1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikone + näyttö, näppis ja hiiri: 1,2 - 1,8k €

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi lfhelp 27.10.2013.

1. lfhelp

lfhelp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, tilaus on tehty! Katsotaan jos oon parin viikon päästä täällä taas huutelemassa kun pääsen itse koneen kokoamiseen käsiks. On ensimmäinen kerta kun itse kasaan, joten voi hyvinkin olla että sormi menee jossain vaiheessa suuhun ja suunta kohti afterdawnia. :D

Hirveesti kiitoksia avusta ja hyvät uudetvuodet kaikille! :)

2.  
  3. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tottakai menee, se ei ole muuta kuin normaalia. Me pidetään välillä joitain pikkujuttuja itsestäänselvyyksinä, kuin esimerkiksi tuulettimen asennusta. Sit kun mietit kuinkapäin se oikeesti tulee, niin täältä neuvotaan että siinä on kaks nuolta osottamassa suunta tai muuta vastaavaa.

Tietenkään ekalla kerralla kukaan osaa kasata konetta täydellisesti, joten kysy ihmeessä neuvoa jos vähääkään siltä tuntuu. Vaikka vaan varmistat että onhan se varmasti näin, niin se on 100 kertaa parempi kuin alkaa säätämään "Tää kai menee näin"

Ekan kerran jälkeen homma luistaa huomattavasti paremmin, ihan niinku seks... skeittaamisessa piti sanoa >.>

4. Lurluck

Lurluck Active member

Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Muista!!
    Korokepalat
    Rauhallinen työskentely

Odotellessasi kannattaa katsella tälläinen:

5. lfhelp

lfhelp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve taas!

Komponentit saapuivat ja koneen kasaus onnistui suhteellisen ongelmattomasti. Pelit mitä olen koittanut toimivat mainiosti, ainut huolenaihe on lämpötilat: battlefield 3:ssa prosessorin lämpötilat nousivat RealTemp-nimisen ohjelman mukaan n. 80C:n ja näyttiksen 75C:n. Olen käyttänyt emolevyn ja näyttiksen mukana tulleita yksinkertaisia kellotusohjelmia kevyeen kellotukseen, prosessori AI Suit 2:lla "4-way optimization" 4.2Ghz:n ja näyttistä Gigabyten OC guru 2:lla guru3d.com:n arvostelun kellotusosion esimerkkiasetuksilla: http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_780_ti_windforce_3x_review,27.html

Sitten kokeilin vielä jonkin verran furmarkkia ja intel burn testiä. En oikein tiedä miten noilla ohjelmilla pitäisi testata, joten laitoin furmarkkiin 2560x1440 2xSMAA asetukset, sellaiset mitä itse saattaisin pelissä käyttää, ja lämpötilat ei näytä nousevan 80C:tta korkeammalle. Prosessorin kanssa menee kuumemmaksi, mistä olen jokseenkin huolissani: intel burn testissä pahimmillaan lämpötilat nousivat 95C:n. Ja se oli vain standard asetuksilla! Testi kyllä onnistui, kerrottiin että processor seems stable yms., mutta kuinka korkealle nuo lämpötilat saa käytännössä mennä ennen kuin rauta kärventyy tai kone sammuu?

6. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Intelin prossut on helkkarin kuumia. Ite en vetäis lämpöjä yli 70 asteen.

7. Lurluck

Lurluck Active member

Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Melkeimpä olisit voinut kertoa ne osat mitä tilasit...

Nämä nyky näyttikset kellottavat itseään ja lämmöt nousevat tuonne 80C paikkeille...

Prossu i5 4670K? Onko prossulla nyt vakio jäähy vai erillinen? Laitoitko tahnaa miten paljon väliin? Sillä riisin kokoinen mötti prossun keskelle riittää.

8. lfhelp

lfhelp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sorry! Tosiaan, oleelliset osat:
    prossu: 4670k
    prossun jäähy: Scythe Mugen 4 PCGH-edition (kaks tuuletinta)
    näyttis: 780 ti windforce
    mobo: Maximus VI Hero

Laitoin suunnilleen sellasen transistorin (tai mitä nyt onkaan ne ympyrälieriön muotoset osat) pään kokosen möntin, niinkuin jostain luin ja katsoin youtubesta. Ei siis mitään järjettömän isoa määrää. Keskelle puristin sen tahnan ja painoin coolerin päälle. Koska koko iso cooleri piti ruuvata kiinni pienessä tilassa sen prossun heatshieldin päälle, se liikkui hieman asennuksen aikana. Jotenkin noista videoista ei saanu realistista kuvaa siitä kuinka liukasta se lämpötahna on!

Jaa tämä sivu