1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikonetta hankkimassa 500 - 1000 e

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi alzu 19.08.2008.

1. alzu

alzu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vieläkö tulee uusia kokoonpanoehdotuksia/parannuksia nyt olisi siis tuo nuubsterin rakentama paketti parempi vai pitäisikö jotain poistaa/lisätä mielipiteitä kiitos ja uusiakin kokoonpanoja saa laittaa lisää

2.  
  3. Hencka

Hencka Guest

.... miks helkkaris vista??.... Ei sillä toimi kaikki pelit....

4. lezardous

lezardous Guest

Kyllä olen ainakin tähän mennessä saanut kaikki pelit toimimaan Vistalla joko käyttämällä netistä löytyneitä ohjeita ja käyttämällä yhteensopivuustilaa. Kyllä se vista toimii mutta suosittelen sitä vähintään 4gb ramia ja 64-bit Vista.

5. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse tilasin lähes samanlaisen paketin Saksasta (edellisessä postauksessa linkki), joten itse ainakaan en valittua pakettia lyttää. Vistasta sen verran, että se ainakin osaa hyödyntää yli 3Gt:a muistia toisinkuin XP.

6. kontsa_

kontsa_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja ekassa viestissähän puhuttiin tulevaisuuden peleistä esim. alan wake
    noh kai sekin jollain konstilla xp:lle väännetään, mutta eikös se kuitenkin tule vain vistalle?

7. janipa

janipa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mites nuo takuuhommat, jos esim. Saksasta tilaa koneen? Jos koneessa ilmenee vikaa, joutuuko sen lähettämään sinne korjattavaksi?

8. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikilla osilla on Saksan lakien mukainen 24kk takuu. Takuu toimii luultavasti siten, että otat ko. osan irti tietokoneestasi ja lähetät takaisin HardwareVersandiin. Takuuasiaa voi tietenkin kysyä (englanniksi) HWV:n asiakaspalvelusta sähköpostitse: service@hardwareversand.de
    Vastauksen saamisessa voi mennä muutama päivä tai ainakin itselläni meni kun kysyin tuotteen saatavuudesta.

9. Tmannen

Tmannen Guest

Hei, itsekkin olen kasaamassa uutta konetta ja oli samantapaista mielessä, pystytkö vastaamaan pariin kysymykseen?

1. Onko tuo kasaamasi kone kuinka hiljainen?
    2. Onko se kiintolevyn Cache tärkeä (ja kuinka paljon cachea tuossa minkä sinä valitsit on?), jos meinaa vaikka FRAPSata ja pelata suht uusia pelejä? :x

10. nubsteri

nubsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Kyllä tuon pitäisi olla melko hiljainen, jos et mitään kotelotuulettimia ole laittamassa tuohon itse.
    2. Sillä cachella ei ole kovin suurta merkitystä eli siitä ei kannata huolia turhaan. Tuossa kovossa se cache eli välimuisti on 16mb. Joku muu voi valaista sinua lisää tuon kovon välimuistin merkityksestä, jos se kiinnostaa vielä.

Viimeksi muokattu: 22.08.2008
  11. Tmannen

Tmannen Guest

Kiitoksia.

Hmm, nyt kun vielä olet täällä niin mitä mieltä olet tästä: http://www.tehokaskone.net/ArnadaSilent.html ?

Ja mitä eroa on esim. tuon ATI HD4870:en etuliitteissä, kun katselin verkkokaupasta siellä tuntui olevan monia erilaisia kuten Gigabyte ATi hd ja Sapphire ati hd?

12. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nuo kaikki valmistavat ATI:n näytönohjaimia lisenssillä eli eivät juuri ominaisuuksiltaa eroa toisistaan (paketti + näyttiksen tarrat lähinna eroavat toisistaan, myös takuu saattaa vaihdella). Eli halvimman vaan valitset. :)

Itse en ainakaan periaatesyistä tilaa mitään Arnadasta! Kasaamalla tietokone osista saa luultavasti parempia osia ja pääsee halvemmalla.

EDIT: Myöskään VerkkoKauppa.com:sta en tilaisi kalliin hintatason vuoksi, jos tuota tarkoitit verkkokaupalla...

Viimeksi muokattu: 23.08.2008
  13. Tmannen

Tmannen Guest

Kiitos että selvensit, täytyykin jo sitten mennä katsomaan noita osia.

Onko tuo Arnada jotenkin pahamaineinen vai? :x

14. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä liikkeen luotettavuudesta, koska itse en ole sieltä tilannut enkä tiedä ketään joka olisi niin tehnyt. Mutta boikotoin lähinnä heidän markkinointistrategiansa (lue: foorumiterrorisointinsa) takia.

15. janipa

janipa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Varmistetaanpa vielä, senkin uhalla, että joku menettää hermonsa minun juupas-eipäs -mielenmuutoksiin; jos ylläolevan paketin laitan tilaukseen, onko se varmasti sellainen, että esim. toisen HD4870:n lisääminen ei aiheuta mitään ongelmia? Paljoa en näistä asioista ymmärrä, mutta onko tässä paketissa nyt sitten kohdillaan powerit, tuuletukset jne.? Vai pitäisikö jotain vielä vaihtaa/lisätä?

16. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähes samanlainen paketti kuin minkä itse pistin tilaukseen. Täytyisi onnistua toisen 4870:n lisääminen ongelmitta myöhemmin.

17. janipa

janipa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nyt kun olisin paketin laittanut tilaukseen ja koriani tarkistelin, huomasin, että sieltä puuttuu näyttis, elikä siis tuo 4870, eikä k.o. kaupasta kyseistä "perusmallia" löydy. Mites tuosta näyttiksestä tuo overclocked -versio, mitä eroa näillä on? Jos sen tilaan, täytyykö koneeseen muuttaa jotakin muutakin?

Mikäs tämä sitten on ja miten eroaa edellämainituista?:

Edit. Linkkiä en saa toimimaan...

Viimeksi muokattu: 29.08.2008
  18. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan sama otatko OC (OverClocked), TOP tai vaikka X2 version niin kyseisellä kokoonpanollasi toimii moitteettomasti. OC ja TOP ovat valmiiksi hieman ylikellotettuja eli suorituskyvyltään hieman parempia, X2 versio taas on 2:lla grafiikkapiirillä varustettu malli (myös melkein 2xkalliimpi).

19. janipa

janipa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos jälleen avusta, tuohon OC:iin päädyin ja paketti lähti tilaukseen. Nyt vain jännitetään, meneekö rahat ulkomaanmaksulla oikeaan osoitteeseen ja saapuuko vielä oikeat tavarat minulle asti. Täytyy sellaista vielä tiedustella, että kun vahingossa onnistuin tekemään kaksi tilausta, eikä tuolta hardwareversandin nettisivuilta näköjään onnistu enää tilauksen peruuttaminen, pitäisikö minun ottaa esim. puhelimitse yhteyttä k.o. kauppaan? Tuotteita tuskin lähettävät, jos niitä ei ensin maksa ja maksamaani tilaukseen kyllä laitoin tilausnumerot ym. tarvittavat tiedot, että tietävät mistä tilauksesta on kyse.
    Kiitos vielä avulaille experteille, eiköhän tällä koneella taas hetki sitkutella etiäpäin ;)

Edit. Lisätäänpäs vielä yksi kysymys, kun tuli tässä mieleen jonkinlaisten nykyistä hieman laadukkaampien kaiuttimien hankinta koneeseen. Eli tällä hetkellä käytössä ihan perus kajarit ilman hienouksia. Mitään 5.1:iä minulla ei ole tilankaan puolesta oikein mahdollista sijoitella, joten esim. 2.0 tai 2.1 tulisivat kyseeseen. Osaako joku ehdottaa peli- ja musiikkikäyttöön soveltuvia kaiuttimia, joilla ei kuitenkaan useita satasia olisi hintaa?

Viimeksi muokattu: 30.08.2008
  20. janipa

janipa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Päivitetäänpäs vielä sen verran, että tänään saapui kone + näyttö kotiin, joten niin vain tavarat perille löysivät. Vielä pitäisi huomiseen malttaa odottaa, että duunivuoron päätteeksi pääsee konetta asentelemaan. Kiitos vielä avunantajille!

Jaa tämä sivu