1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelinäppäimistöä ostamassa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bonnieri 14.06.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Make100

Make100 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En nyt jaksa lainata enää tuota viestikasaa, mutta siis nauroin tälle sinun "tietämyksellesi".

"Kukaan ei pelaa itseään klaanitasolle ~100€:n näytöllä, ~50€:n grafiikka kortilla tai ~10€:n rullahiirellä."

Mutta se jäi vielä epäselväksi että miksi sanot niitä hintavampia turhiksi, millä eväillä, vetäsetkö hatusta tuolta että "joo toi on ihan paska, oho tos on rannetuki, se on vaan täyspaska, jos et ole kokenut näppäimistöjä niin miten voit arvostella, sama kun arvostelisit leffaa minkä trailerista olet nähnyt ensimmäiset 15 sec.

Eli nimen, ja mitä genreä se edustaa, eihän se oo arvioimista, se on arvailua, että kukas se Einstein tässä oikeen sitten on? Ja muutenkin aika lapsellinen juttu tuo on.

Ja tuohon vastauksena että olen miettinyt että mikähän sinä oikein olet, olet taistellut ehkä 7 ihmisen kanssa samasta asiasta ja olet jankannut joulukuuset ja gamer editionit jo läpi, että mitä haet tällä kaikella, oletko kateellinen, vai haluatko vain sanoa viimeisen sanan? Mutta vaikka QcK onkin varsinainen taikaviitta takin käännössä niin löytyy sinultakin tuota ristiriitaa.

Ja jos nyt otat Flobatin tekstit esiin, niin siinä näkyy aika hyvin mitä haetaan.
    "-polling rate
    -montako näppäintä tarvitsee ja voi painaa yhtäaikaisesti
    -herkkyys (tarviitseeko näppäintä painaa 1cm vai 0.1mm)
    -tarkkuus
    -tuntuma
    -näppäinten asettelu ja ergonomia
    -ja tottakai käytännöllisyys ja ulkonäkö"

Ja tuntuma on kaikkein tärkein noista, sinä voit arvostella näppiksiä, mutta arvostele sen jälkeen kun olet pelannut/käyttäny niitä yli 12h. Ei se kerran koskettaminen auta mitään.

Ja sitten se sun "only for gaming", "gamers edition".
    Harvan päähän on iskostunut että on pakko saada ne, useimmat ovat vain kokeneet nämä tuotteet hyviksi.

PS. Oletko edes tajunnut millä kannalla olen tässä asiassa?

Viimeksi muokattu: 08.10.2008
  2.  
  3. apilas

apilas Guest

Oletko Make100 tuosta tosiaan toista mieltä? Ota nyt kuitenkin huomioon, että "klaanitason" määritelmä on tässä kohtaa jotain muuta kuin vanhoista lapsuuden kavereista koottu lössi, jotka humalapäissään leikkivät jotain tosipelaajaa vanhoilla pölyttyneillä alitehoisilla kompuuttereilla.

Harvassa ovat meinaan ne, jotka pelaavat itsensä klaaniin, mikä on Euroopan top kympin sakissa satojen muiden klaanien joukossa. Ja kun pelaajat ja tiimit ovat huipputasolla niin kalustokin on sen mukaista.

Et siis vieläkään ole lukenut kaikkia vastauksiani. Koitas nyt vielä kerran. Autan sitten, jos tehtävä osoittautuu tosiaan noin ylitsepääsemättömäksi.

QcK:lle ja jartarille ei kukaan täällä mahda mitään takin kääntämisessä. Siinä nuo herrat ovat aivan suvereeneja mestareita. Kerrotko kuitenkin Make100, että missä kohtaa vastauksissani on ristiriitaa?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.10.2008
  4. Kekisboy

Kekisboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelasin BF2 klaanitasolla ja mulla oli euron näyttö. (tuo CRT)
    Eli apilaksen mielestä en pelannutkaan?

5. apilas

apilas Guest

6. konnaalio

konnaalio Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    oon pelaillu cs 1.5 ajoilta ja näppis on vaihtunu tosi monesti ja hiiri vähän harvemmin. nyt on käytössä tollanen avaruusaluksen näkönen rotta ja makso paljon. ostin tollasen kun edellinen mx510 meni hajalle, enkä ole mitään eroa huomannut. vähän kivemman näkönen vaan.

Kerran oon ostanu jonkun kalliin näppiksen ja sain huomata että oli tosi iso virhe. satun olemaan tosi heikkohermonen ja jos pelit sattuu menemään huonosti niin raivon yleensä saanu hienosti purettua näppikseeen. tää nykynen microsoftin joku media näppis on ollu loistava mulle kun kestäny tosi hyvin. toi joku turha zoomi näppäin puuttuu ,rannetuki on menny puoliks ja sitten ne jotkut näppiksen kallistus jutut alta menny kanssa, ei muuta.

