rehellisesti ihmetteleväni sitä, ettei ketju ole jo mennyt lukkoon tällä menolla.
    En edes maininnut herra Apilasta tai nimennyt ketään syntipukiksi.

    edit. typo
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  2.  
  3. apilas

    apilas Guest

    Et maininnut minua tai ketään muutakaan, mutta viittasit schnapin ja smagan tavoin offtopic vastauksiin. Ja sitten kun minä kysyin, että nämä teidän vastauksetko ovat sitä "oikeaa topiccia" niin sitten minä olinkin se vinkuja.



    Kerro vain ihan oikeaa asiaa tähän topic:iin, jos sellaista sinulta löytyy. Jätä lukottamiset ym. valvontatehtävät niistä vastaaville moderaattoreille.



    EDIT:
    Joka tapapauksessa täällä on käyty lähes 13 sivua keskustelua kannattaako ostaa ylikallis lankku vai ei. Kuitenkaan läheskään kaikki keskusteluun osallistuneet eivät ole ottaneet kantaa itse asiaan, vaan säälittävästi yrittäneet aukoa päätään minulle siinä kuitenkaan onnistumatta.

    Uskon, että suurin syy näihin säälittäviin avautumisiin on se, että omalla kirjoituspöydällä makaa juuri tuollainen ylikallis patsku sätös mikä piipittelee ja vilkuttelee valojaan kuin jokin halpa avaimenperä xxxxxD
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  4. Make100

    Make100 Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo asia on just niin kun schnappi sanoo, mutta apilas saat kyllä pyöriä sen puuros ympärillä just niin kauan kun jaksat, itehän sinä vaan jatkoit egoiluas esim. sanomalla näin.

    "Sanon kuitenkin ihan vain vinkiksi, että sotapolulle ei kannata lähteä. Siinä sinä jäät toiseksi."

    Ei voi muutakun ihmetellä että tollasilla viesteillä on vielä täällä, ja tolla viestimäärälläkin, taidat itse trollailla kaiket päivät.

    "Toisille ne lisä näppäimet on tarpeellisia toisille ei.
    Toiset tykkää G11/G15 näppiksistä enemmän, kuin ultax näppiksestä."

    Noin ne asiat on kun ^tossa lukee.


    HAH! Ja nyt apilas näyttää viimeisetkin eväät mitä laukusta löytyy, mutta nyt ollaan jo niin syyttelyssä ettei voi eteenpäin mennä, terveisiä puurollesi ja varo ettei oo liian kuumaa.
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  5. apilas

    apilas Guest

    HAHAHHAHA eli niitä ristiriitoja minun puheistani ei sitten lopulta löytynytkään!!!

    Hieno esitys Make100 :xxDD
     
  6. Make100

    Make100 Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta löytyikö perustelujakaan sinulta, selvästi ei.
    Ja muutenkin aika kovaa syytöstä ja saman paskan jauhamista on koko soopa sinulta, taas tuli syytöksiä schnapille ylikalliista lankusta, sellaisen hän ostaa/omistaa minkä tarvitsee.

    schnappi, sinulla on erittäin avaavia viestejä mitä olen muita topiceja lukenut, eikä tämä viimeinen ole sinulle.

    Apilas, eniten puhetta tekee se joka tietää vähiten.

    apilas, ei enää, olet tehnyt harvinaisen selväksi että ylikallis lankku on jos on yksikin nappi liikaa, jos et itse löydä, etsi kaksi viikkoa ja lähetä yv, sitten voin kertoa, mutta etsi poika, etsi.

    varo puurokin kohta jo jäähtyy..
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  7. apilas

    apilas Guest

    Pysytään nyt vain tässä topic:ssa!



    Heitä nyt tähän lainauksella ne kohdat, missä kohtaa mielipiteeni/perusteluni menevät ristiin?




    Ongelma on siinä, että aina kun tähän topic:iin tulee uusi keskustelija niin hän ei joko osaa tai ymmärrä lukea läpi jo käytyjä perusteluja. Näin ollen joudut selvittämään samat asiat aina vain uudelleen, uudelleen ja uudelleen. Näin tulee turhaa toistoa toiston päälle.

    Vielä omat lusikkansa soppaansa työntävät nämä urpot, jotka heittelevät perusteettomia syytöksiä esimerkiksi mahdollisista ristiriidoista ym. ja sitten kun tivaat heiltä perusteluja niin je pakenevat kuin mikäkin pelkuri vastuutaan. Eli näin ollen ajan myötä jää lukematon määrä asioita/syytöksiä ilmaan roikkumaan, kun niitä viljelevät henkilöt eivät sitten uskallakaan käydä väitteitään loppuun saakka.

    Ja kaiken huipuksi lopulta ilmaantuvat nämä täysin ulkopuoliset henkilöt, jotka eivät osaa sanoa mitään muuta kuin että "tämä on offtopiccia" Ikään kuin he itse puhuisivat sitä oikeaa topiccia.



    EDIT:
    Muutama fakta tuohon äskeiseen:

    1. Olen ties mistä asti jo kysynyt sitä, että tekevätkö nuo ledivalot, lcd-näyttö, pehmikkeet, patskut/akut, logot/tarrat, pakkauksen "only for gameing" teksi jne. jne. peruslankusta pelilankun? VIELÄKÄÄN en ole saanut tähän suoraa vastausta!


    2. Mielipiteeni/perusteluni menevät kuulemma ristiin? VIELÄKÄÄN en ole saanut lainauksia kohtiin, missä niin tapahtuu!


    3. En mainitse nimiä, mutta ainakin viisi henkilöä ovat aloittaneet tämän keskustelun ottamatta sanallakaan kantaa topic:n aloittajan bonnierin kysymykseen. Vaan keskusteluun liittymisen tarkoitus on ollut aivan toinen kuin bonnierin auttaminen.


    Näin ollen oikein huvittaa, kun joku ruudinkeksiä ihmettelee, että ompas tämä keskustelu saman toistoa tai että ompas täällä kireä/sekava ilmapiiri. Mistäköhän se mahtaa johtua???
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  8. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli 20 eurolla ei saa muuta näppiksiä kuin tuollaisen vanhan paskan?(anteeksi apilas :D)

    Edit:Se kyssäri
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  9. schnappi

    schnappi Guest

    Ei saatana :D

    Ei tätä topicia kannata laittaa lukkoon..
    Noita apilaksen juttuja kun lukee, niin kyllä saa koko vuoden naurut kerralla. XD

    Kyllä joku voi olla niin pelle xD

    Mutta asiaan..
    Voikos tämän offtopicin lopettaa?

    Tämä menee oikeasti niin yli että huhhuh..

    Pointti on se, että toiset tahtovat näppikseltä lcd näytö, macro näppäimet, taustavalot.. Toiset ei..
    Onko sinun mielestä hirveä synti ostaa joku G15 näppis?

    Jos et itse tykkää niistä, niin voit sanoa, että sinä et tykkää, mutta ei tarvi alkaa arvostelemaan muiden mielipiteitä näinkin ankarasti??
     
  10. apilas

    apilas Guest

    Sivulla 3. matuska00 ehdoittaa seuraavanlaista näppistä:
    http://www.multitronic.fi/index.php?prod=920-000044

    Tuo on mielestäni täysin uusi ja menee vielä tuohon 20€:n budjettiin. Noh joka tapauksessa saat anteeksi :)




    Taas tulee saman toistoa. Eli kyse ei ole siitä, ettei saisi ostaa näppistä, missä on noita edellä mainittuja ominaisuuksia. Vaan pointti on siinä (Kuuntele nyt tarkasti), että bonnieri etsii otsikon mukaan itselleen PELILANKKUA! Eli kyse on ollut koko 13. sivun ajan, että tekevätkö nuo edellä mainitut ominaisuudet niistä pelilankkuja? Jos ne tekevät niin ok, mutta jos eivät tee niin silloin parin kympin lankku on enemmän kuin paikallaan. Siitä tässä on ollut koko ajan kysymys.

    Vielä toistan, että kysymys ei ole siitä, ettei kauppoja saisi sponsoroida ostamalla ylikalliita lankkuja ja elvistelemällä niillä sitten kavereilleen. Jokainen saa hakata päätään seinään ihan niin paljon kuin haluaa, mutta pelilankun ominaisuuksia nuo edellä mainitut ominaisuudet eivät ole.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  11. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo eli tuossa pitäis olla ?-merkki eikä pistettä.

    Edit: Itsellänikin on saitek eclipse stockmannilta Hintaan 19,95
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  12. schnappi

    schnappi Guest

    Apilas: Jep..
    Mutta on taas kyse, että kenelle nuo lisä hommat tekee lankusta peli näppiksen ja kenelle ei!?

    Eli sulle voi olla Ultrax näppis pelilankku, mutta jos taas kysyy herralta X niin hänelle taas saattaa vasta macro näppäimet tehdä lankusta pelinäppiksen!?
     
  13. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    schnappi macrot-näppäinten toiminnot saa netistä ladatulla ohjelmalla ja tässä minun 19,95€ näppiksessä on ledit. Eli jos ostat pelinäppäimistön (siis jonkun muun kuin G15) hyödyt vain pari lisä näppäintä jotka saa korvattua esim macrolla ctrl pohjaan ja joku näppäin joka on macrotettu esim kirjoittamaan "HEADSHOT!".
    Ja mitä teet tuolla G15 näytöllä? Kun pelaat esim "klaanitasolla" olet viimeinen hengissä CS:ssä joukkueestasi ja vihulainen puukottaa ja kuolet sanot teamillesi "Minun näppäimistöni lcd-näytöllä näkyi hienot tiedot lippaistani ja hipareista , jotka olisin voinut katsoa ruudulta, sen takia en huomannut vihollista rynnimässä luokseni puukon kanssa". Tämän jälkeen olet klaanissa vielä o,oo sekuntia.

    Edit:
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  14. apilas

    apilas Guest

    No kun muut huutajat ovat nähtävästi ymmärtäneet siirtyä sivummalle ja muutenkin topic on hiipumaan päin niin kerros schnappi nyt ihan omin sanoin, että miten seuraavat ominaisuudet auttavat oikeasti pelaamista:

    - Muotoilu
    - Langattomuus
    - Lcd-näyttö
    - Logot/tarrat
    - Hieno pakkaus
    - Ledivalot
    - Multimedia näppäimet

    Nuo kaikki tuovat lisähintaa verrattuna tuollaisiin 15€ peruslankkuihin. Eli miten nuo ominaisuudet parantavat pelaamista. Hintaa tuollaisilla ominaisuuksilla varustetuilla lankuilla on hyvin usein 60€-100€ eli todella kalliita. Joten kait noista ominaisuuksista on sitten sitä OIKEAA hyötyä peleissä?


    Ps. Pyydän, että Addict Schnappi saa rauhassa vastata. Epäilen tosin, että hän sitä rauhaa tulee saamaan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  15. Lada1500s

    Lada1500s Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itelläni Fujitsu&Siemens Scaleo J tolpan mukana tullu näppis (hinta-arvio 2 euroa). Ääntä lähtee yhtä paljon kuin hakkaisit lekalla pöytään, mutta toimii kahden vuoden käytön jälkeen vieläkin erittäin hyvin.

    Jos käytät puhekeskusteluja Steamissa paljon, suosittelen jotakin näppistä, joka ei kuulosta siltä, että kun surffaat niin kaverit luulee sun dataavan 0101010000 kielellä uutta käyttöjärjestelmää. :D

    Että hiljaisuus on hyve, kuten myös kuinka sopii käteen.


    Itse en mitään Sidewinderiä ostaisi, koska omasta mielestäni sellainen näppis on 10+ vasta silloin kun sä saat pelattua, kirjoteltua jne. ilman mitään suurempia mokia. :D
     
  16. apilas

    apilas Guest

    En muista aivan tarkasti oliko kyseessä tiltti vai virran loppuminen patskuista, mutta joka tapauksessa olen itse ollut mukana tällaisessa tilanteessa, jossa tärkeässä matsissa kaverin rihkama sätös rupeaa ulvomaan ja lyö tyhjää.

    Näin jälkeen päin se naurattaa, mutta voin vakuuttaa, että silloin linjoilla (headset) oli hiiren hiljaista. Kukaan ei uskonut sitä todeksi, että joku sen tason kaveri ottaa sellaiseen matsiin, jostain "tiimarista" ostetun lelun. Hänen lupaavasti alkanut uransa siinä klaanissa loppui kuin kanan lento.

    Vielä jälkeen päin kirjoittele mailia, että miksi teamleader ei pyytänyt timeouttia? Voi herranjumala! Miksiköhän ei pyydellyt!!
     
  17. schnappi

    schnappi Guest

    Apilas:

    Onko täällä hyödystä puhuttu?
    Langattomuus on täyttä kuraa IMO
    LCD näytöstä on apua minulle, jos ei sinulle ole, niin eipä se mun elämää haittaa..
    Ledit aivan sama onko vai ei.
    multimedia näppäimiä käytän, mutta onko vaikutusta peliin? sitä saa jokainen miettiä sisimmässään..
    Muotoilu on tärkeä ainakin minulle.. esim. noilla flat näppiksillä ei tule mitään..
    - Hieno pakkaus oliko hiukan seinästä repästy? :)

    Kekisboy:
    Pelaan klaanitasolla erästä peliä, mutta ei lcd mun peliin vaikuta mitenkään kierroksen aikana.
    Siitä on hyvä seurailla kelloa, ja on helppo selailla playlist:ei jos ja kun kuuntelen pelin aikan musiikkia!?


     
  18. apilas

    apilas Guest

    Eli muotoilu ja lcd näyttö olivat nuo mistä sinä hyödyt pelaamisesta? No niin tästä päästään siihen, että kannattaako lankusta missä on nuo ominaisuudet niin maksaa 60€-100€, jos lankun ilman noita ominaisuuksia saa 15€-20€:lla?


    Pakkaus vaikuttaa merkittävästi hintaan. Vertaappas vaikka äänikortin hintaa retail vs bulk. Pakkaus tuo mukavan lisähinnan. Ja siitä kun sovelletaan niin vertaas peruslankun pakkausta johonkin "sadan euron" gamer edition lankun pakkaukseen. Ero pakkauksilla on valtava, mikä näkyy myös hinnassa. Kenen luulit maksavan hienon pakkauksen hinnan muun kuin kuluttajan?


    Kiitokset, että schnappi sai vastata rauhassa :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  19. schnappi

    schnappi Guest

    Sovitaanko näin, että jokainen saa maksaa vaikka miljoonan näppiksestä, jos se on hänen mielestään "pelinäppis" tai ihan mikä näppis nyt vaan ja on valmis siitä maksamaan.

    Tämä taas on keneltä kysyy..
    Yleisesti ei ole kannattavaa, mutta on paljon ihmisiä, joiden mielestä se on kannattavaa..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  20. Kekisboy

    Kekisboy Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2008
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli kelloa et voi katsoa seinältä tai ranteesta? Ja playlist:ei ei voi millään kattoa kun ei ole peli missään kriittisessä vaiheessa? Älä viitti jatkaa tota paskaa. Jos sinä menit tuhlaamaan 80 euroa "ilmaan" niin ei se sitä tarkoita että muidenkin pitää olla niin
    tyhmiä!

    Edit: Niin siis 80 euroa jostain pienestä lcd-näytöstä. Luulen että sillä 80 euroa saa aika varmasti kaikkea muuta tarpeellista.
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  21. apilas

    apilas Guest

    Jotenkin olen samaa mieltä siitä Kekisboyn kanssa, että hiukan kuulostaa nuo antamasi perustelut "keksityiltä". Esim. juuri tuo, että kello pitää katsoa nimen omaan lcd-näytöstä :)
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu