Pelikonepaketti 1000euron maksimi!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Armaa 14.11.2010.

1. gigguli

gigguli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  2.  
  3. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli jos oikein ymmärsin niin HD 6850 sai paremman tuloksen? Eli siis luultavastikin toi HD 6850 olis parempi hinta/laatusuhteeltaan? Maksaa kympin vähemmän kuin GTX 460 ja ainakin jos ymmärsin tuon oikein niin taitaa olla hieman parempi?

Olisko hyvä jos tilaisin samalla tän hiirimaton, vai kannattaako oottaa pari viikkoo, että saan pari kymppiä enemmän ja ostan kerralla ison hiirimaton?

Viimeksi muokattu: 15.11.2010
  4. JustGamer

JustGamer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joa kellotat, niin GTX 460 on paljon tehokkaampi. Kellotus on ilmaista ja helppoa, joten siitä hintalaatusuhteesta...

5. wasdasi

wasdasi Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Ei ole edes kovin paljoa. Kannattaa muistaa kun korttia kellottaa, että takuu lähtee. Jolloin kellotus voikin tulla kalliiksi, jos sen kortin onnistuu hajottamaan. :)

Viimeksi muokattu: 15.11.2010
  6. JustGamer

JustGamer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuskin kovinkaan moni on saanut 460:n rikki peruskellotuksella, mutta totta.
    Erokin äärimmilleen (riskirajoilla, ja onko edes vakaa) kellotetuilla alle 15FPS.

7. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta en ole missään nimessä edes koittamassa kellottamista.

Eli ilman kellottamista mun kannattais ottaa toi HD 6850?

Edit: Sanokaa joku ohjelma millä voi kattoo koneen tehoja tai joku tommone? En tiiä yhtään mitä osia mulla on tässä nykysessä jne. Ihan mielenkiinnost vaan kattelisin niin vois sit myöhemmin vertailla, että miten tällä tullut pärjättyä =)

Viimeksi muokattu: 16.11.2010
  8. Axu_

Axu_ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Everest näyttää koneesta lähes kaiken mahdollisen, mutta on maksullinen. Siitä on kyllä muistaakseni kokeiluversiokin. Sitten on erikseen näyttikselle Gpu-Z ja prossulle vastaava. Hwmonitor näyttää lämmöt ja komponentit siinä samalla.

9. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tykkikoneeni :D 7 vuotta vanha kone taitaa olla tämä, kyllä mä Vegasia, 3DS Maxia ja Photoshoppia silti oon käyttäny, tosin välillä ihan helvetin tuskallista on ollut...

10. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täs on pari pakettia missä on vaan tuommosia pieniä muutoksia, mutten jaksa selostaa niitä niin tein sit tuommoset, että vähän helpompi ymmärtää. Sanokaa mikä teidän mielestä kannattavin =)

Ykköspaketti

Kakkospaketti

Kolmospaketti

Itse tykkään eniten tuosta kakkospaketista koska se näyttis on valmiiks ylikellotettu ja 24kk takuu, jolloin itse ei tarvitse lähteä kellottamaan ja menettäisin samalla takuun.

Eli edelleenkään en missään tapauksessa ole kellottamassa sitä, koska menetän takuun enkä halua sitä menettää, koska tulis aika kallis kellotus. Mutta heittäkää omia ehdotuksia tohon.

Laitoin ton ykköspaketin melkein samalla näyttiksellä kuin kakkosessa, mutta lisäsin SteelSeries QcK-hiirimaton. Mutta tein sen valmiiks jos toi HD 6850 OC Premiumi osoittautuu turhaks ostokseks, niin sit pitää päättää ostanko SS QcK ja HD 6850 ilman OC vai GTX 460 :)

edit. Onko mahdollista, että Lapstore olis nostanut hintojaan muutaman päivän sisällä, koska toi kolmospaketti on se minkä sain tähän ihan alussa, mutta lisäsin käyttiksen ja näytön. Eli siis toi Asus AM3 AM870 DDR3 Sata6 USB3.0 ATX on halvempi kuin muissa paketeissa, mutta sama osa kuitenkin? Vai onko toi jokin virhe, vai oonko valinnut väärän osan? Siinä oli yksi tismalleen saman niminen osa, mutta se taas oli 89€?

edit2: Tulipa pitkä teksti, toivottavasti joku ymmärs mitä selitin ja osais vastata jotenkin ees joihinkin näistä jutuista :D

11. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    En näe noissa juuri muuta eroo ku näyttiksen. Ehkä on muuttaneet hintaa joo. Kuvaus on sama eivätkä oo laittaneet ees mallia näkyviin.

12. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli siis, ykköspaketissa on tavallinen HD 6850 näyttis + QcK Hiirimatto.
    Kakkospaketissa on HD 6850 OC näyttis jolloin se on kympin kalliimpi kuin HD 6850, niin otin sen QcK Maton pois. Sit kolmospaketissa GTX 460 on samanhintainen kuin 6850 OC, mutta kumpi olisi järkevämpi vaihto. Eli siis kannattaako ostaa tota HD 6850 kympillä kalliimmalla, vai laitanko ne rahat siitä OC:sta mieluummin siihen hiirimattoon mikä pitää jossain vaiheessa kuitenkin ostaa vai ostanko GTX 460 mitä ei ole taas kellotettu. Haluaisin kuitenkin parhaan mahdollisen näyttiksen saada, mitä tolla rahalla saa. Eli siis GTX 460 ja HD 6850 OC Premium ovat saman hintaisia. Mulle on sanottu useempaan otteeseen, että HD 6850 on parempi kuin GTX 460 jos kumpaakaan ei kellota, GTX 460 taas kellotettuna parempi. Mutta jos en rupea kellottamaan mitään niin eikö mun kannata ostaa toi HD 6850 mikä saman hintainen kuin GTX 460 eli silloinhan se on periaatteessa tehokkaampi kuin GTX 460 kerta se ilman OC:takin on tehokkaampi? Sanokaa mulle äkkiä mikä näyttis olis paras menee nimittäin huomenna paketti tilauksee! :)

Edit: tiedän et joku tulee sanomaan, että kannattaa kellottaa on ilmasta ja helppoa, mutta en rupea kellottamaan.. En rupee kellottaa niin kauan kun takuu on mulla vielä voimassa.

Viimeksi muokattu: 17.11.2010
  13. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä tiedän, että tää on teidän mielestä varmaa tosi hölmö kysymys, mutta mietin tässä vaan.. Eli siis jos kerron jollekin mun koneesta jotai, niin mitä osia mun pitäis sanoa niinku.. ne tärkeimmät? Aattelin tilaa tän paketin, niin jos joku kysyy multa(en tiedä miten sanotaan suomeksi) tietokoneen specsejä niin mitä mun pitäis vastata noista osista sille? Kattonut youtubessa kun jotkut on pelannu esim Crysistä niin ovat laittaneet siihen "Computer Specs" sit jotain osia, niin jos itekin laittaisin tollein "Computer Specs" niin mitkä noista osista olis siihen niinku kuuluvia :D äh en osaa selittää =(

edit: Mitä eroa näillä on: 1 / 2?? Saman nimisiä ainakin mun mielestä, toisessa on vaa joku EVO juttu ja kympin kalliimpi?

14. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Kalliimpi tukee USB 3.

15. wasdasi

wasdasi Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Molemmat tukee.

Evossa on Firewire-liitäntä ja 2x PCI-E paikkaa.

Ota halvempi.

16. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä täää Firewire-liitäntä ja PCI-E paikka on? Onko ne jotain mitä tulee tarvitsemaan pelatessa vai jotain mukavuuksia mitkä ei vaikuta koneen tehokkuuteen mitenkään?

edit. Mulle selvisi että FireWire ja PCI-E on jotain että on nopeampi tiedonsiirto, mutta mä oon nii hölmö että en tiedä mitä se niiku on.. Siis mitä tietoa se siirtää nopeemmin? :D Mitä siitä tiedonsiirrosta on hyötyä mulle?

Viimeksi muokattu: 18.11.2010
  17. jkstone

jkstone Guest

Jos et tiedä mitä ne ovat, niistä ei taida olla sulle hyötyä.

18. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Selvä :D No ei se mitään, otan ton vähä halvemman sit.

Edit: mitä ihmettä miksen löydä sitä halvempaa? Eli oli aiemmin samanlaine, ilman tota EVO hommaa, kympin halvempi mutten löydä sitä enää? :O

19. piiska

piiska Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  20. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mutta toi on Jimmsistä, Lapstoresta oon tilaamassa enkä viittis yhen osan takia tehä iha uutta tilausta.. Ja siinäki osassa on vaa se, että se on kympi kalliimpi ku se mitä etin sielt lapstoresta =)

Edit: nyt löysinkin sen halvemman mikä ei ole se EVO kerta EVO:lla ei oo mulle mitään käyttöö. Eli ku rahaa tulee, menee lapstoresta tilaukseen tää paketti, mutta Emolevyllä mikä ei oo "EVO" ja HD 6850 OC Premium näyttiksellä ja Steelseries QcK -hiirimatolla. :) Kiitti kun ootte neuvonut =)

21. Armaa

Armaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    http://www.aijaa.com/v.php?i=7066932.bmp

Moro vastatkaa mulle mahdollisimman nopeesti onko toi hyvä 1100e paketti! Mun budjetti nousi hieman joten nyt vaihoin ton näyttiksen toho 6870 ja sit vaihoin ton muistin 1600MHz(oli saman hintane koska kampanjahinta) ja laitoin viel lisäksi Steelseries Heavy -hiirimaton. Sanokaa onko tos mitää järkee, ja toi hiirimatto ei oo pakollinen niin sanokaa jos otan sen pois niin mitä saisi siihen tilalle!

Jos vaa mitenkää pystytte niin vastatkaa mahdollisimman nopeesti, koska lähtee tänään tilaukseen.

Viimeksi muokattu: 19.11.2010

Jaa tämä sivu