7. Kekisboy

Kekisboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    apilas eli au´ot päätäsi kun et halua jäädä sanattomaksi?

8. abla

abla Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kellään kokemusta Saitek Eclipse Gaming Keyboardista?
    Ihan passelin näköinen kun ei ole kaikenlaisia höpön höpön näppäimiä :D
    Muistelisin että Stockmanilla yllättäen sai noita aika halvalla?

9. Make100

Make100 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Autan sitten, jos tehtävä osoittautuu tosiaan noin ylitsepääsemättömäksi." Omasta vastauksestasi löydät vastauksen myös tuohon viimeisimpään kysymykseesi.

10. apilas

apilas Guest

Minun lisäkseni jo pelkästään tällä viimeisellä sivulla on ainakin kolmen eri henkilön mielipiteet kalliita näppiksiä vastaan. Puhumattakaan noilla yhdeksällä edellisellä sivuilla. Miksi siis Make100 koko ajan hyökkäät postauksissasi ainoastaan ja vain minua vastaan? Tulee mieleen, että perimmäinen tarkoituksesi on ehkä jokin muu kuin vain antaa perusteltuja vastauksia ylikalliiden lankkujen puolesta. Ehkä haluat vain haastaa riitaa tai muuten vain trollata?

Olet täällä suhteellisen uusi naama, joten mielesi tekee ehkä hiukan pullistella ja kerätä mahdollista kunnioitusta muiden lukijoiden keskuudessa. Sanon kuitenkin ihan vain vinkiksi, että sotapolulle ei kannata lähteä. Siinä sinä jäät toiseksi.

EDIT:
    Saanko tähän nyt ihan suoran vastauksen? Eli pistähän tähän lainaukset noista minun mahdollisista ristiriitaisista vastauksistani niin tarkastellaan niitä sitten oikein porukalla, että onko niissä ristiriitaa vai ei?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.10.2008
  11. Kekisboy

Kekisboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Abla saitekin eclipse on tosi hyvä ainakin mielestäni . Ei kyllä boksissa lue että gaming mutta kylla ainakin turun hansasta saa 19,95 niitä.

12. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Naurua, hekotusta, räkätystä yms........

xD

Nimikin sen jo kertoo GAMING keyboard. Eli mieti tarkkaan, ovatko kaikki ominaisuudet sinulle tarpeellisia.

Jos ihan pilkkahintaan saat, osta pois, mutta varaudu ylimääräisten ominaisuuksien aiheuttamiin ongelmiin.

Noista em. asioista näyttö on se vähiten merkitsevä tekijä koneen muun kokoonpanon ollessa se eniten vaikuttava tekijä. Toki jos näyttö on liian "hidas" minkäänlaiseen pelaamiseen, ei siitä tule mitään. Ja mitä ylemmäs pelaamisen tasolla mennään, sitä tärkeämmiksi kaikki pikkuseikatkin muuttuvat, esim juuri tuo näyttö. (itsellä 250€ näyttö, malli sigussa, 2 ms vasteajalla)

Mutta sitä vaan ihmettelen, missä myydään näyttöjä eurolla (tai tässä tapauksessa varmaan 6 mk:lla). Kertoisitko? Ostaisin vaikka pari kappaletta.

13. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tykkää törsätä rahaa niin ns. "pelinäppäimistö" on loistava valinta.

Tavallisella pärjää ihan hyvin...

14. abla

abla Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No just Turun Hansassa mäki olen nähy noita :D
    Ei kyllä ole pahan hintanen vaikka oliski ihan paska.

Eikö se tuo ole?
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0285

15. Aeonus

Aeonus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0285

Tuohan se. Huomatkaa että Verkkokaupan hinta on kalliimpi kuin joidenkin paikkojen 19.95, koska Verkkokaupassa tuo on nyt pelkkä tilaustuote. Jos heillä olisi niitä varastossa, hinta olisi paljon alhaisempi. Turha tilata ja myydä pilkkahinnalla, voitto jää pieneksi.

Sääliksi käy noita kahta jotka ovat tilanneet tuohon hintaan tuon lankun.
    Ja tuossapa ei ole pahemmin mitään "ominaisuuksia jotka menevät sekaisin" tms, edes omaa ohjelmistoa ei ole mukana toisin kuin monen muun "pelinäppäimistön" kanssa. Ihan tyytyväinen olen, mutta ehkä harkitsen vielä jotakin Keytroniccia tms vakavampaan käyttöön jos pääsen esteettisistä esteistä yli.
    Volyyminsäätönapit ovat kivat :)

16. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En kyllä tajua. Jos joku haluaa ostaa 100e näppiksen niin antakaa jumalauta ostaa. Ei ole teidän pussista poisa.

17. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Todellakin ja huomattavasti enemmän näppiksen kanssa hifistelemällä saa rahalleen vastinetta kuin ostamalla 10000€ hopeiset kaiutinkaapelit ja kertomalla sitten netissä kuinka "mikroinformaatio lisääntyi"...

18. Strobolt

Strobolt Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olipas hauska ja viihdyttävä ketju luettavaksi, jopa tietoa tarjoava. Vähän hitaanlaisena lukijana tähän se pari tuntia vierähti, mutta mikäs siinä, joskin ekan parin sivun jälkeen mitään uutta infoa sinänsä ei ilmaantunut. Kaikille tylsistyneille suosittelen ketjua varauksetta.

Jos joku on kuitenkin erehtynyt tänne ihan topicin houkuttelemana niin tässä summa summarum 10 sivun jutustelusta:

Näppistä ostaessa mene itseesi ja mieti mitä ominaisuuksia tarvitset näppäimistöltäsi.
    1. Mitä pelejä pelaat? Voiko näihin peleihin kehitellä hyödyllisiä makroja? Kuunteletko musiikkia kun pelaat? Multimedia-näppäimet voivat olla hyödylliset.
    2. Tarvitsetko taustavalaistua näppäimistöä? Jotkut pelaavat mieluummin pelkkä näyttö valaistuksenaan jätesäkit ikkunoissa kuin pöytälampun valossa joka saattaa joissain näytöissä aiheuttaa ikäviä heijastuksia.
    3. Kokeile itsellesi mukavan tuntuinen näppäimistö. Älä skippaa tiettyjä näppäimistöjä vain koska ne ovat halpoja.

Kalliimpia pelinäppäimistöjä(esim. razer tai logitech G11 ja G15) ei ole riippumattomissa ja luotettavissa vertailuissa todettu ns. halpisnäppiksiä nopeammiksi tai tarkemmiksi, joskin jälkimmäinen liittyy näppäintuntumaan.

Yrityksistäni huolimatta en liene kuitenkaan täysin objektiivinen asian suhteen, sillä itse olen henkilö joka mielellään pelaa jätesäkit ikkunoissa ja ledit välkkyen vain sen takia että tykkään hifistellä. Omasta mielestäni se on riittävä peruste kalliimman hinnan maksamiseen näppiksestä.

Mutta varokaa te jotka luulette moneen kertaan esille tuodun login UltraX:n WASD-näppäimien olevan jotenkin huonommat kuin vastaavat razerin.

Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  19. Jasoni

Jasoni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep-jep, hyvät naurut tää on kyllä kirvoittanut. Itse arvostan niitä, jotka pääsevät "addict" tasolle asiatekstillä, eikä jatkuvalla väittelyllä ja pään aukomisella.

20. apilas

apilas Guest

Ei kyse ole siitä, että onko se meidän pussista pois vai ei. Vaan topic:n aloittaja kysyi itselleen sopivaa pelilankkua eli siitä on nyt tässä kysymys.

Ja itse väittely alkoi siitä, kun porukka ehdoitti ainoastaan noita ylikalliita lankkuja niin minä kysyin, että mitkä ovat ne ominaisuudet, jotka tekevät noista ylikalliista lankuista parempia pelilankkuja kuin nuo tavalliset 15€-20€ lankut? Ovatko ne mahdollisesti tällaiset ominaisuudet kuin:
    välkkyvät ledi- ja koristevalot, erilaiset pehmikkeet, multimedia näppäimet, lcd-näyttö, pakkauksessa lukeva teksti "Only for gameing", hienot logot/tarrat ja ylikallis hinta. Eli nämäkö ovat ne ominaisuudet, jotka tekevät niistä tosipelaajan pelilankkuja? Henkilökohtaisesti minun mielestäni mikään noista äsken mainituista ominaisuuksista ei liity pelaamiseen pätkäänkään!

Miten tämä hifistely liittyy siihen, että topic:n aloittaja on etsimässä itselleen sopivaa pelilankkua? Etkö Kaakattaja ymmärrä, että nyt ei etsitä hifistely lankkua vaan PELILANKKUA!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.10.2008
  21. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kuka sen edes pystyy määrittelemään mikä sellainen pelinäppäimistö on? Eiköhän se ole vain nimi jolla kiskotaan rahat pois kuluttajilta..

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu