1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikone kokoonpano

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Immola 07.01.2015.

  1. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Terve taas , ajattelin odottaa koneen tilaamista joten saisi tuota budjettia korotettua , olen valmiiksi miettinyt tälläistä
    AFTERDAWN1. AFTERDAWN2.

    Onkos tos ny kaikki ( aika varmast kasautan liikkessä , puuttuu se tost kuvast mut emt saattaa mieli muuttuu ja yrittää ite kasata :D ) , koppa saattaa vaihtuu tähä http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_21_549&products_id=79672

    Muutama kysymys olis
    1. Onko molemmat kopat OK? mahtuuko osat?
    2. Tartteeko jotai lisä johtoi SSD varte? vai tuleeko emolevyn tai SSD:n mukana?
    3. Saattaa olla et myöhemmin pyydän tutun apua kellottamaa , onko esim cooleri tarpeeks hyvä sitä varte?
    4. Onko jotai hyviä vaihtoehtoja Muistille ja 1TB kovolle koska täl hetkel ei oo saatavilla noit mitä listasin.
    5. Kun kone tilattu ja jos otan nyt sen et ne kasaa sen siel valmiiks nii mitä mun tarttee ite asentaa ennen kuin kone on käyttövalmis? Ihan vain varmistaakseni kysyn koska olen ihan uuno tälläisissä asioissa :D.
    Unohin varmaa kysyy jotai mut kiitän etukätee.
     
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
  4. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Ok kiitoksii vastauksist , juu vaihan 8.1 siihe , ja en löytäny mistää sielt niit SATA kaapeleit jos voisit linkin antaa , ja sit viel jos nyt päätänki ottaa ton PRO kasauksen joka sisältää ohjelmien asennuksen http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=240&products_id=121008
    hyvin epätodennäköistä että ottaisin tuon mutta iha varmistaakseni kysyn että jos ton ottaa nii onko kone 100% käyttövalmis?
    Kiitoksii viel kerra :D.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  6. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    vaihon näppiksen ja hiiri toho , kiitos SATA linkist , jaa no kumman mä nyt otan :D w7 vai 8.1?
    Mikä siin seiskas nyt vanhenee 15. päivä? ja oha toho 2020 viel aikaa.
    Selittäkääs ny :D , kiitoksia
     
  7. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
  8. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Mainstream -tuki loppuu. Tarkoittaa että ei tule enää uusia ominaisuuksia. Samapa tuolle kun ei ole tullut enää vuosikausiin. Seiska on bugittomampi ja siinä toimii useampi ohjelma, joten en näe syytä ostaa kasia.
     
  9. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Ite oon kyl seiskan puolel ja ku nopee selailin nuo Vestin linkit nii ei pitäs vaikuttaa kauheest vasta kun 2020 oonko oikees?
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    99€ aika kova hinta seiskasta.. Ootko katellu huutonettiä? Älä osta koodeja.net merkkiseltä myyjältä
     
  11. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin, että Windows 7:ssa esiintyvät ongelmat on jo korjattu siihen mennessä, kun Mainstream tuki loppuu. Extended tukijakso on kuitenkin tavallisen käyttäjän kannalta siinä vaiheessa tärkein tukimuoto, koska se sisältää käyttöjärjestelmän tietoturvapäivitykset 14.1.2020. asti.
     
  12. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  13. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Ookei , pitää sit katella sitä seiskaa huutonetist
     
  14. Phat-J

    Phat-J Active member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    346
    Kiitokset:
    116
    Pisteet:
    53
    Pari kyssäriä heittäisin vielä ilmoille:

    Ootko varma, että tuo 21,5 tuuman näyttö on riittävä? Tottakai resoluutio on sama 1080p, mutta ettei hetken päästä ala harmittamaan. Itselle tämä oma 23" meinaa tuntuu ihan läheltäkin jo melko pieneltä. Ja näyttöön kannattaa muutenkin panostaa, sillä sitähän siinä tulee päivät pitkät tuijotettua...

    Ja sitten tuo näppis/hiiri-asia. Wallu tuntuu melko paljon ehdottelevan/suosittelevan samoja kamoja mitä itseltään löytyy. Toimii ja riittää varmaan hälle, mutta ei välttämättä muille. Meinaan pelaamista varten näppiksessä ei ole makroja, jos niitä haluaa tai on tottunut käyttämään. Ja muutenkin melko karsittu perusnäppis jos vähänkään erikoista haluaa... Sama juttu hiiressä: Todella karsittu perusmalli, joka ei ole kovin tarkka/nopea. Ja pelaamiseen ei ihan nappulat tunnu riittävän. Ei näytä edes peukkunappeja olevan, vaihdettavasta tarkkuudesta puhumattakaan.

    Saattaa olla, että kaikki mainitsemani asiat tuntuu turhalle, jolloin hyvä, pääsee vähän halvemmalla. Mutta toin nyt muutaman asia esille, ettei sitten heti uuden koneen kanssa ala pikkuasiat vaivaamaan.
     
  15. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Se on ihan totta että tulee suositelluksi paljon sellaisia kamppeita mitkä olen itse hyväksi havainnut. Olen kuitenkin kirjoittanut työkseni melkein 20 vuotta, joten luulisin kyllä hyvän näppiksen tunnistavani. Tuo logitechin halppis on ylivoimaisesti paras näppäimistö mitä itse olen koskaan hipelöinyt. Paketin hiiri ei ole ihan samaa tasoa, mutta olen minä silläkin vaikeuksitta monenlaista peliä pelannut. Eikähän sen arvoksi edes voi montaa euroa laskea, että eipä ole iso menetys vaikkei tykkäisikään.

    Näytöstä olen samaa mieltä. Jos päädyt ostamaan windowsin huutonetistä, säästyneet rahat kannattaisi käyttää 27 tuumaiseen.
     
  16. Vaqe

    Vaqe Member

    Liittynyt:
    23.06.2014
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
  17. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Halpa ja lyömätön kombo:
    Logitech K120/K200+Gigabyte M6900, perhanan hyvä hiiri ja hintansa haukkuu kyllä heittämällä
     
  18. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Joo elikkas en oo viel lyöny lukkoon noit (hiiri , näppis ja näyttö) et pitää viel katella , jos joku tietää jtn hyviä hinta/laatu hiiriä , näppiksiä , näyttöjä joita sais systemastoresta ( tulis kaik samal postikulul ja samaa aikaa ) niin enemmän kun tervetullut niitä kertomaan :)
     
  19. Namke

    Namke Member

    Liittynyt:
    20.11.2014
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Itse olen käyttänyt ainoastaan Teknikmagasinetista ostettuja hiiriä, Team Scorpion X-luca ja E-blue type-r. Mun mielestä ihan hyvät hiiret alle 30€.
    Näppis on roccatin missä värin saa vaihdettua nimeä en muista.
     
  20. Phat-J

    Phat-J Active member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    346
    Kiitokset:
    116
    Pisteet:
    53
  21. Immola

    Immola Member

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6

Jaa tämä sivu